Bilsnack
Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 102
    Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av 855R Visa inlägg
    att Stockholm ligger i topp kanske kan förklaras med att de har haft trängselskatt och förbud mot dubbdäck en längre tid redan?
    Bara en gata i Sthlm där man förbjudit dubbdäck och jag vet inte om det är mindre trängsel nu än för ett par år sedan, frågan är dock hur mycket bilar det skulle ha varit om man inte hade tullarna?

www.wcx.nu Kristofers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    Egen företagare
    Citat Ursprungligen postat av Bojje Visa inlägg
    Du kommer väl lipa så fort köerna återvänder, och du betalar 18 kr.

Du har väl förmodligen tjänstebil eller något, då förstår jag
    Köerna kommer inte att komma tillbaka i samma omfattning, så är det bara. Trafiken kommer öka från nuvarande nivåer JA, men den kommer spridas ut mer under dygnet.
    Syftet är alltså att få bort topparna i trafiken.

Ja jag har tjänstebil men jag äger också företaget som betalar den.....
    V-däck säljes 215/55/16 HELT NYA!!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    Egen företagare
    Citat Ursprungligen postat av PRH Visa inlägg
    Jag lipar inte för 18 spänn, det ska du ha klart för dig.

Jag konstaterar bara att GÖTEBORG är den FÖRSTA STADEN i Sverige där det kostar trängselavgift att PASSERA! Förstår du det eller? Men grattis ändå om du är så lycklig över det! Alla är kanske inte det, som med tydlighet framgått i den här lilla strängen..
    Om du inte bryr dig om 18 spänn, vad är då problemet???
    Det kostar inget att PASSERA göteborg, det kostar att KÖRA IGENOM. Du har ingen aning om hur lång tid det kunde ta under vissa tider på dagen förr, nu går det på 10 min. Vad är problemet?

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2004
    Citat Ursprungligen postat av ei9440 Visa inlägg
    Förbifart Stockholm är minst 20 år borta, kan lova att de kommer att införa avgift även på Essingeleden, dels för att de tror sig minska trafiken, dels för att finansiera förbifarten.
    då tar folk färjan till/från Ekerö

vad säger du då da
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Registered User PRHs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2008
    Du verkar inte riktigt fatta Kristofer vad jag försöker säga:

Man kan inte "passera" Göteborg på ett enkelt sätt, utan att "köra igenom" (din terminologi!) staden (fastän man inte besöker SJÄLVA stadskärnan.). Och för det tar man ut en trängselavgift... Så långt är du med?

Om vi nu översätter ditt resonemang till Kungliga Hufvudstaden som ju var först med denna idé,
    skulle isf trängselavgift tas ut på Essingeleden och vid Haga Norra t ex, för ALL trafik som bara ska PASSERA, förlåt, köra igenom Stockholm. Men det har kommuner och transportnäringen bl a satt stopp för då trängselavgifter anses vara en regional angelägenhet och inte en nationell. Underförstått innebär detta att det svenska huvudvägnätet ska vara fritt från vägavgifter men däremot får kommuner avgiftsbelägga in/utfarter till citykärnor. Förstår du vart jag vill komma?

Jag anser att Göteborgs kommun gått för långt i och med att dom avgiftsbelagt en vägsträcka
    av nationell angelägenhet!
    (Sedan att det underlättar för dig i ditt jobb är en helt annan femma!)

Så svårt var det väl inte att förstå?
    För övrigt har du inte en aning hur många gånger jag besökt Göteborg, eller hur??

Registered User ei9440s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av 2HOT4U Visa inlägg
    då tar folk färjan till/från Ekerö

vad säger du då da
    Då säger jag lycka till
    Golf GTI 35 Edition-12

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    Egen företagare

Man kan inte "passera" Göteborg på ett enkelt sätt, utan att "köra igenom" (din terminologi!) staden (fastän man inte besöker SJÄLVA stadskärnan.). Och för det tar man ut en trängselavgift... Så långt är du med?

Om vi nu översätter ditt resonemang till Kungliga Hufvudstaden som ju var först med denna idé,
    skulle isf trängselavgift tas ut på Essingeleden och vid Haga Norra t ex, för ALL trafik som bara ska PASSERA, förlåt, köra igenom Stockholm. Men det har kommuner och transportnäringen bl a satt stopp för då trängselavgifter anses vara en regional angelägenhet och inte en nationell. Underförstått innebär detta att det svenska huvudvägnätet ska vara fritt från vägavgifter men däremot får kommuner avgiftsbelägga in/utfarter till citykärnor. Förstår du vart jag vill komma?

Jag anser att Göteborgs kommun gått för långt i och med att dom avgiftsbelagt en vägsträcka

För övrigt har du inte en aning hur många gånger jag besökt Göteborg, eller hur??
    En sak bara!

Genom att åka IGENOM Göteborg bidrar du till den värsta trängseln i hela stan.
    Men där skall man inte behöva betala trängselskatt tycker du.

Jodå, fullt logiskt........suck
    Lämna du detta med trängselskatt till dom som satt sig in i det så kan du hålla dig till Malmö där den inte ens finns.

Registered User 855Rs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Warehouse manager

Har du åkt igenom Oslo någon gång?

fast ;) platos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Jobb
    expert
    Haha sluta lipa, och som sagt Oslo har klart värre.
    En glass om dagen är bra för magen : )

Registered Flusher Alrikssons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    vem var idioten som kom på lagen om att vi inte fick ta betalt av norrmännen?
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Tyskstukad user
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2003
    Idag är det kaos med vagnar och bussar i Göteborg bara för att det har snöat lite (vanlig mängd).

Hur skall kommunaltrafiken vara en värdig ersättare till bilpendlandet med den här opålitligheten? Har flera vänner som kommer sent till jobbet, och en som missar en 15 poängs högskoletenta.

Näringslivet/skolorna får väl acceptera att folk kommer in efter att halva arbetsdagen har gått... blir väl kanske den nya standarden?

Tyskstukad user
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2003
    Citat Ursprungligen postat av plato Visa inlägg
    Haha sluta lipa, och som sagt Oslo har klart värre.
    Bra argument - bara för att någon har det sämre så borde vi acceptera detta

Vi borde också kanske gå ner till afrikansk levnadsstandard när det gäller mat och vatten? Inte samma sak, men jag tror du fattar vad jag vill säga.

över 100 hästar!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Bojje Visa inlägg
    Idag är det kaos med vagnar och bussar i Göteborg bara för att det har snöat lite (vanlig mängd).

Hur skall kommunaltrafiken vara en värdig ersättare till bilpendlandet med den här opålitligheten? Har flera vänner som kommer sent till jobbet, och en som missar en 15 poängs högskoletenta.

Näringslivet/skolorna får väl acceptera att folk kommer in efter att halva arbetsdagen har gått... blir väl kanske den nya standarden?
    Det tar ju 2 timmar extra med bil i Gbg så fort det kommer snö. Åker man kollektivt så får man göra precis som när man planerar sin bilåkning...ha en marginal.
    Kör lila Skoda

Tyskstukad user
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2003
    Citat Ursprungligen postat av saewb Visa inlägg
    Det tar ju 2 timmar extra med bil i Gbg så fort det kommer snö. Åker man kollektivt så får man göra precis som när man planerar sin bilåkning...ha en marginal.
    Hjälper sällan att ha en marginal när bussarna eller vagnarna inte kommer, det är just det som hänt. Vi snackar om folk som väntat i flera timmar.

Att köra bil till Lindholmen (vart jag pluggar) när det var snökaos tog kanske 5-10 min mer än vanligt. Gick ändå mycket fortare än buss.

renoverar min LANCIA lancia delta hfs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2012
    Jobb
    långtradarchafför/ mekaniker
    själv från götet och kör dagligen långtradare därifrån till malmö bla ang detta med trängselskatter politikerna säger att vi ska vara med och betala för infrastrukturen HALLÅ ELLER !!!! som en här sa tidigare 80miljarder in till den jävla staten vi har europas högsta skattetryck om nu inte ni visste detta jag är en av dom som va och protesterade med transport för orättvisorna varför ska utländska förare INTE BETALA när alla andra får göra detta anser lika för alla eller inte alls .. en enkel fråga bara.. sverige säger ju såå fint solidaritet så fan heller... vi bilister är dom bästa mjölkkossorna staten har så som andra här kom igen säg er mening själv har jag fått nog av politiksnacket som bara suger och ljuger för egen vinnings skull....eller har jag fel ?????

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •