Vilken lcd datorskärm är mest prisvärd 27"-35"? - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 30 av 30
    Saknar SUPRA och SUPRAN John Does avatar
    Namn
    John G
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    sliter
    Köpte själv en Dell 27U11 i fredags och är extremt nöjd, fick tag i en beggad för kanonpris. Har en Benq 27" på jobbet av billigare slag som enbart klarar 1920, och skillnaden är enorm, skulle aldrig i mitt liv köpa en budgetmonitor i den storleken som inte klarar av korrekt upplösning.

Så mitt råd är att om du inte vill lägga 5-6k för en ny skärm, kika på blocket/sweclockers etc.
    If you are rich you buy things that impress you. If you are not you buy things to impress other people.-Steve McQueen
    Nightrun 2005 / 2006 / 2007 | BMW 520d -2015

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av Domaren Visa inlägg
    Behöver en del hjälp med skärmar jag med.

Ni som är 15-20 år gamla idag kan omöjligt veta vad Trinitron är för något. Ni har växt upp med någon budget
    platt LCD med TN panel och trott att dessa är lika bra. Men det är de inte.

Jag har haft en del referensbilder tagna av proffsfotografer. Jämfört dessa "live" sida vid sida och med skärmarna kalibrierad så mycket det gått. Allt från bilder och filmer ser bättre ut på Trinitron. Jag kan dock inte uttala mig om Apple Cinemas värstingskärm för den hade jag ingen möjlighet att testa då.

Vid första anblicken ser plattskärmarna bra ut bildmässigt. Granskar man närmare ser man ett väldigt vanligt problem. Svart är aldrig riktigt svart, mer något grått sörja. Färgen vit kan må upplevas ännu störande. Det är även den något åt det grå hållet med lite blåstick. Vit är det iaf inte.

Tips på bra skärmar som topic?
    Äsch... Det var precis samma på CRT-tiden som det är idag... Det fanns dyra Trinitron-skärmar och det fanns billigt skräp. Man får vad man betalar för, så har det alltid varit.
    Apples skärmar är bra, men de är väl knappast så bra de kan bli. EIZO och NEC har klart vassare skärmar i sitt sortiment.

Men visst, det går säkert att "fynda" en tokbra "tjockskärm" för nästan inga pengar alls idag, men det är inget för mig!

Girl aficionado [sinnes]s avatar
    Namn
    Pär H
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Jag har en 27" med 2560x1440 och IPS-Panel, kommer aldrig att gå tillbaka till TN.
    Beställde min från Korea, betalade ca 2300:- för skärmen och hamnade på runt 500-600:- i tull.
    Är nog ett av de bästa köpen jag gjort.

De har blivit lite dyrare nu (Runt 2400-2500:-) och de som säljer dessa är pålitliga.
    New Achieva Shimian QH270 Lite 27 034 LED s IPS 2560x1440 HD 6MS Computer Monitor | eBay
    XBL: Kitty LOVE Pink
    Som man raggar får man ligga
    Celebrity Devotion

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av [sinnes] Visa inlägg
    Jag har en 27" med 2560x1440 och IPS-Panel, kommer aldrig att gå tillbaka till TN.
    Beställde min från Korea, betalade ca 2300:- för skärmen och hamnade på runt 500-600:- i tull.
    Är nog ett av de bästa köpen jag gjort.

De har blivit lite dyrare nu (Runt 2400-2500:-) och de som säljer dessa är pålitliga.
    New Achieva Shimian QH270 Lite 27 034 LED s IPS 2560x1440 HD 6MS Computer Monitor | eBay
    Har den något annat än bra upplösning och bra pris? Läste en genomgång på Budget Korean 27? IPS Monitor Information and Comparison of the Different Brands and Models | Swift World

,,,,, .-.´____ glemmys avatar
    Namn
    Markus H
    Reg.datum
    jul 2004
    Jobb
    ingenjör
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Har den något annat än bra upplösning och bra pris? Läste en genomgång på Budget Korean 27? IPS Monitor Information and Comparison of the Different Brands and Models | Swift World
    Den presterar väldigt bra.
    Har för mig att det är samma panel som i Apple Cinema Display 27" och den kostar ju lite mer
    electric shock!! vadå tjock?!

Namn
    Pär H
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Det sitter samma LG-panel som i Apple-skärmen och är riktigt bra.
    Det man tappar mest mot de dyrare skärmarna är ingångar och extra junk såsom usb och liknande som man egentligen inte behöver.

Det får man tänka på, vill ha massa inställningsmöjligheter via OSD, flertalet ingångar, högtalare, usb-hub osv så är detta ingen skärm man skall köpa, men vill man ha en högupplöst 27" skärm med IPS-panel för ett riktigt bra pris så bör man helt klart ta sig en funderare på denna skärm.
    Celebrity Devotion

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av [sinnes] Visa inlägg
    Det sitter samma LG-panel som i Apple-skärmen och är riktigt bra.
    Det man tappar mest mot de dyrare skärmarna är ingångar och extra junk såsom usb och liknande som man egentligen inte behöver.

Det får man tänka på, vill ha massa inställningsmöjligheter via OSD, flertalet ingångar, högtalare, usb-hub osv så är detta ingen skärm man skall köpa, men vill man ha en högupplöst 27" skärm med IPS-panel för ett riktigt bra pris så bör man helt klart ta sig en funderare på denna skärm.
    Tänker man så kan det nog passa. Kopplade in min 23" Samsung för 4 år sedan, kalibrerade osv. Sedan har jag inte rört någon inställning.
    Använder DV-I, men inte de usb och hdmi som finns...
    De som säljer i din länk är helt seriösa?. Hur lång leveranstid? Om tullen tog den, då löser man väl ut den för tullbeloppet (momsen)? Är detta den bästa skärmen denna säljare har? Eller är den mest prisvärd?

Namn
    Pär H
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Tänker man så kan det nog passa. Kopplade in min 23" Samsung för 4 år sedan, kalibrerade osv. Sedan har jag inte rört någon inställning.
    Använder DV-I, men inte de usb och hdmi som finns...
    De som säljer i din länk är helt seriösa?. Hur lång leveranstid? Om tullen tog den, då löser man väl ut den för tullbeloppet (momsen)? Är detta den bästa skärmen denna säljare har? Eller är den mest prisvärd?
    Jag köpte från en annan säljare, men dessa är seriösa och det är livsviktigt för dom att du blir nöjd så du ger dom 5 stjärnor i betyg.

Runt 5-7 dagars leveranstid, min skeppades med FedEx och de körde hem den, sedan efter någon vecka fick jag tullpapprena med hur mycket dom ville ha.

Jag anser att denna är den mest prisvärda av dessa skärmar.
    Celebrity Devotion

Namn
    Pär H
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Ja, den sparkar röv med dina gamla klump till skärm.
    IPS-paneler används av alla bildredigerar och jag sitter dagligen i Photoshop.

Det är vanlig kontakt.
    Celebrity Devotion

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Domaren Visa inlägg
    Är då vit verkligen vit och svart likaså? Presterar den tillräckligt för att användas för bildredigering?
    Du snackar om kalibrerade referensskärmar. Ska du ha en sådan ska du ändå ut med 20- ett par hundra K:- och det är väl ändå en bra bit från TS budget och ändamål.

Registered User
    Namn
    Gustav
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Student
    Hur ser det ut med garantier för dom där Korea-skärmarna? Är det bara att glömma om det händer något?

Nu med Aero Printscreens avatar
    Namn
    Martin M.
    Reg.datum
    dec 2004
    Jag köpte en Dell U2713HM idag för 4800kr. Helt sjukt att folk kan rekommendera 1920x1080 på 27", blir ju helt mörkrädd
    Den större skrivbordsytan är verkligen värt pengarna, kan inte understryka detta nog!

På jobbet kör jag 1920x1080 på 21,5", men då står den inte ensam, så det funkar ändå.
    Ovanstående inlägg är antingen spekulationer eller ren lögn. Ta inget jag säger på allvar.
    Jag visar civilkurage! (länk)

Registered User
    Namn
    Gustav
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Student
    Citat Ursprungligen postat av Printscreen Visa inlägg
    Jag köpte en Dell U2713HM idag för 4800kr. Helt sjukt att folk kan rekommendera 1920x1080 på 27", blir ju helt mörkrädd
    Den större skrivbordsytan är verkligen värt pengarna, kan inte understryka detta nog!
    Tror det handlar om att man inte har provat. Stora skärmar med hög upplösningar kostar mer pengar än vad folk oftast är villig att spendera. Satt på en 30" på 2560x1600 ett tag och det är verkligen helt underbart och det känns otroligt begränsat att gå tillbaks till en lägre upplösning.
    Har man råd är det inget att snacka om, köp!

Namn
    Pär H
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Du ringer till dom och säger att du vill ha paketet levererat till din granne tex istället så går det alldeles utmärkt.
    Du bör även kunna få det levererat till ditt utlämningsställe men kan inte svära på det, du får helt enkelt ringa och fråga dom själv.
    Celebrity Devotion

about:blank
    Namn
    Lars E
    Reg.datum
    feb 2004
    Det handlar om att man inte kan få 120 hz på dessa upplösningar. Inte vad jag vet i alla fall.
    Sedan vad man prioriterar är något helt annat.
    Stor skrivbordsyta eller flytet i spel som 120 hz innebär.
    Valet är fritt.

Citat Ursprungligen postat av Printscreen Visa inlägg

På jobbet kör jag 1920x1080 på 21,5", men då står den inte ensam, så det funkar ändå.
    Citat Ursprungligen postat av Gyre Visa inlägg
    Tror det handlar om att man inte har provat. Stora skärmar med hög upplösningar kostar mer pengar än vad folk oftast är villig att spendera. Satt på en 30" på 2560x1600 ett tag och det är verkligen helt underbart och det känns otroligt begränsat att gå tillbaks till en lägre upplösning.
    Har man råd är det inget att snacka om, köp!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •