Bilsnack
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 68

Ämne: M3 = lekstuga

  1. #31
    GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Huvudstaden
    Jobb
    -
    Inlägg
    6 698
    Det var 295 Michelin Super Sport fö på M3

  2. #32
    Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Björn Ohlsson
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    In the middle of the south
    Jobb
    Chaufför
    Inlägg
    842
    Citat Ursprungligen postat av erikjakan Visa inlägg
    Förstår din poäng men jämförelsen haltar nåt sjukt.

    Greppet i en m3e91 är galet bra, går inte att jämföra med 225or på en 1030 axel. Det är inte i samma värld..

    Mvh Erik
    Givetvis är det bättre bett i en m3 men det är väll bara bra?? Eller jag har missförstått drifting.

    Sen är det ju rätt stor skillnad motormässigt. Volvo turbo mot v8 kompressor =)
    *varför gå när man kan köra*

    Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

  3. #33
    M535, Ascona erikjakans avatar
    Namn
    Erik W
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    90210
    Jobb
    Entrepenör
    Inlägg
    4 438
    Ja du har missförstått helt.

    Vill man åka och powerdrifta i 170 är lite grepp betydligt enklare och mindre effektkrävande än mycket grepp.

    Det säger väl sig självt?

    Turbomaskin ger en mycket argare vridtopp än v8an med centrifugal på.

    Mvh Erik

    Edit: dessutom lär ett par "vanliga" däck överhetta mycket snabbare än 295 pilot super sport vilket är typ det bästa man kan åka på utan att köpa r-däck!
    Mittmotor-Ascona i din mamma!

  4. #34
    GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Huvudstaden
    Jobb
    -
    Inlägg
    6 698
    Michelin Supersport är nog precis som du sa bland de bästa gerppvänliga däcks som finns. Rätt kul när man bromsade gick alltid varningsblinkersen i för bilen trodde att man panikbromsade :S

  5. #35
    Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Björn Ohlsson
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    In the middle of the south
    Jobb
    Chaufför
    Inlägg
    842
    Citat Ursprungligen postat av erikjakan Visa inlägg
    Ja du har missförstått helt.

    Vill man åka och powerdrifta i 170 är lite grepp betydligt enklare och mindre effektkrävande än mycket grepp.

    Det säger väl sig självt?

    Turbomaskin ger en mycket argare vridtopp än v8an med centrifugal på.

    Mvh Erik

    Edit: dessutom lär ett par "vanliga" däck överhetta mycket snabbare än 295 pilot super sport vilket är typ det bästa man kan åka på utan att köpa r-däck!
    Hmmm väldigt märkligt då att alla driftproffs sätter upp bilen för maximalt grepp för att kunna föra så mycket fart genon kurvan som möjligt.

    Vanligtvis sätts bakdelen upp med liknande setup som för dragracing för att få så mycket driv som möjligt.

    Fram gäller det att ha max grepp vid större styrutslag.

    Och ja jag har både kört och ställt in en del drifting och rallybilar.

    För kunna ha en kontrollerad sladd i 170 behöver du rejält med grepp och en riktig jävla motor. Det orkar inte ens en m3 kompressor med.

    Ja turbobilar är mycket mer svårkörda därav merparten av alla seriösa driftbyggen går över till V8 konvertering. Sen har du ju lite bättre hållbarhet.

    Men nu får det va nog med den här materialdiskusionen och åter till att uppskatta när det går på tvären.

    Så nästa gång Gustav vill vi se bredare ställ och mer rök =)
    *varför gå när man kan köra*

    Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

  6. #36

    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Upper East Side
    Inlägg
    5 043
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    Hmmm väldigt märkligt då att alla driftproffs sätter upp bilen för maximalt grepp för att kunna föra så mycket fart genon kurvan som möjligt.

    Vanligtvis sätts bakdelen upp med liknande setup som för dragracing för att få så mycket driv som möjligt.

    Fram gäller det att ha max grepp vid större styrutslag.

    Och ja jag har både kört och ställt in en del drifting och rallybilar.

    För kunna ha en kontrollerad sladd i 170 behöver du rejält med grepp och en riktig jävla motor. Det orkar inte ens en m3 kompressor med.

    Ja turbobilar är mycket mer svårkörda därav merparten av alla seriösa driftbyggen går över till V8 konvertering. Sen har du ju lite bättre hållbarhet.

    Men nu får det va nog med den här materialdiskusionen och åter till att uppskatta när det går på tvären.

    Så nästa gång Gustav vill vi se bredare ställ och mer rök =)
    Men vi snackar samma fast ändå sååå olika saker, de flesta driftsnubbar är inte MadMike med RedBull i ryggen, obegränsad frihet och kreativitet, tester, etc, de flesta entusiaster är självfinansierade (om än med viss spons) och får utgå ifrån en helt annan budget. Med det sagt, jaa det ultimata är obegränsat med mos och grepp, men detta är långt från den verklighet flertalet driftnissar lever i, man tager vad man haver och räcker inte moset får man lätta på greppet för att ändå kunna ha kul.

  7. #37
    GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Huvudstaden
    Jobb
    -
    Inlägg
    6 698

    Exclamation

    Vad kallas det jag gjorde? Powerdrift?

    "För kunna ha en kontrollerad sladd i 170 behöver du rejält med grepp och en riktig jävla motor. Det orkar inte ens en m3 kompressor med. "


    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    Hmmm väldigt märkligt då att alla driftproffs sätter upp bilen för maximalt grepp för att kunna föra så mycket fart genon kurvan som möjligt.

    Vanligtvis sätts bakdelen upp med liknande setup som för dragracing för att få så mycket driv som möjligt.

    Fram gäller det att ha max grepp vid större styrutslag.

    Och ja jag har både kört och ställt in en del drifting och rallybilar.

    För kunna ha en kontrollerad sladd i 170 behöver du rejält med grepp och en riktig jävla motor. Det orkar inte ens en m3 kompressor med.

    Ja turbobilar är mycket mer svårkörda därav merparten av alla seriösa driftbyggen går över till V8 konvertering. Sen har du ju lite bättre hållbarhet.

    Men nu får det va nog med den här materialdiskusionen och åter till att uppskatta när det går på tvären.

    Så nästa gång Gustav vill vi se bredare ställ och mer rök =)

  8. #38
    Registered User
    Namn
    Max R
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    382
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    jag tycker iofs högfartspowersliden var fin, spinner trean ut dvs till 170 km/h. Många andra som powerslidar i 170+ km/h ))
    Kan ju inte direkt säga att det såg ut som det gick i 170km/h på klippet, att bakdäcken spinner i 170 är en helt annan sak jämfört med hur fort din riktiga frammarschsfart är.
    Lite missvisande mao.

    I övrigt annars så kan jag nog tro det var kul så länge det varade.

  9. #39
    GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Huvudstaden
    Jobb
    -
    Inlägg
    6 698
    Den varvade ur trean sen fyran so mär 170 där det itne spann och hastighesmätaren pekade där omkring. Hur fort tror du det gick då


    Citat Ursprungligen postat av Ramberg Visa inlägg
    Kan ju inte direkt säga att det såg ut som det gick i 170km/h på klippet, att bakdäcken spinner i 170 är en helt annan sak jämfört med hur fort din riktiga frammarschsfart är.
    Lite missvisande mao.

    I övrigt annars så kan jag nog tro det var kul så länge det varade.

  10. #40
    Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Björn Ohlsson
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    In the middle of the south
    Jobb
    Chaufför
    Inlägg
    842
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    Vad kallas det jag gjorde? Powerdrift?

    "För kunna ha en kontrollerad sladd i 170 behöver du rejält med grepp och en riktig jävla motor. Det orkar inte ens en m3 kompressor med. "
    Vad det där kallas för vet jag inte riktigt.

    Men en lämplig youtube titel borde va.
    " M3 kompressor drift fail " =)
    *varför gå när man kan köra*

    Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

  11. #41
    GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Huvudstaden
    Jobb
    -
    Inlägg
    6 698
    Fail var det väl inte förotum avåkningen? Kan itne du visa hur man driftar med lämplig bil?

  12. #42
    Registered Driver
    Namn
    Ron W
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Mälaröarna
    Inlägg
    576
    Gustav all heder till dig och dina filmer. Gillar verkigen dom och dina eskipader. Men denna film är inte smickrande och kanske inte skulle ha visats :-)

  13. #43
    Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm tyvärr...
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    Den varvade ur trean sen fyran so mär 170 där det itne spann och hastighesmätaren pekade där omkring. Hur fort tror du det gick då
    Att korrläsa innan man postar är en bra grej. Kan bli svårt att läsa annars.

    Men on topic; är det vid ~55 sek du pratar om? Isf säger jag bullshit och är förvånad över att fler inte reagerar på det. Du når inte 170 km/t på ~100-200m(?) med spinnande bakdäck. Dessutom så har du spinn redan från vändningen, så du varvar inte ut en enda växel innan det börjar spinna...

    Om du inte menar vid ~55 sek så har jag fan ingen aning om när du menar.

  14. #44
    Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Stockholm - Jarlaplan
    Inlägg
    18 925
    Vilket tjat.... står ju att han leker med M3, han har väl inte gått ut med att det skulle vara någon sorts driftingfilm, några verkar dock låsa sig vid att det är en dyr bil och då måste man klaga.

    Gustav, filma på och upp med dessa

  15. #45
    GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Huvudstaden
    Jobb
    -
    Inlägg
    6 698

    Talking

    Verkar itne så Får nog ta ner den

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Gustav all heder till dig och dina filmer. Gillar verkigen dom och dina eskipader. Men denna film är inte smickrande och kanske inte skulle ha visats :-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •