Bilsnack
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 44
    GTBOARD.COM
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -

Talking BMW M5 på dyno hos TURBOCENTER STOCKHOLM med CLAUS

Senast redigerat av Erik den 2013-02-04 klockan 19:49.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Gick de inge bra?
    BILSNACK | crew

Registered User Adrenalines avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2003

Thumbs down

Claus och turbocenter är totalt odugliga, ett stort jävla skämt och måste vara bland det absolut sämsta i Sverige på att mappa bilar.
    Citat Ursprungligen postat av KTL
    Att folk har fel och jag rätt, är inte det uppenbart?
    IF YOU STEP ON MY TOES I WILL BREAK YOUR LEG

GTBOARD.COM
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Adrenaline, motivera annars framstår du bara sm enpajas.

AMG abuser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Tyvärr har även jag dålig erfarenhet av dem.

Kompisens Golf IV skulle chippas.
    Han var dit 3ggr innan det ... fungerade.
    Det var massvis med ursäkter.
    Läckande dumpar
    Ihopsugna slangar.

faktum var att det vara bara lama ursäkter, var aldrig nå fel på grejerna, motorn gick ned i limp home hela tiden.
    3dje chippet gick inte ned i limp home så ofta.. så han tröttnade och lät det vara, fick nolla boxen med jämna mellanrum bara.

Känns helt okej mappat kanske?

När vi sedan var där,, hur de gatmappade en bil som var där.. alltså.. bromsarna brann... då menar jag lågor slog ut ur fälgarna.... rädda om kunders grejer.. jorå..
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

ANUS LOVER cervezas avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2004
    Jobb
    truckförare
    Jag har sett deras mappar, gode gud vilket skämt!
    FIAT UNO / 452HK / 504NM / 700KG

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2010
    BSR är inte bättre. Hade en A3 1.8T som var chippad med Steg 1. Bytte avgassystem på den till ett Ferrita och fick då rådet av BSR att köra med deras steg 3 chip??? Var visst högre laddtryck med det. Och det ville man ju givetvis ha, då. Chippade bilen och den började gå lustigt på väg hem. Jämn gas gick den fint på, men så fort man skulle acca långsamt så började den bluddra. Fullgas gick den kanon på. Ibland så försvann allt laddtryck och man fick stänga av bilen och starta igen, då funkade det. Ringde ner och ville att dom skulle "bränna" om chippet men fick nej med en gång. För chippet var det inte fel på sa dom direkt. Åkte även dit och betalade felsökning à 2800:- och dom hittade inget fel. Kul ställe. Dom verkar tycka om att sälja men när det blir fel så är det inte så roligt längre.

ANUS LOVER cervezas avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2004
    Jobb
    truckförare
    Citat Ursprungligen postat av johansson939 Visa inlägg
    BSR är inte bättre. Hade en A3 1.8T som var chippad med Steg 1. Bytte avgassystem på den till ett Ferrita och fick då rådet av BSR att köra med deras steg 3 chip??? Var visst högre laddtryck med det. Och det ville man ju givetvis ha, då. Chippade bilen och den började gå lustigt på väg hem. Jämn gas gick den fint på, men så fort man skulle acca långsamt så började den bluddra. Fullgas gick den kanon på. Ibland så försvann allt laddtryck och man fick stänga av bilen och starta igen, då funkade det. Ringde ner och ville att dom skulle "bränna" om chippet men fick nej med en gång. För chippet var det inte fel på sa dom direkt. Åkte även dit och betalade felsökning à 2800:- och dom hittade inget fel. Kul ställe. Dom verkar tycka om att sälja men när det blir fel så är det inte så roligt längre.
    Åk till Turbocenter istället
    FIAT UNO / 452HK / 504NM / 700KG

AMG abuser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Citat Ursprungligen postat av johansson939 Visa inlägg
    Ärligt så antar jag då de töjer gränserna så långt,, alla tuffa chipnasare så kommer problemen.
    Spelar ingen roll om det är i kungliga hufvudstaden eller i jokkisjärvi samt så långt syd vi kommer i svedala.
    Så är bekymret lika om gränserna töjts till absurdum.

Vad jag dock anser, att ska de ha nån slags heder i behåll ska de inte töja gränserna så långt.
    ALL form av säkerhetsmarginaler åsidosätts juh, minsta lilla avvikelse hos nån annan bil resulterar i att mappningen fuckar ur.
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

GTBOARD.COM
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Nu gissar ja gbara en är itne den typiska turbocenter kunden en med en specialbyggd bil som BMW E36 M3 Turbo / Alpina B10 BiTurbo eller tex än mer standardbetonade bilar som A4 / 320d etc? Det är kanske hos extremare fordon och byggen man ser värdet i en helt specialmap osv?

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    En bra mapp är A och O i alla bilar, så väl original som trimmade. Att ha toppeffekten som en spik är som att hoppa på badrumsvägen, man vill ju lyfta fram en jämn och fin kurva, och det går ju bevisligen om man vet vad man gör.

Ett exempel där Autotech mappat om en projektbil från Turbocenter. Även om definitionen av herre jösses kan vara en smula olika så skulle jag inte kalla denna herre jösses utan mera BPU.

/Henke

Registered User BeastPowers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Kan bara konstatera att jag är nöjd - återkommande - kund hos Turbocenter sen 90 talet.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Jag har mappat en Porsche turbo hos Turbocenter och jag var jättenöjd med hur bilen gick och deras kundbemötande. Vet flera som har varit där med sina Porschar och är nöjda. Det finns folk som är missnöjda här i tråden så jag tänkte bara väg upp det lite med att säga att jag är nöjd.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Får säga som de två senaste, jag har haft en bil med Turbocenterchip i, dessutom modifierat. Finns bara ett sånt chip, lite udda bil dessutom. Höjde laddtrycket från 0.5 bar till 0.88 bar, standard trimchip gav 0.75 bar. Visst, högre slitage, kopplingen höll iallafall 8000 mil, men du milde vilken fart det var på den lilla skorven!

Soon ++1000hp andreas.es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi
    Min uppfattning av TC är precis som denna tråd. Har själv aldrig haft någon bil där, men känner många som haft det och det är blandade intryck. Vissa nöjda andra inte. Om man kollar Motorsoffan när grabbarna var där så verkar de ha mycket bra koll i varje fall.

Problemet med att mappa bilar är att så fort man går ifrån original effekt så kan det börja hända saker. Som någon ovan skrev så kan slangar både dra ihop sig, sen kan orsaken med A3an ovan vara att man skulle behöva lite kallare stift med mindre elektrodavstånd plus att det inte är ovanligt att wastegaten kan strula på de motorerna. Det är sjukt många faktorer som påverkar när man modifierar en bil, även om det bara är att höja laddtrycket på en orignalbil. Så om det finns en svag länk så visar den sig snabbt. Då gäller det att företaget man är hos erbjuder felsökning eller kan skicka en vidare på ett snyggt sätt. Det är inget som den som mappar automatiskt ska få skulden för.

Angående M5an i första inlägget så förstår jag inte alls varför kurvan ser ut som den gör, med rejäla dippar här och där. Har det gjorts några moddar på denna bil?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •