Bilsnack
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 44 av 44
  1. #31
    ANUS LOVER cervezas avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Raderad
    Jobb
    truckförare
    Inlägg
    2 876
    Citat Ursprungligen postat av erikjakan Visa inlägg
    Skönt att fler håller med!

    Det är ju liksom inte LITE saker en standardbil av den här kalibern ska uppfylla till skillnad från chippade oplar och turbokonverterade bimmers

    MVH Erik
    Ja vi har kanske tillbringat lite tid i dynorummet och inte på internet med en massa "tro" och "jag har räknat fram"

    Tro gör man i kyrkan VET gör man i dynon.



    Mvh Matte
    FIAT UNO / 452HK / 504NM / 700KG

  2. #32
    Soon ++1000hp andreas.es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Ekonomi
    Inlägg
    7 865
    Jag påpekade kurvan av ren nyfikenhet. Hade egentligen inget med TC att göra, därav frågan om något var gjort åt mjukvaran eller bilen i övrigt Den dippar ändå 50hp vid 5800rpm. Men det kan som sagt vara många olika saker. Visst sitter det VTG turbos i den där? Kan ju ha något med det att göra.

  3. #33
    Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    16 158
    Därför lämnar man in bilen till nån som kan så slipper man dessa dippar och skalla ratten när du gasar...

    Nån som kan ta bort de inbyggda prestandadödarna menar jag... Inte skapa flera ,)
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

  4. #34
    Registered User Adrenalines avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 262
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    Adrenaline, motivera annars framstår du bara sm enpajas.
    Jag kan ta ett snabbt och enkelt exempel på en gammal 940, då det skillde 60hk mellan TC och PPF, bilen gick som en påse skit och effekten dalade ut fort som en gammal diesel.
    Det är bara en liten droppe i havet av allt skit som kommer ut från det garaget.

    Den enda som framstår "sm enpajas" är Du och din TURBOCENTER STOCKHOLM CLAUS smygreklam.
    Citat Ursprungligen postat av KTL
    Att folk har fel och jag rätt, är inte det uppenbart?
    IF YOU STEP ON MY TOES I WILL BREAK YOUR LEG

  5. #35
    GTBOARD.COM
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Raderad
    Jobb
    -
    Inlägg
    6 700
    Utan motiverad kritik tycker jag man beter sig som en pajas, ja. Där kom din motivering, en Volvo 940.

  6. #36
    Krejsy juwser :) hall0ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Raderad
    Jobb
    It-tekniker
    Inlägg
    2 313
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    Utan motiverad kritik tycker jag man beter sig som en pajas, ja. Där kom din motivering, en Volvo 940.
    Så hur menar du nu?
    Att det inte kan vara skillnad på en nyare bil / annan bil bara för att det råkade vara en äldre volvo 940 i exemplet?

    Hur vet du att det inte sitter en BMW M50 maskin i volvon, med turbo osv?
    .:: Huddinge Kustoms ::.
    Ingenting är inte bolt on hos Huddinge Kustoms
    Maila eller PM:a för hjälp med bilen!
    hallon@huddingekustoms.se

  7. #37
    AMG abuser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Nc operatör
    Inlägg
    10 330
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    Utan motiverad kritik tycker jag man beter sig som en pajas, ja. Där kom din motivering, en Volvo 940.
    Desto enklare borde det vara att få till en bra mapp mao.
    Vilket inte lyckats.
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

  8. #38
    Registered User Adrenalines avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 262
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    Utan motiverad kritik tycker jag man beter sig som en pajas, ja. Där kom din motivering, en Volvo 940.
    Och där kom din kunskap angående motoroptimering, gratulerar!

    Allt handlar inte om årsmodell och premiumbilar min vän.
    Citat Ursprungligen postat av KTL
    Att folk har fel och jag rätt, är inte det uppenbart?
    IF YOU STEP ON MY TOES I WILL BREAK YOUR LEG

  9. #39
    Super Moderator Skyracers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Konsult + DJ
    Inlägg
    8 546
    Alltid kul att se på film.

    Jag ångrar att jag inte filmade sista dynokörningen med min Skyline R33 som de bytte delar, modifierade och mappade. Blev en grymt jämn och fin dragning till 8000 varv, från 250hk till 417hk/500Nm med original ECU.

    Men så var jag inte ute efter att vinna VM i bänkning utan ville ha mer "ekonomitrimning" med tidig och fin kurva.
    Så jag är jättenöjd med Turbocenter i Tumba.

    Mvh
    Håkan
    Senast redigerat av Skyracer den 2013-02-12 klockan 19:06.
    zatzy.com | crew
    SuperModerator - Zatzy.com
    E-mail: info@skyline.se

  10. #40
    Granada rules
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    1 612
    Citat Ursprungligen postat av Skyracer Visa inlägg
    Alltid kul att se på film.

    Jag ångrar att jag inte filmade sista dynokörningen med min Skyline R33 som de bytte delar, modifierade och mappade. Blev en grymt jämn och fin dragning till 8000 varv, från 250hk till 417hk/500Nm med original ECU.

    Men så var jag inte ute efter att vinna VM i bänkning utan ville ha mer "ekonomitrimning" med tidig och fin kurva.
    Så jag är jättenöjd.

    Mvh
    Håkan
    lät ju najs,, vilken firma??

  11. #41
    Super Moderator Skyracers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Konsult + DJ
    Inlägg
    8 546
    Citat Ursprungligen postat av granadadr Visa inlägg
    lät ju najs,, vilken firma??
    Turbocenter i Tumba. De fick bränna nya chip och sätta i original ECU eftersom jag inte ville byta till programmerbart sprut (men kör med Apexi elektronisk laddtrycksregulator). Vilket innebar ombyggnad av bl.a. luftmassemätare m.m. Men resultatet blev bättre än vad jag väntat mig.
    zatzy.com | crew
    SuperModerator - Zatzy.com
    E-mail: info@skyline.se

  12. #42
    GTBOARD.COM
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Raderad
    Jobb
    -
    Inlägg
    6 700
    Nej, jag menar det jag skrev. Att bara kasta sig ur kritik utan att motivera den. Men nu har du ju til lslut efter tre sidor av andras inlägg motiverat det med 940 som tydligen mappades dåligt. Så då har du ju gjort det jag bad om, vilket saken utagerad för min del. TIll nästa gång du komemr med kritik kan du ju motivera i samma post som du ger kritik i haade vunant undvika detta tjafs


    Citat Ursprungligen postat av hall0n Visa inlägg
    Så hur menar du nu?
    Att det inte kan vara skillnad på en nyare bil / annan bil bara för att det råkade vara en äldre volvo 940 i exemplet?

    Hur vet du att det inte sitter en BMW M50 maskin i volvon, med turbo osv?

  13. #43
    GTBOARD.COM
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Raderad
    Jobb
    -
    Inlägg
    6 700
    Det vet jag Turbocenter har itne rört M5 F10 så jag jämför itne ngn bil med den. Jag önskar bara få motiverad kritik vilket jag tillslut fick och det var om en Volvo 940.

    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Och där kom din kunskap angående motoroptimering, gratulerar!

    Allt handlar inte om årsmodell och premiumbilar min vän.

  14. #44
    Krejsy juwser :) hall0ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Raderad
    Jobb
    It-tekniker
    Inlägg
    2 313
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    Nej, jag menar det jag skrev. Att bara kasta sig ur kritik utan att motivera den. Men nu har du ju til lslut efter tre sidor av andras inlägg motiverat det med 940 som tydligen mappades dåligt. Så då har du ju gjort det jag bad om, vilket saken utagerad för min del. TIll nästa gång du komemr med kritik kan du ju motivera i samma post som du ger kritik i haade vunant undvika detta tjafs
    Nu var det förvisso inte jag som kom med motivationen att det var en 940, utan någon helt annan.

    Det jag dock ifrågasätter är din motivering där du anser att det är skillnad om det nu råkar vara en volvo eller en nyare bmw eller liknande, mappning är fortvarande mappning.

    Jag skulle dock kunna motivera med flera bilar, men håller detta för mig själv då det inte är mina bilar.

    DOCK skall det tilläggas att jag vet om jätte många som är nöjda med TC, så jag säger egentligen varken bu eller bä, då jag enbart mappat en egen bil där, och var någorlunda nöjd med det jobbet.
    .:: Huddinge Kustoms ::.
    Ingenting är inte bolt on hos Huddinge Kustoms
    Maila eller PM:a för hjälp med bilen!
    hallon@huddingekustoms.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •