Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 21
    Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006

Grannar som stirrar ut genom fönstret

När jag eller min tjej ska parkera bilen på någon av alla hundra parkeringsplatser i vårt område så är man ALLTID iaktagen av 1 - 3 personer som bokstavligt talat stirrar med förvånade ansikten. De stirrar som om man begått mord på parkeringsplatsen.....

Vi är väldigt diskreta men idag tröttna jag och vinkade med båda händerna till två män i olika fönster, trots det så fortsätter de på samma sätt. Det är likadant i hela mitt område...

Varför stirrar de så? Har ni likadant i era områden?

Stör mig sjukt mycket!
    BILSNACK | crew

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    När jag eller min tjej ska parkera bilen på någon av alla hundra parkeringsplatser i vårt område så är man ALLTID iaktagen av 1 - 3 personer som bokstavligt talat stirrar med förvånade ansikten. De stirrar som om man begått mord på parkeringsplatsen.....

Vi är väldigt diskreta men idag tröttna jag och vinkade med båda händerna till två män i olika fönster, trots det så fortsätter de på samma sätt. Det är likadant i hela mitt område...

Varför stirrar de så? Har ni likadant i era områden?

Stör mig sjukt mycket!
    Är det äldre folk?

Äldre personer får ofta detta beteende då de inte har så mycket annat att fördriva tiden med än att kolla in allt som sker utanför fönstret. Mina föräldrar har sedan några år örnkoll på allt som grannarna gör och vilka bilar som kör förbi och var de tar väger o s v. Jäkligt irriterande ja, men försök se det som en tillgång, för den gången nåt händer på parkeringen, när nåt patrask fingrar på din bil så är chansen stor att någon av dessa "spanare" ser det.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Är det äldre folk?

Äldre personer får ofta detta beteende då de inte har så mycket annat att fördriva tiden med än att kolla in allt som sker utanför fönstret. Mina föräldrar har sedan några år örnkoll på allt som grannarna gör och vilka bilar som kör förbi och var de tar väger o s v. Jäkligt irriterande ja, men försök se det som en tillgång, för den gången nåt händer på parkeringen, när nåt patrask fingrar på din bil så är chansen stor att någon av dessa "spanare" ser det.
    Du har rätt! De är 60 plus oftast men med undantag. Hörde hur en man sa om oss: ''Dom har alltid parkering! Bor de ens här?''. Som om de äger hela området...
    BILSNACK | crew

BaconFeber
    Namn
    JocKe...W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    mek
    låter som du får skaffa en mer provocerande bil.
    hade jag gjort
    ______JocKe..______

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Haha, då ska du testa att parkera ute på landet i skogsbrynet vid någon gård eller ute i utkanten av någon inavlad småby ute i skogen, tex Unnaryd eller Fegen.

Jobbar ju i skogen och vi har nästan alltid stripade skåpbilar med företagslogo och reklam på, men jävlar vad gamlingarna står i fönstren och glor när man kommer ut på morronen runt sjusnåret i mörkret och ställer sig på skogsvägen en bit ifrån något hus!

Än bättre var det i höstas när vi hade älgsmällt Caddyn och den andra bilen var på service så vi hade lånat chefensssvärfars 855a, lagom smårostig och smutsig och full med sågar, soppadunkar och annat. Då var det mer eller mindre uppbåd/lynchmobb i pickuper, utrustade med högafflar som kom ut när vi satt och drack morronkaffet i bilen innan vi skulle sätta igång med dagens arbete
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User
    Namn
    Andreas C
    Reg.datum
    mar 2010
    "Pelargon indianer" är väl trevligt folk dvs såna som står och tittar ut genom fönstret, oftast äldre personer och när dom blir upptäckta låtsas hålla på med sina blommor som i många fall är pelargoner

Big Fat Zatzy User
    Namn
    Christoffer R
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    Överlever
    Dels är det nog äldre personer som tycker det är spännande och inte har så mycket annat för sig.

Sen kan det även vara folk som du parkerar nära, dvs de står och tittar och ser till att du inte backar på något.
    "There is no substitute for cubic-inches"

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Andyah Visa inlägg
    "Pelargon indianer" är väl trevligt folk dvs såna som står och tittar ut genom fönstret, oftast äldre personer och när dom blir upptäckta låtsas hålla på med sina blommor som i många fall är pelargoner
    Pelargon och Indianer! Holy moses!
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Blomkrukor kallar jag dom

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Det kanske är deras enda underhållning på dagarna

Stog faktist själv och kollade på en som parkerade igår... fast det var mest för att personen var så kass, en fickparkering tog ca 8 minuter personen lyckades köra in i bilen bakom 3 gånger och bilen framför 2 gånger och parkeringsluckan var 1,5 gånger bilstorleken. Personen var även ute 2 gånger för att se hur bilen stog, första gången så stog bilen nästan 1 meter ut från trottoaren

Den äcklige.
    Namn
    John G
    Reg.datum
    nov 2003
    Nog kan man irritera sig, men det känns trots allt som ett ganska så harmlöst och oförargligt beteende. Ett bra tips är att köra pundarsierra ett tag, sedan dess är jag immun mot skeptiska blickar.
    Jag är nog lite ungpensionär för det händer att jag kikar lite genom fönstret emellanåt men det är mest för att se om det är någon jag känner som rullar in.
    Skulle det då visa sig vara någon som inte kan parkera, eller ännu hellre någon med släp som ska vända inne på den lilla planen här utanför så vore det synd att gå miste om den underhållningen. Vanliga bilister som inte utmärker sig är dock knappast något jag ids kolla på, riktigt så trist brukar jag inte ha när jag är hemma.
    167 rpm

Registered User
    Namn
    Janne .S
    Reg.datum
    nov 2004
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Haha, då ska du testa att parkera ute på landet i skogsbrynet vid någon gård eller ute i utkanten av någon inavlad småby ute i skogen, tex Unnaryd eller Fegen.

Jobbar ju i skogen och vi har nästan alltid stripade skåpbilar med företagslogo och reklam på, men jävlar vad gamlingarna står i fönstren och glor när man kommer ut på morronen runt sjusnåret i mörkret och ställer sig på skogsvägen en bit ifrån något hus!

Än bättre var det i höstas när vi hade älgsmällt Caddyn och den andra bilen var på service så vi hade lånat chefensssvärfars 855a, lagom smårostig och smutsig och full med sågar, soppadunkar och annat. Då var det mer eller mindre uppbåd/lynchmobb i pickuper, utrustade med högafflar som kom ut när vi satt och drack morronkaffet i bilen innan vi skulle sätta igång med dagens arbete
    Fast om du visste hur mycket öststatare som ränner runt på landet och snor verktyg, fyrhjulingar o snöskotrar så skulle du förstå varför folk på landet är misstänksamma mot främmande bilar.

Mvh.
    Kör tjeckisk låda.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av vr6:a Visa inlägg
    Fast om du visste hur mycket öststatare som ränner runt på landet och snor verktyg, fyrhjulingar o snöskotrar så skulle du förstå varför folk på landet är misstänksamma mot främmande bilar.

Mvh.

Jorå, det är precis vad jag vet. Var så sist som i förra veckan vi medelst diverse tillhyggen jagade bort ett par stycken såna ifrån chefens gård... Han är inte så glad sen inbrottet i höstas. Eller de inbrotten hos grannarna några veckor innan det...
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User
    Namn
    Lasse L
    Reg.datum
    jun 2006
    När det gäller "Pelargon indianer" så kan man ju råka ut för liknande sak i hyreshus där det bor äldre folk. Dörrar öppnas litegrann på glänt och ett par ögon tittar nyfiket när man går i trappan och om man då tex säger "hejsan" så stängs dörren snabbt.

Som sagt harmlöst, men i vissa fall kanske aningen påfrestande.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Nennamralop Visa inlägg
    När det gäller "Pelargon indianer" så kan man ju råka ut för liknande sak i hyreshus där det bor äldre folk. Dörrar öppnas litegrann på glänt och ett par ögon tittar nyfiket när man går i trappan och om man då tex säger "hejsan" så stängs dörren snabbt.

Som sagt harmlöst, men i vissa fall kanske aningen påfrestande.
    Dörrgluttare har jag varit med om många gånger, och precis som du säger så smäller dörren igen om man lite käckt kikar tillbaka med ett glatt "hejsan"...

Jag och en polare målade för många år sedan om tre-fyra trapphus i Eskilstuna, i ett hus där det bodde mestadels gamlingar. Vi höll väl på ett par veckor har jag för mig och gissa om det kikades i gläntade dörrar och fönster. Det blev så påfrestande att ha en gläntande dörr bakom ryggen hela tiden att vi helt sonika tog med oss ett par tre stolar, termos och fikabröd, och bjöd ut de nyfikna att sitta på första parkett med kaffe och bulle och se oss arbeta, och kanske småprata lite med oss.

Få nappade men många nog för att vi skulle få veta att vi var lyckligt lottade för vi hade ju inte (som dem) hållit på att måla om vid tiden för ryska revolutionen och Ådalen -31, då.... då var det ett slit, och inte alls lika lättvindigt som idag. Då fanns det bara en pinne på stegen, och ett borst i penseln, och roller var inte uppfunnet ens. Oj sicket slit det var då, då var det ju riktiga målare mot nu hur det var nu för tiden....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •