Bilsnack
Sidan 39 av 58 FörstaFörsta ... 9192932333435363738394041424344454649 ... SistaSista
Resultat 571 till 585 av 858
    Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    sep 2007
    Citat Ursprungligen postat av cosworth82 Visa inlägg
    Skrämmande läsning rakt igenom ,

Men vad är igentligen problemet med oss svenskar för man hör ju återkallelser från de ena märket efter de andra men vi svenskar får fortfarande stå på våra bara knän för att ens få nåt på garanti/godwill o de ena bortförklaringen värre än den andra,
    Skillnaden tror jag att att det inom detta område, som en hel del annat, helt saknas adekvat lagstiftning i Sverige. Ersättningsnivåer med mera är obefintliga även om det döms till kundens fördel. Skillnad då mot tex USA eller andra europeiska länder där man via domstolar i princip kan stänga ner ett bolags verksamhet via stämningar och skadeståndsprocesser.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Jag la in en intresseanmälan på kommande Polo R 4WD idag. En suverän bil blir ännu bättre!
    Det blir nog den roligaste småbil som gjorts. Hoppas den blir hållbar bara
    BILSNACK | crew

ktm 450 sx till salu
    Namn
    ulf edgren
    Reg.datum
    dec 2004
    Jobb
    licenssvetsare
    Citat Ursprungligen postat av Supernova Visa inlägg
    Skillnaden tror jag att att det inom detta område, som en hel del annat, helt saknas adekvat lagstiftning i Sverige. Ersättningsnivåer med mera är obefintliga även om det döms till kundens fördel. Skillnad då mot tex USA eller andra europeiska länder där man via domstolar i princip kan stänga ner ett bolags verksamhet via stämningar och skadeståndsprocesser.
    De är klart stämmningar hit o dit likt usa e verkligen inget att sträva efter.
    Men tuffare lagar mot tillverkare överlag o igentligen finns ju lagarna men verkar sjukt svårt ändå för många orkar inte dra de så långt o dom få fallen man ändå har hört gjort de så har helt plötsligt biltillverkaren åtgärdat innan rättegången blev klar o innan dom kom, typ skrivningar i aftonbladet osv verkar ju lösa mycket bara det

Antar att dom är rädda att finns de en dom i ärendet så blir de lätt för resten att få rätt
    låglastande bärgare finnes. uthyres med ell utan chafför B-kort ring för mer info 0738203495

Registered User
    Namn
    Pontus A
    Reg.datum
    jan 2003
    Citat Ursprungligen postat av ice_m@n Visa inlägg
    I förrgår fick kollegans crafter 2.0tdi 160hk åka bärgare till verkstaden då den inte gick på alla cylindrar och varvade max 2500rpm. Bilen är från 2013 och hade inte ens gått 4000mil vid haveriet. Kan tillägga att bilen var nyservad och att vi påpekat innan servicen att motorn knackade och inte alls lät som min crafter med 1800mil på mätaren. Verkstaden hittade inga felkoder, och då kan det ju inte vara något fel på bilen... Tur att vi nyligen tecknat serviceavtal med stilleståndsersättning!
    Återkopplar till motorproblemet nu när verkstaden hört av sig. En vevstake hade gått = motorbyte. VW borde tänka om rejält beträffande longlife servicen, för jag är helt övertygad om att dålig smörjning knäckt motorn. Tur att en vanlig Svensson inte vet ett skit om bilar utan endast tittar på det yttre. Hur lätt vore det annars att försöka sälja en longlife servad VW med DSG utan garantier?

ktm 450 sx till salu
    Namn
    ulf edgren
    Reg.datum
    dec 2004
    Jobb
    licenssvetsare
    Citat Ursprungligen postat av ice_m@n Visa inlägg
    Återkopplar till motorproblemet nu när verkstaden hört av sig. En vevstake hade gått = motorbyte. VW borde tänka om rejält beträffande longlife servicen, för jag är helt övertygad om att dålig smörjning knäckt motorn. Tur att en vanlig Svensson inte vet ett skit om bilar utan endast tittar på det yttre. Hur lätt vore det annars att försöka sälja en longlife servad VW med DSG utan garantier?
    Ajaj tråkigt , lite som att jobba på en dålig resturang då vill man aldrig äta där efteråt

Har man väl haft nere tråget på en longlifebil så vill man aldrig köpa en.....
    låglastande bärgare finnes. uthyres med ell utan chafför B-kort ring för mer info 0738203495

Registered User
    Namn
    Johan W
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    IT-nörd
    Körde en Skoda Octavia TDI 105 i 3år och drygt 8000mil och det enda som byttes var ett batteri samt några lampor, fungerade grymt bra.

Hämtade ut en ny tjänstebil förra veckan, en Audi A4 döm om min förvåning när båda sätesvärmarna fram ger upp efter drygt 50mil.
    Pratar med Audi som undrar om jag kollat säkringen, sa då att även om det är säkringen så är det väl ett underliggande fel för det är ju skumt om den bilen skjuter säkringen om det är -4 ute.
    Hur som helst var det inte säkringen och första verkstadsbesöket blir innan bilen passerat 100mil, känns lovande

Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Björn Ohlsson
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Det blir nog den roligaste småbil som gjorts. Hoppas den blir hållbar bara

Njaa tveksamt. Det kommer bli som alla andra snabba vag. Massive understeer överallt och noll känsla överlag.... Och ja sen har vi det där med hållbarheten.....
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    Njaa tveksamt. Det kommer bli som alla andra snabba vag. Massive understeer överallt och noll känsla överlag.... Och ja sen har vi det där med hållbarheten.....
    Du har uppenbarligen noll koll. Läs testerna av vanliga R WRC i Bilsport, AMS och Teknikens Värld till att börja med, sen kan du testa en själv.
    - POLO R WRC 2014 -

Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Björn Ohlsson
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför

VAG-problem?

Du har uppenbarligen noll koll. Läs testerna i Bilsport, AMS och Teknikens Värld till att börja med, sen kan du testa en själv.

Jodå. Provade en wrc och mer eller mindre alla små snabba bilar innan jag beställde men tyckte polon var sjukt tråkig. Valde en Fiesta St istället.

Orkar kanske inte hänga på rakt fram men mycket roligare när det svänger. Bättre stolar och framförallt inte en VAG.

Men smaken är som baken.
    Senast redigerat av gzero den 2014-01-23 klockan 21:29.
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    Jodå. Provade en wrc och mer eller mindre alla små snabba bilar innan jag beställde men tyckte polon var sjukt tråkig. Valde en Fiesta St istället.

Orkar kanske inte hänga på rakt fram men mycket roligare när det svänger. Bättre stolar och framförallt inte en VAG.

Men smaken är som baken.
    En Polo R WRC med fyrhjulsdrift tror jag är aaskul, men isåfall med manuell och tillgång till att kunna stänga av alla hjälpmedel.

Fiestan är nog busigare medans Polon är mer bil.
    BILSNACK | crew

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Jag la in en intresseanmälan på kommande Polo R 4WD idag. En suverän bil blir ännu bättre!
    Blir det någon haldex historia på den?

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Blir det någon haldex historia på den?
    Eftersom Audi A1 Quattro har Haldex så får nog Polo också det.
    BILSNACK | crew

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Ja det är ju såpass stort så att Aftonbladet, Expressen och andra etablerade borde intressera sig.

BTW dags att byta avatar?
    Happy pappy?

VW har haft problem under lång tid men jag har i alla fall upplevt att de skött sig mot mit. Fick förarstolen utbytt efter 700 mil pga slitet skinn, bilen omlackad efter 2½ år, en tvärbalk mellan a-stolparna utbytt då det låg svetsslagg eller ngt annat skit i den och skramlade.
    Det som oroar nu är att de verkar tighta till det så mkt de kan. Fel kan alla göra och i min värld är det ok så länge man ställer det till rätta igen.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Isåka:)) rikards avatar
    Namn
    Rikard G
    Reg.datum
    nov 2003
    Lite OT men angående longlife.
    Jag har just satt mig i en Renault Trafic, den har 4000 mil på oljan och 8000 mil på luftfilter.
    Blir spännande och se hur länge det håller.

ktm 450 sx till salu
    Namn
    ulf edgren
    Reg.datum
    dec 2004
    Jobb
    licenssvetsare
    [QUOTE=rikard;4713269]Lite OT men angående longlife.
    Jag har just satt mig i en Renault Trafic, den har 4000 mil på oljan och 8000 mil på luftfilter.
    Blir spännande och se hur länge det håller.[/QUO

pratat med en del "högre" i branschen o komentarerna lyder, detta med service intervaller är ett helvete för att locka stora företag med billiga leasing avtal så höjs service milen hela tiden mellan märkena för att sälja bilar , utan att tänka på hur bilen kommer att må i framtiden

för tänk er själva bilen skall bara överleva typ 3 år sen byts bilarna mot nya sen kommer nästa köpare o dom kan ju bara hoppas att han servar sent ell hos fel så dom slipper hålla med garanti......även dåligt servade bilar klarar ju sig i regel tills garanti gått ut ,är ju enorma pengar vi snackar här så saken är att de handlar om en affärs ide!
    Senast redigerat av cosworth82 den 2014-01-25 klockan 10:02.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •