Bilsnack
Sidan 41 av 58 FörstaFörsta ... 11213134353637383940414243444546474851 ... SistaSista
Resultat 601 till 615 av 858
    Registered User
    Namn
    Stefan L
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Billackerare
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Sådärja! Spolade av bilen på Autospa i Nacka idag. Är det detta som kallas galvblåsor?
    Ser ungefär ut som flera pormaskar i en människas anskte på några av dom lossnade lacken över blåsorna.
    Vw Crafter uttagen ny 2013-02-25, mätarställning 4000mil, fullservad på aukt VW.

Småprickarna har inte hunnit utvecklas så mycket ännu men de 3st större märkena ni ser har lacken lossnat på och fräsch mörk plåt blottas. Åker in till VW i morgon.
    Ja det är klassiska galvblåsor, faktiskt riktigt många. För att få bukt med det där så får man slipa hela dom där ytorna plåtrena.

Registered User
    Namn
    Robert L
    Reg.datum
    feb 2014
    Dags för mig att sälla mig till skaran av missnöjda VW ägare, har alltid gillat VW men det börjar rämna ordentligt.
    Har en VW Cross Touran TSI 170 DSG 2008 som gått ca 5300mil, alltid servad enligt VWs direktiv och på samma auktoriserade verkstad, har till och med ändrat till tätare intervall då vi har väldigt många korta körsträckor, servade bilen nyligen för 10000kr (6000mila service) direkt efter service så börjar den läcka olja, aldrig gjort det innan, tillbaks till verkstaden och de upptäcker att vid senaste servicen drog man tydligen sönder gängorna för oljepluggen och oljetråget måste bytas, de tar på sig hela kostnaden och jag får en gratis lånebil, en eloge till verkstaden ändå då de stod för sitt misstag.

Sen några veckor senare en morgon då jag startar bilen så tänds displayen med följande text "STOP! check coolant", stänger av motorn, öppnar huven och då är det tomt i expansionskärlet, tar andra bilen och åker köper kylarvätska, pytsar i och ringer sen VW verkstaden men får inte en tid förrän 3 veckor senare. Håller koll på nivån och fyller på igen strax innan den ska till verkstaden. Lämnar in den på verkstaden på morgonen och på eftermiddagen ringer de och ger beskedet att vattenpumpen läcker, att byta den kostar ca 8500kr och får beskedet att det finns ingen goodwill från VW. Efter diskussioner med verkstaden är de villiga att ge mig en rabatt på 20% för att jag är en trogen kund men jag tycker det är åt h-lvete att jag ska behöva betala för det, en vattenpump ska hålla längre än dryga 5000mil. De hänvisar då till motorskyddsförsäkringen (om jag har en sådan). Jag ringer mitt försäkringsbolag och får reda på att de täcker det men eftersom bilen är äldre än 5 år så är det förhöjd självrisk, 5000kr och jag får inte välja verkstad. Väntar fortfarande på att få besked vilken verkstad jag ska anlita. Nu börjar tyvärr lagret i vattenpumpen att låta som en metalltugg så den kommer troligen rasa fullständigt vilken dag som helst.
    Även varit i kontakt med VW Sverige via deras FB sida men de hänvisade till nybilsgarantin som gick ut för flera år sen. Är man ägare till en "lite äldre" lågmilare så får kunden ta hela smällen.

Veckan innan lackgarantin gick ut så upptäckte jag att hela bakluckan var täckt med mängder av små galvrosor, bakluckan lackades om, 2 ggr, för man fick inte rätt nyans på den, den har fortfarande inte rätt nyans men efter att den stått över en månad på lackverkstaden så gav jag upp och min fru behöver bilen. Jag orkade inte bråka mer, så jag lär väl få bita i det sura äpplet då jag byter in bilen, att de drar av för färgskillnad på bakluckan.

Funderar allvarligt på att byta bil och VW står inte högt i kurs just nu.

Jag börjar förstå varför premien på försäkringen stiger istället för att sjunka trots att bilen blir äldre och rimligen borde bli billigare, då man tippar över det på försäkringsbolagen och de får ta hela smällen istället för tillverkaren.

Registered User
    Namn
    Marcus K
    Reg.datum
    apr 2006
    Verkar knepigt med deras lacker.
    Vi har lackat om vissa delar på någon bil på jobbet, mindre än 1 år gammal.

Omöjligt att få rätt nyans efter 3 omlacker, vettifan varför.

Registered User
    Namn
    Stefan B
    Reg.datum
    sep 2013
    Jag hade faktiskt köpt en golf 6a den 28e januari, när jag skulle hämta den den 3e feburari så var lacken full av stenskott.. Och det var i målat med "fel" röd färg. Syntes jättetydligt. Kommenterade även det, och hävde köpet. Fick ett erkännande av dem att något hänt med bilen sedan jag köpte den. De visste inte vad. Men de sade att så som bilen ser ut nu får vi inte sålt den utan omlackning av motorhuv samt vänster sida. Och att de skulle göra detta, samt att det inte kostar mig något att jag bröt kontraktet eftersom det hänt hos dem..

Handlaren ska ha all "heder" åt att han talade om/erkände att det hänt hos dem och att han även varit i kontakt med förra ägaren för att höra om han hade märkt något alls med lacken osv...Men det ända de fick fram var väl att det hänt hos dem, men vad som hänt är ingen som talar om.

Nu är detta inget mot golfen så då jag inte vet vad som hänt. Men man måste ju undra vad det är för ställe (toveks bil i Varberg) där det kan ske sådana saker efter att köp gjorts.

Registered User
    Namn
    Marcus K
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av borjeboy Visa inlägg
    Jag hade faktiskt köpt en golf 6a den 28e januari, när jag skulle hämta den den 3e feburari så var lacken full av stenskott.. Och det var i målat med "fel" röd färg. Syntes jättetydligt. Kommenterade även det, och hävde köpet. Fick ett erkännande av dem att något hänt med bilen sedan jag köpte den. De visste inte vad. Men de sade att så som bilen ser ut nu får vi inte sålt den utan omlackning av motorhuv samt vänster sida. Och att de skulle göra detta, samt att det inte kostar mig något att jag bröt kontraktet eftersom det hänt hos dem..

Handlaren ska ha all "heder" åt att han talade om/erkände att det hänt hos dem och att han även varit i kontakt med förra ägaren för att höra om han hade märkt något alls med lacken osv...Men det ända de fick fram var väl att det hänt hos dem, men vad som hänt är ingen som talar om.

Nu är detta inget mot golfen så då jag inte vet vad som hänt. Men man måste ju undra vad det är för ställe (toveks bil i Varberg) där det kan ske sådana saker efter att köp gjorts.
    Låter helt absurt, låter som det var lunchbilen för grabbarna.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Vi gör såhär ist.

Alla som generaliserar är idioter!

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Från Alrik Söderlinds blogg
    ''På väg hem i taxin måste jag självklart fråga chauffören hur hans bil håller. Svaret förskräcker.
    Tre växellådor på ett år. Åkaren har nio andra bilar och det är samma visa. Bilen jag åker i har också haft kamremshaveri.
    Gissa bilmärket.
    Japp, rätt svar: VW Passat.
    Jag trodde i min enfald att problemen var lösta. Du som kör Passat privat, hur håller din bil?
    Gå in på hemsidan under fliken Begagnat och sätt ditt betyg.''

Kommenterat i bloggen: Åkte en passat taxi från bromma flygplats för ett tag sedan och chauffören berättade då när vi stod för rött vid korsningen vid ulvsundavägen att tre dagar innan så hade styrväxeln skurit i samma korsning, tur i oturen så var det bara 500m från vag bromma. Passade då på att fråga om hur många växellådor som det hade gått åt hittills och vart svaret 3 på 18 000 mil.

Tre växellådor på ett år... - auto motor & sport
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Stefan B
    Reg.datum
    sep 2013
    Rost på en passat från 2009 som rullat 12000 mil... Det här var ju faktiskt något VW var duktiga på förr (att inte ha rost).

Rostskador även på gastankarna | Vi Bilägare

VW nörd... Amazonass avatar
    Namn
    Patrik L
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    IT-Hora
    Passat 2005-2014 har stora problem med rost och galvsläpp tyvärr. VAG överlag verkar ha problem med att galvet släpper på nyare modeller. Även A6, A4, Yeti, Golf drabbas ofta.

Registered User
    Namn
    Stefan B
    Reg.datum
    sep 2013
    Tråkigt, undrar vad som gör detta, detta var lite av VWs bästa gren i slutet 90 början 00talet.. Att bilarna stod emot rosten mykcet bättre än många andra, så verkar alltså inte vara fallet längre.

Registered User
    Namn
    Carl
    Reg.datum
    jul 2010
    Det blir ingen ny Golf för mig heller som jag använt som bruksbil, deras växellådor är rena majonäsen,har själv bytt låda 3 ggr varav den sista är totalrenoverade med specialdrev för att skiten ska ens hålla, för att inte prata om deras elektronikproblem.

Överskattade bilar medhögt andrahansvärde till vilket värde? VW lever på gamla rykten som inte håller idag.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Tråkigt, undrar vad som gör detta, detta var lite av VWs bästa gren i slutet 90 början 00talet.. Att bilarna stod emot rosten mykcet bättre än många andra, så verkar alltså inte vara fallet längre.
    tycker stora problem kom redan på golf mk3.. rostar som FAN.

fick byta halva min Vento den hade då gått 23.000mil vilket inte är något..

min volvo som gått över 45K behövde jag aldrig göra något med.

samma sak med våran Seat arosa (samma som lupon)

rostar som fan vid kanter och tanklucka. där får det bli 2st nya skärmspeglar om 2veckor.

min golf mk2 var rostfri dock fullt med små prickar över hela lacken det var en 89:a med 9000mil på mätaren.

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Citat Ursprungligen postat av Likvid Visa inlägg
    Det blir ingen ny Golf för mig heller som jag använt som bruksbil, deras växellådor är rena majonäsen,har själv bytt låda 3 ggr varav den sista är totalrenoverade med specialdrev för att skiten ska ens hålla, för att inte prata om deras elektronikproblem.

Överskattade bilar medhögt andrahansvärde till vilket värde? VW lever på gamla rykten som inte håller idag.
    Pratar du manuell här eller dsg?
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

NITRO RULES! Lars Chevelle66s avatar
    Namn
    Lars H
    Reg.datum
    jan 2005
    Vi har Passat 2012 på jobbet...vid 1500mil så rasade motorn..inget komp på ena cylindern bla..var tydligen olja lite överallt i motorn. Vi hade då haft bilen inne ett par gånger för att motorlampan tändes o släcktes men dom hittade så klart inget fel och dom skyllde bla på oss för att vi tankade E85... Vid 3000mil så var det dags igen för service o då upptäckte dom att en lamell i lådan var slut...tog 3-4 v innan vi fick tebax den för delar skulle komma från Tyskland bla.. Nu "rycker" bilen o går ojämt på tomgång..o lådan växlar lite konstigt ibland...Får se hur länge den håller nu..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •