Ännu ett bakslag för VAG. Eller vänta nu...
Fler som har kamjedjeproblem. Trist om BMW hamnar på svarta listan.
BMW fälls för kamkedjehaveri i dieselmotor – kostar 50.000 - auto motor & sport
Ännu ett bakslag för VAG. Eller vänta nu...
Fler som har kamjedjeproblem. Trist om BMW hamnar på svarta listan.
BMW fälls för kamkedjehaveri i dieselmotor – kostar 50.000 - auto motor & sport
Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt
BMW's kamkedjeproblem anser jag vara ganska välkänt bland bilfolk?
Vem minns inte alla s54 motorer i M3 vars kamkedja och kamkedjespännare var undermåligt tillverkade.
Eller N42 och N43 vars kemkedja och kamkedjespännare är som tickande bomber. Redan för 10 - 20 år sedan.
BILSNACK | crew
Tydligen inte tillräckligt många.
Skoda Yeti 5L med motorproblem. Det kändes som om jag körde på en kantmarkering. Alla varningslampor började lysa och motorn tappade orken. Bilen har gått 9800 mil. Kamkjedjan byttes vid 6000 mil. Verkstaden vill ha SEK 19075 för att kolla var felet ligger. Är det rimligt???
Är även dieselbilarna drabbade av allt elände man läser om i den här tråden? Jag är sugen på en A4 3.0 Tdi -13 men man kanske ska titta på något annat.
Helvetes jävla piss-VAG! Visste väl att bilen min till slut skulle haverera. Bara för att jag trott att det endast handlat om dåligt underhållna, försent servade samt sönderkörda bilar som fått problem.
Är det någon som har tips på hur jag ska gå tillväga nu? Jag är helt uppgiven! Höger positionsljus har precis gått sönder. Bilen är en 2011 och gått 7600 mil.
![]()
Skroten nästa!
Alla som generaliserar är idioter!
Jag ska lämna in min Golf för felsökning i morgon. Knackande/slamrande ljud från vänstra sidan av motorn...troligtvis något fel på kamdrivningen. 2015 års modell med 1470 mil på mätaren.![]()
- POLO R WRC 2014 -
Okej, då är det konstaterat att något är jäkligt fel med motorn, dock oklart vad. Så nu ska motorn rivas ner.
- POLO R WRC 2014 -