Bilsnack
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 59
    Endless Summer -K-s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2005

Ferrariägare i diskussion med Polisen

Nothing in this world that's worth having comes easy.

Örebro Team Powerlifting Erikssons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2001
    Vilket jävla stolpskott
    Lamborghini Countach replika, under konstruktion!
    Ford 32 Roadster

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Har du oljetryck i den motorn nu? Polisen verkar tro att motorn går sönder av att stå på tomgång.

Jag mår illa av polisens och ferrariägarens dialekter!
    BILSNACK | crew

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    roligt klipp men samtidigt förstår jag inte varför polisen ens orkar stå och tjafsa med honom.

själv brukar jag fimpa bilen och hoppa ur och gå fram till polisbilen innan dom hunnit stanna.

fast så är jag ingen fryslort heller =)

Ford Focus -14 Eliass avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2005
    Jobb
    Logistik
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    själv brukar jag fimpa bilen och hoppa ur och gå fram till polisbilen innan dom hunnit stanna.

fast så är jag ingen fryslort heller =)
    Prova å gör det i USA en gång

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av Elias Visa inlägg
    Prova å gör det i USA en gång
    så korkad är jag inte...

har backat en gång och satt mig utan att dom sa till mig =)
    bevisligen en nykomling som började knäppa loss pistolen

roligast är när man kommer fram till bilen innan dom hinnit öppna dörren.

stockholms polisen är mer hariga än örebro poisen iallfall

finns ingen lag som säger att jag inte får gå ur bilen.
    sen att dom lär sig på polisskolan att man ska hålla offret kvar i bilen för att ha övertaget
    kan man jhu inte veta som vanlig svensons =)
    men det är rätt provcerande =)

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Snäll polis ändå. Fast jag fattade inte det med oljetrycket.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Prophetman
    Guest
    Haha, seriöst? Var fan är snutens problem? Säkert grön av avund. Om killen bestämmer sig för att dra har snuten ingen chans ändå. Låt han värmas haha. Vi "jävla invadrare" har inte antifrysmedel i blodet som svenskar...

Har haft motorn igång flera gånger under diverse kontroller, de har alltid sagt till men förstått att man vill ha värme i bilen. Det är liksom allmän vett att även om jag fryser arslet av mig behöver inte andra göra det också bara för att jävlas.

Fick säkert inget av frugan. Riktig surgubbe denna...

15"
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2006
    Citat Ursprungligen postat av Prophetman Visa inlägg
    Haha, seriöst? Var fan är snutens problem? Säkert grön av avund. Om killen bestämmer sig för att dra har snuten ingen chans ändå. Låt han värmas haha. Vi "jävla invadrare" har inte antifrysmedel i blodet som svenskar...

Har haft motorn igång flera gånger under diverse kontroller, de har alltid sagt till men förstått att man vill ha värme i bilen. Det är liksom allmän vett att även om jag fryser arslet av mig behöver inte andra göra det också bara för att jävlas.

99% av svenska folket stänger nog av motorn vid kontroller, så varför inte göra de? Så jävla löjligt att tjafsa om en sån grej när Polisen ber en snällt. Värmen stannar kvar i kupén under den tiden kontrollen är, om man inte åker runt i en Lada Samara och dom ska granska hela bilen...

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Prophetman Visa inlägg

En kostymnisse som sitter och fryser låter ju inte direkt som ett köra ifrån polisen och lyckas med det kandidat!
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Prophetman
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    En kostymnisse som sitter och fryser låter ju inte direkt som ett köra ifrån polisen och lyckas med det kandidat!
    Sant, han verkar inte gå på alla cylindrar. Men även en halvhygglig förare kan dra en en sliten snutvolvo med övervikt och dåliga bromsar med en ferrari. Sen att majoriteten av snutar inte kan köra för fem öre hjäper inte heller. Det finns våldigt få poliser som får höghastigets/biljaktutbildningen. Vilket är jävligt illa om man tänker efter... Borde vara obligatoriskt, även om vi skattebetalare får betala notan. För det de sysslar med nu är livsfarligt.

Citat Ursprungligen postat av JSRLVN Visa inlägg
    99% av svenska folket stänger nog av motorn vid kontroller, så varför inte göra de? Så jävla löjligt att tjafsa om en sån grej när Polisen ber en snällt. Värmen stannar kvar i kupén under den tiden kontrollen är, om man inte åker runt i en Lada Samara och dom ska granska hela bilen...

Helt sant. Man behöver inte tjafsa. Men snuten kunde ha haft lite medkänsla också. Det finns ingen lag på att man måste stänga av motorn, bara att man måste stanna bilen. Att stänga av motorn på "goodwill" för att få snuten känna sig lite tryggare är en helt annan sak. De är ju trots allt jävligt utsatta vid vägkanten. Allmän trafikvett gäller även "civila" förare, inte bara snutar. Detta hade kunnat lösas jättelätt genom att säga,"Kompis, det är svinkallt, går det bra om jag drar på tomgången så att den kupen värms upp lite?"

Glöm inte att du får en jävla utskällning om du drar upp rutan. (av egen evfarenhet...) För rutan ska vara nere under kontrollen. Så i minus 10-15 blir det kallt rätt så snabbt även i en lyxbil.

Personligen så kör jag för det mesta två bilar, en gammal 245a från sent 70-tal och en Fabia classic -00, båda saknar AC och två blir skitkalla på minuter. Även om rutan är uppe. Har man motorn av så dör värmen direkt på båda, blåser kall uteluft på direkten.

Detta var otroligt dumt på båda sidor. Båda stod fast vid vad de trodde och kunde lika gärna ha pratat med en vägg, istället för att tänka igenom den andres argument.

- - - - - - - - - / / / M pelkos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    Mekaniker
    Hoppet om mänskligheten är ute...
    -- > Mina bilar < --

Registered User Enkronans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    så korkad är jag inte...

har backat en gång och satt mig utan att dom sa till mig =)
    bevisligen en nykomling som började knäppa loss pistolen

roligast är när man kommer fram till bilen innan dom hinnit öppna dörren.

stockholms polisen är mer hariga än örebro poisen iallfall

finns ingen lag som säger att jag inte får gå ur bilen.
    sen att dom lär sig på polisskolan att man ska hålla offret kvar i bilen för att ha övertaget
    kan man jhu inte veta som vanlig svensons =)
    men det är rätt provcerande =)
    Alltså, inte för att vara sån... Men varför? Känns inte riktigt som det finns nån anledning att leka Allan när polisen vill stoppa en för att snacka lite - inte precis så att de blir mer positivt inställda till dig när du gör på det sättet..

Registered User MorbidRockers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2011
    Finns det ingen lag för tomgångskörning?
    Nytt namn pga Freddes ovilja att svara på mail

Registered User Philly.s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2005
    Svenska polisen, vilket skämt!

Iskall kommentar om att det inte är den sista Ferrarin han ska ha heller, kyligt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •