Ej legitimera sig vid sjukbesök? - Sidan 4
Bilsnack
Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 85
    Audi M5 Quattro AMG _Andrew_s avatar
    Namn
    Andreas N
    Reg.datum
    jul 2003
    Dock så är det inte så svårt för en enda person att kosta några hundratusen kronor inom vården.
    Sveriges skattebetalare ska alltså betala för människor som inte har rätt att vistas i detta land?

Okej om notan skickas till deras hemland så får de själva stå för kostnaden när de blivit hemskickade.

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    jul 2002
    Citat Ursprungligen postat av _Andrew_ Visa inlägg
    Dock så är det inte så svårt för en enda person att kosta några hundratusen kronor inom vården.
    Sveriges skattebetalare ska alltså betala för människor som inte har rätt att vistas i detta land?

Okej om notan skickas till deras hemland så får de själva stå för kostnaden när de blivit hemskickade.
    Så vad är din lösning på detta problemet? Låta människor dö utanför sjukhuset? Tänk efter nu för jag vill för en gångs skull ha ett seriöst svar i en annars ganska oseriös tråd.

Hur många människor går dessutom med sina pass på sig dagligen? Ska sjukhuset göra undersökningar och jaga pass/ID-kort innan de sätter igång behandlingen? Tänk om den allvarligt skadade personen utanför sjukhuset saknar ID-handlingar är en illegal flykting. Fast du kanske har en lösning på den problematiken också?

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av DanneH Visa inlägg
    Så vad är din lösning på detta problemet? Låta människor dö utanför sjukhuset? Tänk efter nu för jag vill för en gångs skull ha ett seriöst svar i en annars ganska oseriös tråd.

Hur många människor går dessutom med sina pass på sig dagligen? Ska sjukhuset göra undersökningar och jaga pass/ID-kort innan de sätter igång behandlingen? Tänk om den allvarligt skadade personen utanför sjukhuset saknar ID-handlingar är en illegal flykting. Fast du kanske har en lösning på den problematiken också?

Läkare blir läkare av en anledning; de vill rädda liv och de vill hjälpa människor, det är humanitärvård och jag tror alla läkare skulle skriva under på att samtliga sysslor de blir tvingade att utföra som inte har med direkt vård att göra är sådant som stör och förstör den kvalitativa vården, de är inga bokföringsnissar, de är inte poliser eller flyktinghandläggare och ska heller inte syssla med sådant.

Visst kan man vara trött på den flyktingpolitik som förts i decennier, men att uttrycka sig som "sätt dom på flotten tillbaka" visar ganska tydligt att man inte har någonting av substans att tillföra diskussionen.

Registered User
    Namn
    Christofer H
    Reg.datum
    feb 2005
    Har inte riktigt läst mig på ang hela denna grejen men är det AKUT vård som ska vara gratis eller ALL vård som ska vara gratis?

Ska det vara akut vård är det väl en sak oavsett om du är här illegalt eller inte, självklart ska detta då rapporteras till behörig myndighet som då kan ta tag i själva illegala grejen.

Är det all vård som gäller så är det helt idiotiskt att man som illegal flykting ska kunna få ta del av det som vi, legal (i brist på bättre förklaring), betalar via skatt.
    Här skulle det kunna stå något vettigt...

Livsnjutare Dee_catis avatar
    Namn
    Anders W
    Reg.datum
    feb 2002
    Citat Ursprungligen postat av DropCore Visa inlägg
    Det har du såklart en källa på?
    Merparten av de som våldtar är män, så vi kanske ska börja med någon form av kontroll av detta i tunnelbanan också? Obligatorisk snopptopsning kanske?
    Behöver du en källa på vilka som representerar de papperslösa i statistiken menar du eller hur många pundare som kör 245:a?
    Sunt förnuft tar dig långt, med ögonlappar är chansen stor att du bara kommer till dörrposten innan det tar i.

Nu tror jag dock att du är ute och cyklar när det gäller våldtäktsmän och tunnelbanan, den mer strategiska platsen att utföra snopptopsning på är nog stadsparker och mörka cykelvägar. Även detta hade du kunnat räkna ut med lite sunt förnuft.

Elaka påhopp åsido, vill man jaga papperslösa med små medel så är det ju rätt enkel sak att stoppa en bunt med människor av utländsk härkomst i tunnelbanan. De kan ju inte göra det på öppen gata. Men är det politisk korrekt? Nej, inte med dagens politik och förhoppningsvis kanske man kan komma åt problemen på andra sätt då jag förstår att det är kränkande att bli stoppad av polisen bara för att man inte ser ut som en regelrätt svensk.
    Utför allt inom bygg i Mälardalen, pm:a vid intresse.

In Flames DropCores avatar
    Namn
    Daniel Borg
    Reg.datum
    aug 2002
    Citat Ursprungligen postat av Dee_cati Visa inlägg
    Behöver du en källa på vilka som representerar de papperslösa i statistiken menar du eller hur många pundare som kör 245:a?
    Sunt förnuft tar dig långt, med ögonlappar är chansen stor att du bara kommer till dörrposten innan det tar i.

Nu tror jag dock att du är ute och cyklar när det gäller våldtäktsmän och tunnelbanan, den mer strategiska platsen att utföra snopptopsning på är nog stadsparker och mörka cykelvägar. Även detta hade du kunnat räkna ut med lite sunt förnuft.

Elaka påhopp åsido, vill man jaga papperslösa med små medel så är det ju rätt enkel sak att stoppa en bunt med människor av utländsk härkomst i tunnelbanan. De kan ju inte göra det på öppen gata. Men är det politisk korrekt? Nej, inte med dagens politik och förhoppningsvis kanske man kan komma åt problemen på andra sätt då jag förstår att det är kränkande att bli stoppad av polisen bara för att man inte ser ut som en regelrätt svensk.
    "Men det ser du väl på dem, de måste vara ligister hela bunten!"

Åker papperslösa tunnelbana så gör nog våldtäktsmän det också, och jag tror inte polisen står i tunnelbanan bara för att merparten av papperslösa åker tunnelbana. Det gör säkerligen merparten av våldtäktsmännen också.
    Man ska inte behöva bli intervjuad och ifrågasatt av polisen bara för att man har en viss hudfärg eller utseende.
    Selly: baseboll träd
    GT/E: Fan, jag som alltid undrat vad basebollar kommer ifrån =oD

Registered User
    Namn
    Fredrik P
    Reg.datum
    feb 2005
    Nu säger jag inte att målet helgar medlen när det gäller allt eller alla, men REVA verkade ju fungera iaf. I skåne så avisades 23% fler illegala enligt DN´s artikel från igår.

Fler avvisade med polisprojektet Reva - DN.SE

Dessutom så trodde jag att REVA var nåt nytt när man fick börja läsa om det på nätet men det har ju funnits i tre år.

Är det någon som har sett nåt resultat från de beryktade tunnelbanekontrollerna?
    Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Registered User
    Namn
    MathiasS
    Reg.datum
    jan 2002
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    Ja det är ju en bra början eftersom att du har betalt för det.

Det handlar inte om att växa upp utan att fatta att på sista raden måste det va svarta siffror. Jag föreslår att du åker ut till alla äldre och berättar för dom att vi måste börja dra in på saker för att kunna finansiera våra nya vänners sjukvård. Jag tror t.o.m du hade haft lite svårt för det.

Eller du har något konkret förslag var pengarna skall tas ifrån? ??
    Nej, jag har inte betalt sammhället för att bete mig hur som helst bara för att jag betalar en satans massa skatt. Den dag sådana som du slutar agera på det viset kommer pengarna räcka till både gamlingar och nya vänners sjukvård.

Och jag finansierar nog hellre nya vänners behov av sjukvård än svenska slapparslen som hellre lyfter bidrag än tar ett "skitjobb".

Brm. Brm.
    Namn
    Thomas T
    Reg.datum
    nov 2001
    Tycker frågan är varför just de så kallde papperslösa slå få gratis vård och inte alla personer i landet med tanke på skatttrycket som är väldigt högt jämfört med alla andra länder i vrälden.

Själv tycker jag man bör hjälpa till i alla akuta ärenden men om de visar sig befinna sig ilegalt i här i Sverige ska de utvisas om de frisknar till.

Namn
    Andreas N
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av DanneH Visa inlägg

Ett sätt kan väl vara att de måste legitimera sig för att få vård?.
    Och att räkningen skickas med dom till deras hemland om det är möjligt.

Precis som vi får betala våran sjukhusvistelse om vi blir sjuka utomlands utan försäkring.

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Håkan B
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom

Precis som vi får betala våran sjukhusvistelse om vi blir sjuka utomlands utan försäkring.
    Nu vet jag inte riktigt om du är ironisk eller ifall du har glömt att vi pratar om flyktingar?
    Ibland blir man orolig för mänskligheten...
    Cinquecento

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Kan ju bli lite problematiskt att driva in då länderna i fråga ofta knappt har en författning. Hur har du tänkt att det ska gå till?

Namn
    Andreas N
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Kan ju bli lite problematiskt att driva in då länderna i fråga ofta knappt har en författning. Hur har du tänkt att det ska gå till?
    Jag vet inte ens vilka länder det här handlar om iofs.
    Vilka är det?. Så är det lite lättare att veta hur det ska gå till.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Jag vet inte ens vilka länder det här handlar om iofs.
    Vilka är det?. Så är det lite lättare att veta hur det ska gå till.
    Tja, de flesta flyktingar som anländer Sverige kommer från länder som ex. Syrien, Afghanistan, Irak, Somalia, dvs där statsskicket är helt eller delvis ur funktion. Att vidarebefordra sjukhusräkningar till dessa länder hjälper nog föga.

XC60 D3 R-Design
    Namn
    Patrik Sjöö
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Vet i tusan... Jobbar 16 timmar per dag ändå.
    Det är så sjukt att man mår illa! Helt jävla sjukt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •