Bilsnack
Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 85
    Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Kan du inte sikta på att öka din intjäningsförmåga istället för att blicka på de förmåner de allra svagaste i samhället tvingas använda?
    Är du på riktigt???
    Det e inte konstigt att världen går åt helvete när det finns personer som du.

Att du inte kan se problematiken med detta är helt bedrövligt. Snacka om att va både insnöad och ligga under en sten.

Det är ganska enkelt att se att detta inte funkar. Du har en viss inkomst då kan inte dina utgifter va större oavsett hur human du vill vara.

Dessvärre är det vi skattebetalare som får casha upp mellanskillnaden. Det börjar bli dags att gå över till att jobba heltid svart.
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    Är du på riktigt???
    Det e inte konstigt att världen går åt helvete när det finns personer som du.

Att du inte kan se problematiken med detta är helt bedrövligt. Snacka om att va både insnöad och ligga under en sten.

Det är ganska enkelt att se att detta inte funkar. Du har en viss inkomst då kan inte dina utgifter va större oavsett hur human du vill vara.

Dessvärre är det vi skattebetalare som får casha upp mellanskillnaden. Det börjar bli dags att gå över till att jobba heltid svart.
    Har du det knapert kan jag avvara en liten slant, men då ska det till en rejäl attitydförbättring.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Audi M5 Quattro AMG _Andrew_s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Det är liksom redan idag långa väntetider inom sjukvården och platsbrist på sjukhusen.
    Detta lagförslag är ju som gjort för att utnyttjas.
    Varför betala dyr tandvård när man kan åka till Sverige och få det gratis.
    Är det bara Sverige som har detta lagförslag?

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2002
    Folk lär vallfärda från andra sidan jordklotet för att laga ett par hål i tänderna.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Det här har jag funderat på med.

När vi small med en älg med jobbarbilen i September så fick ju jag åka ambulans till akuten i Halmstad, det skrev jag ju om då.

Fick tillbringa drygt 5 timmar totalt på sjukhuset varav några enstaka minuter sammanlagt var "under vård". Fick ju först träffa en sjuk"syster" (skäggig dito), sedan efter en bra stund en läkare som utförde en normal hälsoundersökning, sedan efter att jag tjatade JÄVLIGT mycket fick jag gå upp till ögonläkaren pga jag hade fått glassplitter från framrutan gruggat över ansiktet och jag KÄNDE att det fanns i högra ögat. Dock fick jag någon sörja hälld i ögat och ögonläkaren tittade i ungefär 2 sekunder i någon mackapär i ögat och viftade sedan bort mig med att det inte var någon fara.

Totalt kostade det besöket mig 1200kr i sjukhusavgifter, olika avgifter för "incheckning", första läkaren, ögonläkaren, och något mer.

Men - som jag påpekade förra gången - jag fick inte ens ett plåster - och inte nog med det - fick jag själv med fingrarna gräva ut glaset ur kinden inne på toaletten - sjuk"systern" mer eller mindre skickade mig till toaletten för att göra det själv.

Det var alltså mest bara observation jag fick betala för - inte för att åtgärda glaset som satt inkilat i min kind eller ens att se över såren jag hade i ansiktet efter att ha fått en älg i ansiktet vid en frontalkollision. Älgfan kom ju in genom rutan och jag minns fortfarande precis hur det kändes att få den pälsklumpen täckt av glas rakt i ansiktet så man slog i nackstödet....

Nu har jag en del små fina märken i ansiktet strax under vänster öga där jag pillade ut några kvarvarande glasbitar ur såren, hemma några dagar senare.

Så det känns som att jag lika gärna kunde ha sparat de 1200kronorna på att ha åkt hem och plåstrat om mig själv istället.

Så ja, nästa gång kommer jag hävda att jag är en papperslös rumän eller något - sämre vård lär jag ju iallafall inte få. Men då kommer jag ju troligen slippa betala för ickevården iallafall.
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Audi M5 Quattro AMG _Andrew_s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av DanneH Visa inlägg
    Folk lär vallfärda från andra sidan jordklotet för att laga ett par hål i tänderna.
    Kommer ihåg på ett amerikanskt forum där en person skulle bli pappa, deras sjukhusnota för att föda barnet blev ca 5000dollar.
    Då framkom det att illegala invandrare fick på samma sjukhus sina barn födda gratis!.

Det lär ju svida lite mer än för oss svenskar som inte ser kostnaden på samma sätt.

Girl aficionado [sinnes]s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Patetiskt.

Vi skall alltså ge kriminella avarter som befinner sig här illegalt utan någon som helst rätt GRATIS sjukvård när det bedömt att dom inte har någon rättighet alls att få vistas här.

Och regeringen klagar på "rasism" när det är de själva som skapar den genom att införa sådana här idiotiska grejer.

Man vet inte om man skall skratta eller gråta åt de inkompetenta idioterna som sitter där.
    XBL: Kitty LOVE Pink
    Som man raggar får man ligga
    Celebrity Devotion

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av [sinnes] Visa inlägg
    Och regeringen klagar på "rasism" när det är de själva som skapar den genom att införa sådana här idiotiska grejer.

Precis, det har i flera år snarare känts som att de VILL ha in SD och andra invandringskritiska partier genom att medvetet göra såna här idiotutspel, inte minst Centern med deras "lyckade" önskningar om helt fri invandring, att det utan problem skulle gå att ta in 40 miljoner invandrare etc.

Det är ju självklart provocerande för gemene man som slavar surt för sina skattepengar, när man då gång på gång rent utsagd blir pissad i ansiktet så är det rätt svårt att förstå varför invandringskritikerna ökar...

Det är lite som att gå fram till random person på stan och ge denne en käftsmäll, och sedan inte förstå varför denne slår tillbaka...
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Girl aficionado [sinnes]s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Precis, det har i flera år snarare känts som att de VILL ha in SD och andra invandringskritiska partier genom att medvetet göra såna här idiotutspel, inte minst Centern med deras "lyckade" önskningar om helt fri invandring, att det utan problem skulle gå att ta in 40 miljoner invandrare etc.

Det är ju självklart provocerande för gemene man som slavar surt för sina skattepengar, när man då gång på gång rent utsagd blir pissad i ansiktet så är det rätt svårt att förstå varför invandringskritikerna ökar...

Det är lite som att gå fram till random person på stan och ge denne en käftsmäll, och sedan inte förstå varför denne slår tillbaka...
    Exakt.
    Hade tidigare regeringar skött invandringen väl, dvs ta in de som verkligen behöver hjälp och i första hand hjälpt i de problemativa områdena istället för att plocka in allt och alla för att det är politiskt korrekt hade inte dessa problem funnits idag.

Som det är idag så får nästan vem som helst PUT, vilket är helt felaktigt då vi inte kan ta hand om dom som verkligen skall ha det på rätt sätt (De placeras i stora ghetton utan möjlighet till jobb, utbildning och vettigtlön) samt att kriminaliteten ökar väsentligt i de områden där dom klumpas ihop.

Tackar vare denna invandringspolitik så söker sig mest kriminella och andra ljusskygga varelser hit då det underlättar för dom, och detta medför att så kallde "missnöjespartier" som SD, SP osv växer sig allt större när de som bor i verklighetens Sverige (och inte i någon lyxig stadsdel i Sthlm) fått nog.

Jag röstar på SD, det är för att jag vill ha en invandringspolitik som värnar om oss Svenskar och de som verkligen har behov att få komma hit.

Självklart skall vi hjälpa folk i länder som har problem och är krigshärjade, men först skall hjälpen ske på plats i det området, de skall inte behövas slitas upp från sina rötter och skeppas hit (eller till andra länder) om hjälp kan ges i deras hemland.
    XBL: Kitty LOVE Pink
    Som man raggar får man ligga
    Celebrity Devotion

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2008
    Citat Ursprungligen postat av Bjurelid Visa inlägg
    Det var det jag menade men fick inte fram rätt ord för det.

Hur som helst, de som inte har rätt att vara i detta landet ska inte få en massa förmåner som vi alla andra ska betala genom våra skatter, och sen när vi själva behöver vård, så får vi betala plus en massa kostnader för mediciner.

Som tur är det finns det ett parti som är emot dessa frågor....
    Flyktingar är en mycket lönsam investering. Alla är överens om detta. Nästan alla iallafall.

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom
    Citat Ursprungligen postat av [sinnes] Visa inlägg
    Patetiskt.

Vi skall alltså ge kriminella avarter som befinner sig här illegalt utan någon som helst rätt GRATIS sjukvård när det bedömt att dom inte har någon rättighet alls att få vistas här.

Man vet inte om man skall skratta eller gråta åt de inkompetenta idioterna som sitter där.

Hur ska vi hantera det då?

Ska vi låta Pekka 47, förblöda på trotoaren utan för sjukhuset. Eller kanske sätta honom på finlandsfärjan med hjärtflimmer och hoppas han inte kolar innan båten har lämnat svenskt vatten?
    Man blir inte flykting, illegal eller inte, för skojs skull.

Nu vet jag inte riktigt vad trådskaparen är ute efter, men du kan ju alltid försöka.
    Någon moderator kanske kan starta en insamlingstråd för våra utblottade forumsmedlemmar?
    Cinquecento

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg

Vi lägger alltså resurser på att skydda individer som vi samtidigt försöker få utvisade. Dubbelmoral...
    Rökare borde inte heller få sjukhusvård när lungorna är paj, eller den som kört för fort och krockat. Eller den som som slarvar med tandborsten och får hål, varför ska det subventioneras? Det är ju dubbelmoral.

Det är inte dubbelmoral erik, det kallas medmänsklighet.

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2002
    Citat Ursprungligen postat av Hakan Visa inlägg
    Man blir inte flykting, illegal eller inte, för skojs skull.
    Jo, de kommer ju hit för att få tänderna fixade. Det är bara det att regeringen är inkompetenta så det förstår inte det än. Så fort denna tråd når regeringskansliet så kommer det bli ett stopp för detta genast.

För att vara lite seriös tycker jag inte sjukvården ska efterforska om personer ska utvisas eller om de har rätt viseringar i passen. Det är ett jobb för polisen och andra myndigheter att se till att det efterlevs. Sjukvården ska värna om liv och hälsa och allt annat kommer i andra hand. Behöver någon vård, ska den få det oavsett status.

Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av MatSo Visa inlägg
    Rökare borde inte heller få sjukhusvård när lungorna är paj, eller den som kört för fort och krockat. Eller den som som slarvar med tandborsten och får hål, varför ska det subventioneras? Det är ju dubbelmoral.

Det är inte dubbelmoral erik, det kallas medmänsklighet.
    Där är ju en pytte liten skillnad som många glömmer. Det kallas att betala skatt, det vill säga finansiera detta land.

Är man inte helt oförmögen att räkna så inser man att det inte är hållbart att släppa sjukvården fri.

Det är ju redan så att alla som behöver vård inte får den vård som behövs.

Att bara komma på iden är helt sjukt. Men det är som vanligt ett rejs för överträffa sina PK vänner med nya medmänskliga förslag.
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Du menar att skattesedeln är en fribiljett till att bete sig som en idiot och dra på samhället vilka kostnader som helst?

Jag tror att de flesta av er som har denna "skit i andra" attityden också kommer växa upp och bli klokare med tiden.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •