Ursprungligen postat av
Dee_cati
Behöver du en källa på vilka som representerar de papperslösa i statistiken menar du eller hur många pundare som kör 245:a?
Sunt förnuft tar dig långt, med ögonlappar är chansen stor att du bara kommer till dörrposten innan det tar i.
Nu tror jag dock att du är ute och cyklar när det gäller våldtäktsmän och tunnelbanan, den mer strategiska platsen att utföra snopptopsning på är nog stadsparker och mörka cykelvägar. Även detta hade du kunnat räkna ut med lite sunt förnuft.
Elaka påhopp åsido, vill man jaga papperslösa med små medel så är det ju rätt enkel sak att stoppa en bunt med människor av utländsk härkomst i tunnelbanan. De kan ju inte göra det på öppen gata. Men är det politisk korrekt? Nej, inte med dagens politik och förhoppningsvis kanske man kan komma åt problemen på andra sätt då jag förstår att det är kränkande att bli stoppad av polisen bara för att man inte ser ut som en regelrätt svensk.
"Men det ser du väl på dem, de måste vara ligister hela bunten!"
Åker papperslösa tunnelbana så gör nog våldtäktsmän det också, och jag tror inte polisen står i tunnelbanan bara för att merparten av papperslösa åker tunnelbana. Det gör säkerligen merparten av våldtäktsmännen också.
Man ska inte behöva bli intervjuad och ifrågasatt av polisen bara för att man har en viss hudfärg eller utseende.
Selly: baseboll träd
GT/E: Fan, jag som alltid undrat vad basebollar kommer ifrån =oD