Bilsnack
Sidan 12 av 22 FörstaFörsta ... 25678910111213141516171819 ... SistaSista
Resultat 166 till 180 av 320
    Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Smiter du ska du jagas.

Dör du är det ditt eget fel för att du inte stannade.

Spelar ingen roll om du skjutit av hela göteborg eller snott bananer från Ica.

Stanna och sona ditt brott, eller ta den eventuella konsekvensen av att fly.

Jag hävdar fortfarande att detta inte var någon förlust för samhället.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av Tekniker Visa inlägg
    Smiter du ska du jagas.

för dig lär det inte vara det.
    inte för mig heller men samtidigt är det 2familjer som blir drabbade.

med din inställning så är du beredd på att offra ditt liv för att polisen ska stoppa en person som pallat äpplen och flyr i sin bil. det är helt okej?

denna gång var det så klart bara dom jagade som kunde drabbas men gränsen måste dras någonstans. det roliga i kråksången är att personerna dom jagade kommer frias från misstankarna då dom dog. så man jagade 2oskyldiga i lagens mening för dör man innan man blivit dömd så är man oskyldig.

-[ZDT]-Swedish Drift Team CarFreaks avatar
    Namn
    Christian O
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Studerar, jobb på volvo!
    Citat Ursprungligen postat av CarpeDiem Visa inlägg
    Denna mening tolkar jag som ett ja på den frågan.

"

Men jag har kanske missuppfattat dig?

Angående klippet du lade in så skulle jag absolut inte vara glad om polisjakten skulle ske där min familj bor och är nog inte ensam om den åsikten.

Å tänker man lite längre så kunde just denna jakten slutat som i Norrköping om INTE poliserna valde att öppna bron!

Alla framsidor har en baksida...
    (\_/)
    (O.o)
    (> <)//||Amotek.se - Sponsor||\\

In Flames DropCores avatar
    Namn
    Daniel Borg
    Reg.datum
    aug 2002
    Självklart förtjänar man att dö om man försöker köra ifrån polisen.
    Kanske inte om man heter Ghost Rider eller Getaway in stockholm bara.
    Selly: baseboll träd
    GT/E: Fan, jag som alltid undrat vad basebollar kommer ifrån =oD

Vatos Locos
    Guest
    Smiter du ska du jagas.

Håller med till 100%, allt svammel om anhöriga etc. är ju totalt orelevant, visst är det synd om dem men hela ansvaret ligger på idioterna och det är därför som de nu är döda, eftersom de ansåg att sina liv inte var värda mera än 288:-.
    Polisen agerade helt korrekt utifrån den information som de hade när de fick larmet och baserat på deras erfarenhet så tog de aktuellt beslut om att öppna bron.

Åker man ifrån Sundsvall och var på väg mot Eskilstuna så borde det inte komma som någon överraskning att man kommer att behöva tanka under resans gång eller åtminstone se till att man har full tank när man ger sig iväg.

Namn
    Christian O
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Studerar, jobb på volvo!
    Att någon förtjänar att dö är bara löjligt!

Men att de gjorde ett aktivt val att utsätta sig och andra för fara och trilla av pinnen har de bara sig själva att skylla...

Varje människa är en egen individ med ett eget förstånd och samvete och har den underbara förmågan att göra ett eget val, nu valde de att antagligen försöka hoppa över bron och dog på köpet!!

En frågeställning: Hade de gjort likadant om bron öppnades pågrund utav att en båt passerar ? -Antagligen ja!

Skulle då folk kritisera bro operatören som skötte sitt jobb ? -Ja vad hade media hittat på då ?

Alltid ska media hitta en synda bock trots att folk gör sitt jobb!

Allt för ofta ter sig de svenska samhället till att de är någons annans fel vad det än gäller!!

Ni som skyller på polisen:
    Om kalle kalsson våldtar en 13-årig flicka och sedan jagas utav polisen och hoppar från en bro, är de då polisens fel att han hoppa ?
    (\_/)
    (O.o)

Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    för dig lär det inte vara det.
    inte för mig heller men samtidigt är det 2familjer som blir drabbade.

med din inställning så är du beredd på att offra ditt liv för att polisen ska stoppa en person som pallat äpplen och flyr i sin bil. det är helt okej?

denna gång var det så klart bara dom jagade som kunde drabbas men gränsen måste dras någonstans. det roliga i kråksången är att personerna dom jagade kommer frias från misstankarna då dom dog. så man jagade 2oskyldiga i lagens mening för dör man innan man blivit dömd så är man oskyldig.
    Jag vet inte vad jag ska svara.
    Varför skulle jag dö för att de jagas för, det är ju helt befängt. Som att de automatiskt skulle krocka in i någon annan för att de jagas av polisen, och varför skulle krocken bli så våldsam att jag skulle dö?

Men leker vi med tanken att det händer, så ja. Jag anser att det ska skötas så.
    Om jag eller någon annan stryker med för att rättsväsendet försöker upprätthålla lag och ordning med att sätta dit de som tar från andra är det så det får bli.

Sen vet vi ju alla att du är en hederlig kille som alltid av någon konstig anledning har problem med polisen

My soul is dying.Pitiful!
    Namn
    Andreas C
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Dom fick ett hårt straff ja...men det var ju dom som körde, ingen annan som gjorde nåt direkt aktivt. Jag har verkligen Väldigt svårt att förstå tänket som vissa har angående de.

Vad hade hänt om bron öppnats av en mer vanlig anledning...eller nåt annat hinder funnits på vägen. De stanna ju uppenbarligen inte för nåt...inte ens när vägen inte fanns kvar framför dom, eller blåljus för den delen. Och vad jag fatta de som, så backa polisen av mot slutet?

Hade dom klarat sig undan denna gången så hade de troligen bara vart en tidsfråga innan de körde ihjäl nån som faktiskt varit oskyldig.

Dom va allt annat än oskyldiga små lamm. Dom körde ihjäl sig själva...finns andra det är betydligt mer synd om i vårt avlånga land.
    Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Jag vet inte vad jag ska svara.
    Varför skulle jag dö för att de jagas för, det är ju helt befängt. Som att de automatiskt skulle krocka in i någon annan för att de jagas av polisen, och varför skulle krocken bli så våldsam att jag skulle dö?

Men leker vi med tanken att det händer, så ja. Jag anser att det ska skötas så.
    Om jag eller någon annan stryker med för att rättsväsendet försöker upprätthålla lag och ordning med att sätta dit de som tar från andra är det så det får bli.

Sen vet vi ju alla att du är en hederlig kille som alltid av någon konstig anledning har problem med polisen
    då vet du mer än mig.
    sist jag ens blev stoppad av en polis var nog 1år sen en vanlig blåskontroll men vad vet jag om det.. jag bor på häktet eller? men visst jag har inte ett fläckfritt förflutet men sista i mitt register är är böter för att kört utan bromsljus detta var maj 2003. men du vet säkert bättre om mitt förflutna än mig själv

Namn
    Christian O
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Studerar, jobb på volvo!
    Nu kramas vi å håller oss till ämnet!
    (\_/)
    (O.o)

Registered User
    Namn
    Andreas S
    Reg.datum
    maj 2009
    har ämnet ändrats eller har det kommit fram något nytt ?

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Rubank Visa inlägg
    har ämnet ändrats eller har det kommit fram något nytt ?
    Du verkar ju ha helt rätt. De har inte följt reglerna.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

My soul is dying.Pitiful!
    Namn
    Andreas C
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Kör lastbil
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Du verkar ju ha helt rätt. De har inte följt reglerna.
    Ja de kom ju nya artiklar om det idag?
    Varför 2 axlar när man kan ha 7? :-p

Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Citat Ursprungligen postat av Cörran Visa inlägg
    Ja de kom ju nya artiklar om det idag?
    Det är väll mest för att det inte fanns något annat att skriva om.

Typ stundande kärnvapenkrig eller att Kicki Danielsson ska in på rehab igen...

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg