Polisen jagar bensintjuvar = 2 döda. - Sidan 20
Bilsnack
Sidan 20 av 22 FörstaFörsta ... 1013141516171819202122 SistaSista
Resultat 286 till 300 av 320
    Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av Fjellner Visa inlägg
    Hehe kan inte låta bli att flina när jag läser ditt inlägg.
    Du pratar om intelligens och lyckas få med dimljus i diskussionen om två personer som har omkommit.

Du kanske skulle ha låtit bli att logga in idag med :-)

Mvh.
    Låg intelligens är nog när man inte fattar vad reflekteringen av dimljus innebar.... som sagt juridiska grejer....

Med vänlig hälsning

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Polisen jagar bensintjuvar = 2 döda.

Closure. Polisen som beordrade broöppningen dömd i hovrätten till dagsböter men får behålla jobbet.

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    Bra!!
    тектоник

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Closure. Polisen som beordrade broöppningen dömd i hovrätten till dagsböter men får behålla jobbet.
    Om bron hade varit öppnad av naturliga orsaker dvs att en båt ska passera. Hade brovakten dömts då också lr?
    BILSNACK | crew

Granada rules
    Namn
    Jörgen ,
    Reg.datum
    nov 2002
    ledsen å säga detta men patrasket får skylla sig själva,, inte ok att de dog,, men deras val,, eller så var de så jävla påtända så de missade alla signaler om bron,, å då är det bara bra att ingen oskyldig dog av deras framfart tycker jag

Go fast or dont go at all Fartgalens avatar
    Namn
    Johan A
    Reg.datum
    apr 2001
    Bl.a. sånt där som jag förväntar mig att polisen jobbar med. Polisen borde ha frikänts enligt mig.
    EVERY DAY IS RACE DAY!!

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Låter väl som en rimlig dom.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

2 hjul 1800 cc
    Namn
    Egon
    Reg.datum
    okt 2010
    Tror det är lätt att ha överseende med brott och vinkla skuldbördan och focus på överlevande i ett ärende som detta. Roten till allt faller i skuggan av resultatet, vilket kanske inte är så konstigt, men man får inte glömma varför det händer.
    Däremot är jag 100% säker på att man ändrar åsikt om man själv är den som blivit utsatt för brottet från början.

Vad ja vill komma till är att fortsätter det som utvecklingen är nu så kommer ingen våga agera mot buset, men buset i sig har INGA regler.
    ingen förtjänar att dö för en sån här sak, men det kan ju bli resultatet och man har ju ramar att hålla sig inom...

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av M1800R2 Visa inlägg
    Däremot är jag 100% säker på att man ändrar åsikt om man själv är den som blivit utsatt för brottet från början.
    Jag å min sida är 100% säker på att den som blivit utsatt för just detta brott, bensintjuveri, inte tycker att tjuvarna borde fått betala det ultimata priset.

Missförstå mig rätt, jag är pro hårda straff, dödsstraff tom, men det skall stå i proportion till det begångna brottet.

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Jag å min sida är 100% säker på att den som blivit utsatt för just detta brott, bensintjuveri, inte tycker att tjuvarna borde fått betala det ultimata priset.

Missförstå mig rätt, jag är pro hårda straff, dödsstraff tom, men det skall stå i proportion till det begångna brottet.
    Fast tjuvarna dömdes ju inte till döden i rättssalen, de tog det beslutet själva. Straffet på en soppasmitning är lindrigt, hade de stannat på polisens anmodan skulle utgången blivit helt smärtlös.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Det jag menar är såklart att insatsens proportion måste vara relevant. Man skickar inte upp JAS för att gripa en snorunge som snott tuggummi.

Uppenbarligen tyckte både tings och hovrätt likadant.

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Det jag menar är såklart att insatsens proportion måste vara relevant. Man skickar inte upp JAS för att gripa en snorunge som snott tuggummi.
    Det största brottet här var nog inte tjuvtankningen, snarare att man försökte smita från polisen och troligen bröt mot varenda förekommande trafikregel och utgjorde en stor fara för allmänheten. Gärningen eskalerade således, och så även insatsen.

Uppenbarligen tyckte både tings och hovrätt likadant.
    I så fall skulle de nog dömt till mer än dagsböter.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Registered User
    Namn
    Andreas S
    Reg.datum
    maj 2009
    ja det var en väntad dom och ett väntat straff för den åtalade polisen. utgången var inte direkt någon högoddsare och finns redan långt tillbaka i tråden.

För alla poliser som envisas med att frångå sin egen utbildning och att avvika från sina egna regler kommer det nu bli lite lättare att agera, nu är det ju ett alternativ mindre att fundera på över vilka åtgärder utanför gängse förekommande ingrepp man kan ta till = kvickare responstid ifrån deras sida. = mindre bus på gatorna som slipper gå åt innan de blivit dömda där de ska - i domstol.

2 hjul 1800 cc
    Namn
    Egon
    Reg.datum
    okt 2010
    Så om de dött till följd av en trafikolycka som orsakats av att de kört över spikmattor utlagda av polisen så hade det varit ok och polisen skulle inte dömmas som han blev dömd för broöppningen?
    Orsaken hade då också varit resultatet av polisens agerande.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av M1800R2 Visa inlägg
    Så om de dött till följd av en trafikolycka som orsakats av att de kört över spikmattor utlagda av polisen så hade det varit ok och polisen skulle inte dömmas som han blev dömd för broöppningen?
    Orsaken hade då också varit resultatet av polisens agerande.
    Spikmattor är ju utformade för att kontrollerat få ned hastigheten på bilen. Det är ju dessutom ett av de verktyg de har tillgång till och får använda sig utav.

Spikmattan används ju väldigt sällan och då oftast i de situationer där föraren helt vägrar att stanna.

En sån där öppningsbar bro uppfyller ju inget av de två ovan nämnda egenskaperna.

Därmed bör inte inte polisen kunna bli dömd för att ha använt en spikmatta.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •