Bilsnack
Sidan 7 av 22 FörstaFörsta 123456789101112131417 ... SistaSista
Resultat 91 till 105 av 320
    Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Polisens arbete är att förhindra brottslighet och ingripa vid pågående brott, inte att leka extraföräldrar åt folk. Bron öppnades knappast pga att man ville att två personer skulle drunka, utan för att få stopp på en bil, något som fungerar när det gäller oss normala individer.
    - POLO R WRC 2014 -

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Prophetman Visa inlägg
    Är jag verkligen den enda här som tycker att poliser ska agera utifrån sin utbildning och inte göra vad fan de vill? När du sitter på en buss förväntar du dig att bussföraren ska föjla sin utbildning och inte köra mot rött, eller i det motsatta körfältet. En elektriker ska inte koppla el till en vattenledning, och en bilmek ska montera bromsarna på bilen korrekt så de inte slutar fungera. För om de inte följer sin utbilding och någon skadas är det deras fel.
    Ja, och en polis ska sätta stopp för brottslingar, vad är problemet?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2008
    Är jag verkligen den enda här som tycker att poliser ska agera utifrån sin utbildning och inte göra vad fan de vill? När du sitter på en buss förväntar du dig att bussföraren ska föjla sin utbildning och inte köra mot rött, eller i det motsatta körfältet. En elektriker ska inte koppla el till en vattenledning, och en bilmek ska montera bromsarna på bilen korrekt så de inte slutar fungera. För om de inte följer sin utbilding och någon skadas är det deras fel.

Varför ska just poliser vara annorlunda? Vad har de som inte andra civila har? Pistol och uniform? Varför får de fullkomligt strunta i sin utbildning och agera hur fan de vill utan konsekvenser? Att vara polis är ett jobb, som elektriker, bussförare eller lärare. SAmma rättigheter och skyldigheter gäller. Man blir inte gud för att man går ut polishögskolan. De borde tom ställas till högre krav för poliser ska igentligen vara samhällets förebilder. Jag ser fan ingen förebild här inte.

Nu valde dessa gossar att betala ett högt pris för sin bensin, men att skylla på polisen känns ju lite dumt. Btw jag tyckte att jag kände igen ditt nickname och hittade detta i en annan tråd om rånet i södertälje. Södertäljerånet - Sidan 19 så just vad du säger om polisen känns rätt tunt med tanke på att du har din "historia" hur man nu ska se på den

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Nu går ju förresten den här runt på Facebook, som jag tycker är rätt träffande

‎1. Jag bestämmer mig för att sno bensin av någon annan.
    2. Polisen hittar mig och ber mig att stanna, men jag väljer att försöka köra ifrån dem i hög hastighet.
    3. Polisen ber mig stanna en gång till, det väljer jag att strunta i.
    4. En bro står öppen och bommar samt ljussignaler ber mig stanna, vilket jag också struntar i.
    5. Jag gasar lite extra och kör igenom bommarna och upp på den öppna bron.
    6. Eftersom jag inte heter Keanu Reeves och eftersom Sandra Bullock inte kör bilen så crashar jag såklart ner i isen.

Kan någon berätta för mig hur allt detta kan vara någon annans fel?!?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2005
    Det är som vanligt.
    Alltid samma personer som har otur med polisen.
    Att påstå att denna dåre inte hade annat val än att braka förbi bommen och ned i vattnet är ju att dumförklara sig själv.

Däremot kan jag hålla med om att ingen är värd att dö pga av bensinstöld.
    Är man 20 år så är man inte alltid tillräckligt mogen och kan fortfarande göra dumma saker i ungt oförstånd. Som att ta en springnota från macken.
    Det är dumt.

Försöka smita från polisen i en ren tattarkärra, rent utsagt korkat.

Utmana en broöppning: då är det berättigat med Darwins Award.

Förarens val, som successivt stegrade från dåligt busstreck, till idioti till vansinne till rent urbota korkat beslut.
    Någonstans i kedjan går det alldeles utmärkt att lugnt bromsa in och gå från en idiot till att faktiskt visa att man trots brottet faktiskt är en klok person med på sin höjd sårat självförtroende.
    Saknar man den insikten, då är det inte konstigt att det går som det går.
    Senast redigerat av Nomoretickets den 2013-03-13 klockan 21:41.

Registered User Halvordssons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Självsanering bland pundare är bra! Polisen gjorde inget fel!

Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Nomoretickets Visa inlägg
    Det är som vanligt.
    Alltid samma personer som har otur med polisen.
    Att påstå att denna dåre inte hade annat val än att braka förbi bommen och ned i vattnet är ju att dumförklara sig själv.

Däremot kan jag hålla med om att ingen är värd att dö pga av bensinstöld.
    Är man 20 år så är man inte alltid tillräckligt mogen och kan fortfarande göra dumma saker i ungt oförstånd. Som att ta en springnota från macken.
    Det är dumt.

Försöka smita från polisen i en ren tattarkärra, rent utsagt korkat.

Utmana en broöppning: då är det berättigat med Darwins Award.

Förarens val, som successivt stegrade från dåligt busstreck, till idioti till vansinne till rent urbota korkat beslut.
    Någonstans i kedjan går det alldeles utmärkt att lugnt bromsa in och gå från en idiot till att faktiskt visa att man trots brottet faktiskt är en klok person med på sin höjd sårat självförtroende.
    Saknar man den insikten, då är det inte konstigt att det går som det går.
    Håller med till 100%, sedan så är det en bra bit ifrån Uppsala till Hjulstabron och under den tiden så borde man kunna överväga ett flertal gånger om det är värt att försöka köra ifrån polisen eller ej.

Så polisen gjorde helt rätt, if you can't do the time, don't do the crime.

Registered User Alriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Lastbilschafför
    Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg
    Håller med till 100%, sedan så är det en bra bit ifrån Uppsala till Hjulstabron och under den tiden så borde man kunna överväga ett flertal gånger om det är värt att försöka köra ifrån polisen eller ej.

Så polisen gjorde helt rätt, if you can't do the time, don't do the crime.
    Blev inte jagade från Uppsala utan från Enköping där en polisbil såg bilen.

Das Auto. Fjellners avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004
    Jobb
    Läkemedelsdistributör
    Citat Ursprungligen postat av Alrik Visa inlägg
    Blev inte jagade från Uppsala utan från Enköping där en polisbil såg bilen.
    Nja från Litslena blev dom jagade vilket ligger ca 1,5 mil utanför Enköping på vägen mot Uppsala.
    Volkswagen Passat Variant 1.8T 2002 "AIRLIFT Autopilot V2"
    Volvo 740 Trackday/Bilstein
    Mercedes-Benz E320 Avantgarde

2 hjul 1800 cc M1800R2s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2010
    @ Prophetman.

Var tvungen att kolla din profil, varför du alltid resonerar som du gör i händelser som denna.
    Nu förstår jag.

Vänd på pannkakan, din bil blir stulen och några drägg buskör med den...
    Vill nog att farbror blå får stopp på det då va?

2 hjul 1800 cc M1800R2s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2010

Prophetman
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av M1800R2 Visa inlägg
    @ Prophetman.

Var tvungen att kolla din profil, varför du alltid resonerar som du gör i händelser som denna.
    Nu förstår jag.

Vänd på pannkakan, din bil blir stulen och några drägg buskör med den...
    Vill nog att farbror blå får stopp på det då va?
    Javisst vill jag få stopp på den. En av mina bilar har blivit stulen två gånger. Men jag tycker inte att de förtjänar dödsstraff för det. En bil kan repareras eller bytas ut. Ett människoliv går inte att byta ut. Hur mycket jag än stör mig på biltjuvar och annat drägg så förjänar de ändå inte att dö. Fängelse ja, eventuellt skadestånd ja, men inte döden.

Det sitter en 50 liters tank i en Galant. Förutsatt att de hade nästan slut på bensin, och att bensinpriset är 14.28 (sista gången jag tankade) var deras brott värt drygt 700 kronor. Ska man verkligen behöva dö för det? Och det här är väldigt optimistiskt räknat, media skriver att det var 300 kronor.

Jag har inget problem med att de blev jagade. De begick ett brott och polisen tog upp jakten. Allting är fair game i det här fallet förutom bron. Och hur mycket folk här på zatzy käftar emot när jag uttrycker mina åsikt (som jag föv har en demokratisk rätt till) så tror jag verkligen att polisen i fråga kommer dömas. De kan fuska bort mindre grejjer, men att två personer dog är svårt att mörklägga.

Jag tycker inte heller att poliserna som var på plats borde åtalas. Det finns en person som är skyldig och det är han/hon som beordrade at bron skulle öppnas. Poliserna som jagade hade ändå inte kunnat göra något åt situationen. Även om de hade velat.

OCh jag håller fast vid det att om Polisen förväntar sig att jag följer lagen och håller mig till en standard, får jag göra detsamma med de.

Knäpp
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    jobb?
    Dom får skylla sig själva, säger som många andra.. dom gjorde ett antal frivilliga val, dra från bensinnotan, dra från polisen, skita i stora röda blinkande lampor och bommar..

Jag har lite svårt att känna med anhöriga också eller iaf föräldrar, hur vore det om dom uppfostrat ungarna ordentligt så hade dom levt idag.

PS. Jag hörde att dom sprayat "Helikopter" på sidan av bilen?

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Så som jag ser det så kunde bron lika gärna varit öppen av naturliga orsaker och inte beordrat från polisen. Hade det då varit brovaktens fel att de dog? Kör man mot en öppen bro med varningar och stängda bomar så är det väl ingen annans fel?

Lite som att hoppa framför tåget och skylla på tågföraren :s
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2005
    ... var deras brott värt drygt 700 kronor. Ska man verkligen behöva dö för det? Och det här är väldigt optimistiskt räknat, media skriver att det var 300 kronor ....
    1) Uppenbarligen tyckte föraren att det var värt att riskera livet på sig själv, sin passagerare och sina medtrafikanter för några ynkliga hundralappar. Uppenbarligen hade han heller ingen som helst respekt mot sina närmaste anhöriga och sitt eget barn som nu får växa upp utan sin pappa.
    Är man beredd att riskera allt för några hundralappar, då är man gravt störd och då handlar det om naturens urval där de mest korkade går bort först.

2) Ingen ska behöva dö för liknande brott, men vi gör alla våra val här i livet. Det är inte direkt så att broöppningen verkligen var den "dödsfälla" som media talar om. Du som förespråkar ett alternativt slut på jakten borde också inse att föraren själv lätt kunnat medverka till ett alternativt slut om han bara haft ett IQ över nivån för en tallkotte.

Saknar han förmågan att lägga ihop så grundläggande hörnstenar så är det bättre att han bränner av bron och ned i plurret, med de konsekvenser det får, än att han bränner in i en mötande bilist och drar med sig oskyldiga.
    Är huvudet dumt så får kroppen lida helt enkelt.

Den enda vars roll är otydlig i detta är passageraren som han tog med sig i fallet.
    I övrigt handlar det bara om en rimlig konsekvent efter en lång rad idiotiska aktiva beslut från föraren.
    Senast redigerat av Nomoretickets den 2013-03-15 klockan 12:41.
    Justin Biebers hamster är död
    (Aftonbladet - 2013-03-13)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •