Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 26
    ' DTMs avatar
    Namn
    Jan T
    Reg.datum
    apr 2001

Felsöka hemsida, vad är fel på menyn?

Hjälper till med en hemsida som inte fungerar som den ska.

Har själv väldigt begränsade kunskaper men har fått FTP åtkomst till sidan så jag kan pilla lite.

Problemet är följande. Om jag från förstasidan klickar på menyknappen Bilder kommer jag till bilder som jag ska. Men om jag först klickar på Referenser och sedan på Bilder går det inte bra. Samma sak från alla andra undersidor så att säga.
    JMA Entreprenad AB - JMA Entreprenad AB, Grundläggning, Grundisolering, Avlopp, entreprenadföretag, markarbete, entreprenad, grävning, kablar, grunder, trädgårdsanläggningar, Enköping, husgrunder, grundisolering, VA-arbeten, trekammarbrunn, fjärrvärm

Den jag kan se är att från startsidan är det korrekt länk till bilder dvs
    "http://www.jmaab.se/bilder.html"
    men om jag går via någon annan sida är det denna vilket är fel, men jag fattar inte hur och var jag ska ändra detta?
    "http://www.jmaab.se/Bilder.html"

Har i Dreamweaver öppnat en fil som heter "dreamtemplate18.dwt"
    som verkar innehålla menyknapparna och tittar jag på var länken för bilder pekar ser det rätt ut.

Hjälp tack.

||----DTM----||

Registered User
    Namn
    Christofer H
    Reg.datum
    feb 2005
    Kan väldigt lite själv om hemsidor (typ inget) men klickar du på hem knappen först och sedan bilder funkar det oavsett vilken sida du haft uppe tidigare. Bara därifrån det funkade så när jag klickade runt. Kan du inte leta reda på hur det är skrivet mellan dom två och kopiera det till andra alla?

Kan som sagt inget alls om hemsidor eller hur dom är uppbyggda så är nog helt ute och svamlar =)
    Här skulle det kunna stå något vettigt...

Registered User
    Namn
    Jonas W
    Reg.datum
    okt 2002
    *edit* noterade att du också noterat detta
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med hur du editerar det, men det tycks vara det som är felet iaf!

//Jonas
    Spar på grundvattnet.
    Drick öl!

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Be någon om hjälp med en enklare Wordpressida. Då kan du editera enklare själv, rätt enkelt att lära sig själv. Då får du en mer representativ sida med enklare handhavande.

Med vänlig hälsning, e

Edit. WP är gratis, det finns även mängder av teman att välja till som ser riktigt bra ut, både gratis och mot en mindre avgift. Du kan kolla på ex. på Website Templates | WordPress Themes | ThemeForest

Edit.2 Då får du även en responsiv sida som anpassar sig till det medium den som tittar från använder, ex iPhn, iPad, dator, etc.
    Senast redigerat av Evil E den 2013-03-21 klockan 10:45.

Registered User
    Namn
    Oscar B
    Reg.datum
    maj 2011

Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Be någon om hjälp med en enklare Wordpressida. Då kan du editera enklare själv, rätt enkelt att lära sig själv. Då får du en mer represe tativ sida med enklare handhavande.

Med vänlig hälsning, e

Edit. WP är gratis, det finns även mängder av teman att välja till som ser riktigt bra ut, både gratis och mot en mindre avgift. Du kan kolla på ex. på Website Templates | WordPress Themes | ThemeForest
    +1

Mvh

' DTMs avatar
    Namn
    Jan T
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Be någon om hjälp med en enklare Wordpressida. Då kan du editera enklare själv, rätt enkelt att lära sig själv. Då får du en mer representativ sida med enklare handhavande.

Med vänlig hälsning, e

Edit.2 Då får du även en responsiv sida som anpassar sig till det medium den som tittar från använder, ex iPhn, iPad, dator, etc.
    Det var väl ändå dags att göra sig av med den eländiga befintliga sidan.
    Ska se vad han vill göra.

||----DTM----||

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Citat Ursprungligen postat av DTM Visa inlägg
    Det var väl ändå dags att göra sig av med den eländiga befintliga sidan.
    Ska se vad han vill göra.
    Det som är bra om du väljer ett WPtema är att du bara kan fylla på den med din text och dina bilder, fixa lite utfyllnadsbilder på grävskopor och grejjer från ex. The Leading Source Of Free Stock Photos - freeimages

Din datanörd behöver knappt jobba alls för att få fason på grejjerna, det man ofta behöver göra är att rensa WPtemat från funktioner då det ofta kommer välfyllt med funktioner som ofta är överflödiga och inte tillför något annat än plottrighet. Less is more!

Das Auto
    Namn
    TiSi
    Reg.datum
    dec 2009
    Jobb
    Kvalitetssäkrare/Systemtestare
    Med mina basic HTML-kunskaper så kanske man kan lösa det på följande sätt, nån får gärna rätta mig om jag har fel.

Inne på "Hem" kan man se att ni har döpt "Bilder" till

<TD background="bilder/meny_osv/buttonmiddle.gif" class="tabs" width="100" valign="middle"><A href="bilder.html" class="tabs">Bilder</A></TD> vilket är helt korrekt.

Men när jag går in på "Om oss" och granskar kompontenterna därifrån istället så ser det ut såhär:

<TD background="bilder/meny_osv/buttonmiddle.gif" class="tabs" width="100" valign="middle"><A href="Bilder.html" class="tabs">Bilder</A></TD>

så för att göra det så enkelt som möjligt så går du genom varje menyknapp som finns överst på hemsidan och bytar:

<TD background="bilder/meny_osv/buttonmiddle.gif" class="tabs" width="100" valign="middle"><A href="Bilder.html" class="tabs">Bilder</A></TD>

Till:

<TD background="bilder/meny_osv/buttonmiddle.gif" class="tabs" width="100" valign="middle"><A href="bilder.html" class="tabs">Bilder</A></TD>

Använd aldrig stora bokstäver för att döpa om sånna här saker är en rätt enkel tumregel
    "I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?" -Jeremy Clarkson

Polski on the run...
    Namn
    Norbert
    Reg.datum
    sep 2001
    I dag kostar en snygg pro hemsida inte mycket, varför ska vissa vara tvugna att göra en 1990 html deluxe sida för? Det sänker ett företags trovärdighet riktigt mycket på nätet.
    [ Sponsorer ] | [ iPhonedelar.se ] | [ Smartplate.se ]

Das Auto
    Namn
    TiSi
    Reg.datum
    dec 2009
    Jobb
    Om du vill så kan du maila alla .html -filerna till mig så kan jag editera detta. Sedan är det bara att lägga upp det på ftp'n igen
    "I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?" -Jeremy Clarkson

' DTMs avatar
    Namn
    Jan T
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av 5thdog Visa inlägg
    Om du vill så kan du maila alla .html -filerna till mig så kan jag editera detta. Sedan är det bara att lägga upp det på ftp'n igen
    Otroligt snällt av dig!
    Återkommer strax

||----DTM----||

XC60 D3 R-Design
    Namn
    Patrik Sjöö
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Vet i tusan... Jobbar 16 timmar per dag ändå.
    Maila din kompis följande.

CMS Hemsida med egen mall och befintlig text inlagt = 3500:- ex. moms.
    Nya logga = 1495:- ex moms.

Leveranstid 1-2 veckor.

MVH Patrik
    PST Reklam

XC60 D3 R-Design
    Namn
    Patrik Sjöö
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Vet i tusan... Jobbar 16 timmar per dag ändå.

Das Auto
    Namn
    TiSi
    Reg.datum
    dec 2009
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av riskok Visa inlägg
    Snabbt förslag
    Snyggt!

' DTMs avatar
    Namn
    Jan T
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av riskok Visa inlägg
    Maila din kompis följande.

CMS Hemsida med egen mall och befintlig text inlagt = 3500:- ex. moms.
    Nya logga = 1495:- ex moms.

Leveranstid 1-2 veckor.

MVH Patrik
    PST Reklam
    Tack.
    Förmedlar informationen till honom.

||----DTM----||

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg