Bilsnack
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 33
    Livsnjutare Dee_catis avatar
    Namn
    Anders W
    Reg.datum
    feb 2002

Bygger egen polisbil och tror att allt är frid och fröjd

Ja, vad ska man säga. Jag tycker att det är konstigt att de ens får framföra bilen i det utförande från första början men det verkar ju som att polisen inte kunde göra mycket annat än att vänta på att något trafikbrott skulle begås. Är det verkligen så, man kan ju tycka att det bör räcka att åka omkring i en bil som ser ut som en polisbil.

Och vad fan blir de arga för, de kan väl räkna ut med arslet att polisen inte gillar deras tilltag

Bilbyggare gripna i hemmabyggd polisbil | Nyheter | Aftonbladet
    Utför allt inom bygg i Mälardalen, pm:a vid intresse.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Idioter skulle jag säga, allmänt känt att pölisen inte uppskattar bilar som liknar eller skulle kunna misstas för en snutbil! Är man så jävla dum att man åker omkring med en bil identisk med ett fortfarande aktivt utförande av polisbil får man skylla sig själv. Undrar varför de väntade så länge med att stanna den btw?
    Alla som generaliserar är idioter!

Prophetman
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Undrar varför de väntade så länge med att stanna den btw?
    För att det inte är olagligt att köra replikor om du inte utger dig för att vara polis. Dock så gillar de det inte och tar lite friheter alt böjer lagen lite. Garanterat att även vittnet är skitsnack. Tror inte att dessa grabbar var så dumma att de utger sig för att vara poliser.

Du vill inte veta hur mycket skit jag fick när min min merca var polizei-målad. Och då var den inte ens en svensk polisbil. var dock tvungen att lacka om den för att jag tröttnade på att bli stoppad för misstänkt rattfylleri. Och nej, jag kör inte alls "vingligt".

-[ZDT]-Swedish Drift Team CarFreaks avatar
    Namn
    Christian O
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Studerar, jobb på volvo!
    Citat Ursprungligen postat av Prophetman Visa inlägg
    För att det inte är olagligt att köra replikor om du inte utger dig för att vara polis. Dock så gillar de det inte och tar lite friheter alt böjer lagen lite. Garanterat att även vittnet är skitsnack.

Du vill inte veta hur mycket skit jag fick när min min merca var polizei-målad. Och då var den inte ens en svensk polisbil.
    Dock får väll inte ljusrampen vara synlig samt att det ej får stå polis eller dylikt ?!
    En bekant var i tankarna att bygga en replica och var då tvungen att söka tillstånd etc. samt skriva avtal att bilen ej fick användas på allmän väg!
    (\_/)
    (O.o)
    (> <)//||Amotek.se - Sponsor||\\

Prophetman
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av CarFreak Visa inlägg
    Dock får väll inte ljusrampen vara synlig samt att det ej får stå polis eller dylikt ?!
    En bekant var i tankarna att bygga en replica och var då tvungen att söka tillstånd etc. samt skriva avtal att bilen ej fick användas på allmän väg!
    Nope, det där är skitsnack som polisen avskräcker med. Det är inte olagligt att köra replikor så länge ljusen inte fungerar. Ljusrampen får vara där, men ingen elektronik. Inga glödlapor etc. Så Volvetten är ett stort ajabaja.

Det är bättre att unvika polisdesignen helt. Även om det inte är olagligt så får de stoppa dig när/hur/var de vill. De vill helt enkelt irritera dig tillräckligt för att ta bort det. Vilket fungerade på mig iaf, men inte innan jag målade om den till snutjävel och körde så tills nya lacken kom. Bara för att jävlas.

EDIT: Kan dock påpeka att förutom en sänkning och plåtisar så var min identisk till denna. Det räckte för att jag skulle behandlas som Tony Olsson.

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Det är väl bra så länge det inte blir för mycket. I mitt kvarter har det inte varit någon polis på 2-3 år. Men om det blir en trend så kommer det bli problem, jämför med larmattrapperna i bilar, om för många bara har en blinkande lampa så fungerar inte avskräckningen längre.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Det fanns väl en gammal SAAB 92 eller 93, alltså veteranen, som några byggt tidigare och som de målat i polisens färger och körde omkring med. Jag har för mig att de inte hade några som helst problem med polisen för det, utan att polisen uppskattade bilen och stoppade den bara för att få prata och titta lite på den, få ta lite bilder o s v.

Så kanske det återigen kan ha lite med VEM som har och kör bilen, och hur denne har levt sitt leverne tidigare, vad vet jag.

Registered User
    Namn
    Maximilian.S
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoppas snorungarna är i akut behov av polis någon gång och den enda som kör förbi är nån till pajas som ska vara cool med sin låtsaspolisbil!

Herregud, har ungarna inte fått nån uppfostran eller!

Olagligt eller inte, man har väl lite mer i skallen än att åka ut på gatorna och leka polis, för det är precis vad dom gör.

Registered User Q-bones avatar
    Namn
    Martin Svensson
    Reg.datum
    apr 2005

För att det inte är olagligt att köra replikor om du inte utger dig för att vara polis. Dock så gillar de det inte och tar lite friheter alt böjer lagen lite. Garanterat att även vittnet är skitsnack. Tror inte att dessa grabbar var så dumma att de utger sig för att vara poliser.

Du vill inte veta hur mycket skit jag fick när min min merca var polizei-målad. Och då var den inte ens en svensk polisbil. var dock tvungen att lacka om den för att jag tröttnade på att bli stoppad för misstänkt rattfylleri. Och nej, jag kör inte alls "vingligt".
    Men utger man sig inte att vara polis om man åker omkring i en polisbil?
    Nu skriver jag om ett ämne jag inte har en susning om...

Getaway man in North Iceman_21s avatar
    Namn
    Uffe J
    Reg.datum
    jun 2004
    Jobb
    Chef

x

Citat Ursprungligen postat av Q-bone Visa inlägg

Beror på om du sitter fram eller bak ;-)
    "When were good--they never remember....when were Bad--they never forget"

GIS Getaway man in North

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Det fanns väl en gammal SAAB 92 eller 93, alltså veteranen, som några byggt tidigare och som de målat i polisens färger och körde omkring med. Jag har för mig att de inte hade några som helst problem med polisen för det, utan att polisen uppskattade bilen och stoppade den bara för att få prata och titta lite på den, få ta lite bilder o s v.

Så kanske det återigen kan ha lite med VEM som har och kör bilen, och hur denne har levt sitt leverne tidigare, vad vet jag.
    Tror inte det har så mycket med hur man levt sitt leverne att göra, ungar är ungar och har ett annat sätt att se på tillvaron än farbror Fjodor som under åldens höst fått för sig att renovera upp sin gamle 96a till polisbil i originalskick.
    Det jag stör mig på är att dessa snorungar sitter och gråter ut i media över hur dumma alla är = då är det inte enbart "dumhet pga ungdom", då är det faan nedärvd, inavlad efterblivenhet.
    Alla som generaliserar är idioter!

Prophetman
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Q-bone Visa inlägg
    Tekniskt sett utger man sig inte till att vara polis förrens man själv säger att man är polis. Detta gäller dock ej polisuniform. Den får ej bäras. Då utger man sig automatiskt till att vara polis.

Problemet är att poliserna får snacka hur mycket skit de vill. Om de säger att du har sagt att du är polis åker du på det. Spelar ingen roll om du gjort det eller ej.

Det här är samma sak som när man blir stannad av polisen. Man blir alltid stannad för misstänkt rattfylleri just för att man lätt kan snacka bort det om det visar sig att föraren inte gjorde något fel. Dvs de kan stoppa dig helt utan anledning. Poliserna bestämmer själva vad de "uppfattar" som misstänkt rattfylleri.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Finns det inte någon skaplit fet Porsche 997 (?) som är stripad som en svensk polisbil och rullar neråt i Europa? Har bestämt för mig att jag sett någon sådan på bild, kan ha varit från något evenemang i Polen eller så?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Det är ju Sörmland och dom sörmlänningar jag känner lyder inte under vanliga regler.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.

Kom det CIA-agenter och höga officerare från US Army och jagade dig då också?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •