Stulen rs6 plus svart - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 82
    Registered User
    Namn
    Robert H
    Reg.datum
    nov 2005
    Citat Ursprungligen postat av Indigomaster Visa inlägg
    Har en mycket bra relation med trygghansa. Inga problem. Däremot är polisen ett skämt.
    Jag har själv tagit fram all info och ringt polisen säkert 40-50 ggr för att ge dem info om att det finns bildmaterial att hämta samt regnr.
    Som tur var har jag faktiskt fått tag i en förkyld polis som är engagerad. Så det ligger i den polis intresse att lösa det. skönt att det finns några poliser som är lite på alerten.
    Bra. Man har ju hört talas om folk som fått dåligt bemötande av försäkringsbolag i samband med stölder när fordon varit ute till försäljning och provkörts. Jag hoppas att allt löser sig på bästa sätt givet omständigheterna. Sannolikheten är väl rätt stor att bilen kommer att användas vid något rån eller plockas på delar. Möjligheten finns ju också att bilen redan är ute ur landet.

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Ge polisen lite tid. När de väl gör något kan de nog göra det bra och rejält. Kommer ihåg att hela NordicAudi köpte tårta till polisen efter massor av S6 Plus osv blev kapade för fem-tio år sedan. Polisen löste det galant har jag för mig, tog de inblandade.

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Ibland har polisen mer koll än man tror på saker och ting och verkar uddlösa och inte ger dig så mycket info men dom vet ju om att om dom säger att dom är killarna på spåret till dig och du tex skriver det här och dom läser det (kanske långsökt kanske inte) så blir dom förvarnande

Säger inte att det jämt är så men får höra endel från kompisar som är poliser hur dom jobbar och att dom gärna inte säger så mycket oavsett.

Får hoppas att det är så i ditt fall och att du får tbx bilen hel!
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Registered User
    Namn
    David S.
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Livsnjutare
    Kommer troligtvis falskskyltas och ev. få andra fälgar. Därefter tror jag bilen kommer att brukas av yrkeskriminella vid olika brott. Med andra ord är det bra att ha / veta andra kännetecken.
    .::Mvh David

Tekniker Indigomasters avatar
    Namn
    Micha D
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Tekniks chef
    Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    Ge polisen lite tid. När de väl gör något kan de nog göra det bra och rejält. Kommer ihåg att hela NordicAudi köpte tårta till polisen efter massor av S6 Plus osv blev kapade för fem-tio år sedan. Polisen löste det galant har jag för mig, tog de inblandade.
    Tyvärr verkar det som om de har gått ner sig i kvalitet och hur snabbt de löser dessa brott.
    Ringde ca 50 samtal om viktig info som jag ville ge. Blev senare uppringd efter att jag hade lämnat meddelande. Den polisen verkade i alla fall engagerad.

Namn
    Micha D
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Tekniks chef
    Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg
    Ibland har polisen mer koll än man tror på saker och ting och verkar uddlösa och inte ger dig så mycket info men dom vet ju om att om dom säger att dom är killarna på spåret till dig och du tex skriver det här och dom läser det (kanske långsökt kanske inte) så blir dom förvarnande

Säger inte att det jämt är så men får höra endel från kompisar som är poliser hur dom jobbar och att dom gärna inte säger så mycket oavsett.

Får hoppas att det är så i ditt fall och att du får tbx bilen hel!
    Hoppas också att bilen kommer tillbaka.
    Det tråkiga är bara att det är jag som har tagit fram all fakta och uppdaterat polisen vart efter som.
    Man ska inte behöva ringa och tjata på polisen för att få något gjort.

Registered User
    Namn
    Jocke
    Reg.datum
    jun 2005
    Det finns ingen bild på kamelryttaren som du kan lägga ut?
    Förslagsvis under rubriken
    charmig typ eftersöks.

Dom ggr jag sålt bilar så har jag tagit bild på personerna som kommer och kollar. Dessa bilder skickar jag vidare till en annan tel. Så man har en backup om man skulle bli av med luren också.

Så jävla trist att du blivit bestulen på din fina bil Jag hoppas verkligen att den kommer tillbaka till dig i samma fina skick som innan.

Jag håller ögonen på vid gavel. Kör mycket bil i mitt yrke har hela stor stockholm är min arbetsplats.

Lycka till hoppas alla gör ett bra jobb ink polisen.

Namn
    Micha D
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Tekniks chef
    Citat Ursprungligen postat av beyma Visa inlägg
    Det finns ingen bild på kamelryttaren som du kan lägga ut?
    Förslagsvis under rubriken
    charmig typ eftersöks.

Dom ggr jag sålt bilar så har jag tagit bild på personerna som kommer och kollar. Dessa bilder skickar jag vidare till en annan tel. Så man har en backup om man skulle bli av med luren också.

Så jävla trist att du blivit bestulen på din fina bil Jag hoppas verkligen att den kommer tillbaka till dig i samma fina skick som innan.

Jag håller ögonen på vid gavel. Kör mycket bil i mitt yrke har hela stor stockholm är min arbetsplats.

Lycka till hoppas alla gör ett bra jobb ink polisen.
    Tack!
    Man tror inte sånt här ska hända en.
    Lägger inte ut någon bild pga att det inte är lagligt. Jobbar inom säkerhet, och vet tyvärr vad man får göra och inte med bildbevis osv på människor som är med i en utredning...
    Nästa gång jag säljer en bil, blir det via en bilförmedlare.
    Men tack för tipset.
    Jag och min fru ska ha barn nu i dagarna, så alla kläder och tillbehör till förlossningen ligger i bilen. Även barnstolen var monterad..... Det är nog det värsta.

Registered User
    Namn
    XXX
    Reg.datum
    okt 2004
    Tack!
    Lägger inte ut någon bild pga att det inte är lagligt. Jobbar inom säkerhet, och vet tyvärr vad man får göra och inte med bildbevis osv på människor som är med i en utredning...
    Men tack för tipset.
    Jag och min fru ska ha barn nu i dagarna, så alla kläder och tillbehör till förlossningen ligger i bilen. Även barnstolen var monterad..... Det är nog det värsta.
    På vilket sätt skulle det vara brott mot PuL att lägga ut en bild och skriva att polisen söker kontakt med denna man i samband med en bilstöld?
    Du agerar som privatperson nu, inte ett Bevakningsföretag.

Lider med dig, surt när man liksom blivit "bekväm" med en tilltänkt köpare. Det finns ju inte på kartan att hela tiden ha följande tankar i huvudet: "Han kommer stjäla bilen första chans han får". Du kommer ju aldrig kunna göra en bilaffär i sådana fall

Det va bätter förr
    Namn
    T Holst
    Reg.datum
    jun 2001
    Jobb
    Heroncity
    Tack!
    Men tack för tipset.
    Jag har en babysitter (en sådan utan Isofix som du sätter fast med bältet) Om det är till ngn som helst hjälp så dra ett pm

//Thomas

Registered User
    Namn
    Peter Andersson
    Reg.datum
    sep 2004
    Lägg ut bild på fanskapet så kanske han har oturen att bli igenkänd, så kan vi ta oss tid och åka dit och prata

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Hört något mer kring bilstölden?
    BILSNACK | crew

Namn
    Micha D
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Tekniks chef
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Hört något mer kring bilstölden?
    Inget mer än att det är en till som har blivit av med sin porsche på samma sätt.

15"
    Namn
    Jesper
    Reg.datum
    dec 2006
    Inget mer än att det är en till som har blivit av med sin porsche på samma sätt.

Fyfan vad trist! Hur kan folk släppa nyckeln/bilen så lätt? Man tycker alla borde ha hört om hur de går till när bilar stjäls under affär...

Varningar: 125
    Namn
    Jakob K
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Jobbar på att bli rik.
    Citat Ursprungligen postat av JSRLVN Visa inlägg
    Fyfan vad trist! Hur kan folk släppa nyckeln/bilen så lätt? Man tycker alla borde ha hört om hur de går till när bilar stjäls under affär...
    Har du ens läst om hur det har gått till?
    För av din kommentar att döma så har du ju ingen koll...
    Jag är inte dum i huvudet... Det är bara det att jag har lite otur när jag tänker ibland

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •