Bilsnack
Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 90
    .
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av kaffekoko Visa inlägg
    Intressant debatt och jag håller med trådskaparen. Orkar inte läsa hela tråden (samma gnäll som alltid när det kommer till rökning). Röker inte själv men tycker absolut det är upp till var och en att bestämma om de vill röka. Häxjakten är väldigt smaklös. Får lust att börja köra stadsjeep, börja röka och rösta på SD när jag hör allt patetiskt gnäll.

Problemet är att rökning sällan bara är en företeelse som enbart drabbar den som väljer att röka.

Få rökare utövar ju sin last/nöje helt enskilt så att inga andra kan drabbas direkt eller indirekt.

En annan sak är att skrämmande många rökare är grisar som inte orkar ta reda på sina fimpar utan de bara knäpper iväg dem på gator och torg eller gårdar, så är det glömt för deras del. Så när man knatar runt på dräller det av gamla ciggfimpar överallt ta mig fan.

I huset där jag bor finns det ett barndagis på bottenvåningen. Tror ni att folk som röker på balkongen orkar ha en askopp att fimpa i....? Nix, de knäpper bara fimpen ut över balkongräcket när de är klara, vilket resulterar i att det dräller av fimpar på backen rätt utanför dagiset. Ja det har t o m hänt att personalen på dagiset hittat flödande fimpar i barnvagnarna de ställt utanför med sovande barn i.

När det gäller dryftandet om att folk kan äta onyttigt och åsamka sig skada med det, och rökningen, så finns det en mycket väsentlig skillnad. Nämligen den att man måste äta, oavsett nyttigt eööer onyttigt, annars dör man. Men ingen måste röka eller bruka tobak för att inte dö.

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Rökfri sen 1.5 år erfter 20+ års rökande och det är så jävla skönt...Ser ingen häxjakt, tycker det är helt rätt att inte få röka på balkongen tex. Inte kul att sitta ute med familjen en fin sommardag och äta på balkongen så står ett gäng och röker balkongen bredvid eller under/över.
    Att sen förbjuda helt tycker jag absolut inte, är folk så pass dumma att dom vill röka...låt dem, men låt inte andra ickerökare störas av deras ovanor.
    Lite roligare tobak som idag är förbjuden bör däremot legaliseras
    Gothus sum, cave cornua

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Rökfri sen 1.5 år erfter 20+ års rökande och det är så jävla skönt...Ser ingen häxjakt, tycker det är helt rätt att inte få röka på balkongen tex. Inte kul att sitta ute med familjen en fin sommardag och äta på balkongen så står ett gäng och röker balkongen bredvid eller under/över.
    Att sen förbjuda helt tycker jag absolut inte, är folk så pass dumma att dom vill röka...låt dem, men låt inte andra ickerökare störas av deras ovanor.
    Lite roligare tobak som idag är förbjuden bör däremot legaliseras
    Varför skulle "roligare tobak" legaliseras? Jag förmodar att du menar cannabis/hash/marijuana?

Är du klar över hur stark drog det faktiskt är, samt att det sannolikt är den vanligaste inkörsporten till tyngre narkotika.

Personligen så anser jag det vara rent vansinne att propagera för att sådant ska legaliseras.

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    I huset där jag bor finns det ett barndagis på bottenvåningen. Tror ni att folk som röker på balkongen orkar ha en askopp att fimpa i....? Nix, de knäpper bara fimpen ut över balkongräcket när de är klara, vilket resulterar i att det dräller av fimpar på backen rätt utanför dagiset. Ja det har t o m hänt att personalen på dagiset hittat flödande fimpar i barnvagnarna de ställt utanför med sovande barn i..
    Skyddsjakt med ljuddämpare borde vara lagligt i dessa fall.
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

- Funderingar kring Stambyten och Relining? - kontakta mig! -

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    Jag har aldrig rökt. Kag tycker det är underbart átt kunna gå ut och ta en öl och inte lulta som ett askfat när jag kommer hem. Även om jag aldrig rökt tycker jag att dét är enormt fånigt då ickerökare klagar högljutt om att deras integritet kränks då någon stått en bit bort från busskuren och rökt. Även om jag inte röker och gärna skulle slippa röken anser jag att det måste finnas lite måtta.
    .
    Visst är rökning farligt, men som Clarkson sa när Hammond gräsnalde en stor MC : jag röker den här ciggen och du kör MC:n så får vi se vem som dör först

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Ska man sen titta på lösningen på problemet "rökare" så tror jag inte på att rakt av olagliggöra saker. Däremot att inte som samhälle stödja skiten och man kan gärna göra det obekvämt.

Rökplatser - verkar onödigt, säg istället att du ej får röka så att röken stör andra. Dvs glöm balkonger och busshållplatser, rökrutor utanför krogar, cafeér etc. Klart folk ska få röka om dom vill, men då ska det fan vara upp till dem att göra vad som krävs för att inte skicka rök på någon annan och om det känns besvärligt.. well, det är inget jag skulle förlora sömn över.

Jag tror även på ett totalt säljförbud. Vill man tvunget röka så får man väl importera för eget bruk, fast med en hög tullsats. Sådant skulle lösa själva grundproblemet med rökning - dvs problemet är inte att sluta, problemet är att inte ens börja och utan att varenda kiosk och livsmedelsbutik säljer skiten så skulle problemet lösa sig själv och de som samtidigt vill röka, KAN göra det, tror de flesta skulle sluta i längden och hela företeelsen bara självdö.

Fattar inte varför inte tex miljöpartiet gör stor växel av denna fråga, de skulle säkerligen hitta sympati bland minst 50% av befolkningen.
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

- Funderingar kring Stambyten och Relining? - kontakta mig! -

Registered User
    Namn
    Fredrik
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Student
    Jag stället mig i ledet som är emot rökning/rökare

Senast jag drabbades var när jag parkerade bilen utanför entren till sjukhuset och skulle hämta hem min sambo och vårat nyfödda barn, samtidigt som jag öppnade bildörren och tog emot dom så ställde sig 2 kärringar och rökte intill bilen så röken drog in i bilen och på ungen, då blir man förbannad.

Förbud skiten så vi slipper det. Ser absolut ner lite på dom som röker, tycker dock det har minskat rätt bra bland yngre, ser mest äldre som röker nu för tiden, 50år och äldre typ, yngre så är det oftast mammor i 20-30års åldern som man enligt flashback plaserar i Wt-facket.
    Senast redigerat av SaiGon den 2013-03-29 klockan 01:44. Anledning: ......................
    //Fredde

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Häxjakt på rökare

Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    Jag tror även på ett totalt säljförbud. Vill man tvunget röka så får man väl importera för eget bruk, fast med en hög tullsats. Sådant skulle lösa själva grundproblemet med rökning - dvs problemet är inte att sluta, problemet är att inte ens börja och utan att varenda kiosk och livsmedelsbutik säljer skiten så skulle problemet lösa sig själv och de som samtidigt vill röka, KAN göra det, tror de flesta skulle sluta i längden och hela företeelsen bara självdö.
    Kruxet är att man med ett totalt säljförbid öppnar en fantastisk möjlighet för banditer att skapa en stark marknad för illegalt importerade cigg, då öppnar man även ytterligare för fulcigg och andra otrevligheter och hjälper den organiserade brottsligheten ytterligare att rota sig.
    Allt borde vara lagligt, men så på gränsen prissatt att det inte vore värt besväret för folk att köpa det på annat vis än via legala alternativ. Givetvis borde det följas upp med en starkare lagstiftning både för säljare och köpare av illegala produkter. Detta skulle kunna följas upp och appliceras på fler områden där staten idag tappar enorma resurser till den organiserade brottsligheten, områden där en legalisering och omreglering av marknaden knappast skulle göra varken bu el. bä vad gäller konsumtionen.
    Alla som generaliserar är idioter!

Registered User robzters avatar
    Namn
    Robin E
    Reg.datum
    jul 2006
    eller så förbjuder man bara rökning och försäljning och slänger in det i samma straffskala som heroin. har polare som röker och det är så jävla äckligt när dom bestämt ska röka innan dom hoppar in i bilen så stinker dom rök. drömmer om en rökfri värld.

sen dom som redan är rökare ska ingen lungvård ha.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Registered User
    Namn
    Oscar B
    Reg.datum
    maj 2011

Häxjakt på rökare

Varför röker folk? Förstår en lina här och där mer. Men en cigg? Vad är det för njutning de söker?

Mvh

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av robzter Visa inlägg
    sen dom som redan är rökare ska ingen lungvård ha.
    Palliativ vård är det enda som finns vid KOL tror jag. Jag läste till läkare ett tag och praktiserade på en sådan avdelning, mycket mediciner blir det.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Peterlan Visa inlägg
    Fast det där är ju inte riktigt samma sak, det förstår väl du med? Det handlar om att operationer blir allt mer komplicerade när folk röker 2 månader innan operation.

Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    Rökplatser - verkar onödigt, säg istället att du ej får röka så att röken stör andra. Dvs glöm balkonger och busshållplatser, rökrutor utanför krogar, caféer etc. Klart folk ska få röka om dom vill, men då ska det fan vara upp till dem att göra vad som krävs för att inte skicka rök på någon annan och om det känns besvärligt.. well, det är inget jag skulle förlora sömn över.
    Har din fru varit otrogen med en rökare eller vad är det med dig? Först vill du ställa dessa längst bak i vårdkön, be de betala sina egna sjukhusräkningar och nu vill du ta bort deras zoner? Bort med rökning från balkonger, rökrutor utanför krogar, cafeér etc. Det finns fler orsaker till dålig lukt, luft och hälsa. Vad sägs som att bara plocka bort ALLA bilar där det kan tänkas finna människor så slipper jag vakna av att det är någon idiot som startar sin bil med 5" slutdämpare mitt i natten, så slipper jag få den äckliga lukten av bensin/diesel när de kör utanför caféer eller balkonger jag sitter på, så slipper mina lungor bli förpestade av diverse onyttigheter från motor, däck och allt vad fan det är.

Förstår du hur du låter nu? Har alltid tyckt du varit en logisk kille men dina resonemang känns lite konstiga i det här fallet. Tur att du inte sysslar med politik.

Citat Ursprungligen postat av POI Visa inlägg
    Varför röker folk? Förstår en lina här och där mer. Men en cigg? Vad är det för njutning de söker?

Mvh
    Nikotin? Känslan av att röka?

Registered User
    Namn
    Fredrik P
    Reg.datum
    feb 2005
    Kanske ska vi jobba på det från andra hållet?

Gör tobaken farligare. Garantera att 90% av rökarna får cancer inom 6-10 månader efter att de börjat röka det nya tuffa märket Kill 'em All.

Då borde det självsaneras ganska så duktigt. En del kommer att dö av cancer men de allra flesta kommer nog att sluta röka.
    Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    I huset där jag bor finns det ett barndagis på bottenvåningen. Tror ni att folk som röker på balkongen orkar ha en askopp att fimpa i....? Nix, de knäpper bara fimpen ut över balkongräcket när de är klara, vilket resulterar i att det dräller av fimpar på backen rätt utanför dagiset. Ja det har t o m hänt att personalen på dagiset hittat flödande fimpar i barnvagnarna de ställt utanför med sovande barn i.
    De flesta rökare är verkligen äckliga jävla svin.

Jag och hunden gick ut ur porten hemma för att gå kvällens sista promenad när en glödande fimp dimper ner rakt på vovvens rygg. Helvete vilken utskällning grannen som kastade den fick (även fast det förstås inte var med uppsåt hon fimpade på hunden), hon var gråtfärdig när jag var klar.

Samma kväll och efterföljande dagar samlade jag ihop alla fimpar av hennes märke som låg utanför porten (rökförbud där) och kastade ner i hennes brevinkast. Nu röker hon väldigt sällan runt bostaden och när hon gör det på andra sidan gatan. Hon skäms som den ärkesopan hon är varje gång man träffar henne.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Girl aficionado [sinnes]s avatar
    Namn
    Pär H
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Varför skulle "roligare tobak" legaliseras? Jag förmodar att du menar cannabis/hash/marijuana?

Är du klar över hur stark drog det faktiskt är, samt att det sannolikt är den vanligaste inkörsporten till tyngre narkotika.

Personligen så anser jag det vara rent vansinne att propagera för att sådant ska legaliseras.
    Tyvärr så verkar du ha gått på regeringens dödspropaganda gällandes marijuana.
    Det är en drog som är betydligt mildare och bättre för kroppen än både alkohol och tobak tex.
    Och nej, det är inte någon s.k inkörsport, utan det är så langarna skulle tjäna mer om brukarna av marijuana gick över till en tyngre produkt vilket gör att de pushar för att de som brukar marijuana skall gå över till tex kola.

Om det legaliserades skulle det ledet försvinna och man skulle få betydligt bättre kontroll.
    XBL: Kitty LOVE Pink
    Som man raggar får man ligga
    Celebrity Devotion

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •