Legalisera Marijuana ? (efter en startad disk i annan tråd) - Sidan 16
Bilsnack
Sidan 16 av 33 FörstaFörsta ... 69101112131415161718192021222326 ... SistaSista
Resultat 226 till 240 av 481
    .
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Alriksson Visa inlägg
    get out of KTLs ass. han har ju mer än en gång förklarat vad han menade, dumt att döda tråden i onödan imo

Tackar ödmjukast......

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    get out of KTLs ass. han har ju mer än en gång förklarat vad han menade, dumt att döda tråden i onödan imo
    Vi kan ju då samtidigt be KTL om att sluta med inlägg som inte har med tråden att göra så slipper vi onödiga disskusioner. Många är ju inte tänkande och kloka nog att förstå tydligen...

Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Jag räknade med att det var kloka tänkande människor och att de var kapabla att förstå vad i en citerad text som var riktat till just dem, och vad som sen inte var riktat till just dem utan mer generella kommentarer.
    Gothus sum, cave cornua

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Det har jag ju redan förklarat flera gånger nu....

Finns det verkligen grund för ifrågasättande, så ifrågasätt. Men ibland kan ifrågasättandet bli fel, vilket jag redan förklarat, och då kanske man får lägga ner ifrågasättandet och bida sin tid tills något nytt i saken verkligen kommit fram.

Själv ifrågasätter jag varför vi är så släpphänta med narkotikalagstiftningen i vissa fall. Jag skulle vilja se att vi kör på hårdare med de lagar vi redan har, och helst att vi stramar till dem ännu mer.

Bara en så enkel sak, vi har ju redan en drös förbud ang. narkotika. Men hur fan ska dessa kunna efterlevas på ett bra sätt när det är svängdörrar vid gränserna....?

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har kört över gränserna från Europa till Sverige de senaste 10 åren, och jag har aldrig blivit stoppat och kontrollerad, aldrig. För fan, kommer man till Helsingborg efter kontorstid så är ju Tullhuset kolsvart, stängt för dagen, och det är i 9 fall av 10 bara att åka igenom oavsett om man har nåt olagligt i lasten.

Två gånger har jag blivit kollad mer ingående totalt sett.

Första gången när jag skulle in i Liechtenstein en gång (på väg med en STCC-motor till Lehmann Motoren Technik) och orsaken var att det inte fanns några papper på bilen så man kollade som fan om bilen ev, kunde vara stulen. Att jag hade en motor värd några hundra tusen i lasten sket de totalt i.

Andra gången var i nu i November när jag var på väg ner till Venelles strax norr om Marseille med chassie, motorer växellådor till TTA-bilar. När jag passerade gränsen från Tyskland till Frankrike en bit nedanför Karlsruhe så blev det blåljus och en Duane-bil i hasorna, de ledde mig sen i kringelkrokar till en mobil röntgenanläggning där det var tänkt att hela min bil skulle röntgas.

Men innan det var min tur så ville de kika i skåpet bak och när de såg racedelarna så blev de intresserade och det slutade med att jag visade bilder på racebilen på min iPad. När det strax efter var min bils tur att bli röntgad så bara viftade de förbi mig och jag slapp röntgen och fick istället följa efter en bil som visade mig ut på motorvägen åt rätt håll igen.

Jag kan säga så här, att med tanke på hur många gånger jag passerat gränser utan att ha sett en enda tullare eller polis, så skulle jag lätt ha kunnat föra in pallvis med vad som helst i Sverige, och risken att åka fast skulle vara relativt liten.

Det är något jag vill ifrågasätta, och önskar mer resurser till Polis och Tull för att kunna göra mer kontroller, och gärna ännu hårdare lagar mot narkotika.
    Jo, det verkar ju funka med hårdare gränsen och lagar...eller ? Hur ser det ut i USA tex? Är ju bla därför legalisering av Marijuana är på tapeten, för att just deras war on drugs uppenbarligen inte funkat/funkar utan bara kostar staten oändligt massa pengar, brukandet slutar inte...liksom smugglandet.
    Gothus sum, cave cornua

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Tullen verkar dock ha ett ganska bra samarbete med andra länder och beslagen ökar hela tiden, tror inte att det endast beror på med import av droger utan bättre info och samarbete med andra länder.

Denna fråga är dock också "offtopic" i denna tråd men jag håller med om att man bör satsa ännu mer på att stoppa införsel av droger till Sverige.

Även om vi hade tydligare gränskontroller förut så har Sverige en riktigt lång gräns som inte är möjlig att övervaka så även innan gränsövergångarna försvann fanns det massa sätt att ta sig in i Sverige utan att bli kontrollerad tror faktiskt att de får ut mer av att samarbeta med andra myndigheter istället för att stå vid en kontroll och kolla bilar som passerar.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Vi kan ju då samtidigt be KTL om att sluta med inlägg som inte har med tråden att göra så slipper vi onödiga disskusioner. Många är ju inte tänkande och kloka nog att förstå tydligen...
    Jaha du....

Jag kan inte se att jag skrivit ett enda inlägg i denna tråd som inte varit antingen direkt kopplat till topic, eller indirekt för att någon annan påstått något om det jag skrivit, eller ställt en direkt fråga till mig ang. nåt jag skrivit som varit kopplat till topic. Så vad 17 menar du?

Ska du klaga på sådant så får du nog peka med hela armen och inte med fingret mot enbart mig, för alla mina inlägg har haft med denna tråd att göra, direkt eller indirekt som sagt.

Je suis un lion HunterSEs avatar
    Namn
    Simon E
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    Civvare
    Vi är komna ur samma jordglob och kan man använda detta recept på lagligt bruk och försäljning i USA (flera delstater) samt europeiska Portugal, så går det även i Sverige.

Vi har bara haft en mördar-knark-politiskt-klimat i detta landet i årtionden som skrämt de flesta, även jag själv.
    Detta inlägg är scannat och genomgånget utav FRA
    Denna kanske kan rädda oss, vad tror du?www.radda-sverige.nu

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Jo, det verkar ju funka med hårdare gränsen och lagar...eller ? Hur ser det ut i USA tex? Är ju bla därför legalisering av Marijuana är på tapeten, för att just deras war on drugs uppenbarligen inte funkat/funkar utan bara kostar staten oändligt massa pengar, brukandet slutar inte...liksom smugglandet.
    Nu är jag inte helt insatt i hur det är i t ex Australien, men de verkar ha en rätt strikt policy vid gränserna och jobbar hårt för att se till att minska möjligheterna för införsel av olagliga saker i landet.

Det betyder ju inte att narkotika inte skulle finnas eller brukas/missbrukas i landet. Men jag har väldigt svårt att tro att införsel och bruk skulle bli mindre om man legaliserade det.

För mig så känns en sådan ekvation ungefär som när man införde Zebralagen och pushade för den i alla media. Senare så slogs det på bröstet för att olyckor på övergångsställen gått ned i statistiken. Vad man inte var lika informativa om var det faktum att många kommuner tagit bort nästan alla övergångsställen. Ja tacka fan då för att statstiken går ner för olyckor på övergångsställen när det inte finns några övergångsställen att bli påkörd på....

Nu visar istället nyare statistik att olyckor med fotgängare som korsar gator har ökat, för nu räknar man ju alla olyckor och inte bara de på övergångsställen.

Samma sak med drogeriet. Om man legaliserar så kan man ju kanske trolla med statistiken på liknande sätt där, för nu är det ju inte olagligt liksom. Men jag har svårt att tro att bruk av t ex Marijuana skulle minska om det blev legaliserat.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av HunterSE Visa inlägg
    Vi är komna ur samma jordglob och kan man använda detta recept på lagligt bruk och försäljning i USA (flera delstater) samt europeiska Portugal, så går det även i Sverige.

Vi har bara haft en mördar-knark-politiskt-klimat i detta landet i årtionden som skrämt de flesta, även jag själv.
    Är det inte bra att den skrämt då? Är det inte bra att om man kan hålla folk ifrån att börja med nån skit man inte borde hålla på med?

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Nä bruket skulle nog inte minska dessutom kan man nog räkna med att det skulle läggas på en del skatt på laglig marijuana så smugglingen skulle nog fortsätta.

Däremot är jag inte speciellt säket på att marijuana är så farligt/skadligt så att det skall vara kriminellt att bruka det.

XC60 D3 R-Design
    Namn
    Patrik Sjöö
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Vet i tusan... Jobbar 16 timmar per dag ändå.
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Nä bruket skulle nog inte minska dessutom kan man nog räkna med att det skulle läggas på en del skatt på laglig marijuana så smugglingen skulle nog fortsätta.

Däremot är jag inte speciellt säket på att marijuana är så farligt/skadligt så att det skall vara kriminellt att bruka det.
    Jag tror faktiskt att det skulle vara riktigt smart att göra det legalt men inte skatta sönder produkten. Dom kriminella tjänar ofantligt mycket mer på marijuana än något annat så dom skulle få det riktigt tufft riktigt snabbt.

Holland tog ju bort det på några ställen och dom märkte direkt att langarna kom tillbaks men ingen nergång när det gäller användandet.

MVH Patrik

Registered Flusher
    Namn
    Alrik Palrik
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    Nu är jag inte helt insatt i hur det är i t ex Australien, men de verkar ha en rätt strikt policy vid gränserna och jobbar hårt för att se till att minska möjligheterna för införsel av olagliga saker i landet.
    Kan rekommendera att kolla på tvserien "Gränsbevakarna Australien", de har troligen världens mest seriösa tullsystem. Knarksmuggling är extremt svårt där skulle jag säga.

Tullen verkar dock ha ett ganska bra samarbete med andra länder och beslagen ökar hela tiden, tror inte att det endast beror på med import av droger utan bättre info och samarbete med andra länder.
    Sen 2 år tillbaka (?) får tullen beslagta och förstöra allt de misstänker är knark. Lagen uppkom efter att om en ingrediens i ett narkotikaklassat preparat ändrades så blev det lagligt, så numera behöver det inte vara narkotikaklassat, tullen får beslagta det i alla fall.

EDIT: Och anledningen till varför jag vet det är för att det var på tv4s nyheter för några dagar sen.
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar

Jag kan tänka mig scenarion där legalisering av Cannabis kan vara väldigt negativt och lättare leda till värre saker.

Om det är lagligt att röka/inta Cannabis så lär det ju vara rätt stor sannolikhet att betydligt fler röker det helt öppet, för man behöver inte bry sig om att smussla med det lika mycket längre.

På det sättet lär sannolikt fler riskera att komma ikontakt med det och därmed lättare frestas att testa.

Yttermera så är det ju känt att man påverkad av Cannabis är skapligt mer "medgörlig" och finns det då folk i närheten som kan erbjuda "häftigare" saker, så är sannolikt risken större att den Cannabispåverkade hakar på och testar, vilket kan få katastrofala följder, och garanterat har det gått den vägen för väldigt många.

Och även om ovanstående scenario finns redan nu när Cannabis är illegalt, så menar jag att risken ökar än mer med legalt Cannabis därför att då torde det risker att bli fler som testar Cannabis, och de behöver inte ens skyla det. Och det kan då leda till ett ökat och mer lättillgängligt "kundunderlag" för de som vill försöka sälja in tyngre droger.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Kan rekommendera att kolla på tvserien "Gränsbevakarna Australien", de har troligen världens mest seriösa tullsystem. Knarksmuggling är extremt svårt där skulle jag säga.

Just den serien är anledningen till min åsikt i mitt tidigare inlägg.

Je suis un lion HunterSEs avatar
    Namn
    Simon E
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    Civvare
    Är det inte bra att den skrämt då? Är det inte bra att om man kan hålla folk ifrån att börja med nån skit man inte borde hålla på med?

skrämma allmänheten är inte något som jag ser som en framgång. En upplyst, allmänbildad allmänhet som är fullt kapabla att väga risker mot fördelar med just den drog vi diskuterar måste hållas högre? en allmänbildad, vältalig herre som du själv, måste väl ändå hålla med här?

Jag är personligen fullständigt kapabel till det jag skrev om ovan. Och det verkar även som om Portugiser och jänkare i utvalda delstater även är det.

*Och jag bör väl förtydliga att jag inte röker denna drog själv. Men jag har inte synpunkter på folk som väljer att göra det. Alla goda egenskaper som marijuana har (cancerdämpande eller läkande etc), borde man slippa överförmynderi av staten. En stat som dessutom styrs av enskilda intressen.
    Detta inlägg är scannat och genomgånget utav FRA
    Denna kanske kan rädda oss, vad tror du?www.radda-sverige.nu

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Legalisera Marijuana ? (efter en startad dissk i annan tråd)

Det betyder ju inte att narkotika inte skulle finnas eller brukas/missbrukas i landet. Men jag har väldigt svårt att tro att införsel och bruk skulle bli mindre om man legaliserade det.

Nu visar istället nyare statistik att olyckor med fotgängare som korsar gator har ökat, för nu räknar man ju alla olyckor och inte bara de på övergångsställen.

Samma sak med drogeriet. Om man legaliserar så kan man ju kanske trolla med statistiken på liknande sätt där, för nu är det ju inte olagligt liksom. Men jag har svårt att tro att bruk av t ex Marijuana skulle minska om det blev legaliserat.
    Tror inte man skulle genomföra en legalisering för att minska missbruket, snarare då för att slå undan benen på den organiserade brottsligheten samt att kunna lägga budget på preventivt arbete och att kunna fokusera på införsel/distribution istället för att jaga / trackasera vanligt folk som röker en holk. Den politiken har aldrig funkat och har bara kostat pengar och satt folk i skiten.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •