Legalisera Marijuana ? (efter en startad disk i annan tråd) - Sidan 5
Bilsnack
Sidan 5 av 33 FörstaFörsta 1234567891011121525 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 481
    Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Nej, givetvis inte. Men kaffe är beroendeframkallande vilket inte så sällan kan få negativa effekter.
    Det gör faktiskt det
    Gothus sum, cave cornua

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Anledningen till att det är en inkörsport är just att det är olagligt, du köper från en kran som gärna säljer annat skit oxå, då det är olagligt blir det lite underground kultur o du sitter med dina polare och röker brajj och tycker det är coolt hela dagarna.

Jag tycker det bör legaliseras pga att våra politikers extrema okunskap skadar mer än det hjälper oavsett hur väl man än vill.
    Jag tror dock det kommer bli en helt annan syn på saken inom 10 år då massor av mossiga gamla uvar pensioneras.

MVH/

Jag vill minnas att poliser i amerikanska polisdokumentärer brukar säga att de inte känner till någon missbrukare som inte gått vägen via Cannabis.

Kanske inte värdens tyngsta bevis, men ändå.
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Sen är det väl så att lättillgängligheten bidrar till att fler börjar, och legaliserar man så är det väl rätt givet att fler börjar, vilket oavsett drog inte är bra.
    Inte alls givet, kan tom vara givet att det blir tvärtom. Kan bara säga att jag har lika lätt att ikväll få tag i Marijuana som en platta bärs, och då är det på en "svart" marknad. Med en reglerad laglig marknad så begränsas svartmarknaden eftersom all profit försvinner när man kan köpa av en certifierad laglig försäljare.
    Sen skulle jag väl vilja påstå att de som inte röker en joint idag inte heller kommer göra det för att det är lagligt.....Det är så lätt att göra idag trots att det är olagligt så det är inte lagen som stoppar folk utan deras egna värderingar. Och ärligt, att röka en joint anses av den stora massan som harmlöst.
    Gothus sum, cave cornua

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock Visa inlägg
    Anledningen till att det är en inkörsport är just att det är olagligt, du köper från en kran som gärna säljer annat skit oxå, då det är olagligt blir det lite underground kultur o du sitter med dina polare och röker brajj och tycker det är coolt hela dagarna.

Jag tycker det bör legaliseras pga att våra politikers extrema okunskap skadar mer än det hjälper oavsett hur väl man än vill.
    Jag tror dock det kommer bli en helt annan syn på saken inom 10 år då massor av mossiga gamla uvar pensioneras.

MVH/

Jag är med på vad du säger, men anser att det inte är så enkelt i praktiken...

Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Tror att inom en 10 års period kommer större delen av USA legaliserat Marijuana, och efter det så är det bara en tidsfråga tills det är det här oxå
    Gothus sum, cave cornua

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Tror att inom en 10 års period kommer större delen av USA legaliserat Marijuana, och efter det så är det bara en tidsfråga tills det är det här oxå

Jag tror, och hoppas, att du har fel...

Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Jag tror, och hoppas, att du har fel...
    Se på Washington state och Colorado....
    Gothus sum, cave cornua

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Se på Washington state och Colorado....
    Är det short therm eller long therm.....?

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Legalisera Marijuana ? (efter en startad dissk i annan tråd)

Sen är det väl så att lättillgängligheten bidrar till att fler börjar, och legaliserar man så är det väl rätt givet att fler börjar, vilket oavsett drog inte är bra.
    Har bott lite drygt ett år i Holland och vill väl påstå att jag har ganska ingående erfarenheter i hur det ser ut där.
    På den typiska coffeshopen ser det ungefär ut som följer:
    en relativt stor procent är utlänningar på besök, majoriteten är holländare 30år och över (en del kostymnissar som kommer, köper och går hem och puffar), en försvinnande liten procent är ungdomar. Det är 18årsgräns f.ö. och jag bodde inte i Amsterdam, så den bild jag har är inte färgad av den hyfsat extrema miljö Amsterdam bjuder på.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Jag är nog passivt för. Alltså, jag är väl för en legalisering men det är absolut ingenting jag lägger energi på att bry mig om eller försöker övertala folk till att hålla med om.

Rökte lite då och då i en period för några år sen, då vi var ett gäng som brukade bunkra upp en redig hemmakväll med litervis med godis och chips och kolla film, spela brädspel och annat kul. Bra mycket trevligare än att hinka bira och sedan dra ner till krogen för att supa vidare.

Men nu var det nog 2 år sen man ens kände lukten av en fet sist, vore visserligen trevligt men inget jag lägger energi på alls. Försöker skippa supandet också och satsa på träningen, det får räcka med snus och Pepsi Max.
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered Flusher
    Namn
    Alrik Palrik
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    Världen skulle vara en betydligt trevligare plats om maja var lagligt men inte alkohol. När det går fel med alkohol så leder det till våldtäkt, misshandel m.m., när maja går över styr leder det till att man köper en extra portion kinamat och tycker att det är jävligt bra idé att hyra 'Älskling jag krympte barnen'.
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    I mitt tycke en sjuk tråd....
    Det är väl fan illa nog med alkoholen? Ska ytterligare droger legaliseras, det är ju bara så fel.
    Att förespråkare för att släppa knarket fritt påstår att alkohol är farligare gör ju inte knarket mindre farligt i sig.
    För det är väl mer osunt att röka på än att inte röka på?

Så att ta ett stort j*vla fel (alkoholen) i jämförelse, för att rättfärdiga ett annat fel (majjen) är väl väldigt ologiskt...

Registered User
    Namn
    Robin Å
    Reg.datum
    dec 2011
    Fan vad folk har sjunkit i mina ögon efter jag läst denna tråd.
    Nu ska jag inte påstå att jag är någon renlevnadsmänniska, har testat både det ena och det andra i mina yngre dagar, och inte fan märkte jag något positivt med det.
    Skulle det t.ex. börja brinna i huset där jag bor och folk behöver hjälp, så hoppas jag verkligen att dom flesta öppnat en vinare till middagen än ett gäng som "softar och har djupa disskussioner om studsbollar"
    Nytt namn pga Freddes ovilja att svara på mail

Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av MorbidRocker Visa inlägg
    Fan vad folk har sjunkit i mina ögon efter jag läst denna tråd.
    Nu ska jag inte påstå att jag är någon renlevnadsmänniska, har testat både det ena och det andra i mina yngre dagar, och inte fan märkte jag något positivt med det.
    Skulle det t.ex. börja brinna i huset där jag bor och folk behöver hjälp, så hoppas jag verkligen att dom flesta öppnat en vinare till middagen än ett gäng som "softar och har djupa disskussioner om studsbollar"
    Har jag en åsikt tänker jag fan inte hålla käften för att jag är rädd jag skall "sjunka i någon ögon" utan jag säger vad jag tycker. Sjunker jag i nån randoms ögon? Dont care...
    Fattar ni inte att det är precis lika mkt "rökande" idag, trots förbjud, som det skulle vara vid en legalisering. Enda skillnaden är att idag är det kriminella gäng som tjänar pengarna och staten som lägger ut pengar på att jaga gängen. Vid en legalisering får inte bara staten in pengar i form av skatter, utan spar också massa utlägg. Och de kriminella gängen drar en jätte-nitlott när det gäller inkomst.

Att säga "buhuu, varför göra en drog till laglig när vi redan har alkohol och vanlig tobak som är farligare" håller inte heller.
    Likadant där, lika många "röker" maja iaf, trots förbjud, som om det skulle vara lagligt. Skulle det däremot vara lagligt så skulle vi slippa en sån sak som tex att folk tar tyngre droger för att langaren kör sitt säljsnack om att det är mkt bättre, "för att sälja en påse amfetamin ger ju mer profit" och då har man köparen fast i träsket. Kan man köpa maja på apoteket fullt lagligt går man in o köper samma påse, fast lagligt, som man iaf hade köpt av langaren på hörnet och utan massa säljsnack och utan att fylla en kriminells plånbok.

EDIT: Skall även tillägga att trots jag är för en legalisering är jag ingen "stoner" . Utan det kan kanske hända, och när det väl gör det vill jag kunna göra det fullt lagligt likasom att jag går ut på krogen och sänker några öl.
    Senast redigerat av Menghini den 2013-03-30 klockan 11:47.
    Gothus sum, cave cornua

Registered User
    Namn
    Robin Å
    Reg.datum
    dec 2011
    “It’s too bad that stupidity isn’t painful.”

-Anton Szandor LaVey
    Nytt namn pga Freddes ovilja att svara på mail

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar