Legalisera Marijuana ? (efter en startad disk i annan tråd) - Sidan 9
Bilsnack
Sidan 9 av 33 FörstaFörsta ... 23456789101112131415161929 ... SistaSista
Resultat 121 till 135 av 481
    Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    Jag räknar inte med att bli trodd, och jag brukar få stryk på grund av frispråkighet, men mitt liv har känts som en film sedan resan 1994-95 som jag länkade till i början av tråden. Jag har aldrig provat riktiga droger och avbröt rökat när jag kände mig dum, jag satt och tittade på en ananas på en färja från Hainan till Hong Kong där jag skulle hämta visum, och det var färsk ananas förstås, och man kunde plocka klyftorna, som Rubiks kub, och på varje klyfta finns det en blomma, och den satt jag och stirrade på så länge att jag förstod att något var fel Efter det har jag inte varit hög och jag var full senast 1996, i år har jag inte druckit en droppe.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Bra

Elektriker
    Namn
    Andreas A
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
    Jag räknar inte med att bli trodd, och jag brukar få stryk på grund av frispråkighet, men mitt liv har känts som en film sedan resan 1994-95 som jag länkade till i början av tråden. Jag har aldrig provat riktiga droger och avbröt rökat när jag kände mig dum, jag satt och tittade på en ananas på en färja från Hainan till Hong Kong där jag skulle hämta visum, och det var färsk ananas förstås, och man kunde plocka klyftorna, som Rubiks kub, och på varje klyfta finns det en blomma, och den satt jag och stirrade på så länge att jag förstod att något var fel Efter det har jag inte varit hög och jag var full senast 1996, i år har jag inte druckit en droppe.

du rökte nog inte cannabis, du rökte svampar

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Legalisera Marijuana ? (efter en startad dissk i annan tråd)

Cannabis skall precis som alla psykoaktiva droger ALDRIG brukas om man har vetskap om mental ohälsa i familjen. En av mina närmaste vänner åkte på en jävligt skev resa som resulterade i ett antal turer tvångsvård innan det hela sorgligt nog slutade i självmord. En familjetragedi som säkert kunnat undvikas om han hållt sig från pipa, svampar och andra magiska molekyler.

Elektriker
    Namn
    Andreas A
    Reg.datum
    dec 2001
    droger e aldrig bra....det kan nog alla här hålla med hoppas jag vare sig dom e lagliga eller inte.

Holdingmonster win Krullerts avatar
    Namn
    Nicklas J
    Reg.datum
    dec 2004
    +1 Droger e aldrig bra

Jag ser inte cannabis som något hotfullt för människors hälsa, förutom av dåligt rullade filter :P

Men däremot så tänker jag att om folk fick röka hur de ville så kommer vi se en sänkning av populationens effektivitet. Jag tror många kan hamna på latsoffan. Många som är arbetslösa eller arbetströtta "tar till jointen" för att må bättre. Eftersom det ju inte är alkoholism och andra inte blir direkt drabbade så "verkar de ju inte så farligt".
    http://www.garaget.org/?car=42289
    oskar thorn says
    there is no disreplesmet for cubic in inches

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av andreas_saab Visa inlägg
    du rökte nog inte cannabis, du rökte svampar
    Nej men det fanns i Thailand vid den tiden. Att jag stirrade på dom där ananasblommorna var för att dom var fina. Typiskt THC att man fokuserar på en detalj men blir de facto trög. En annan kille jag åkte Transsibiriska med rökte eller åt svampar och fick äkta hallucinationer som han berättade sedan i Sverige. Han hade suttit på stranden och sett vågorna slå ner genom sanden...
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Tycker engagemanget från drogliberalerna tunnade ut betänkligt efter Morbidrockers inlägg där han länkade till en färsk undersökning som visade på verkningarna av Cannabisbruk.

Legalisera Marijuana ? (efter en startad disk i annan tråd) - Sidan 7

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Tycker engagemanget från drogliberalerna tunnade ut betänkligt efter Morbidrockers inlägg där han länkade till en färsk undersökning som visade på verkningarna av Cannabisbruk.

Nädå, har bara legat i svår bakfylla och ångest efter alldeles för mkt intag av den lagliga drogen alkohol i lördags.
    Med en legalisering kommer det ju självklart vara en åldergräns på 20-21, gissningsvis, och tror iom en legalisering med en reglerad marknad så minskar man antal unga som röker marijuana. I det testet de gjort, hur pass trovärdigt och säkert det är vet jag inte, så gällde ju den skadan de hittat på de som började röka innan 18 års ålder....inte efter. Men det är väl inget nytt att börja droga, oavsett drog, inte är bra innan hjärnan är färdigutvecklad.... Skulle inte tro det är så nyttigt att supa ner sej lika ofta heller och skulle säkerligen medföra liknande undersökningsresultat.
    Gothus sum, cave cornua

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.

Det är inte så att folk bara tröttnar med att tjata mot en vägg?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Det är inte så att folk bara tröttnar med att tjata mot en vägg?
    Möjligt, men väggar finns det ju fler av, även på den andra sidan i debatten, eller hur....?

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Menghini Visa inlägg
    Nädå, har bara legat i svår bakfylla och ångest efter alldeles för mkt intag av den lagliga drogen alkohol i lördags.
    Med en legalisering kommer det ju självklart vara en åldergräns på 20-21, gissningsvis, och tror iom en legalisering med en reglerad marknad så minskar man antal unga som röker marijuana. I det testet de gjort, hur pass trovärdigt och säkert det är vet jag inte, så gällde ju den skadan de hittat på de som började röka innan 18 års ålder....inte efter. Men det är väl inget nytt att börja droga, oavsett drog, inte är bra innan hjärnan är färdigutvecklad.... Skulle inte tro det är så nyttigt att supa ner sej lika ofta heller och skulle säkerligen medföra liknande undersökningsresultat.

Det är bra att du skriver "tror"....

Vi har ju åldersgränser på 18 år för vanligt röka sen ett antal år, och det har ju funkat riktigt bra det, inga ungdomar under 18 år som röker kan ses på offentliga platser. Eller hur är det nu....?

Samma sak med alkohol, åldersgräns 18 på krogen, 20 på bolaget. Finns inga ungdomar under laglig ålder som dricker alkohol, så bevisligen funkar ju åldersgränserna kalasar, eller.....?

Så, givetvis kommer åldersgräns m.m. på Cannabis också att funka kalasbra, så att bara folk som har åldern inne kommer att köpa och bruka, och givetvis bara köpa från lagliga ställen, precis som det sker med vanlig tobak och alkohol.

Registered User
    Namn
    Robin Å
    Reg.datum
    dec 2011
    Gör om, gör rätt!

Läs texten en gång till, även om effekten är mer påtaglig på ungdomar som röker så är cannabis "fördummande" även på vuxna
    Nytt namn pga Freddes ovilja att svara på mail

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    jul 2002
    Du har inte svarat på det jag skrev till dig tidigare, om mina invändningar mot dina tidigare argument. Det är vanligt att ungdomar under 18 år dricker alkohol, det är enkelt att få tag på alkohol idag eftersom det bedrivs en omfattande smuggling av det. Varför tror du att det skulle bli en skillnad på cannabis om det blev en legal drog? Det skulle med all sannolikhet smugglas stora mängder cannabis om det blev en legal drog (jag förklarade varför i mitt tidigare inlägg), och det skulle även bli tillgängligt för ungdomar.

Fuck off....End of story Menghinis avatar
    Namn
    Joakim Menghini
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Allt med bilar
    Det är bra att du skriver "tror"....

Vi har ju åldersgränser på 18 år för vanligt röka sen ett antal år, och det har ju funkat riktigt bra det, inga ungdomar under 18 år som röker kan ses på offentliga platser. Eller hur är det nu....?

Samma sak med alkohol, åldersgräns 18 på krogen, 20 på bolaget. Finns inga ungdomar under laglig ålder som dricker alkohol, så bevisligen funkar ju åldersgränserna kalasar, eller.....?

Så, givetvis kommer åldersgräns m.m. på Cannabis också att funka kalasbra, så att bara folk som har åldern inne kommer att köpa och bruka, och givetvis bara köpa från lagliga ställen, precis som det sker med vanlig tobak och alkohol.

Ja det är ju inga som röker Maja som är under 18 idag....doh... Med en lagändring kan man minska antalet användare, TROR jag, men aldrig undvika...
    Gothus sum, cave cornua

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •