Bilsnack
Sidan 29 av 33 FörstaFörsta ... 919222324252627282930313233 SistaSista
Resultat 421 till 435 av 481
    Registered User
    Namn
    Henri T
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av KTL
    Ja du, enklast är väl att säga alla argument....

Men, då du inte ens verkar ha kikat ens en sekund på mina filmer så kan jag ju upplysa om att om du gör det så får du argumenten där kan man säga, därför att han radar upp en hel lång radda av de argument som oftast de som är för Cannabis brukar tjata om, myter kallar han det, och sen lägger han fram motbevis för dessa myter i form av vetenskapliga undersökningar och statistik som påvisar att det de som är för Cannabis påstår inte alltid stämmer.
    Så ja, nu har jag sett dina två videosnuttar och hittade inget som skulle på något sätt motbevisa mina påståenden. Det enda som han nämner kortfattat är att cannabis kan vara en gateway-drug, men han har inget bevis för det. Det här är något som jag har påstått att det inte är, med stöd i statistik från länder med hög andel cannabisanvändare jämfört med andelen missbrukare av tunga droger.

De övriga tycker jag är viktigt och bra att man tar fram. Cannabis är garanterat skadligt, något som jag redan tidigare i tråden har konstaterat att jag tror på.

Sedan kan man ju konstatera att själva filmen i sig är allt annat än vetenskaplig och inriktar sig för att vara mera av underhållande karaktär, som en aspirant till nästa Michael Moore.

Här måste jag nog säga att vi då skiljer oss väsentligt åt. D verkar mer bry dig i att lagar och regler inte är bra och helst inte ska finnas och begränsa vad folk ska göra, eller? Alltså att ju mindre lagar och förbud ju bättre, även om det så skulle innebära att skadliga saker får friare spelrum.

Kanske du skulle rösta emot ett förbud att koka Nitroglycerin eller labba med Antrax som hobbykemist i flerfamiljshus, trots att det är både riskabelt och kan vara skadligt, bara för att du är emot just förbud...? Ja jag skojar, men ändå...
    I ditt exempel skulle personen som labbar strida mot de övrigas negativa rättigheter och det skulle således vara olagligt.

Men, vi kan inte alltid "vara där" så folk riskerar att kunna fara illa, och kommer att fara illa, om vi inte har lagar regler och förbud som styr upp saker och ting. Det formligen kryllar ju av lagar regler och förbud för allt möjligt, och utan det så skulle t ex bilars inredningar kunna se ut hur fan som helst, vilket kunde vara livsfarligt vid en ev. krock.
    Nej precis, det var det jag försökte ta fram. Vi kan inte alltid vara där. Därför måste individen själv lära sig att ta ansvar. I ditt förbudssamhälle är det staten som fråntar ansvaret från medborgaren.

Det jag motsätter mig är utilitarism.

På tal om det ja, förbud verkar du emot. Då ska vi givetvis inte heller förbjuda mobilprat utan handsfree när man kör bil heller?
    Ja eftersom jag tycker det är en onödig lag. Vårdslöshet i trafik heter det och det är redan förbjudet. Det spelar ingen roll för mig hur du äventyrar i trafiken, att du gör det däremot, det bryr jag mig om.

Jag är emot spridning och bruk för att jag inte vill ha narkotiska preparat i samhället, p g a självskadebeteende eller risken för ökad kriminalitet eller annat elände.

Vi har mer än nog med elände och problem av de legala rusmedel vi redan har, så att lossa på tyglarna för ännu ett preparat känns helt fel i min värld.
    Bör all typ av självskadebeteende förbjudas? Vad gör cannabisbruk speciellt från övrigt självskadebeteende? Borde personer som gjort ett misslyckat självmordsförsök låsas in? Skall missbrukare låsas in? Eller bör dessa vårdas?
    BMW i3 -14
    Ferrari F430 Spider -07
    Porsche Cayenne Turbo -11

Registered User
    Namn
    Henri T
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Hittade lite intressant att läsa om ämnet, lite långt, men för den som har ork och lust så....

http://druglibrary.net/schaffer/Library/studies/nc/nc1j.htm
    Det nyaste den innhöll var från 1972. Däremot var det ju intressant med studien från 1894
    BMW i3 -14
    Ferrari F430 Spider -07
    Porsche Cayenne Turbo -11

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Citat Ursprungligen postat av infiniti Visa inlägg
    Tja, om du känner ett behov av att förlöjliga och dumförklara de som har en annan syn på saken, istället för att komma med ordentliga argument, så säger det nog mera om dig än någon annan i tråden.
    Behövs väl inget sakligt argument för det?
    Alla vet juh att gräsrökare blir 'dumma'.. lite mera trögtänkta.
    Eller har jag fel?
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Robert G
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Patrick Visa inlägg
    Behövs väl inget sakligt argument för det?
    Alla vet juh att gräsrökare blir 'dumma'.. lite mera trögtänkta.
    Eller har jag fel?
    Så du menar att folk som tar sig en joint några ggr per år blir dumma.

Grattis.

Eller är du inne på missbrukar-linjen igen? Då kan jag hålla med.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Legalisera Marijuana ? (efter en startad disk i annan tråd)

Hittade lite intressant att läsa om ämnet, lite långt, men för den som har ork och lust så....

http://druglibrary.net/schaffer/Library/studies/nc/nc1j.htm
    Haha, vaffan Kurt, det där var ju antikviteter du dammat fram, hur car det nu med "mer aktuella undersökningar"?
    Alla som generaliserar är idioter!

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Haha, vaffan Kurt, det där var ju antikviteter du dammat fram, hur car det nu med "mer aktuella undersökningar"?

Tja, jag skrev att jag tyckte det var intressant. Sa inget om att det skulle vara vare sig fel eller rätt.

Bara för det är fakta med äldre datum så måste det i inte vara fel idag, men det kan ju ha framkommit färskare forskning som ev. omkullkastar äldre forskning. Men om det gör det får man ju bedöma från fall till fall, då det inte är något som bara är så per automatik

Elektriker
    Namn
    Andreas A
    Reg.datum
    dec 2001
    tycker ni ska träffas över en joint och diskutera saken

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Obama gillar/gillade visst att röka lite också

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    En sak jag aldrig förstått....

Varför håller pundarna en joint som de gör, ja typ som på bilden ovan? Är det för att det bara "ska" hållas så för att man tror att man ser coolast ut då, eller är det av någon annan anledning?

Ja menar, jag tycker det ser just jävligt pundaräckligt ut. Varför håller de inte samma sätt som 99,99% av alla andra som röker cigg. Man ser ju nästan aldrig någon som håller sin cigg som pundarna håller sin joint, inte ens om de kör med manuellt rullade cigg.

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    En sak jag aldrig förstått....

Varför håller pandarna en joint som de gör, ja typ som på bilden ovan? Är det för att det bara "ska" hållas så för att man tror att man ser coolast ut då, eller är det av någon annan anledning?

Ja menar, jag tycker det ser just jävligt pundaräckligt ut. Varför håller de inte samma sätt som 99,99% av alla andra som röker cigg. Man ser ju nästan aldrig någon som håller sin cigg som pandarna håller sin joint, inte ens om de kör med manuellt rullade cigg.
    Jo ofta håller just de som har rullade cigaretter dem sådär, i och med att du inte har något filter som på vanliga cigaretter där du kan klämma åt mellan fingrarna. Skulle du hålla en handrullad cigg utan filter som en vanlig cigg så skulle det resultera i både sönderklämd cigg + brännskador på fingrarna.

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    Tja, jag skrev att jag tyckte det var intressant. Sa inget om att det skulle vara vare sig fel eller rätt.

Bara för det är fakta med äldre datum så måste det i inte vara fel idag, men det kan ju ha framkommit färskare forskning som ev. omkullkastar äldre forskning. Men om det gör det får man ju bedöma från fall till fall, då det inte är något som bara är så per automatik
    Nu får du fan ge dig.. Helt jävla otroligt att du aldrig kan medge att du har fel.

Ska du inte dra till med att svarta våldtar vita kvinnor efter en joint också. Patetiskt.
    Senast redigerat av K1 den 2013-04-09 klockan 01:02.
    тектоник

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Robert G
    Reg.datum
    aug 2006
    Knappast den mest opartiska sidan, men som KTL brukar säga, 'intressant'.

http://svemykon.info/extra-material/myter-och-fakta/

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Jo ofta håller just de som har rullade cigaretter dem sådär, i och med att du inte har något filter som på vanliga cigaretter där du kan klämma åt mellan fingrarna. Skulle du hålla en handrullad cigg utan filter som en vanlig cigg så skulle det resultera i både sönderklämd cigg + brännskador på fingrarna.
    Nu är det säkert så att det händer att folk som rullar själva kan hålla så, ibland. Men ofta det vete då fan. Jag har jobbat i Norge i 15år, rulltobakens förlovade land (i alla fall i Norden) då det är mycket vanligare med rulltobak där än köpecigg, i alla all utan för finkvarteren i Oslo. Och det allra vanligaste är att folk håller sina egenhändigt rullade cigg precis som en vanlig cigg, och inte som en pundare håller sin joint.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av K1 Visa inlägg
    Nu får du fan ge dig.. Helt jävla otroligt att du aldrig kan medge att du inte har fel.

Ska du inte dra till med att svarta våldtar vita kvinnor efter en joint också. Patetiskt.
    Du pysen, vad ska jag ge mig för?

Men visst kan jag medge att jag inte har fel......

Jag har lagt fram div. undersökningar och statistik, och tycker du att dessa inte stämmer så får du bjäbba på dem inte på mig. Upplys de som gjort dessa undersökningar om att de har fel och du vet bättre.

Och jo, det har säker hänt att svarta våldtar kvinnor efter en joint, eller menar du att så aldrig har skett...?
    Senast redigerat av KTL den 2013-04-08 klockan 22:21.

Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Nu är det säkert så att det händer att folk som rullar själva kan hålla så, ibland. Men ofta det vete då fan. Jag har jobbat i Norge i 15år, rulltobakens förlovade land (i alla fall i Norden) då det är mycket vanligare med rulltobak där än köpecigg, i alla all utan för finkvarteren i Oslo. Och det allra vanligaste är att folk håller sina egenhändigt rullade cigg precis som en vanlig cigg, och inte som en pundare håller sin joint.
    Ta en ordentlig titt nästa gång då hur de håller cigaretten när glöden börjar närma sig fingrarna.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •