Bilsnack
Resultat 1 till 10 av 10
    Ride, eat, sleep, repeat Wiseguys avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002

Audi R8 vs. Ducati Diavel

Audis supersportbil mot en modern glidare
    0-150-0 mph

"Horse power is how hard you hit the wall. Torque is how far you drag it behind you."

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Kul att se
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jag skulle vilja se mer av 0-xxx-0 tester där man jämför bilar och hojar.
    Tror det skulle kunna bli lite överraskningar där.
    "Horse power is how hard you hit the wall. Torque is how far you drag it behind you."

,,,,, .-.´____ glemmys avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2004
    Jobb
    ingenjör
    Lite förvånande faktiskt-

Hojar tappar allt efter 200?

Med en sporthoj hade det förmodligen gått ganska annorlunda dock.
    http://www.superstreetbike.com/features/1009_sbkp_horsepower_shootout_bmw_s1000rr_vs_world/viewall.html
    De ligger på 10-12 sekunder 0-150 mph enligt det testet
    electric shock!! vadå tjock?!

Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Jag skulle vilja se mer av 0-xxx-0 tester där man jämför bilar och hojar.
    Tror det skulle kunna bli lite överraskningar där.
    Nja, personligen så tycker att det blir att jämföra äpplen och päron, dock väldigt imponerade av R8:an med tanke på dryga 1,5 ton och få den att stämma så pass fort.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg
    Nja, personligen så tycker att det blir att jämföra äpplen och päron, dock väldigt imponerade av R8:an med tanke på dryga 1,5 ton och få den att stämma så pass fort.
    Men enligt den logiken skulle man bara kunna jämföra R8 vs. R8, annars är det ju inte lika förutsättningar.
    Variation förnöjer sägs det ju...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2007
    Men enligt den logiken skulle man bara kunna jämföra R8 vs. R8, annars är det ju inte lika förutsättningar.
    Variation förnöjer sägs det ju...
    Visst, men när det råder så brutala skillnader i vikt/effektförhållande så kan med ganska stor rätt säga att jämförelsen i högsta grad ter sig helt irrelevant. Vi kan i så fall lika gärna gärna jämföra vanliga personbilar med lastbilar, typ ta en VW Golf med 140 hk och sen jämföra mot en 7 meter lång lastad Mercedes Sprinter med 140hk. Kan inte se hur den jämförelsen kan visa något annat än att jämförelsen är helt irrelevant. Att r8 däremot kan jämföras med Aston, Bmw M6, Mercedes SL m.fl är ju en helt annan sak, där är ju förutsättningarna adekvata på alla punkter.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av Supernova Visa inlägg
    Visst, men när det råder så brutala skillnader i vikt/effektförhållande så kan med ganska stor rätt säga att jämförelsen i högsta grad ter sig helt irrelevant. Vi kan i så fall lika gärna gärna jämföra vanliga personbilar med lastbilar, typ ta en VW Golf med 140 hk och sen jämföra mot en 7 meter lång lastad Mercedes Sprinter med 140hk. Kan inte se hur den jämförelsen kan visa något annat än att jämförelsen är helt irrelevant. Att r8 däremot kan jämföras med Aston, Bmw M6, Mercedes SL m.fl är ju en helt annan sak, där är ju förutsättningarna adekvata på alla punkter.
    Tvärtom så var det ju faktiskt väldigt intressant i videon då den visade att även om vikt/effekt förhållandet mellan fordonen vart stort så var den som hade det sämsta förhållandet som vann.
    Jag tycker en sådan sak är intressant att belysa, då de flesta inte tror att det är möjligt.
    Fast det kanske bara är jag.

över 100 hästar!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Supernova Visa inlägg
    Det är din högst personliga åsikt.
    Jag är säker på att det är fler än jag som tycker det är kul att se två snabba fordon mot varandra.
    Kör lila Skoda

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2007
    Tvärtom så var det ju faktiskt väldigt intressant i videon då den visade att även om vikt/effekt förhållandet mellan fordonen vart stort så var den som hade det sämsta förhållandet som vann.
    Jag tycker en sådan sak är intressant att belysa, då de flesta inte tror att det är möjligt.
    Fast det kanske bara är jag.
    Jag förstår absolut din ståndpunkt, men det känns som om hojjarna i 9 fall av 10 är helt överlägsna, av de skäl jag tidigare gav. Klart dock att att det i vissa förhållande finns överraskningar, speciellt om ser till de lite mindre rejsiga hojmodellerna. Men om man sen börjar väga i priser och annat, vilket ju inte är ovanligt i hoj vs bil trådar, så blir det än mer svårt.

Intressant kan det vara som sagt absolut , men i verkligheten är det så många faktorer som skiljer på något sätt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •