En 1serie är ingen M6
ok bra att veta :P
Folk som älskar bilar älskar hästar med :P
13/01/13 Gros crash sur le Nurburgring - BMW serie 1 vs M6
13/01/13 Gros crash sur le Nurburgring - BMW serie 1 vs M6 - YouTube
Xbox live: Clutchfryer
Man stannar aldrig och tittar hur det går för den som olyckats? Eller är det tabu på en "racerbana" i de finare kretsarna?
Brillko Racing Holley EFI
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu
Mitt hexakopterbygge
www.maciej.se/T810.html
Och mitt F450 bygge
http://www.maciej.se/F450new.html
Bilbroschyrer
http://www.maciej.se/Brochures.html
Har inget o göra med fina kretsar..
Livsfarligt att stanna där halvskymt när nästa tjomme kommer.
Undantaget är vid brand!
/Erik
Mittmotor-Ascona i din mamma!
det är väl en vanlig kurva många kör av i vad jag kan ha förstått så det lär finnas kameror och folk där redan så dom behöver inte stanna, samt skymd kurva som redan sagts
Efter en sådan smäll stannar man, oavsett. Kan röra sig om viktiga sekunder som kan rädda liv om det vill sig riktigt illa.
Danskarna i filmen tydliggör det gamla ordspråket: "den som sa' det va' det" väldigt bra.
"A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990
Som jag skrev innan, på en vanlig bankörning där man har personal som ska hantera olyckor vill man absolut inte ha deltagare som stannar och blandar sig i arbetet. För det första han det resultera i följdolyckor men även skador på den som råkat ut för olyckan ifall de hanteras på fel sätt.
Någon som vet ifall det finns några regler ang. detta på ringen?
Mitt hexakopterbygge
www.maciej.se/T810.html
Och mitt F450 bygge
http://www.maciej.se/F450new.html
Bilbroschyrer
http://www.maciej.se/Brochures.html
Det är ju liksom ingen vanlig Touch i räcket??? Att vänta några minuter på personal som kanske kommer.
Brillko Racing Holley EFI
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu
Detta står bland deras Safety Information
"WHAT TO DO IN THE EVENT OF AN ACCIDENT: Under no circumstances should you turn around or reverse. It is prohibited to drive on in the event of an accident. Park the car safely at the side of the track. Set up your warning triangle. Warn the drivers behind you but do not put yourself at risk. Provide first aid to casualties. Report the accident by calling the emergency number. When calling be sure to specify what has happened, where, and how many casualties there are. Call the emergency number 0800 0302 112 to report an accident!"
Altså ska man hjälpa skadade. I det här fallet ser man dock inte vad som händer i backspegeln, så antingen gjorde de fel som fortsatte eller så var det redan bilar bakom sm hade stannat.
Mitt hexakopterbygge
www.maciej.se/T810.html
Och mitt F450 bygge
http://www.maciej.se/F450new.html
Bilbroschyrer
http://www.maciej.se/Brochures.html
Mitt hexakopterbygge
www.maciej.se/T810.html
Och mitt F450 bygge
http://www.maciej.se/F450new.html
Bilbroschyrer
http://www.maciej.se/Brochures.html
"A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990
Som jag skrev så har Nürburgring regler att man ska hjälpa skadade så ja de borde ha stannat, dock kan det hända saker i backspegeln som vi inte ser, kan ju vara så att det stannar 3-4 bilar då finns det ingen anledning för ännu en att stanna. Så ja på ringen bör man stanna men inte på alla bankörningar vilket var det jag skrev tidigare.
Mitt hexakopterbygge
www.maciej.se/T810.html
Och mitt F450 bygge
http://www.maciej.se/F450new.html
Bilbroschyrer
http://www.maciej.se/Brochures.html