Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 16
    Registered Flusher Alrikssons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär

Vem köper Ssangyong?

Tanken jag ställer mig var gång jag ser ett av dessa åbäken ute på vägarna, nu kom jag ihåg att fråga. Vad är det som gör att det finns en liten skara människor (tack och lov är de få) väljer att betala ganska mycket pengar för att få dessa horribla skapelser. Besitter de en otrolig kvalité eller vad är fördelen?

Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Motor och många andra saker är licens tillverkade Mercedes prylar. Mer vet jag inte
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2006
    Ja, det där med att motorerna är Mercedes... Det har jag inte träffat en Ssangyong-ägare som inte är snabb att påpeka!
    De verkar relativt nöjda dock, eller så är det bara det de intalar sig själva. Andrahandsvärdet gör väl att man mer eller mindre gifter sig med bilen.

Så för att sammanfatta... Ingen aning!

Frankofil, för jag vågar. Rossens avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Fastighetstekniker, natt.
    Jag la märke till att de plötsligt dök upp en masse som taxibilar, sen började de försvinna ett halvår senare. Nu var det många månader sedan jag såg en SsangYong-taxi.
    Talar kanske lite om kvalitén?
    Peugeot 306 GTI -97 Lättad racer
    Peugeot 307 SW 2,0 Griffe -05
    Peugeot 206 1,6 Griffe -04

Prophetman
    Guest
    Hade en bakant vars mor köpte en rodius för ett par år sen. Motorn totalhaverarade efter drygt 300 mil. Bilen va knappt ett par veckor gammal. Så himla bra är inte de motorerna iaf.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009

Vem köper Ssangyong?

Åkte en sådan taxi till flyget en gång, skrangligare skrälle får man leta efter! Bilen hade bara gått ett par tusen mil då jag åkte, men skakade och skramlade mer än min tidigare Golf MK1 med 30000mil på mätaren!
    Var dessutom fruktansvärt läbbigt att åka med då han hade ett rattglapp på ett halvt varv och dessutom körde som en idio... taxichaffis!
    Alla som generaliserar är idioter!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2005
    Jag har ingen aning, men kastar ur mig en teori.
    Folk som har absolut noll koll på bilar, som inte är konsumentkritiska, som inte tar sig tid att jämföra och överblicka marknaden.

När en sådan person äntligen bestämmer sig för att köpa nytt (eller nästan nytt) tittar de enbart på prislappen och inbillar sig att det är en kanonbil, eftersom den faktiskt är mer modern än deras tidigare rishög.

Wow! Titta! Den har elhissar! Fattar ni? Man trycker bara på knappen här, så åker rutorna ned automatiskt! Vad ska de hitta på härnäst?!

Pga uteblivna referensramar blir det lite "i de blindas rike är den enögda kung"-situation helt enkelt.
    Kan det ligga nära sanningen?
    Justin Biebers hamster är död
    (Aftonbladet - 2013-03-13)

gammel ligist -TLM-s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Lär folk att köra!
    Vart hittar man en återförsäljare till denna underbara bil?!
    11.90 - 181km/h med vinterbilen! :)
    9.93 - 221 km/h på bakhjulen! Nu börjar jakten på en 8:a! ;)

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    BILSNACK | crew

Registered User Kugghjuls avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2008
    Nog för att Rodius är en av bilvärldens fulaste bilar men hur lyckas de göra ytterligare en ny bilmodell lika ful (Actyom)??

Bara namnet får en att rysa: Ssangyong, låter som en soppa man beställer på en kinaresturang.

Prophetman
    Guest
    De två sista från ERIK såg ju helt okej ut. Hade de kostat hälften, det de är värda dvs, hade det blivit ett klart köp. Man kan ju köra med Apple metoden. Tappar man en hjulbult, ny bil.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    En bekant hade en för ett par år sedan. Han var rätt nöjd. Den hade flak och man kunde lätt åka 5 i den. Skinnklädsel och personbilsbekväm. Kommer ihåg att han fick rätt bra för den vid inbyte i förhållande vad han gav för den.

Registered Driver Mr_Bigs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2011
    Folk som köper Ssangyong tror jag är sånna som vill vara lite "speciella".
    Ni vet, sånna som alltid säger att dom sett/prövat allt först och det för länge sedan.

Nu med Aero Printscreens avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2004
    Citat Ursprungligen postat av Rossen Visa inlägg
    Jag la märke till att de plötsligt dök upp en masse som taxibilar, sen började de försvinna ett halvår senare. Nu var det många månader sedan jag såg en SsangYong-taxi.
    Talar kanske lite om kvalitén?
    Jag tror det mer talar om att SSang Yong inte har några miljöbilar
    Ovanstående inlägg är antingen spekulationer eller ren lögn. Ta inget jag säger på allvar.
    Jag visar civilkurage! (länk)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2006
    Att motorerna är licenstillverkade betyder väl bara att man fått mercedes tillstånd att tillverka motorer efter mercedes ritningar. Det behöver ju inte betyda att asiaterna lyckas hålla samma tyska precision i tillverkningsprocess och materialval. Jag kanske också kan köpa en licens och försöka snickra till en "mercedesmotor" i mitt garage men jag kan nog lova att det bara bli pannkaka.

Licenstillverkat betyder väl också ofta att ursprungtillverkaren övergett konstruktionen och gått vidare med mer moderna prylar men försöker klämma ut de sista få kronorna ur det gamla utvecklingsarbetet?
    Nästa gång någon bröstar upp sig med att de har en licenstillverkad mercedesmotor i sin yoghijalllapingpong så kan man alltid kontra med att de har den motorn för att mercedes anser att den inte duger längre.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •