Vilka ölsorter dricker du mest av? - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 53
    Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av vibe Visa inlägg
    Det blir ju bittrare (no pun intended) att pröjsa för ett dyrt öl som visar sig smaka rävgift.
    Typ Diabolisk Ängöl (48kr/50cl), då köper man hellre säkra kort som Local 1 eller Carnegie Special.

10-15kr är lättare att hälla ut, speciellt som student.
    Men det är ju det som är så bra med dyrare öl, de smakar ytterst sällan rävgift!

Sen finns det alltid massor med ölbloggar, Ratebeer, BeerAdvocate etc, där man kan skaffa sig ett hum om det kan vara en öl i sin egen smak innan man handlar, om man inte vill/kan/orkar chansköpa.

Har man otur så kan man ju tyvärr råka ut för infekterad öl ibland, oavsett pris, men man lär sig ganska snabbt vilka bryggerier som har en högre andel defekta flaskor än andra.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Det är ju det som krävs för att bibehålla sin kreddighet i dagsläget, att endast dricka konstiga sorter som ingen hörts talats om tidigare, och dessutom hålla på med bloggar och skit för att framhävda ditt... särintresse, maximalt
    Jo, det ligger i tiden så att säga. Är man i en viss krets så är det vin som gäller, rabbla druvsorter, prata om att man kan skönja en underton av blomjord och keso. Eller så.
    Det är poppis bland killar mellan 20-40 just nu med öl. Så lokal och exklusiv som möjligt.

Annat som är rejält på frammarsch är det här att göra sin egen korv. För några år sedan var det surdegsbröd som var kännetecknet för en som minsann "hängde med". Backa bandet några år till så handlade det om vilken sorts kaffe latte man drack, och var någonstans man gjorde det.

Jaja, jag dricker min coca cola och ser glad ut. Kan tipsa om Fulcola för den som vill vara riktigt häftig och hänga med på den senaste trenden..

about:blank
    Namn
    Lars E
    Reg.datum
    feb 2004
    Citat Ursprungligen postat av Mjolle Visa inlägg
    Jo, det ligger i tiden så att säga. Är man i en viss krets så är det vin som gäller, rabbla druvsorter, prata om att man kan skönja en underton av blomjord och keso. Eller så.
    Det är poppis bland killar mellan 20-40 just nu med öl. Så lokal och exklusiv som möjligt.

Annat som är rejält på frammarsch är det här att göra sin egen korv. För några år sedan var det surdegsbröd som var kännetecknet för en som minsann "hängde med". Backa bandet några år till så handlade det om vilken sorts kaffe latte man drack, och var någonstans man gjorde det.

Jaja, jag dricker min coca cola och ser glad ut. Kan tipsa om Fulcola för den som vill vara riktigt häftig och hänga med på den senaste trenden..
    Du är ju skön som alltid
    Helt rätt har du förstås.

Registered User
    Namn
    Andreas C
    Reg.datum
    mar 2010

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Dricker det jag har för stunden, de 4-5 gånger/år som jag dricker öl. Tycker Staropromen är ganska gott och även "fulöl" som Harboe funkar...
    Mörkt öl (stout?) är ju praktiskt, det är ju avslaget från början, ingen risk att den står öppen för länge.

Drinking American Beer Is Like Making Love In A Canoe | WeKnowMemes

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001

Klok och smart som alltid

Tror det har lite med att man också försöker hävda sig i samhället med andra saker än de klassiska sakerna som vin (har ju varit på tapeten länge att man är lite finare om man kan viner) och vill vara lite bättre/udda än sin granne. Att vara normal medelsvensson/medelmohammed duger inte längre..

Att säga att man äter på McDonalds och faktiskt tycker det är gott, handlar sitt kött på ICA/Coop och inte slaktaren ute på nån gård, att man dricker Pripps öl och inte nån IPA dryck. Jag tycker det snarare är ett lite osundhetstecken att inte det vanliga duger, jobbigt att behöva känna att man måste leva upp till någon egenpåhittat ideal.

Men jag älskar iof sånna här trådar då man kan få lite tips på nåt gott som hamburgertråden
    Så kör på! ni udda filurer som tar er tid att hitta goda öler
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Registered User CarCasss avatar
    Namn
    Jimmy S
    Reg.datum
    jun 2007
    Kul att sitta och "gnälla" på trender i en tråd där det gäller ölsorter man dricker mest av. Då av en dryck som funnits i över 7000år. Förr drack man mer öl än nu. Hur länge håller en trend i sig?
    Join the Evolution

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006

Haha älskar detta!
    BILSNACK | crew

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av CarCass Visa inlägg
    Kul att sitta och "gnälla" på trender i en tråd där det gäller ölsorter man dricker mest av. Då av en dryck som funnits i över 7000år. Förr drack man mer öl än nu. Hur länge håller en trend i sig?
    Jo, men hur många sorter och brygder hade man att välja bland för 100 år sen? För 500 år sen? För 7000 år sen?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User
    Namn
    Johan S
    Reg.datum
    sep 2012
    Guiness såklart!

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Insuget Visa inlägg

Hoegaarden
    Letar dock efter någon ny som är i samma stil, verkar dock vara få som gillar den
    En Hoegaarten med lime i vårsolen är inte fel. Weienstephan Weissbier funkar nästan

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    I mina ögon är det fan så mycket mer nördigt att sitta och räkna 60-fotstider, kunna allt om olika turboaggregat och lägga ner ett par hundra tusen på en gammal skitbil, eller att byta kameraobjektiv varje år och köpa en DSLR för 25000 spänn när det finns fullt fungerande digitalkameror för en femhundring, än att köpa öl för 70 kronor flaskan. Alla har olika intressen och man behöver inte vara någon trendslav för att gilla det ena eller det andra.

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Det bör ju poängteras att alla dessa "finsmakare" inte ska dras över en kam. Självklart finns det många som gör det för att hävda sig (precis som vilken hobby som helst) men sen finns det ju en del som faktiskt kan vin och öl också, det tror jag Mjolle är medveten om. Jag själv känner ju knappt skillnad på något Tetra-vin och Rothschild, medan farsan kan känna skillnader från viner av samma årgång men så har han betydligt mer erfarenhet och mer utvecklade smaklökar än vad jag har. Dricker man några av de finaste vinerna i världen då och då så känner man skillnaden, precis som att man känner skillnad på en Golf och RR Phantom om man är intresserad.

Man vill ju ha det bästa och godaste för pengarna helt enkelt. Vi körde ett blindtest på en fest för någon helg sen, 5 olika öl kom in i omärkta glas och så skulle man gissa vilken öl det var. Jag hade 3/5 rätt, det kan ju vara något för alla trendiga, öl-kunniga personer. Allt kanske är en placeboeffekt?

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    Har någon testat Samuel Adams Utopia?

Super Moderator Skyracers avatar
    Namn
    Håkan Eriksson
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb