Bilsnack
Sidan 4 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 156
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Student
    Haha, håller med. Skulle fan aldrig köpa en telefon utan extra minnesplats. Kan man inte hantera en extra minnesplats utan att bli förvirrad så använd den inte då, eller köp en 3310 eller vad dom heter.

S4 har lika mycket fast minne som iphone 5 har, sedan kan du dubbla det i s4an. Förstår inte hur man kan se det som negativt. Likadant batterihistorien, behöver man ju inte gå in på egentligen.
    //Fredde

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av SaiGon Visa inlägg
    Haha, håller med. Skulle fan aldrig köpa en telefon utan extra minnesplats. Kan man inte hantera en extra minnesplats utan att bli förvirrad så använd den inte då, eller köp en 3310 eller vad dom heter.

S4 har lika mycket fast minne som iphone 5 har, sedan kan du dubbla det i s4an. Förstår inte hur man kan se det som negativt. Likadant batterihistorien, behöver man ju inte gå in på egentligen.
    Givetvis har möjligheten att utöka minnet sina poänger. Men samtidigt går vi väl mot en tid då apparaternas interna lagring, kravet på denna, minskar? Ja vi har ju mer och mer möjligheter att vara uppkopplade hela tiden och synka/lagra data i "molnet".

Själv gillar jag dock att ha rejält med lagring i mina apparater och köper alltid den modell som har största lagringskapaciteten.

AMG abuser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Alltså.. det är ingen idé att diskutera minneskapaciteten i en Samsung, det är döfött.
    Det ska komma framöver om jag läste rätt med 32 och 64Gb internminne, som fortfarande var utbyggbart, om man vill.

Får plats mycke porr i den då, borde räcka att tillfredställa alla som inte kommer åt datorn hemma på längre tid, och man slipper ladda ned filmen igen och igen om man har en favoritpingla att dra i den till *lol*
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Flottstocksintendent Grimreapers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    Köp damen en iPhone 5 du, med största säkerhet har hon inget intresse av att fixa allt för mycket med telefonen annat än att byta bakgrundsbild och ev ringsignal och då är en iPhone ett säkert kort, tråkig så det dammar om den.
    Gillar hon att fixa och trixa? Android hela dagen, jag har precis sålt min i5 efter 4 månader, längre stod jag inte ut
    med ett OS så låst att du inte ens får skicka bilder via blåtand till andra enheter.
    Nu väntar jag bara på att dom ska leverera HTC One på full front, klart den snyggaste telefonen på den här sidan 2000 talet, lite lik i5 dock.

Mvh

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Bara för att man kör Android måste man ju inte fixa och trixa med nåt? Vad skulle det vara isf?
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2008

RE: Samsung galaxy S4 eller iPhone 5?

En av fördelarna som jag ser det med ett externt minneskort är att man faktiskt kan ta lös det och kör in det i en sdkortläsare på datorn för att föra över tex 1-2 säsong 720p tv serie när man ska vara i stugan ifall det är dåligt väder så har man med telefonen och en hdmi omvanlare till S4 så kan man kika på det medans det regnar. HTC One är en sjukt snygg telefon som vissa säger är det en hit, att köpa iphone5 idagsläget är inte dumt om man är obrydd om funktioner och vill ha en sak som ger status bland.... Ähh kom inte på vilka som ser iphone som status.... Flera av mina kompisar som har alltid hyllat apple går över till Android och WP8 just pga Iphone gör som inget nytt när de släpper telefoner som är nydanande teknikmässigt de var först med massa saker nu har de fortfarande samma saker som de hade i ip3 typ iris är nytt blixt till kameran och väldigt lite större skärm osv

Här är ett par av Iphones framsteg iaf Historien om iPhone - Vad har hänt sedan 2007 | Feber / iPhone
    Senast redigerat av brollann den 2013-05-01 klockan 12:43.

Flottstocksintendent Grimreapers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Bara för att man kör Android måste man ju inte fixa och trixa med nåt? Vad skulle det vara isf?
    Man behöver inte, men man kan om man vill, utan div jailbreak.
    Själv så vidarekopplar jag min firmatelefon till min privata efter 16, dödar bluetooth och sätter den i tyst läge fram till 06:45, då vidarekopplar jag min privata till jobbtelefonen dödar WiFi och sätter den i tyst läge, prova att automatisera det på en iPhone utan jailbreak och tillgång till Cydia.
    Det sket sig sa doktorn. :-)

Mvh

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    IT-nörd
    Denna känns ju helt rätt i den här tråden

Är förövrigt jäkligt nöjd med min efter 4 månader (tröttande på Apple och tål inte Android)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2003
    Sen beror det ju lite på det egna behovet. Jag t.ex. har ett antal AirPlay zoner. Och styr förstärkare m.m med iPhonen. För mig hade det vara ganska omständigt att byta ut min fullt fungerande miljö till något annat.
    Även iPhone/iPod kablar till den integrerade stereon i bilarna.

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Citat Ursprungligen postat av Ralle Visa inlägg
    Sen beror det ju lite på det egna behovet. Jag t.ex. har ett antal AirPlay zoner. Och styr förstärkare m.m med iPhonen. För mig hade det vara ganska omständigt att byta ut min fullt fungerande miljö till något annat.
    Även iPhone/iPod kablar till den integrerade stereon i bilarna.
    Är glad över att vi slipper ha sånt där i bakhuvudet. Har en laddsladd till iPaden, det är allt :-)
    Men jag förstår ditt dilemma.

Som sagt, hon är ingen prylbög egentligen. Blir hennes första smartphone (undrar vilken sten hon gömt sig under?). Schysst kamera, bra surf, lätt att ringa och skicka sms typ.

Soon ++1000hp andreas.es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi
    Jisses, extra minneskort. Lever ni kvar på 90-talet gubbar? Man lagrar grejer i molnet nu för tiden.

Ta en bild, ha den tillgängligt på alla dina enheter inom några sekunder utan att behöva göra ett dugg.

Säg vad ni vill, men det fungerar inte lika bra på en Android.

Soon ++1000hp andreas.es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    För mig var det appar för det mesta man får "på köpet" i en iPhone. X-antal minneskort för något i firmwaren gjorde dem korrupta bortom räddning (gick inte att formatera). Krångel vid uppgraderingar. Nya batterier. Nya batteriluckor. Då (1,5 år sedan) fortsatte jag ändå använda Android ett tag då Apple inte riktigt fått till allt tillräckligt bra (enligt mig), så det kändes obekvämt att vara så låst som man är i iOS. Men i och med iOS 6 så blev allt helt plötsligt sjukt smidigt och logiskt samt fungerade precis som jag vill, dvs logiskt och utan att man själv behöver göra något.

Hur Apple-ID fungerar är så mycket bättre än Google-konto. Det är mer sömlöst och bättre integration i alla informationsflöden. Jag arbetar med allt det här dagligen och kan definitivt ses som en avancerad användare. Och för något år sedan ledsnade jag på allt strul och började sträva efter att hitta saker som bara fungerar.

Mitt apple-ID tex är personligt och tillåter mig att utan något krångel eller massa olika inloggningar, vara uppkopplad mot mitt iCloud, Apple developer- + admintkonto, iTunes (som faktiskt börjar bli snudd på användbart, men är fortfarande det sämsta Apple har producerat) samt appstore.

Allt som har med Google-konto att göra är total katastrof. De har misslyckats totalt. För min del har jag i dagsläget fyra eller fem konton. Och det är inte jag själv som valt det, utan det har blivit så pga Googles köp av Youtube, sen har Google själva länkat mitt företags Googlekonto till det personliga jag skapade när jag köpte min första androidlur, så där är två. Och så ett för Google analytics på jobbet som har blivit länkat till mitt egna företags Youtube konto! Det är total missmatch på allt och det går inte att rätta till!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Citat Ursprungligen postat av andreas.e Visa inlägg
    Allt som har med Google-konto att göra är total katastrof. De har misslyckats totalt. För min del har jag i dagsläget fyra eller fem konton. Och det är inte jag själv som valt det, utan det har blivit så pga Googles köp av Youtube, sen har Google själva länkat mitt företags Googlekonto till det personliga jag skapade när jag köpte min första androidlur, så där är två. Och så ett för Google analytics på jobbet som har blivit länkat till mitt egna företags Youtube konto! Det är total missmatch på allt och det går inte att rätta till!
    Ja, men då är det väl en himla tur att Apple finns för såna som dig då. Så man slipper tänka menar jag..

Sen undrar jag hur det kommer sig att det har krånglat till sig så till den milda grad med konton? Det enda liknade jag kan komma på är min yngsta grabb som bluddrat till det med konton eftersom han glömmer lösenorden hela tiden och bara gör nya konton när det behövs. Sen glömmer han vilket konto som hör vart, så nu sitter han med flera Googlekonton. Det är inte nåt liknade för dig?

Själv har jag bara ett enda Goolgekonto till allt och det fungerar precis som det är tänkt.

Brum
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av andreas.e Visa inlägg
    Jisses, extra minneskort. Lever ni kvar på 90-talet gubbar? Man lagrar grejer i molnet nu för tiden.
    Allt går inte att lagra i molnet. För Spotify föredrar jag att lägga mina spellistor offline på telefonen av två anledningar.

1. Att streama musik är inte bara datatungt utan sörplar även batteri.
    2. De tillfällen man hamnar någonstans med undermålig täckning så står man där utan musik.

Likaså är det nog rätt jobbigt att streama 720p-avsnitt till telefonen jmf med att lägga dem på minneskortet så man har något att titta på när man åker kommunalt. Att lagra vissa saker i molnet som t.ex. bilder och kontakter håller jag helt med dig på men vi måste nog några steg längre fram med tekniken för att man ska kunna förlita sig på molnlagring i 100% av fallen.

Vatos Locos
    Guest
    Får själv min S4:a om några dagar och efter att haft 2st Galaxy Note (I, II) samt några slit och släng "Samsungar" så var valet väldigt lätt, i särklass bästa skärmen och de har hållit väldigt bra för mig och tycker inte att kvalitén är sämre än motsvarande Iphone.
    Jämförde min första Note med kompisens 5:a och Samsungs skärm var bättre och då har den ändå ca 3 år på nacken, skall också tilläggas att de första 5rna hade Samsungskärmar men efter alla patentstrider så vägrade Samsung att fortsätta leverera skärmar till Iphone 5.
    Utan att göra detta till ett Samsung vs Iphone vendetta så anser jag att Samsungen är en mera allsidig telefon och att Iphonen är en leksak med en uppsjö med appar och som egentligen inte fyller någon funktion utan är i första hand framtagna för tidsfördriv.
    Men som sagt så finns det en marknad för bägge telefonerna och det väl i slutänden en smaksak om vad som passar, i mitt fall så passar Samsung bäst med sin skärm och funktioner i mitt arbete.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •