Någon som vill hjälpa en herre i nöd?
Bilsnack
Resultat 1 till 12 av 12
    scirocco ägare 2.0 GT TSI PARSANs avatar
    Namn
    Per Aspengren
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    servicerådgivare/utbildar mig till verkstadschef.

Någon som vill hjälpa en herre i nöd?

Detta trevliga mejl dök upp idag om en herre som verkligen behöver hjälp.Så är det någon här som känner sig manad Måste bara säga att det är en jäkla dyr flybiljett..

Jag hoppas att detta når dig i tid, jag gjorde en resa till Edinburgh, Storbritannien och min handväska blev stulen med mitt internationella pass och mina kreditkort inuti. Ambassaden är villiga att hjälpa mig att ta ett flyg utan mitt pass, jag behöver bara betala för biljetten och hotellräkningarna. Till min förfäran kan jag inte få tillgång till mina fonder utan mitt kreditkort och kontakt med min bank, men de behöver mer tid för att kunna ge mig ett nytt kort. I den här olyckliga situationen tänkte jag fråga om ett avlöningsdagslån som jag kan betala tillbaka så fort som du kommer tillbaka. Jag behöver verkligen vara med på nästa flyg. jag behöver 1300 pund Berätta om Jag kan hjälpa mig genom Västra Unionen(Western Union) eftersom det är det bästa alternativet jag har.
    De gav mig ett temporärt pass vid ambassaden så det är inget problem, om du har pengar kan du skicka dem via den västra unionens kontor och inom 20 minuter borde de vara framme. Jag kan skicka detaljerna för hur fonderna kan skickas till mig.
    Jag ser fram emot ditt svar.

Vänliga hälsningar.

--
    Senast redigerat av PARSAN den 2013-05-15 klockan 09:19.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Kul att de använt den amerikanska termen "pay day loan" och bara kört den rakt av som "avlöningsdagslån". Och lustigt nog så är ju delar av det helt legitimt, bolaget finns på riktigt.

Jaja, hoppas att ingen går på skräpet.

Registered User
    Namn
    Henri T
    Reg.datum
    jan 2005
    Det har förekommit en hel del av dessa scams. Det vad de gör är att de har fått tag på någons adressbok och sedan skickar med falsk reply-to adress. Eftersom personen i fråga är förmodligen oskyldig och fullt omedveten om vad som pågår, så kanske du kunde anonymisera kontaktuppgifterna i mejlet.
    BMW i3 -14
    Ferrari F430 Spider -07
    Porsche Cayenne Turbo -11

scirocco ägare 2.0 GT TSI PARSANs avatar
    Namn
    Per Aspengren
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    servicerådgivare/utbildar mig till verkstadschef.
    Citat Ursprungligen postat av flywheel Visa inlägg
    Det har förekommit en hel del av dessa scams. Det vad de gör är att de har fått tag på någons adressbok och sedan skickar med falsk reply-to adress. Eftersom personen i fråga är förmodligen oskyldig och fullt omedveten om vad som pågår, så kanske du kunde anonymisera kontaktuppgifterna i mejlet.

Ja det kan ju vara som du säger så kontaktuppgifterna är nu borttagna.

Registered User
    Namn
    Henri T
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av PARSAN Visa inlägg
    Ja det kan ju vara som du säger så kontaktuppgifterna är nu borttagna.
    Jag fick nämligen en liknande av vår granne i går där de hade ändrat namnet på reply-to genom att skriva RN istället för M i namnet Då man skriver med små bokstäver blir det rn och m vilket kan slinka förbi om du tänker svara på brevet.

I det brevet sa de ingenting om belopp eller sätt at betala utan förmodligen väntade de på ett svar via epost först.

Jag varnade så klart personen så att denne kunde meddela alla sina kontakter att det är fråga om ett scam..
    BMW i3 -14
    Ferrari F430 Spider -07
    Porsche Cayenne Turbo -11

Registered User
    Namn
    Marcus D
    Reg.datum
    aug 2002
    Jag fick den här:

I really hope you get this fast. I could not inform anyone about our trip, because it was impromptu. we had to be in Manila, Philippines for a programmed. The program was successful, but our journey has turned sour. we misplaced our wallet and cell phone on our way back to the hotel we lodge in after we went for sight seeing. The wallet contained all the valuables we had. Now, our passport is in custody of the hotel management pending when we make payment.
    I am sorry if i am inconveniencing you, but i have only very few people to run to now. i will be indeed very grateful if i can get a loan of €2,250 from you. this will enable me sort our hotel bills and get my sorry self back home. I will really appreciate whatever you can afford in assisting me with. I promise to refund it in full as soon as I return. let me know if you can be of any assistance. Please, let me know soonest. Thanks so much..

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av PARSAN Visa inlägg
    Måste bara säga att det är en jäkla dyr flybiljett..
    Svara på mailet och tipsa honom om att åka med Ryanair istället för prompt hyra en Learjet.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    På tal om scams, Nu har folket som stannar på sidan av vägen och behöver hjälp med bensinpengar börjat dyka upp. De lovar att föra över pengar och du får till och med en helt äkta falsk guldring eller halskedja som pant.

De har stått ett par gånger på E18, rakan höjd med IKEA Jakobsberg.
    тектоник

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare
    Citat Ursprungligen postat av K1 Visa inlägg
    På tal om scams, Nu har folket som stannar på sidan av vägen och behöver hjälp med bensinpengar börjat dyka upp. De lovar att föra över pengar och du får till och med en helt äkta falsk guldring eller halskedja som pant.

De har stått ett par gånger på E18, rakan höjd med IKEA Jakobsberg.
    För ett tag sen så blev kompisen stannad också på E18 och det var zigenare. Försökte sälja på "äkta guld" till kompisen men tackade nej. De hade också brist på bensin och frågade kompisen om han råkade ha lite soppa i utbyte mot guld. Han svarade ja, men vad zigenarna inte visste om är att kompisen hällde i motorolja istället Tankat och klart så åkte zigenarna iväg, i tron att de har lurat på kompisen men deras bil fick problem efter en kort tur Slutade med att den fick bärgas och gissa vem som fick jobbet? Jo, kompisen

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av CarpeDiem Visa inlägg
    För ett tag sen så blev kompisen stannad också på E18 och det var zigenare. Försökte sälja på "äkta guld" till kompisen men tackade nej. De hade också brist på bensin och frågade kompisen om han råkade ha lite soppa i utbyte mot guld. Han svarade ja, men vad zigenarna inte visste om är att kompisen hällde i motorolja istället Tankat och klart så åkte zigenarna iväg, i tron att de har lurat på kompisen men deras bil fick problem efter en kort tur Slutade med att den fick bärgas och gissa vem som fick jobbet? Jo, kompisen
    Låter nästan för bra för att vara sant. Kompisen blev inte knivad månde tro när han återvände? Gåjnarna brukar ju inte vara så blyga på nifen!

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Låter nästan för bra för att vara sant. Kompisen blev inte knivad månde tro när han återvände? Gåjnarna brukar ju inte vara så blyga på nifen!
    Det här har kompisen berättat för mig då han körde bärgare. Nej, inte enligt honom.

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    nov 2008
    Haha jag tycker vi på zatzy hjälper snubben med de 1300 punden för lyx-flygbiljetten

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •