Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 20
    GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -

Registered User ei9440s avatar
    Namn
    Patrik E
    Reg.datum
    aug 2006
    "Den stack inte iväg så mycket efter starten"...jo den försvann ur bild
    Golf GTI 35 Edition-12

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Alla som generaliserar är idioter!

Soon ++1000hp andreas.es avatar
    Namn
    Andreas Eriksson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    sep 2007
    Citat Ursprungligen postat av ei9440 Visa inlägg
    "Den stack inte iväg så mycket efter starten"...jo den försvann ur bild
    Ja speciellt med tanke på att när Ferrarin börjar kämpa mot sin toppfart accar Veyron fortfarande "bra". Dock är det ju möjligt att Ferrarin har ett intervall som den är riktigt bra utväxlad för och att den på så vis "håller emot" under några sekunder.

Registered User
    Namn
    Rigo Mortis
    Reg.datum
    maj 2004
    En Veyron i handling mode är som melodifestivalen... även om du vinner så är det inte bra...
    /Henke

Audi M5 Quattro AMG _Andrew_s avatar
    Namn
    Andreas N
    Reg.datum
    jul 2003
    allvarligt talat. Är det någon som verkligen trodde att Ferarrin skulle han en chans?
    Sedan skulle jag uppskatta mindre skakiga videos :-)

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    sep 2007
    Citat Ursprungligen postat av _Andrew_ Visa inlägg
    allvarligt talat. Är det någon som verkligen trodde att Ferarrin skulle han en chans?
    Nej det tror jag inte, men jag kan ärligt säga att jag är förvånad över hur stor skillnaden är. Jag menar Ferrarin har ändå 670 hk och väger ca 200 kg mindre. För det är ju inte så att Bugattin bara drar den, det ser ju ut som Ferrarin drar på ett 3 ton tungt båtsläp eller något.

Registered User
    Namn
    Fredrik
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Student
    Citat Ursprungligen postat av Torpis Visa inlägg
    En Veyron i handling mode är som melodifestivalen... även om du vinner så är det inte bra...
    Ja exakt, varför kör han med det?
    //Fredde

oem+ Cretzkys avatar
    Namn
    Oskar N.
    Reg.datum
    jan 2005
    Nån dag ska en 599 stå i mitt garage. Underbar bil.

Registered User
    Namn
    Rigo Mortis
    Reg.datum
    maj 2004
    Citat Ursprungligen postat av Supernova Visa inlägg
    Nej det tror jag inte, men jag kan ärligt säga att jag är förvånad över hur stor skillnaden är. Jag menar Ferrarin har ändå 670 hk och väger ca 200 kg mindre. För det är ju inte så att Bugattin bara drar den, det ser ju ut som Ferrarin drar på ett 3 ton tungt båtsläp eller något.
    Det är inte så klurigt som det verkar. Den ena bilen har 1000hk den andra 670. Den med 1000hk har 4st turbos och den med 670hk ingen turbo. Bilen utan turbo har sin maxeffekt vid varvstoppet medan bilen med turbo har en betydligt högre medeleffekt.

Nu har väl bägge bilarna balla växellådor, men likväl gör det mycket att ha knuffen från en smula lägre varv med! Veyronen har dessutom en tung jäkla fyrhjulsdrift att släpa runt på plus att den är *riktigt slö i handling mode

*Om man skall tro internet...
    /Henke

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    sep 2007
    Vad är "Handling mode" mer specifikt och vad är alternativet till det ? Som jag fattat har det bara med toppfart att göra, bilen ska väl ge 1001 hk ändå ? Att vingen är uppe spelar nog ingen större roll så tillvida man inte ska pressa upp till maxfart, har svårt att tro att något av dessa race gick mycket mer än 300.

Istället lär väl bilen gå stabilare , vilket kanske är att föredra så länge man inte åker på helt nylagd asvalt ?

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Här är info om de olika lägena.

"To create the optimum aerodynamics, the Bugatti engineers developed three configuration modes. In standard mode, used for speeds up to 220 km/h, the rear spoiler system is completely retracted. In handling mode, used at higher velocities, the vehicles nose is pulled down and the monumental rear spoiler deployed. This produces an additional 350 kg of downforce without compromising the Veyron’s exceptional turn dynamics. And then there is the top speed mode for velocities beyond 375 km/h, which is activated before the engine is started. At top speed mode the front diffuser flaps are shut to make the underbody absolutely level, and the spoiler is completely aligned with the chassis, forming a tearing edge – thus, the Veyron is perfectly adapted for top velocities. The downforce is reduced to minimize the strain on the tires, which is already considerable. The car is held down on the road by its own weight and the downforce. The Veyron starts immediately at top speed mode, allowing only for a limited turn of the steering wheel. As soon as the driver brakes, the Veyron automatically switches to handling mode. But those who dare to accelerate consistently on a long, straight road will experience the power of the fastest production vehicle of all times. "

Som jag ser det valde han helt rätt läge att köra i.

Registered User
    Namn
    Rigo Mortis
    Reg.datum
    maj 2004
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Här är info om de olika lägena.

"To create the optimum aerodynamics, the Bugatti engineers developed three configuration modes. In standard mode, used for speeds up to 220 km/h, the rear spoiler system is completely retracted. In handling mode, used at higher velocities, the vehicles nose is pulled down and the monumental rear spoiler deployed. This produces an additional 350 kg of downforce without compromising the Veyron’s exceptional turn dynamics. And then there is the top speed mode for velocities beyond 375 km/h, which is activated before the engine is started. At top speed mode the front diffuser flaps are shut to make the underbody absolutely level, and the spoiler is completely aligned with the chassis, forming a tearing edge – thus, the Veyron is perfectly adapted for top velocities. The downforce is reduced to minimize the strain on the tires, which is already considerable. The car is held down on the road by its own weight and the downforce. The Veyron starts immediately at top speed mode, allowing only for a limited turn of the steering wheel. As soon as the driver brakes, the Veyron automatically switches to handling mode. But those who dare to accelerate consistently on a long, straight road will experience the power of the fastest production vehicle of all times. "

Haha, if he would have lost the race, you would definitely blaimed the handling mode as most other internet sources do True?!
    /Henke

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    sep 2007
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg

Tack för infon, håller med dig helt. Tycker ofta att det blir väldigt mycket snack om "olika lägen", vet inte hur många videos jag sett där folk skyller på att "automaten stod inte sportläge" typ. Har kört automat sen jag tog körkort och kört typ alla lådor från de tyska och flera japanska tillverkare de senaste 15 åren.
    Faktum är ju att sportläget i sig inte ändrar någonting så längre vi pratar ren acceleration vid kickdown.
    Senast redigerat av Supernova den 2013-05-18 klockan 02:15.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •