Bilsnack
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 59
    Girl aficionado [sinnes]s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare

Inbördeskriget i Sverige

Invandrare som är missnöjda över något börjar med att sätta eld på bilar, misshandla folk och skrika skällsord om "Svennejävlar", detta pågår i fyra dagar och polisen arresterar 1 (EN) person.

Ikväll så har många Svenskar fått nog och samlas i garden för att hindra dessa ligister att ta sig vidare, vad händer jo, hundratalet poliser skickas ut för att arrestera dessa Svenskar som vill HINDRA att kravallerna tar sig vidare.

Man undrar således, vad har hänt med Sverige? Vilka droger går våran väldigt olämpliga statsminister på?

Det är viktigare för honom och resten av regeringen att agera PK än att skydda sitt eget land.
    XBL: Kitty LOVE Pink
    Som man raggar får man ligga
    Celebrity Devotion

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Jobb
    Enhetschef

Sv: Inbördeskriget i Sverige

Svenska polisen har inte arresterat någon, däremot har de gripit 16 st. Arresterar gör man i Usa.
    Skyll inte på mig, jag röstade rött.

TranceOholic
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004
    Citat Ursprungligen postat av [sinnes] Visa inlägg
    Invandrare som är missnöjda över något börjar med att sätta eld på bilar, misshandla folk och skrika skällsord om "Svennejävlar", detta pågår i fyra dagar och polisen arresterar 1 (EN) person.

Ikväll så har många Svenskar fått nog och samlas i garden för att hindra dessa ligister att ta sig vidare, vad händer jo, hundratalet poliser skickas ut för att arrestera dessa Svenskar som vill HINDRA att kravallerna tar sig vidare.

Man undrar således, vad har hänt med Sverige? Vilka droger går våran väldigt olämpliga statsminister på?

Det är viktigare för honom och resten av regeringen att agera PK än att skydda sitt eget land.
    Aftonbladet klass på det där inlägget.
    тектоник

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Inbördeskrig? lol

Det är några snorungar som tycker det är roligt att få uppmärksamhet och tycker det är "spännande",inget mer. Det är SD anhängare som försöker få detta till något slags inbördeskrig..
    Förhoppningsvis lugnar det ner sig nästa vecka. Har ingen aning om hur poliserna hanterar detta men får dock en känsla av att dom är lite för snälla. Gummikulor vore nånting.

Das Auto
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2009
    Jobb
    Kvalitetssäkrare/Systemtestare
    Citat Ursprungligen postat av [sinnes] Visa inlägg
    Bra gjort av poliserna tycker jag. Jag citerar aftonbladets rubrik "Minst 50 högerextremister", varför skulle dessa ha rätt att agera poliser? Att samla ett gäng hyenor för att ta itu med ett gäng ungdomar kan inte leda till något bättre, för du tror väl inte att dessa personer samlats för att föra en normal och sansad konversation med dessa kids som skapar kaos i områdena? Förmodligen hade det bara slutat med en ännu värre situation än det är just nu.

Helt absurd tråd tycker jag att detta är, visst kan det vara intressant att läsa om samhällspolitik och vad som händer runtom i Sverige på vårt älskade bilforum. Men dina påståenden och frågeställning kommer bara leda till en bull diskussion tror jag.
    "I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?" -Jeremy Clarkson

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av 5thdog Visa inlägg
    Bra gjort av poliserna tycker jag. Jag citerar aftonbladets rubrik "Minst 50 högerextremister", varför skulle dessa ha rätt att agera poliser? Att samla ett gäng hyenor för att ta itu med ett gäng ungdomar kan inte leda till något bättre, för du tror väl inte att dessa personer samlats för att föra en normal och sansad konversation med dessa kids som skapar kaos i områdena? Förmodligen hade det bara slutat med en ännu värre situation än det är just nu.

Helt absurd tråd tycker jag att detta är, visst kan det vara intressant att läsa om samhällspolitik och vad som händer runtom i Sverige på vårt älskade bilforum. Men dina påståenden och frågeställning kommer bara leda till en bull diskussion tror jag.
    Well, polisen har ju inte lyckats få stopp på buset trots att det gått nästan en hel vecka med kravaller och bränder som redan kostar många, många miljoner i form av uppeldade polisstationer, skolor, affärer, bilar mm - är det då så konstigt att civilpersoner tröttnar och väljer att själva göra det som staten inte mäktar med?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Oj, hamnade jag på Fria Tider nu? Eller Avpixlat? Jag trodde det var Zatzy. Kom visst fel.

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    Citat Ursprungligen postat av SideWays Visa inlägg
    Inbördeskrig? lol

Det är några snorungar som tycker det är roligt att få uppmärksamhet och tycker det är "spännande",inget mer. Det är SD anhängare som försöker få detta till något slags inbördeskrig..
    Förhoppningsvis lugnar det ner sig nästa vecka. Har ingen aning om hur poliserna hanterar detta men får dock en känsla av att dom är lite för snälla. Gummikulor vore nånting.
    Klar invandrare skall få förstöra vårat land, de är ju så synd om dom...

Är någon förvånad att Aftonhoran mdf. gärna skriver "högerextremister" mm. men aldrig ursprunget på en invandrare, alltid en "Svensk"....

Säger inte att denna artikel är 100%ig, men det mörkas rejält och har så gjorts en längre tid

DN-journalist: Därför ljuger vi om invandrarkravallerna | Fria Tider

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Låt oss ta en titt på vad dessa ondskefulla invandrare pysslar med ikväll.

Update Your Browser | Facebook

Glöm inte att idioterna som ställer till med skit är en väldig minoritet. De allra flesta vill INTE ha en massa bränder och skit. Det är en handfull idioter som ger den stora merparten ett dåligt rykte.

Och sen dyker det inte helt oväntat upp poltiska krafter som vill dra nytta av situationen. Och det lyckas fantastiskt bra, för här på Zatzy dyker det upp inlägg om "inbördeskrig" mellan "invandrare" och "Svenskar". "Vi och "dom". Och det länkas till sajter som är ganska öppet rasistiska med en mycket tydlig vinkling.

Själv blir jag mörkrädd. Inte för att det finns en handfull uttråkade idioter i en rad med förorter runtom i Sverige, utan för att så många går mot en klart rasistisk människosyn. Det är förbannat otäckt.

Das Auto
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2009
    Jobb
    Kvalitetssäkrare/Systemtestare

Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Well, polisen har ju inte lyckats få stopp på buset trots att det gått nästan en hel vecka med kravaller och bränder som redan kostar många, många miljoner i form av uppeldade polisstationer, skolor, affärer, bilar mm - är det då så konstigt att civilpersoner tröttnar och väljer att själva göra det som staten inte mäktar med?
    Tror du att det kommer lösa problemen då? Jag hoppas att både jag och du innerst inne är enade om att det inte kan sluta lyckligt.
    "I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?" -Jeremy Clarkson

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Tror du att det kommer lösa problemen då? Jag hoppas att både jag och du innerst inne är enade om att det inte kan sluta lyckligt.
    Nej, men vad ska vi göra? Hålla hand och sjunga We Shall Overcome och hoppas på att kravallidioterna ska tröttna av sig själva, eller låta det fortgå ända tills varenda stad i hela landet är fullkomligt nedbrända? Eller sitter du på någon exotisk superduperlösning som ingen tänkt på tidigare?

Alltså, jag bryr mig inte om det är nazister, kommunister, centerpartister, frimurare, bagare eller förstamajblommeförsäljare som gör det - bara NÅGON får stopp på kravallerna, stenkastningarna och bilbränderna på något sätt. För polisen lyckas ju uppenbarligen inte.

Helst skulle jag givetvis se att polisen sätter stopp för skiten, alternativt militären medels verkanseld. Men det lär vi bara kunna drömma om...
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Registered User robzters avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Nej, men vad ska vi göra? Hålla hand och sjunga We Shall Overcome och hoppas på att kravallidioterna ska tröttna av sig själva, eller låta det fortgå ända tills varenda stad i hela landet är fullkomligt nedbrända? Eller sitter du på någon exotisk superduperlösning som ingen tänkt på tidigare?

Alltså, jag bryr mig inte om det är nazister, kommunister, centerpartister, frimurare, bagare eller förstamajblommeförsäljare som gör det - bara NÅGON får stopp på kravallerna, stenkastningarna och bilbränderna på något sätt. För polisen lyckas ju uppenbarligen inte.

Helst skulle jag givetvis se att polisen sätter stopp för skiten, alternativt militären medels verkanseld. Men det lär vi bara kunna drömma om...
    hade polisen och regeringen inte velat att högerextremister skulle dyka upp så hade dom tagit kontroll över kravallerna på en gång. det här gör bara att SD osv får fler röster.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2012

Inbördeskriget i Sverige

Jag hörde åtminstone orsaken till kravallerna i en intervju på radion igår.
    "Vi har ju ingen ungdomsgård".

Det är väl samma sak som alla ungdomar har skyllt allting på sedan 70-talet .

Det är bedrövligt tragiskt det som händer .

Movie Freak
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Brandman

Registered User MorbidRockers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2011
    Fattar inte varför folk är så förstående med detta, dom är ligister oavsett om dom är "svarta" eller "vita"...
    Fram med batongerna och visa att detta inte är ett ok beteende!!
    Nytt namn pga Freddes ovilja att svara på mail

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •