Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 59
    Registered User robzters avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Visst ska vi värna om det svenska, om vår kultur o s v. Men en mer rasistisk inriktning är inget vi ska gå mot, det har prövats runt om i världen många gånger om genom tiderna, t ex i Tyskland, och det visade sig inte funka så himla bra om man säger så....
    Handlar inte riktigt om rasism. tror många till och med inte ens vet vad rasism och nazism innebär utan vill man ha mindre invandring då är man direkt rasist enligt många :P det hanlar nog lite mer om just att man vill ha en begränsning av invandingen och hårdare kontroller. som jag tex tycker att det ska vara minst 10års prövotid på uppehållstillstånden. och gör ungen något kriminellt så ryker föraäldrarna med då man inte ska kunna skylla ifrån sig ansvaret över uppfostran. samma sak om ungen är under 15 för det är ju bevisat att det är runt 13års ålder som det börjar. sköter man sig så har man ingenting att vara orolig för

tycker den här bilden talar väldigt bra

Sen tycker jag det är helt galet oavsett om det skulle vara svenskar eller invandrare. polisen ska gå in hårt med gummikulor och få stopp på kravallerna på en gång. gör man som nu låter det dra ut så är det extrema skador som det kostat samhället och försäkringsbolag som höjer premier och folk som inte har annat än trafikförsäkring får inte ut en enda krona. sen så kommer idioterna tro att det är ok att göra såhär. och enligt mig så kan man säga såhär. skjut en med gummikula, gör en kontroll, utländsk bakrund? check bunta ihop han och skicka hem honom. nästa, samma behandling svensk? bunta ihop och in på kåken med han.

lider med alla som fått egendom förstörd för några grottmänniskor inte kan låta primatgenerna i styr.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

M-power
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2006
    Trist det som händer runt om i Sverige just nu. Upplopp är det väl inte heller, det var något slags upplopp första dagen, efter det blev det bara mainstream runt om i Stockholm att tutta på bilar och liknande. Tyvärr har det nått Uppsala. Det handlar inte om att folk inte har något att göra, för det finns tok för mycket att göra. Dessa stadsdelar satsar miljoner per år för att rusta upp fritidsgårdar, fräscha upp områden etc. Exempelvis Sävja där de tuttade på skolan samt vårdcentralen + en eller annan bil. De satsar för fullt på fritidsgården, skolan, området (fotbollsplan, basketplan, idrott etc.) De ska bygga ett mindre centrum/mötesplats för vuxna, ungdomar i form utav kulturcentrum, de satsar så gott de kan och ingen klagar på det. Husby, Rinkeby etc. satsas det för fullt med. De som växer och inte behöver en fritidsgård, kulturcentrum etc. skaffar sig med stor sannolikhet en utbildning eller ett arbete.

Jag har aldrig någonsin hört någon med utländskt härkomst klaga på Sverige, jag vet inte riktigt vart den snyft historien kommer ifrån heller. För det finns inget att klaga på. Vi har den bästa naturen, högst kvalitet på maten, oklart om vi har bland de bättre sjukvården men bra klass har vi i alla fall när det gäller sjukvård. Visst, det kan vara kyligt något halvår sådär men det klagar varenda knutte på runt om i hela Sverige.

Det jag trycker är hemskt i det här laget är att folk ska ta "lagen" i egna händer och börja göra revolution mot "invandrarna" egentligen så menar de som inte gillar invandringen, muslimer, för att ingen menar väl inte alla invandrare? såsom finskar, norrmän, thailändare, japaner eller liknande? Eller har jag fått det runt foten?

Hur som, det är trist. Det är trist att jag ska behöva vara lite orolig för att gå själv och bli kallad svartskalle eller invandrare eventuellt få stryk för att jag har mörkt hår eller har en utländsk härkomst. Jag en stolt Svensk som kan nationalsången samt de små grodorna utan till, jag firar nationaldagen, midsommar, påsk, julafton som vilken annan person som helst, jag är utbildad, jag arbetar och pratar bättre svenska än många mina svenska vänner.

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    Man kan ju inte ha mer än en reptilhjärna om man vill bränna och kasta sönder den hand som föder en...

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av robzter Visa inlägg
    Handlar inte riktigt om rasism. tror många till och med inte ens vet vad rasism och nazism innebär utan vill man ha mindre invandring då är man direkt rasist enligt många :P det hanlar nog lite mer om just att man vill ha en begränsning av invandingen och hårdare kontroller. som jag tex tycker att det ska vara minst 10års prövotid på uppehållstillstånden. och gör ungen något kriminellt så ryker föraäldrarna med då man inte ska kunna skylla ifrån sig ansvaret över uppfostran. samma sak om ungen är under 15 för det är ju bevisat att det är runt 13års ålder som det börjar. sköter man sig så har man ingenting att vara orolig för

tycker den här bilden talar väldigt bra

Sen tycker jag det är helt galet oavsett om det skulle vara svenskar eller invandrare. polisen ska gå in hårt med gummikulor och få stopp på kravallerna på en gång. gör man som nu låter det dra ut så är det extrema skador som det kostat samhället och försäkringsbolag som höjer premier och folk som inte har annat än trafikförsäkring får inte ut en enda krona. sen så kommer idioterna tro att det är ok att göra såhär. och enligt mig så kan man säga såhär. skjut en med gummikula, gör en kontroll, utländsk bakrund? check bunta ihop han och skicka hem honom. nästa, samma behandling svensk? bunta ihop och in på kåken med han.

lider med alla som fått egendom förstörd för några grottmänniskor inte kan låta primatgenerna i styr.

Jag hedrar gärna det svenska, det nordiska, och tycker man ska värna om det. Men jag är inte rasist gillar inte rasism, men det betyder inte att jag tycker allt med invandringen och flyktingar är ok heller, vare sig hur vissa av dessa väljer att uppföra sig, eller hur vi behandlar dem.

En synnerligen komplex och svår fråga, som är som en fotbollsmatch. Lätt att veta hur det kommer att gå från soffan, och lika lätt sen att förklara varför det inte gick som det borde, från samma soffa.....

Prophetman
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av tumbler Visa inlägg
    Prophet er fan dummare en jag trodde
    Jag kan i alla fall stava som en människa.

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Prophetman Visa inlägg
    Jag kan i alla fall stava som en människa.

Och vilken betydelse menar du att det har.....?

Bara för att man stavar som en kratta, vilket förvisso kan vara irriterande, så innebär det inte automatiskt att man har fel, eller att ens åsikt är mindre värd, eller hur?

Ditt inlägg känns mer som att du bara måste säga nåt, men inte hade några andra vettiga argument i sak att komma med. Ridå typ....

Jag jobbar dagligen med div. Ingenjörer som skriver som krattor, p g a utländsk härkomst, men som är så in i helvete kunniga och intelligenta på det de pysslar med att man borde ta av sig hatten och krypa in på knä på deras kontor när man vill prata med dem....

Prophetman
    Guest
    Och vilken betydelse menar du att det har.....?

Bara för att man stavar som en kratta, vilket förvisso kan vara irriterande, så innebär det inte automatiskt att man har fel, eller att ens åsikt är mindre värd, eller hur?

Ditt inlägg känns mer som att du bara måste säga nåt, men inte hade några andra vettiga argument i sak att komma med. Ridå typ....

Jag jobbar dagligen med div. Ingenjörer som skriver som krattor, p g a utländsk härkomst, men som är så in i helvete kunniga och intelligenta på det de pysslar med att man borde ta av sig hatten och krypa in på knä på deras kontor när man vill prata med dem....
    Nej, stavning har inget med intelligens att göra, det har med vilja att göra. Om man nu stavar så katastrofalt dåligt att det inte går att fixa kan man iaf aktivera autokorr. Men så katastrofalt existerar inte. Har man viljan då kan man lära sig. Någon som inte ens pallar så mycket förväntar jag mig inte intelligenta kommentarer ifrån.

Och som det visade sig så var det ingen intelligent kommentar heller. Hade han mött min post med motargument så hade det varit en annan fråga.

kraschar hårt decsons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    elektriker
    sånt här beteende, mer eller mindre, i sthlm tycker jag man läser om lite då och då, oftast i samband med fotbollsmatcher..
    David

Olycka? Ring 112, numret står i telefonkatalogen

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Daltas och försvara till varje pris.

Allvarligt talat tänder man eld på en bil och sen kastar sten mot brandmän då förtjänar man fan att dö.
    350nm och 240 boxer häst är ju alltid kul

Registered User robzters avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    Jag hedrar gärna det svenska, det nordiska, och tycker man ska värna om det. Men jag är inte rasist gillar inte rasism, men det betyder inte att jag tycker allt med invandringen och flyktingar är ok heller, vare sig hur vissa av dessa väljer att uppföra sig, eller hur vi behandlar dem.

En synnerligen komplex och svår fråga, som är som en fotbollsmatch. Lätt att veta hur det kommer att gå från soffan, och lika lätt sen att förklara varför det inte gick som det borde, från samma soffa.....
    precis. det är en känslig fråga. alla invandrare är inte grisar. men är man invandrare även om man har fått medborgarskap för 10 år sen och satsar på att bli grovt kriminellt belastad. ja då har man inget innanför sveriges gränser att göra längre svenskarna kan man skicka in på kåken.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2004
    Tänker bara på den stackaren som blev skjuten vid göteborgskravallerna.
    Vänsterpatrasket och dennes anhängare förstörde och vandaliserade för 10-tals miljoner.
    Efterspelet handlade om [NAMN] som blev skjuten, efter att ha försökt träffa en polis med en gatsten. Var ju så synd om grabben.

Fan, hårdare tag mot dessa vandaler!!! Sätt en kula i armen så slänger dom inte fler stenar.
    Det ska daltas så in i helvete hela tiden.

Ta inte in mer flyktingar om vi inte kan ta hand om dem bara för att det ser fint ut i statistiken.

Hundägare
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Citat Ursprungligen postat av Mjolle Visa inlägg
    Själv blir jag mörkrädd. Inte för att det finns en handfull uttråkade idioter i en rad med förorter runtom i Sverige, utan för att så många går mot en klart rasistisk människosyn. Det är förbannat otäckt.
    Det är ju pga att våra politiker inte törs ta i frågan för att det är en sån het potatis och så fort man nämner invandring så är man rasist.
    www.race.nu
    Kvinnor beklagar sig över att de i genomsnitt bara får 85% av männens lön, men HERREGUD, de har ju sin egen lön också....

Prophetman
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av [COD]soul Visa inlägg
    Det är ju pga att våra politiker inte törs ta i frågan för att det är en sån het potatis och så fort man nämner invandring så är man rasist.
    Tror snarare att anledningen är att svenskar tror att patriotism är detsamma som rasism.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2008
    Anledningen till att sverige har en annan syn på invandring tror jag beror mycket på kulturrelevantismen. Detta begrepp finns överhuvud taget inte i många andra länder. I sverige är det mer eller mindre ett måste att anamma denna syn.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Om du ens antyder átt vi ska ta emot färre flyktingar eller minska invandringen stämplas du som "rasist" eller åtminstone främlingsfientlig. SD är peststämplade. Båda politiska sidorna använder ett antytt samarbete med SD som ett skällsord. Och medierna, dessa PK jounalister som bestämmer agendan i tidningarna, hakar på. Men. I valet är det varesig politikerna eller journalisterna som bestämmer om invandringen är en viktig fråga. Det är väljarna. Om SD åter får en vågmästarroll kommer det bli ett chicken race mellan S oc h M om vem som ska gå SD till mötes. Jag är inte SD-anhängare, men hoppas att de " etablerade" partierna ska våga lyfta frågan. På samma sätt som jag hoppas vi ska våga sjunga nationalsången och hissa svenska flaggan på skolavslutningen utan att riskera anklagas för rasism

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •