Bilsnack
Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 118
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Student
    Citat Ursprungligen postat av simonracer Visa inlägg
    Xbox one kommer kosta 499 euro.
    PS4 kommer kosta 399 euro, stödja beg. spel samt inte kräva någonting online.

Är inte bara jag som ser hur Xbox One går i graven innan det ens släppts.

Läste något om att dom kommer att stödja begagnade spel? Snarare så att dom skulle skapa nån form av marknad för nedladdningsbara spel?

Knappast att dom går i graven i vilket fall
    //Fredde

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Citat Ursprungligen postat av SaiGon Visa inlägg
    Läste något om att dom kommer att stödja begagnade spel? Snarare så att dom skulle skapa nån form av marknad för nedladdningsbara spel?

Knappast att dom går i graven i vilket fall
    Man kommer kunna låna spel utav varandra precis som tidigare, dvs begagnatmarknaden kommer nog finnas kvar.

Däremot kommer det börja kosta för att spela online, ala Xbox. Man måste ha ett sk plus-medlemskap.
    Tror absolut ps4 kommer ta många Xbox kunder efter det här plus att xboxen är betydligt dyrare.
    Men vi får se. Hoppas att folk köper konsolen som passar dom bäst rent spelmässigt och inte bara går efter pris.
    Nog med OT från mig.

Super Moderator Skyracers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    Konsult + DJ
    Xbox one kommer kosta 499 euro.
    PS4 kommer kosta 399 euro, stödja beg. spel samt inte kräva någonting online.

Är inte bara jag som ser hur Xbox One går i graven innan det ens släppts.
    Vad har det med saken att göra, vi kommer att köpa Forza 5 ändå!

Mvh
    Håkan
    zatzy.com | crew
    SuperModerator - Zatzy.com
    E-mail: info@skyline.se

༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av Skyracer Visa inlägg
    Vad har det med saken att göra, vi kommer att köpa Forza 5 ändå!

Mvh
    Håkan
    Va ju någon som ville ha konsol info också, och det enda vettiga man fick var detta!

Vi får se när det blir Fm5 för mig. 5600~kr är ganska saftigt för ett spel.
    Men jovisst är man sugen på det..
    Power abuser

Snygg som F-n
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2004
    Sen har jag förstått det som att i Xboxen så ingår kinect till det priset. Medan i PS4 så får man inte med deras motsvarighet. Så priset blir ungefär det samma om man ser till vad man får i hårdvara. Sen givetvis så vill inte alla ha kinect grejen till PS4. Kanske är friare spelmässigt på PS4 men som sagt forza finns bara till xbox och man får en mer komplett multimedia enhet.
    I´ve lived in filth I´ve lived in sin, but I still smell cleaner then the shit you´re in..

༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Sista jag nämner om konsolerna i sig i denna tråd då det är Forza det handlar om!

Microsoft har nyligen blivit anklagade för att spionera på folk runtom världen sedan 2007, i uppdrag åt NSA (väldigt stor läcka från usa nyligen)

Och nu kommer microsoft och säger du Måste checka in dig varje dag, du har en kamera/mikrofon som inte går att koppla ur. (Jag utgår ifrån det, annars borde dom sagt det direkt när folk började klaga på det)
    Förmodligen kommer den inte ens ha något TV baserat i de flesta länder utanför USA.
    Och vem fan vill ha Kinect?

Microsoft valde helt enkelt att förlora kriget mot Sony och började kriga mot Apples nya finesser istället.

BACK TO TOPIC

Klockan 19:00 ikväll så kommer det pratas lite om Froza 5 på denna sida
    E3 2014 - GameSpot - GameSpot
    Power abuser

༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    -
    Ingen day & night cycle.
    Inget form av väder.

+
    Mycket mer paintmöjligheter.
    Open wheel racecars.
    Power abuser

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    Konsult + DJ
    Va ju någon som ville ha konsol info också, och det enda vettiga man fick var detta!

Vi får se när det blir Fm5 för mig. 5600~kr är ganska saftigt för ett spel.
    Men jovisst är man sugen på det..
    Tråden handlar om Forza 5 och inte om PS4.

Ok, då svarar jag på din fråga.

JA, du är nog den enda som ser att Xbox One går i graven innan det släpps. För det är nog ganska många som kommer att köpa det (och Forza 5) är min gissning.

Mvh
    Håkan
    zatzy.com | crew

༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    @Skyracer
    Jag är bara besviken på mycket negativ information som kommit ut på senare tid. Ja ä lit bitter

Det ska inte komma med några Porschar. Och Dan sa att det inte finns några planer för ett DLC just nu. (Låter lite som samma händelse inför Forza 4) Lite drygt av Porsche(alternativt EA).

Kan vi summera vad som är nytt än så länge?
    Det som är självklart:
    Grafiken.
    förbättrad fysik.
    Nya banor. Dan sade att dom satsade mera på banor än i de tidigare spelen i en intervju under E3 (Dom använder nya verktyg för att göra banorna så korrekta som möjligt. Millimeterprecision sade han!
    Nya bilar är en självklarhet. Men det jag är mycket mer sugen på är flera äldre bilar! Inte bara överösas med 1013-1014 modeller..
    Backfire kommer nu mycket mer frekvent (I och med att Mclaren P1 har ett AntiLag system)

Detta ser inte jag direkt som något positivt eller negativt än. Alla bilar kommer vara med i "Autovista". (Ärligt talat, har ni någon använt Autovista förutom Achievement?)
    Många fruktar att detta kommer få antalet bilar att bli mindre än FM4. Jag väntar på lite mer info innan jag skaffar en åsikt.
    Power abuser

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    IT-nörd
    Sista jag nämner om konsolerna i sig i denna tråd då det är Forza det handlar om!

Microsoft har nyligen blivit anklagade för att spionera på folk runtom världen sedan 2007, i uppdrag åt NSA (väldigt stor läcka från usa nyligen)

Och nu kommer microsoft och säger du Måste checka in dig varje dag, du har en kamera/mikrofon som inte går att koppla ur. (Jag utgår ifrån det, annars borde dom sagt det direkt när folk började klaga på det)
    Förmodligen kommer den inte ens ha något TV baserat i de flesta länder utanför USA.
    Och vem fan vill ha Kinect?

Microsoft valde helt enkelt att förlora kriget mot Sony och började kriga mot Apples nya finesser istället.

BACK TO TOPIC

Klockan 19:00 ikväll så kommer det pratas lite om Froza 5 på denna sida
    E3 2014 - GameSpot - GameSpot
    Också OT men är bara tvungen att kommentera.
    Läs detta så kanske det klarnar lite (släpp foliehatten)
    Let's Clear Up The Issues: Used Games, Kinect Privacy, and Other (What Most People Seem to Have Missed, An Explanation) : xboxone

Du kan bland annat låna ut dina spel till upp till 10 "kompisar"
    Dvs köper jag Forza 5 kan även även en av mina 10 kompisar spela mitt Forza samtidigt. Samma sak med eventuella DLC:er

༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av Coopersweden.se Visa inlägg
    Också OT men är bara tvungen att kommentera.
    Läs detta så kanske det klarnar lite (släpp foliehatten)
    Let's Clear Up The Issues: Used Games, Kinect Privacy, and Other (What Most People Seem to Have Missed, An Explanation) : xboxone

Du kan bland annat låna ut dina spel till upp till 10 "kompisar"
    Dvs köper jag Forza 5 kan även även en av mina 10 kompisar spela mitt Forza samtidigt. Samma sak med eventuella DLC:er
    Varför valde inte MS att säga detta vid E3 undrar nu jag.. Hade ändrat en hel del enligt mig.
    Men som sagt, Skit i OT'n nu.

För att inte enbart skita ner tråden mer ger jag i alla fall någonting som hör till:

"Spa Francorchamps has been unofficially recognised from one of the videos."
    På tiden att Spa kommer till Forza!

Working headlights (including daytime running LEDs).

Tyre wear (now visible).

New damage models.

There will be tyre smoke, sparks and debris. Also the dirt on cars will show up these specks of debris & dirt.

The game will make use of the Xbox One's 'Impulse Triggers' - providing different vibrations and feedback to go with engine roar or tyre damage.
    Ska bli intressant att se hur dom nya "force feedback" kontrollerna kommer kännas!

Det var allt jag har hittat för tillfället!
    Power abuser

Snygg som F-n
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2004
    Jag hade verkligen velat ha skiftande väder. Fatta man kört 20varv så på sista så öppnar sig himlen och det vräker ner. Hade varit riktigt kul.
    I´ve lived in filth I´ve lived in sin, but I still smell cleaner then the shit you´re in..

Besserwisser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2004

The game will make use of the Xbox One's 'Impulse Triggers' - providing different vibrations and feedback to go with engine roar or tyre damage.
    Ska bli intressant att se hur dom nya "force feedback" kontrollerna kommer kännas!

Det var allt jag har hittat för tillfället!
    Ska bli intressant att se (om det inte redan finns info om det) vad MS kommer använda för feedbacksystem till spelare som använder ratt, om det kommer vara så att man kan använda PC-grejer eller igen blir tvungen att köpa antingen undermåligt skräp eller asdyra speciallösningar.
    http://blogg.kortkort.net/#home custom-made kort av alla slag

Daniel Karlsson

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    Konsult + DJ
    Citat Ursprungligen postat av Painkiller Visa inlägg
    Jag hade verkligen velat ha skiftande väder. Fatta man kört 20varv så på sista så öppnar sig himlen och det vräker ner. Hade varit riktigt kul.
    Och man är tvungen att gå i depå för att byta till regn-däck för att få tillbaka greppet!

Mvh
    Håkan
    zatzy.com | crew

༼ つ ◕_◕ ༽つ
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Inte för att vara den som drar upp detta igen.. Men GODA nyheter om Xbox One!

I see what you did there

Microsoft Is Removing Xbox One DRM

This could be the biggest backtrack in gaming history: Microsoft will reverse course on their DRM policies for Xbox One, dropping their 24-hour Internet check-in requirement and all restrictions on used games.

Microsoft Is Removing Xbox One DRM

Underbara nyheter
    Power abuser

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •