Bilsnack
Resultat 1 till 13 av 13
  1. #1
    Registered User
    Namn
    Micke
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    43

  2. #2
    Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Stockholm - Jarlaplan
    Inlägg
    18 925
    Fan va bra Volvon går

  3. #3
    //AMG
    Namn
    Andreas S
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    291

    Volvo S40 vs Ferrari F430

    Körde du mot den blåa mercan några videoklipp ner på den här sidan?

  4. #4
    Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Ort
    Stockholm/Norrort
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Inlägg
    8 160
    Fan lite mer laddtryck så
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

  5. #5
    Registered User
    Namn
    Micke
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Haha, ja. Lite mer effekt hade ju varit kul! Men måste skaffa en lite större intercooler samt grövre tryckrör mellan turbo och intercooler innan jag ger mig på det... =P

  6. #6
    Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Ort
    Stockholm/Norrort
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Inlägg
    8 160
    Det är ju enkelt, pallar resten med lite mer effekt? Typ turbo och spridare?
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

  7. #7
    Registered User
    Namn
    Micke
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Den har 1000cc spridare, smidda stakar och kolvar. Så det ska nog inte vara några problem..?
    Men ju mer effekt destå närmare bristningsgränsen hamnar man ju. Är jävligt nöjd över hur pass driftsäker den varit såhär långt. Knappt behövt skruva på den nån gång de senaste 4 åren..
    Så det är en liten avvägning det där, men vi får se. Time will tell!

    Du verkar ju dock inte heller ha nå större bekymmer med din bil. Och då har du ändå 700whp..!

  8. #8
    Registered User
    Namn
    Rigo Mortis
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av MightyMike Visa inlägg
    Den har 1000cc spridare, smidda stakar och kolvar. Så det ska nog inte vara några problem..?
    Men ju mer effekt destå närmare bristningsgränsen hamnar man ju. Är jävligt nöjd över hur pass driftsäker den varit såhär långt. Knappt behövt skruva på den nån gång de senaste 4 åren..
    Så det är en liten avvägning det där, men vi får se. Time will tell!

    Du verkar ju dock inte heller ha nå större bekymmer med din bil. Och då har du ändå 700whp..!
    Nu vet jag inte vad du har gjort med topplocket, men med din bottendel kan vi vrida upp effekten långt. Med rimligt turbo-lag och körbarhet så är väl 600hk inga problem egentligen.
    /Henke

  9. #9
    Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Ort
    Stockholm/Norrort
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Inlägg
    8 160
    Citat Ursprungligen postat av MightyMike Visa inlägg
    Den har 1000cc spridare, smidda stakar och kolvar. Så det ska nog inte vara några problem..?
    Men ju mer effekt destå närmare bristningsgränsen hamnar man ju. Är jävligt nöjd över hur pass driftsäker den varit såhär långt. Knappt behövt skruva på den nån gång de senaste 4 åren..
    Så det är en liten avvägning det där, men vi får se. Time will tell!

    Du verkar ju dock inte heller ha nå större bekymmer med din bil. Och då har du ändå 700whp..!
    Ja absolu, det är inge kul när det pajjar hela tiden :P Men känns som du skulle lämna rätt många fler bilar bakom dig men kanske 50-100hk till

    Ja nä den har varit kanon! Bara bytt olja två gånger per år de senaste 3 åren Lagom Finns fördelar med dåligt grepp, drivaxlar och knutar är tex helt original från 1988 med uppåt 30k mil.
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

  10. #10
    Registered User
    Namn
    Micke
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av Torpis Visa inlägg
    Nu vet jag inte vad du har gjort med topplocket, men med din bottendel kan vi vrida upp effekten långt. Med rimligt turbo-lag och körbarhet så är väl 600hk inga problem egentligen.
    Toppen är helt orginal bortsett från kammarna och ventilfjädrarna. Så jag antar att den är en flaskhals också..?

  11. #11
    Registered User
    Namn
    Micke
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Ja absolu, det är inge kul när det pajjar hela tiden :P Men känns som du skulle lämna rätt många fler bilar bakom dig men kanske 50-100hk till

    Ja nä den har varit kanon! Bara bytt olja två gånger per år de senaste 3 åren Lagom Finns fördelar med dåligt grepp, drivaxlar och knutar är tex helt original från 1988 med uppåt 30k mil.
    Jo, du har ju rätt. 100hk till och det skulle förmodligen bli en heeelt annan utgång på flygrakan. Ah, vi får se som sagt... Hade helt klart varit jävligt kul!!

  12. #12
    Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Ort
    Stockholm/Norrort
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Inlägg
    8 160
    Citat Ursprungligen postat av MightyMike Visa inlägg
    Jo, du har ju rätt. 100hk till och det skulle förmodligen bli en heeelt annan utgång på flygrakan. Ah, vi får se som sagt... Hade helt klart varit jävligt kul!!
    Jaa go for it
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

  13. #13
    Registered User
    Namn
    Rigo Mortis
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av MightyMike Visa inlägg
    Toppen är helt orginal bortsett från kammarna och ventilfjädrarna. Så jag antar att den är en flaskhals också..?
    Det finns lite olika vägar att gå utan att plånboken blir för tom. Har du vettiga kammar kan man porta den toppen du har, annars kan man byta topp och slipa om de kammarna.

    För övrigt kul att S40 erkänns som snabb och driftsäker nu 2013, ungefär lagomt när de första 420hk monstren börjar fylla 10 år :-) På den tiden var det E36 M3 som var ribban och enl forumen omöjlig att köra om trots 400hk i Volvon...
    /Henke

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •