Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 48
    Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances

Sv: Polisen vill ha lag mot streetrace

Citat Ursprungligen postat av W Visa inlägg
    Där har vi också en nackdel med lagligt, vi har en laglig tävling iår! EN som vi bokade in före dig, endå lägger du ditt evenemang på samma datum, respektlöst!
    Sånt händer inte i gatuschemat! Ptja eller försök har väl gjorts, men det är snabbt avklarat....
    Respektlöst skulle jag inte kalla det. Att det råkar finnas fler lagliga arr på samma helg måste väl ändå vara av godo. Finns garanterat tillräckligt många bilar i mälardalen/hjälmareslätten för båda arren.
    Sen är det väl en himla tur att man kan boka in flera events samtidigt på den lagliga scenen utan att det "avklaras" snabbt.
    Seriös "sport" kommer det aldrig bli så länge folk går igång på det olagliga och tycker att acab.

Edit: Hur i hela friden kom denna tråden, också, att handla om Stockholm? Problemet i artikeln var Helsingborg och är på intet sätt en problematik som enbart finns i huvudstaden. I Småland försökte man i en månad få till stånd ett lagligt alternativ innan man gick ut i media om att alla motarbetade en och att det minsann skulle köras på gatan igen. Snacka om att man låter som en barnslig unge med ett sånt resonemang.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Registered User
    Namn
    Robban
    Reg.datum
    maj 2011
    Jobb
    Touch by U - Graphics for your Car (Dekaler & Foliering)

Polisen vill ha lag mot streetrace

Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
    Respektlöst skulle jag inte kalla det. Att det råkar finnas fler lagliga arr på samma helg måste väl ändå vara av godo. Finns garanterat tillräckligt många bilar i mälardalen/hjälmareslätten för båda arren.
    Sen är det väl en himla tur att man kan boka in flera events samtidigt på den lagliga scenen utan att det "avklaras" snabbt.
    Seriös "sport" kommer det aldrig bli så länge folk går igång på det olagliga och tycker att acab.

Edit: Hur i hela friden kom denna tråden, också, att handla om Stockholm? Problemet i artikeln var Helsingborg och är på intet sätt en problematik som enbart finns i huvudstaden. I Småland försökte man i en månad få till stånd ett lagligt alternativ innan man gick ut i media om att alla motarbetade en och att det minsann skulle köras på gatan igen. Snacka om att man låter som en barnslig unge med ett sånt resonemang.
    Väl talat!
    Det är konstigt att dom inte ser det positiva med lagliga event utan att det arbetas emot de lagliga event. Visserligen kommer aldrig "nattliga" event att försvinna däremot kan dom minska med fler billiga lagliga event runt om i sverige
    ------
    www.touchbyu.se - Dekaler och dekor
    www.moistyracing.com

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Crister Å
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Tror nog alla motorintresserade vill ha fler lagliga alternativ, det är inte där problem ligger.
    Har sagt det innan, men det finns flera av dom som kör på gatan som inte får köra på lagliga events tyvärr.
    Dom är för extrema med för lite säkerhet.
    Vem har hand om säkerhet osv? Någon bil som spillt ut lite olja som ingen lagt märke till och bilen i kommande race klotar. Hur gäller försäkringar osv då i förhållande till Evernt där bilarna är taggade och godkända?

Tror iaf flera av ägarna till dessa bilar väljer att fortsätta köra på gatan istället för att bygga den laglig för många tusenlappar.
    Men det är bara vad jag tror, kan ju hoppas att jag har fel.

Registered User
    Namn
    Robban
    Reg.datum
    maj 2011
    Jobb
    Touch by U - Graphics for your Car (Dekaler & Foliering)

Polisen vill ha lag mot streetrace

Citat Ursprungligen postat av Ångan Visa inlägg
    Tror nog alla motorintresserade vill ha fler lagliga alternativ, det är inte där problem ligger.
    Har sagt det innan, men det finns flera av dom som kör på gatan som inte får köra på lagliga events tyvärr.
    Dom är för extrema med för lite säkerhet.
    Vem har hand om säkerhet osv? Någon bil som spillt ut lite olja som ingen lagt märke till och bilen i kommande race klotar. Hur gäller försäkringar osv då i förhållande till Evernt där bilarna är taggade och godkända?

Tror iaf flera av ägarna till dessa bilar väljer att fortsätta köra på gatan istället för att bygga den laglig för många tusenlappar.
    Men det är bara vad jag tror, kan ju hoppas att jag har fel.
    Det är oxå samt och på iaf landracings event så är det inte samma höga krav som det är på andra event utan att det ska inte läcka överdrivet. Och batteri ska sitta fast. Sen heltäckande klädsel och vettig hjälm. Detta bör även de extrema bilarna klara och det som är intressant är att det är frifart! Alltså kör så snabbt bilen går

De som jag ser framemot är deras event på Tierp arena där det ska försöka slås hastighetsrekord över 400km/h med insanes corvette bland annat

Sen är det SMA försäkring/livens som gäller. Samt att du har all säkerhet med utbildade läkare samt nåkab som klipper bilar om det skulle behövas! Så säkerheten anser jag vara bättre än på ett "nattligt" race
    ------
    www.touchbyu.se - Dekaler och dekor
    www.moistyracing.com

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Håkan B
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom
    Sånt händer inte i gatuschemat! Ptja eller försök har väl gjorts, men det är snabbt avklarat....
    Tuffa killar

Vad finns det för lämpliga platser i Stockholmsområdet. Som skulle passa för en laglig kväll i veckan?
    Cinquecento

Registered User
    Namn
    Andreas G
    Reg.datum
    feb 2002
    Åker sällan på race och tittar. Men när man väl gör det så förstår jag varför. Man undrar man ju vafan det är för folk som är på dessa race. Jävla pack! Så fort det kommer en polis så samlas folk runt polisen och spelar tuffa och börjar skrika mot polisen och är allmänt störiga. Det är troligen samma folk som skriver här på zatzy hur dom hatar alla utlänningar som gjorde upplopp i Husby. Av det jag sett så är beteendet på streetrace inte långt ifrån Husby ibland. Visst ,det bränns inga bilar men mentaliteten och att det är "coolt" att i grupp och skrika och kastar saker på polisen är densamma.

edit: nu snackar jag alltså om en stor del av publiken. Inte förare och arrangörer (av det jag sett iaf)

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Crister Å
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Hade publiken skött sig bättre än vad dom gör så tror jag att det totalt sett hade flytit på smidigare.
    Är ju knappast crew eller dom som tävlar som är farliga på gatorna.
    Men blir både sur och besviken när bilar kör åt fel håll i rondeller, kör om en i väggrenen eller på trottoaren.
    Klart polisen kommer och är bringa. Än värre när det kastas ölburkar, skriks könsord osv osv till polisen när dom bara står och gör sitt jobb.

FWD vägrare Keepans avatar
    Namn
    Jesper H
    Reg.datum
    jul 2005
    Inte vart ute på rejs på ett tag nu men kan verkligen hålla med er om allt skit som folk gör på rejsen, så skämmigt att ses som att man är del av den massan som beter sig på de sättet med ölburkskastning och glåpord mot polisen. Eggar ju bara upp poliserna mot större aktioner, är väl tyvärr mycket garaget-folket som står för den biten (inte för att dra alla över en kant men känns som majoriteten av dem som utmärker sig hänger där).

En eloge till Glenn och dem andra som ser till att de finns lagliga alternativ!

StreetRace Stockholm Ws avatar
    Namn
    Martin
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    egen företagare
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg

Till och börja med så ser jag inte det vettiga logiska i att lägga ett event exakt samma dag som ett annat event när det finns mycket luckor i stripp schemat med helger där inga events hålls, så varför inte fylla ut dom helgerna och ge folk chansen att åka flera helger än flera event på samma helg, förklara det logiska i det tack!

När det gäller gatevent så skapas ett schema inför sommaren och alla arrangörer får möjligheten att plocka datum för att fylla ut sommaren, logiskt och smart och samarbetsmässigt, logiskt!
    Nu pratar jag för stockhom scenen, vart finns acab kulturen? Visa mig den tack! Du skulle va mäkta snopen när du ser att det finns slipsfolk med mycke pengar som kör. Det är blandad kompott!

Att ens dra parallellen till Husby.... har inte hört att det kastats någon mot polisen och har heller inte sett nån triggning mot ordningsmakten, nu pratar jag seriösa event, inga små race.
    Publiken sköter sig bra i det stora hela tycker jag, visste kommer det lite nytt folk varje år, men dom brukar förstå hur det fungerar snabbt!
    zatzy.com |
    CP-service|KL-Racing|Mekonomen Vårby|H2Mracing|
    Instagram: _wernvall_

Registered User
    Namn
    Glenn Ocklund
    Reg.datum
    nov 2008
    Nu får du ta och lunga ner dig, ni la eran tävlingen efter Kjula och hur tänkte ni då? Sen fick vi bara ett datum av Strängnäs i år då allt är bokat, tycker du då vi ska hoppa över Strängnäs i år av hänsyn till er, ni skulle aldrig göra det för oss så lägg ner

Där har vi också en nackdel med lagligt, vi har en laglig tävling iår! EN som vi bokade in före dig, endå lägger du ditt evenemang på samma datum, respektlöst!

Prophetman
    Guest
    Å andra sidan är ilskan oftast rättfärdigad då polisen knappast ser skillnad på de som sköter sig och de som inte gör det. Varje gång det är nåt trubbel så går de på alla, även de som bara stod bredvid. Nu ursäktar jag inte att det bla, klottras könsord på bilarna och liknande beteende, men om det ska vara frid så måste båda sidor sköta sig. Så himla kul att alla skäller på just bilentusiaster då polisen knappast har en bättre attityd mot oss.

Att hota och trakassera oskyldiga med gripanden och liknande bara för att få fast det enda lilla rötegget som klottrade är inte okej det heller. Nu skulle jag också bli skitsur om nån klottrade på min kärra, så ilskan är helt rättfärdigad, men de ska ju själva följa lagen. Man är knappast ett exempel om man gömmer sig bakom sin uniform för att sedan ta till "Bull in a china shop" metoden. Det är just därför jag inte har någon respekt alls för större delen av poliskåren. Det är helt enkelt inte okej att sänka sig till samma nivå som dessa pack.

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances

Sv: Polisen vill ha lag mot streetrace

Nu pratar jag för stockhom scenen, vart finns acab kulturen? Visa mig den tack! Du skulle va mäkta snopen när du ser att det finns slipsfolk med mycke pengar som kör. Det är blandad kompott!
    Eftersom tråden inte handlar om Stockholm utan ursprunget till artikeln kommer från Helsingborg är det mycket relevant att ta upp attityder som liknar acab. Du resonerar kring Stockholm vilket är förståeligt med tanke på vart du bor och verkar men det finns många andra delar av landet med och jag tog upp ett exempel på dåligt beteende bland racefolk. Jag har varken skyldighet eller möjlighet att visa på Stockholmsbeteende och du behöver inte gå i försvarsläge och använda utropstecken.
    Givet finns det slipsfolk på racescenen, du får det att låta som ngt unikt, varför skulle det vara det?
    Jag är dock fullkomligt övertygad om att chanserna för en rumsren sport, OM det är det folk vill ha, hade varit större om det inte svinats runt om i landet på racen. Kanske är lagändringar det som behövs? De som är ute för att stöka kan få mer än en knäpp på näsan och de seriösa teamen och arrarna kan verka i det dolda utan att väcka uppmärksamhet
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

renoverar min LANCIA
    Namn
    hans erik / hasse johansen
    Reg.datum
    dec 2012
    Jobb
    långtradarchafför/ mekaniker
    hej kamrater och ni bilälskande folk själv boende i bjuv med en massa bilälskande folk runt mej

måste nog få säga som andra här att man har sett en del knasigt bland annat i hyllinge inne på ena parkeringen där det snurras friskt och till o med spränger däck där det även brukar stå en del last bilar

jag skulle mer än gärna få en fråga besvarad av ngn som är ur publiken varför det är sånt stök vid flera av dessa event om man nu ska kalla det så om nu ni gillar race av alla de slag varför inte vara hjälpsamma och stå upp för sporten på ett bra sätt jag tror det skulle gynna oss alla i slutänden

bara en tanke från min sida men är det så kul att bete sej dåligt i dessa sammanhang jag bara undrar

och jag har varit och sett hur vissa beter sej tråkigt nog vi bör nog hjälpas åt mera om nu alla tycker detta med race är så kul okey ???

ta då och hjälp oss att få en bra styrka i detta med streetrace och påvisa för polis exvis att vi vill ha ett sjyst sammarbete vi har mkt att vinna på det för jag vet att polis vill ha ordning o reda och vi vill köra så hur skulle vi lösa detta med medlemsskap för att få komma in på våra sk race vore det ngt bara en tanke från min sida ja jag gillar köra själv men vill ha enkla regler som efterföljs med en del bra publik och bra sammarbetspartners men detta är bara min tanke ni har skrivit bra saker här som jag med tycker vore ngt att bygga på lycka till hasse lancia delta hf

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Crister Å
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Tyvärr tycker vissa att det är COOOOOOLT att maxa bilen när andra kan se på. Är ju även COOOOOOLT att parkera på kommande raceraka 5-10min innan så folk kan ringa och gnälla hos polisen över att det är folk överallt på vägen. Dom vill ju stå längst fram. Det dom inte fattar är att dom drar till sig polisen, rejset skjuts upp och dom tvingas ändå flytta på sig. Bättre att följa efter rejsbilarna. Du kan få springa en bit, men man hinner fram till 99% av gångerna trots att man är bland dom sista i svansen.

Tror de flesta utom dom själva och hans närmsta fjuniga polare tycker att det är löjligt och pinsamt.

Skåning vad annars
    Namn
    Jocke M
    Reg.datum
    jun 2004
    Jobb
    Diamanthåltagare
    En död i singelolycka - Sydsvenskan

"Singelolyckan inträffade vid 20.30-tiden på Florettgatan i Berga industriområde i norra Helsingborg.

Polisen har ännu inte några uppgifter om vad som orsakat kraschen. En person, en 22-årig man, omkom"

Streetrace som har gått fel??

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •