Bilsnack
Sidan 6 av 15 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 217
    Registered User
    Namn
    Andreas.S
    Reg.datum
    dec 2012
    Bra val med gammelevo som vinterbil På med isdäck och ut på isensen så får du otroligt kul för pengarna!

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Ja den har rullat i stan ett tag.
    Ang celican så vet jag inte alls vad som kommer hända på motorfronten, ska ha liv i den först, sen går det att få ok fart på den befintliga motorn, annars kan man ju fundera på byte, vanligt att man stoppar i en motor från senare celicor.

Klurar fortf på breddarna, det går ju att få dom fin utan breddare

Sen klurar jag även på hjul.
    Har fått bra pris på Rota genom h2m racing.
    Någon med förslag?
    Rotashop | Rota Wheels | Rota | Rota Alloy Wheels | Grid Drift | GTR | BM8

Liknande dom på bilden ovan.
    Rotashop | Rota Wheels | Rota | Rota Alloy Wheels | Grid Drift | GTR | BM8

MVH/

Citat Ursprungligen postat av Husse1 Visa inlägg
    Ser bekant ut,nåt som rullat ett tag i stan?
    Ang. DS23án, om du får tillfälle att köra den sen när den är klar, GÖR DET!
    Få bilar, med även dagens bilar inräknat, som har sån skön gång efter vägen.
    Men ett h-vete att skruva med om det är första gången man skruvar Citra.
    Så mycket sjuka idéer och lösningar på dessa.
    Men åter till din Celica: Ska det bli nåt fränt N/A gjort åt motorn, eller blir det tvångsmatning, eller orörd?
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Snygg som F-n
    Namn
    Tommy J
    Reg.datum
    jul 2004
    Gillar den vita utan breddare. Rent spontant av att bara se bilder, så tycker jag att du ska spackla igen hålen på breddarna. Ifall du väljer dem. Kanske ser jätteknäppt ut. Har inte sett den IRL så att säga. Men jag tycker det är snyggare när karossen flyter ihop. Dvs att det inte ser påskruvat ut.
    Mvh
    I´ve lived in filth I´ve lived in sin, but I still smell cleaner then the shit you´re in..

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    NAAAJ!
    Ska de va breddare ska dom va skuvade jag avskyr när man breddar med glasfiber mot plåt utan att det ska synas

Problemet för mig är att jag är så pass pensionersaktig att jag tycker det känns hemskt att kapa sönder en fin orginalbil.
    Samt att tidsåtgången för mig att bredda och göra svetsjobbet kommer bli riktigt saftig..

Haha men ja har fortfarande inte bestämt mig..

Men nu framöver kommer det förhoppningsvis ramla in en del grejor, om dom slutar protestera och krångla i Thailand.

Samt att de kanske blir lite lugnare på jobbfronten.

MVH/

Citat Ursprungligen postat av Painkiller Visa inlägg
    Gillar den vita utan breddare. Rent spontant av att bara se bilder, så tycker jag att du ska spackla igen hålen på breddarna. Ifall du väljer dem. Kanske ser jätteknäppt ut. Har inte sett den IRL så att säga. Men jag tycker det är snyggare när karossen flyter ihop. Dvs att det inte ser påskruvat ut.
    Mvh
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Snygg som F-n
    Namn
    Tommy J
    Reg.datum
    jul 2004
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock Visa inlägg
    NAAAJ!
    Ska de va breddare ska dom va skuvade jag avskyr när man breddar med glasfiber mot plåt utan att det ska synas
    MVH/

haha ok I stand corrected! :-)

Som sagt jag tyckte den vita var ball utan breddare. Kan du inte dra på frontläpp för den känns som ett måste iaf. Samt snygga till den som du vill ha och behålla originalfärgen så länge. Kanske blir ascoolt. Eller så känner du att det blir för tamt då kan du plocka fram breddningen och ev byta kulör.

Anledningen till att jag tjatar om originalfärgen är för att då kommer du igång och kan köra lite. Sen är jag råkär i Roger Moores Aston Martin DBS. Tyckte din såg ball ut i tidsenlig färg.
    Mvh

I´ve lived in filth I´ve lived in sin, but I still smell cleaner then the shit you´re in..

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Började laga lite plåt idag iaf, har fortf inte bestämt mig angående breddning men hålen ska ju ändå bort i vilket fall.
    Haha japansk gammal plåt och någon som svetsar 3ggr per år är ingen bra kombination om man ska räkna timmar iaf:

Började med att forma plåtbitarna som dom skulle och sen i lugn takt punkta fast för att plåten inte skulle slå sig.
    Jag klarade mig som det ser ut riktigt bra från det, men åkte däremot på några nitar då ja skurit ut lite väl lite på innerskärmen, pfft sa det och en halv cm försvann

Tog såklart ingen bild på skadan inne men det var iaf hål på både inner och ytterskärm.

Innerskärm, är inte en speciellt stor skada men likväl krångligt när man inte kan:P

Yttre skärmkanten på plats.

Lite finjusteringar med hammaren i mrgn så kommer det nog bli riktigt bra

Sen kapade jag ur hålet i ena framskärmen, och slängde den i syrabadet och kan förhoppningsvis om inte allt för mkt är rost i plåten hinna få den färdig i mrgn eller iaf under helgen.

När det är såhär pass begränsat kan man faktiskt hålla sig entusiasmerad när det kommer till rostlagning

Han även förbi h2m racing och shoppade ett par sparco stänklappar till evon, samt diskuterade lite fälgar till celican, vi får se vad som händer på den fronten.

Peace!
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Fixade det mest av framskärmen igår em, tyvärr är det så jäkla tunn plåt på sina ställen att jag vart arg och fick ge upp för tillfället, får armera med en ny plåt från insidan och lägga till lite material.
    Önskar det fanns repplåt så man kunde göra det enkelt för sig
    Den sista skärmen kommer bli mer problem för mig då hela nederdelen är för dålig för att spara, blir nog några lösa delar, förhoppningsvis får jag min svetskunniga kollega att göra jobbet medans jag gör något annat istället

Installerade även en slangvärmare på evon och konstaterade att det saknades en termostat i den..

Samt att jag budade in 1ST av 2 luftintag på huven till GT modellen, om nån skulle sitta på det andra, eller ett par så är jag mkt intresserad

MVH/
    Senast redigerat av Kapten Haddock den 2013-12-15 klockan 15:22.
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Händer inte så mkt som jag skulle önska, oroligheter i Thai så min stororder har frusit inne.
    Hur som har jag nu hittat det högra intaget på huven så nu har ja 2 som troligtvis skickas på krom även stötfångarna på lite sikt.

Hålet i v framskärm efter syrabad.

Har svetsat allt utom höger framskärm nu som jag verkligen hoppas att jag slipper lappa ihop själv då det är långt över min kapacitet,

Verkar va stört omöjligt att hitta något nytt, och problemet är att jag inte har något bra att forma efter bortsett från andra skärmen som inte heller är helt bra.

Men dom andra grejorna ser efter lite krånglande riktigt ok ut, även om detta är något jag verkligen måste öva på.
    Sen på med epoxygrund och underredsmassa så lär det stå pall längre än resterande plåt

Har även spenderat lite tid med att polera upp det rostfria fönsterlisterna.
    Blir riktigt bra (som nytt).
    Nedan en bild på en polerad och en opolerad bit.

Och ett dåligt försök att få en schysst spegelbild.

Fick och bytte igår även huvud o slav kopplings cylinder, så med lite flyt o bromsolja och en ej totalt kärvad koppling så kan ja köra bilen i mrgn.

Det största lilla genombrottet är något som jag klurat länge på utan att kolla möjligheterna.
    Att dölja den extremt fula bältesplaceringen i framsätena.
    Lösningen var att plocka lös en plastbricka och flytta bak dom
    Vilket jag gjort på den hitre sidan.

Det som följer i väntan på grejor är att få bort alla lister och polera dom, och sen få den körbar så ja kan byta hål och sen börja slipa den plåtren och epoxygrunda.
    Samt tvätta rent hela underredet så man kan se om något drastiskt måste göras innan man lägger underredsmassan.

Gott nytt år på er.

MVH/
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Ang breddningen, lyssna för fan inte på kapmaffian, om skärmarna är omöjliga att få tag i, behåll för fan.

Om du sen vill bredda, gjut bara av dem i glasfiber och bygg upp en egen plugg för breddade skärmar i glasfiber, sen kan du sälja sådana. = easy money.

Om sen org skrämarna inte går att få tag i så kan det ju vara en del pengar i att ha ett par om du skulle vilja skicka dem vidare senare.

Alltså missförstå mig rätt, klart du ska bredda, men det finns ingen orsak att förstöra orginalgrejjorna av den orsaken. skärmar, huvar mm gjuter man av jävligt enkelt.
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

- Funderingar kring Stambyten och Relining? - kontakta mig! -

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Resonerar som du. Kommer börja med att fixa bilen original, sen får vinse om man ska gjuta.
    Hehe ja har seriöst börjat spana lite efter en till likadan bil att bredda.
    Idag har det packats paket o inventeras mest hela dan men jagvhann med att få i vätskabi koppling och konstatera att nått inte riktigt funkar. Armen På lådan rör sig och hjulen rör sig minimalt när man kör med växel i.
    Så nu e lådan snart nere så får mannse vad som jävlats, samtidigt som man kan snygga till grejorna samtidigt.

Mvh/

Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    Ang breddningen, lyssna för fan inte på kapmaffian, om skärmarna är omöjliga att få tag i, behåll för fan.

Om du sen vill bredda, gjut bara av dem i glasfiber och bygg upp en egen plugg för breddade skärmar i glasfiber, sen kan du sälja sådana. = easy money.

Om sen org skrämarna inte går att få tag i så kan det ju vara en del pengar i att ha ett par om du skulle vilja skicka dem vidare senare.

Alltså missförstå mig rätt, klart du ska bredda, men det finns ingen orsak att förstöra orginalgrejjorna av den orsaken. skärmar, huvar mm gjuter man av jävligt enkelt.
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Kände mig tvungen att plocka ner lådan även om jag tänkt göra det i samband med motorn.
    Men ja ville gärna få nån koll på om nått stod helt tokigt till.

Har mkt liten erfarenhet om hur en sliten/slut koppling kan se ut har bytt 2st tidigare och ingen har sett så här sliten ut så ja antar nästan det är anledningen till att den inte funkar, även om det sades att den kördes in i garaget..
    Någon som har någon uppfattning?

Hur som ändå skönt att få ner lådan så man kan tvätta av den.
    Haha hettade nästan över hur bra olja blandat med gammal underredsmassa satt men det gick bra och det lär ju ha suttit i snart 40 år så man får ha lite förtröstan

Använde Degreaser PRO och Powerclean samt fälgborste och moran på de värsta ställena

Före:

Efter:

Gav upp där o lade på en sista dusch ja spolar av i mrgn

Växellådsbalken får man säga har klarat sig rätt bra med tanke på årgången.
    Lite slip och svartfärg på den så blir den fin

Kollar just efter nån satinsvart epoxifärg man kan blåsa detaljer som denna med så man kan göra det i ett steg, någon med koll?
    Ska surra med några på en blästringsfirma som jag tror har något lämpligt.

MVH/
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Snabbast i garaget SaTNs avatar
    Namn
    Rudin
    Reg.datum
    jul 2004
    Roligt projekt!
    Länge sedan man hörde något från dig, så det är roligt att du inte bara rastar hunden och leker hela dagarna.
    Finns ingen galnare och slöare..

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Ja tyvärr får man ju sällan leka med egna grejor, men nu ska ja verkligen försöka få till denna innan sommaren, men det är som svårt är ju lungnare ett tag nu sen sätter cirkusen igång igen:P

Men ja kände mig ändå såpass inspirerad att ja tog en vända till o rev ur intredningen.
    Tyvärr vilket ja hade sett om ja kollat innan ja snackade med sadelmakaren så är inte golvmattan över tunneln så enkel att göra, vi får se hur det går, eller om man får beställa en istället..

www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Ni kan föresten se i dörrgångarna vilken färg den kommer bli men blixten gör den inte riktigt rätta.

Här är en bil som ja gillar riktigt mkt, 13"x7" fälgar o låg.
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Tog o beställde kopplingssats, packboxar till lådan samt sotningssats till motorn från H2M Racing
    Ska försöka komma iväg idag och plocka dom sista listerna och börja rensa för att lyfta motorn.

MVH/
    Senast redigerat av Kapten Haddock den 2014-01-05 klockan 20:11.
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •