Bilsnack
Sidan 8 av 15 FörstaFörsta 123456789101112131415 SistaSista
Resultat 106 till 120 av 217
    BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Det blir som små ospektakulära uppdateringar men annars blir det lätt inga alls..
    Så ikväll fick ja äntligen byta hål!
    Ned från lyften och in i tvätthallen o spola ur motorrummet ordentligt.
    Mkt skit ,men snyggt under!

Rätt färsch framvagnsbalk för att va 40+

Och lite tvättade delar.

Trevlig helg folks!
    Senast redigerat av Kapten Haddock den 2014-01-11 klockan 08:51.
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Någon här som har erfarenhet av äldre Toyotamotorer?
    Vill ju gärna ha lite mer fart i kärran, utan att den behöver va nått fartmonster.
    Många stoppar ju i nyare Celica motorer, vet inte om de passar mot lådan eller om man måste byta den oxå.
    Men det motar då det blir så fult.

Annars så verkar ju dessa hålla bra, men ska man ha rejäl fart på dessa kostar det nog bra mkt mer än det smakar.
    Å andra sidan är det jäkligt snyggt med extraktorrör, som det blir oavsett, och kanske några fina webrar

O skulle nån här sitta på delar som kan va intressant skicka gärna ett pm eller skriv här..

Finns det föresten någon som vet om/vart man kan handla bult o mutter likt dessa i Sverige.
    Skulle va skönt om man kunde hitta nått "kit" med bularna man behöver, måste ju inte va 100% identiska orginal men i det närmaste..

http://www.ebay.com.au/itm/NUT-BOLT-KIT-400pc-SUIT-TOYOTA-COROLLA-AE86-AE71-KE70-CELICA-PANEL-BOLTS-/321081767055?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item4ac1f6f48f
    Senast redigerat av Kapten Haddock den 2014-01-11 klockan 11:55.
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock Visa inlägg

Finns det föresten någon som vet om/vart man kan handla bult o mutter likt dessa i Sverige.
    Skulle va skönt om man kunde hitta nått "kit" med bularna man behöver, måste ju inte va 100% identiska orginal men i det närmaste..

http://www.ebay.com.au/itm/NUT-BOLT-KIT-400pc-SUIT-TOYOTA-COROLLA-AE86-AE71-KE70-CELICA-PANEL-BOLTS-/321081767055?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item4ac1f6f48f
    Räknade lite vad länken skulle kosta och köpa och du kommer att få väldigt svårt och matcha aktuellt pris, så jag skulle köpa via ebay.

Men vill du ändå köpa i Sverige så borde Ahlsell kunna hjälpa till.
    Jobbat som inköpare och då köpte vi in via dem, dock så måste man upp i väldiga volymer för att kunna få vettiga priser, vill man köpa obehandlade skruvar & muttrar och el-/varm förzinka dessa själva eller via exempelvis JIWE, så medför detta också en väldans massa pengar.
    Vet att när jag höll på, så blev det i många fall billigare att köpa rostfritt än att elförzinka.

Så tipset är att bunkra upp ett antal bolt kit istället, skruvar/muttrar brukar ju ha en tendens att få ben och springa iväg

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Kruxet är att denne inte skickar utanför AU.

MVH/

Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg
    Räknade lite vad länken skulle kosta och köpa och du kommer att få väldigt svårt och matcha aktuellt pris, så jag skulle köpa via ebay.

Men vill du ändå köpa i Sverige så borde Ahlsell kunna hjälpa till.
    Jobbat som inköpare och då köpte vi in via dem, dock så måste man upp i väldiga volymer för att kunna få vettiga priser, vill man köpa obehandlade skruvar & muttrar och el-/varm förzinka dessa själva eller via exempelvis JIWE, så medför detta också en väldans massa pengar.
    Vet att när jag höll på, så blev det i många fall billigare att köpa rostfritt än att elförzinka.

Så tipset är att bunkra upp ett antal bolt kit istället, skruvar/muttrar brukar ju ha en tendens att få ben och springa iväg
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Kruxet är att denne inte skickar utanför AU.

MVH/
    Fast det gör de väl relativt ofta om man frågar lite snällt?
    Man får kanske punga upp med en slant till frakten, så att han faktiskt tjänar någon krona på det extra besväret.
    ...men det behöver ju inte betyda att man gör en dålig affär!

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Har frågat utan resultat.
    Men det borde ju finnnas fler som säljer liknande satser tycker jag.

Dom måste ju inte va exakt, men mer eller mindre, dom får inte va i rostfritt eller förzinkade utan gulkromaterade, och skallarna ska se ut som på bilden..

MVH/

Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Fast det gör de väl relativt ofta om man frågar lite snällt?
    Man får kanske punga upp med en slant till frakten, så att han faktiskt tjänar någon krona på det extra besväret.
    ...men det behöver ju inte betyda att man gör en dålig affär!
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Vatos Locos
    Guest
    Har frågat utan resultat.
    Men det borde ju finnnas fler som säljer liknande satser tycker jag.

Dom måste ju inte va exakt, men mer eller mindre, dom får inte va i rostfritt eller förzinkade utan gulkromaterade, och skallarna ska se ut som på bilden..

MVH/
    Har du kollat med Toyota, flesta bilmärken brukar ju kunna ta fram artiklar till äldre modeller.
    Så även om de inte har detta i sortimentet så borde du kunna få lite tips om vart du skulle kunna vända dig.

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Mja ja har varit till toyota lokalt och dom är inte så intresserade av att sälja delar till gammel celica är jag rädd.
    Beställde div grejor men har inte hört nått sedan tidigt i somras, får kanske göra ett nytt försök.

MVH/

Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg
    Har du kollat med Toyota, flesta bilmärken brukar ju kunna ta fram artiklar till äldre modeller.
    Så även om de inte har detta i sortimentet så borde du kunna få lite tips om vart du skulle kunna vända dig.
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Vatos Locos
    Guest
    Mja ja har varit till toyota lokalt och dom är inte så intresserade av att sälja delar till gammel celica är jag rädd.
    Beställde div grejor men har inte hört nått sedan tidigt i somras, får kanske göra ett nytt försök.

MVH/
    Tycker att du skall stämma av igen och kan inte den lokala åf hjälpa till, så finns det andra Toyota åf i din region.
    Kollade Toyotas hemsida om vilka åf som du har i regionen och baserat på detta, så skulle jag kolla med Bilcenter i Sundsvall, ligger på hyfsat avstånd.

Vore jag i dina kläder så skulle jag sälja in det och skicka med lite bilder/projekttråd på din TA22 och förklara att du skulle behöva ha lite assistans, då du håller på att renovera en gammal Celica och kört på ett problem gällande skruvar/muttrar.

Måste vara någon på Bilcenter som faktiskt jobbar där för att de är intresserade av bilar och tycka att det vore kul om de kunde hjälpa till och leta fram aktuella artiklar och kanske lite annat som GT backspeglar och annat som du tidigare efterfrågat, kommer ju själv i från Sundsvall och vet att det är väldigt många där som håller på med bilar i alla dess former.

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Ja vi får se ska nog slå en signal till veckan o se om det finns nått intresse att hjälpa till.

Va bort en sväng ikväll, ingen större succé resultatmässigt, men ja började slipa lite vilket jag bävat för då ja trott det skulle kladda en massa, men det går som en dans.
    Riktigt skönt.

Finns några bucklor o dörruppslag så ja plockade fram riktmaskinen som är en fantastisk uppfinning.
    Dels kan man svetsa fast spetsen och bända ut bucklor, men i detta fallet använde ja en krymp funktion som med värme gör att man krymper plåten så att den rätar ut plåten som töjt sig.
    från att plåten varit alldeles svajig till hård o rak på en minut

Har avsiktligt väntat med att ta bort gummilisterna mellan inner o ytterskärm av rädsla för rost, och det var inte helt obefogat men bättre än ja trodde

Slipa av .

Och på med syra.

Så låter vi detta dra tills i mrgn så får vi se om det blir nå bra
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Kom iväg en liten sväng ikväll oxå, orkade inte tänka på rost så jag tog o började slipa huv istället.
    Trist som fanken så ja testade att värma o köra med rakblad istället vilket som tur var gick bra.
    Så länge det är plana ytor o lack som mjuknar funkar det fint

Haha första tanken va ju att måla om utan att slipa plåtrent men som vanligt håller man sig inte till grundplanen.
    Men nu kommer man ju onekligen med rätt ägare ge bilen 40 år till innan skroten iaf)

Hoppas få på epoxy på det mesta denna veckan även om det är högst optimistiskt.

MVH/
    Senast redigerat av Kapten Haddock den 2014-01-13 klockan 01:20.
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Tummen upp!
    Följer med glädje.
    ...och hoppas väl kanske att en del av entusiasmen smittar av sig så att man själv kommer ut i garaget!

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Idag har inte varit någon succé, va så jäkla djup rost under listen där att syran tog för lång tid så jag rullade ut den o tog fram blästern, men då det är ca -20 ute så valde blästern att frysa hela jäkla tiden så antingen kom det inte något alls eller så hakade den sig på fullt, så dom där små bitarna krävde väl ca 50kg sand

Men imrgn ska ja försöks få av lite färg på allvar och lögga lite svets på det sista på karossen, dvs hålet under listen och hålen för de gamla speglarna.

Men nu skiter jag i garaget o lirar lite gta V istället!
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Ingen rolig update idag heller, mest massa stök på jobbet o ingen tid på eftermiddan.
    Han svetsa igen hålet samt att jag fick hem de första grejorna från h2m racing.

Thailandsleverantören sitter fortf fast i protester o ja känner mig mer o mer stressad över det

Som det ser ut nu skiter ja i breddning, vinge och läpp, kommer ev ha en läpp men en annan variant där man har kvar de rostfria detaljerna där.

Så om nån e sugen e dom till salu, skicka ett pm i så fall.

Fångarna o luftintag skeppas på krom snart om ekonomin håller ihop..

MVH/
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Nu ligger fångarna packade o skickas på krom asap.

huven e ren, baklucka samt en dörr, får se om jag pallar åka iväg en sväng ikväll oxå.
    o kanske hinner man börjs grundningen i mrgn.

Mvh/
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •