VAR är Hans Dalhbäck?
Bilsnack
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 46
    MR HKS
    Namn
    Håkan A
    Reg.datum
    apr 2001

VAR är Hans Dalhbäck?

Minns 2000 2002 med alla trevliga race å äventyr. Porsche kör han nu eller? Dahlbäck racing är väl sålt?

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Dalbäck kör en skapligt irriterad Porsche "911" turbo sedan ett tag.

Företaget såldes, p g a lite krasslig hälsa om jag förstått det rätt, för några år sedan. Är inte helt klar över hur ägarbilden ser ut idag men yngling Uhr från Nordic (SAAB-tuning-firman) jobbar väl där sedan nåt år, kanske är hel/delägare eller nåt.

Dalbäck har kört sin Porsche med viss framgång på några av Gustav's (Mdrei) event.

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Han kör en GT2, inte Turbo!

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Så kanske det är, men en turbo är det....

Likaså är det inte en 911 om man ska vara helt korrekt, men för de flesta gemene män, så är det en 911. Om du förstår mig rätt.

Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    För intresserade.
    Garaget | Porsche 997 GT-2-R (2008)

Registered User
    Namn
    George k
    Reg.datum
    dec 2006
    riktigt fin gt2a , skulle vilja se lite tider på den , så man vet om effekten stämmer 960hk

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Vart är Hans Dalhbäck

[QUOTE=KTL;4693766]Så kanske det är, men en turbo är det..../QUOTE]

Dubbel...

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg

Likaså är det inte en 911 om man ska vara helt korrekt, men för de flesta gemene män, så är det en 911. Om du förstår mig rätt.
    Är det semesterbiran som svamlar? Om man ska vara helt korrekt är det två turbos. Och jo, modellen heter visst 911. Eller tänker du på 997? För det är bara karosstypen, internt.

[Kárlii]
    Namn
    Carl Pettersson
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Säljer kök.

Vart är Hans Dalhbäck

Citat Ursprungligen postat av Georgek Visa inlägg
    riktigt fin gt2a , skulle vilja se lite tider på den , så man vet om effekten stämmer 960hk
    Ja han är ju inte känd för att ta i i underkant
    Citat Ursprungligen postat av BMW_330 Visa inlägg
    ...det krävs faktiskt en supersportbil för att hänga av mig på en kurvig väg. V70 T5 har jag stekt många gånger.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg
    Är det semesterbiran som svamlar? Om man ska vara helt korrekt är det två turbos. Och jo, modellen heter visst 911. Eller tänker du på 997? För det är bara karosstypen, internt.

Trevligt att du fick luft igen då....

Jag menade att det var en turbomotor, inte att det var just bara en turbo.

Ja modellen heter 911 vilket vanligt folk också kör med, medan de som vill visa sig mer fina i kanten gärna kör på med de interna benämningarna som 993 997 o s v.

Semesterbiran....? Jag är på havet på jobb så vill jag berusa mig så är väl det enda som står till buds att använda handspriten i morgonkaffet eller roll on på tungan....

Registered User
    Namn
    Christoffer N
    Reg.datum
    feb 2010

Ja modellen heter 911 vilket vanligt folk också kör med, medan de som vill visa sig mer fina i kanten gärna kör på med de interna benämningarna som 993 997 o s v.

Semesterbiran....? Jag är på havet på jobb så vill jag berusa mig så är väl det enda som står till buds att använda handspriten i morgonkaffet eller roll on på tungan....

Du har uppenbarligen fått för mycket frisk luft på sjön, man säger inte 993 eller 996 för att vara fin i kanten. Man säger det för att 911an har funnits i 50 år och just på grund av det finns det en del att välja på..

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005

Bilen han kör är en GT2, inte en Turbo! Porsche 993 Turbo, 996 Turbo, 997 Turbo och nu även 991 Turbo är alla, modellen Turbo från Porsche, inte GT2!

Sen har du alla nämnda i GT2 utföranden, förutom 991 som kommer senare. Annars är det ju rätt, både Turbo och GT2 har turbomotorer.

...
    Själv ser jag helst till att folk faktiskt använder karossens siffror då det blir lättare för mig att veta just vilken modell han eller hon kör. Om någon säger att bilen är en 911 så har jag inte en aning om vilken modell, det enda man vet då är att bilen är en 911.

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005

Så du säger att du har en BMW E38 om någon frågar eller? Modellen heter 911, vill man förtydliga det ännu ner säger man 997 GT2.

Sen är det knappast för att vara "fina i kanten" som man säger 997/996, utan för att folk ska veta vilken 911 det är... Precis som med BMW, Mercedes etc. Alla har inte full koll på när 996 blev 997.

Registered User kymis avatar
    Namn
    Andreas N
    Reg.datum
    aug 2005
    Eller så säger man helt enkelt vilken årsmodell det är,så slipper man denna löjliga diskussion.Porschenördar fattar,andra nöjer sig med just från vilket år folkan är ifrån.

Men för att återgå till topic,vad händer med träskochauffören?

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Ja jäsiken, det tog skrufv.... Känsliga gossar, eller ämne verkar det som...

Ja ja, nu var det ju aldrig min mening elakartad utan bara rent spontan...

Folk säger ofta Porsche turbo om en Porsche, om den har just turbo.

Jag var inte helt säker på om det var just en turbo, eller en GT2 han har, bara att det var en turbo, så jag skrev turbo. Det var tydligen inte bra.

Men en turbo är det ju hur som helst, en turbomotor alltså.

Och många som gillar Porsche svänger sig med 993 997 o s v precis som att många ink. mig själv ofta använder BMW's E-nummer när man pratar BMW med andra bilintresserade eller BMW-kunniga.

Så, överlever ni denna enkla förklaring utan att kasta er på tangenterna för att pekfingra mig ånyo...?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •