VAR är Hans Dalhbäck? - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 46
    har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Ja jäsiken, det tog skrufv.... Känsliga gossar, eller ämne verkar det som...

Ja ja, nu var det ju aldrig min mening elakartad utan bara rent spontan...

Folk säger ofta Porsche turbo om en Porsche, om den har just turbo.

Jag var inte helt säker på om det var just en turbo, eller en GT2 han har, bara att det var en turbo, så jag skrev turbo. Det var tydligen inte bra.

Men en turbo är det ju hur som helst, en turbomotor alltså.

Och många som gillar Porsche svänger sig med 993 997 o s v precis som att många ink. mig själv ofta använder BMW's E-nummer när man pratar BMW med andra bilintresserade eller BMW-kunniga.

Så, överlever ni denna enkla förklaring utan att kasta er på tangenterna för att pekfingra mig ånyo...?
    Du har fel. Ingen säger turbo till en GT2:a.

Dessutom var det du som försökte rätta folk från första början, men hade fel. Ingen big deal.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg
    Du har fel. Ingen säger turbo till en GT2:a.

Dessutom var det du som försökte rätta folk från första början, men hade fel. Ingen big deal.
    Men... det är ju fortfarande en turbomatad Porsche? Om Man turbokonverterar en Boxter eller Cayman, är det då också fel att säga att det är en Porsche turbo?

Tycker det är jävligt mycket pedant-gnäll nu, antagligen just för att få en chans att minsann påpeka att KTL skrev fel! För det var ju såååååååå dåligt av honom att skriva fel, så nu tar vi och minsann kastar lite ruttna tomater på honom! FÖR HAN SKREV JU FEL FFS!!!
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

2 hjul 1800 cc
    Namn
    Egon
    Reg.datum
    okt 2010
    Är det fler än jag som har förstått varför vissa har så förbannat många inlägg?

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg
    Så du säger att du har en BMW E38
    När det gäller BMW så är det folk med basmodeller som brukar använda karosskoder.

Om nån skriver "E36" i signatur så är det med stor sannolikhet en fyrcylindrig modell. Har man en 328i så ser man nog till att skriva ut det.

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Perc Visa inlägg
    När det gäller BMW så är det folk med basmodeller som brukar använda karosskoder.

Om nån skriver "E36" i signatur så är det med stor sannolikhet en fyrcylindrig modell. Har man en 328i så ser man nog till att skriva ut det.
    För att inte tala om utifall det är en 330
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Men... det är ju fortfarande en turbomatad Porsche? Om Man turbokonverterar en Boxter eller Cayman, är det då också fel att säga att det är en Porsche turbo?

Tycker det är jävligt mycket pedant-gnäll nu, antagligen just för att få en chans att minsann påpeka att KTL skrev fel! För det var ju såååååååå dåligt av honom att skriva fel, så nu tar vi och minsann kastar lite ruttna tomater på honom! FÖR HAN SKREV JU FEL FFS!!!
    Klart att det är fel att säga Porsche Turbo till en turbokonverterad Boxster? Då säger man Porsche Boxster med turbo. Porsche Turbo är 911 Turbo.

Jag tycker det mest är underhållande att se hans konstiga resonemang, speciellt när det var han själv som startade diskussionen. Jag bryr mig inte om han har rätt elle fel, jag bryr mig inte om det här forumet. Loggar in någon gång i veckan om ens det nuförtiden och då försöker jag givetvis göra det mest underhållande med den korta stunden.

Jag tycker helt enkelt att det är riktigt kul att KTL kan läsa igenom 400-sidors böcker för att få rätt och han ger sig aldrig om han har fel (även fast han själv givetvis tror att han har rätt).

Nog om det, tillbaka till Dahlbäck.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Vart är Hans Dalhbäck

Haha... MED Turbo. Kort och koncist, mycket tangentbordsdiarré helt i onödan! The shit hit the fan.. and flew right into another fan!

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar

Jag tror du är närmast sanningen jag.....

Vad gäller effekten som någon annan frågade om så ser jag ingen direkt anledning att tvivla på att den skulle ligga ungefär i de krokarna som det uppges.

Det är ju en stor motor som är känd för att gå att få bra flås i om man envisas, och med tanke på hur den gått på Mdrei's olika event så känns det inte osannolikt att den har gott om mos.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    För att inte tala om utifall det är en 330
    Fast det är väl en BMW Turbo

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Men herregud!
    En Porsche 911 Turbo är nog för 99% av befolkningen en Porsche med 6 cylindrig svansmotor och stressfläkt. Att utveklingen sedan gått däran att alla Porschar (eller andra märken för den delen) inte skriver ut Turbo i modellnamnet på alla modeller som råkar ha turbo ändrar väll inte det faktum att det ÄR en Porsche Turbo..? Jag menar, skriver man bara att personen i fråga kör en vass 911 Turbo, utan att precisera mera nogrant en så, så har man väll igentligen bara skrivit att det är en av alla 911 modeller, och att den har turbomotor...
    Tycker inte att min kompis ljuger när han säger att han har haft en Volvo 142 Turbo...

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av LLLLLL Visa inlägg
    Men herregud!
    En Porsche 911 Turbo är nog för 99% av befolkningen en Porsche med 6 cylindrig svansmotor och stressfläkt. Att utveklingen sedan gått däran att alla Porschar (eller andra märken för den delen) inte skriver ut Turbo i modellnamnet på alla modeller som råkar ha turbo ändrar väll inte det faktum att det ÄR en Porsche Turbo..? Jag menar, skriver man bara att personen i fråga kör en vass 911 Turbo, utan att precisera mera nogrant en så, så har man väll igentligen bara skrivit att det är en av alla 911 modeller, och att den har turbomotor...
    Tycker inte att min kompis ljuger när han säger att han har haft en Volvo 142 Turbo...
    Porsche har flera olika 911 modeller bl a 911 turbo, 911 Turbo S, 911 GT3, 911 GT2.

En 911 Tyrbo är just porsches 911 Turbo medan en 911 GT2 är en 911 GT2 att båda har turbo är en helt annan sak.

Skulle faktist istället gissa att 99% av befolkningen tänker på 911 Turbo när någon säger 911 Turbo för majoriteten av befolkningen har inte en aning om att GT2an har turbo eller att det ens finns någon annan 911 modell med turbo

Holdingmonster win Krullerts avatar
    Namn
    Nicklas J
    Reg.datum
    dec 2004
    Går det inte att lägga in en poll i tråden hur många som tänker på modellen 911 Turbo om man säger 911 turbo? :P

Om man säger att det är en 911 turbo, när det är en GT2, så är det för att man inte vet att det är en GT2. Inte så allvarligt misstag, men fortfarande ett misstag, på internet får man lida om man gör ett misstag, om man börjar försvara sitt misstag istället för att rakt av erkänna det, gör man det såklart värre för sig själv
    http://www.garaget.org/?car=42289
    oskar thorn says
    there is no disreplesmet for cubic in inches

Registered User
    Namn
    Henrik K
    Reg.datum
    mar 2003
    Jobb
    Säljare
    Döp om tråden till idioter som pratar modellbeteckningar ,2 hela två inlägg handlar om Hans Dahlbäck i den här tråden. Moderator ?
    Mina gamla bilar
    s2 coupe -91
    s2 coupe -92
    s2 avant -94

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av Krullert Visa inlägg

Om man säger att det är en 911 turbo, när det är en GT2, så är det för att man inte vet att det är en GT2. Inte så allvarligt misstag, men fortfarande ett misstag, på internet får man lida om man gör ett misstag, om man börjar försvara sitt misstag istället för att rakt av erkänna det, gör man det såklart värre för sig själv
    Och jag erkände direkt mitt misstag när det påpekades att det var en GT2, och försökte inte alls försvara att jag skrivit fel, för det hade jag ju gjort, men förklarade varför jag skrev fel. Helt enkelt för att jag då inte kom ihåg exakt vilken modell det var, utan bara att det var en modell med turbo.

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Porsche har flera olika 911 modeller bl a 911 turbo, 911 Turbo S, 911 GT3, 911 GT2.

En 911 Tyrbo är just porsches 911 Turbo medan en 911 GT2 är en 911 GT2 att båda har turbo är en helt annan sak.

Skulle faktist istället gissa att 99% av befolkningen tänker på 911 Turbo när någon säger 911 Turbo för majoriteten av befolkningen har inte en aning om att GT2an har turbo eller att det ens finns någon annan 911 modell med turbo
    Precis det jag menar...Jag tillhör ju i så fall majoriteten, som inte har en aning om vad en 997 GT2 är (mer en att det är nån mordernare Porsche), så för mej säger ju 911 Turbo mera om vad det faktiskt är för något, även om modellen heter något annat i Porsches broschyrer...

Hur som, Dalhbäck har uppenbarligen en mordern Porsche (=allt som inte är luftkylt i mina ögon...) MED Turbo, som tydligen går utav helvete och ev. har 960 Dalhbäck hästar...Säger mej mer än om modellen råkar heta GT2....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •