Bilsnack
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 52
  1. #16
    Registered User
    Namn
    David G
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    31
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    fast orginal är det svårt att vålda det är inte direkt så man kan åka runt och sladda på torrasfalt som många vill tro. visst lite burnisar men mycket mer räcker inte effekten till

    har provat både helt orginal bilar och dom som varit lite små fixade med större turbo men relativt vättigt ladd och inte direkt så dom inbjuder för lek även om dom går bra.

    men helt klart en trevlig bil att köra oavsätt orginal eller ej.
    men man ska inte gå in med förväntingarna att en orginal gts-t är en raket för det är dom ej

    ska man leka så får man göra bakvagnen lite stelare och bort med styrväxeln bak och montera riktiga stag. sen på med en hel del mer ladd.
    polarn laddar bara 0.5 med sitt hks men då går den helt okej men turbo lagg som alltid endå ett väldigt litet agg enligt dom som kan dom där =)

    Hm hur pass dåligt går de? Just nu har jag en polo från 94a med 80 hästar typ, och tycker att den drar rätt bra när man gasar iväg från 1an. NU har jag inte suttit i nån typ av sportbil...

  2. #17
    Registered User
    Namn
    Joel G
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Jönköping
    Jobb
    CNC Tekniker
    Inlägg
    318
    Citat Ursprungligen postat av steelrich Visa inlägg
    Hm hur pass dåligt går de? Just nu har jag en polo från 94a med 80 hästar typ, och tycker att den drar rätt bra när man gasar iväg från 1an. NU har jag inte suttit i nån typ av sportbil...
    Putte, om jag var i dina skor skulle jag leta efter en Mazda Miata.
    Förhållandevis enkel bil att äga med extremt mycket körglädje! Utan att ha kört en skyline skulle jag gissa att Miatan är roligare på småvägar kring landsbygden.
    Om du åker polo idag kommer du tycka att Mazdan är skitsnabb!

  3. #18
    Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm tyvärr...
    Inlägg
    660
    Eller en högerstyrd M3 e46 kanske?

  4. #19
    Krejsy juwser :) hall0ns avatar
    Namn
    Henrik H
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Huddinge
    Jobb
    It-tekniker
    Inlägg
    2 313
    Säger som ovan, är du inne på skyline spåret är du ju inte helt rädd för att köra högerstyrt.

    M3E46 finns för dom pengarna, och det är jäkligt mycket bil för pengarna. Grym motor, bra väghållning, och framförallt 10 gånger så bekväm som en R33 gts-t är.

    Du slipper turbo, trim osv, reservdelar finns överallt, kunskap finns överallt.

    Downsiden med det hela är väl kostnaden för försäkring på en M3a då förståss..
    .:: Huddinge Kustoms ::.
    Ingenting är inte bolt on hos Huddinge Kustoms
    Maila eller PM:a för hjälp med bilen!
    hallon@huddingekustoms.se

  5. #20
    Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Stockholm - Norrort
    Jobb
    Arbetsledare
    Inlägg
    4 375
    Som du ser Putte så är det bara välja sida Du kommer hitta medhjälpare vad du än väljer.

  6. #21
    Registered User
    Namn
    David G
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    31
    Citat Ursprungligen postat av hall0n Visa inlägg
    Säger som ovan, är du inne på skyline spåret är du ju inte helt rädd för att köra högerstyrt.

    M3E46 finns för dom pengarna, och det är jäkligt mycket bil för pengarna. Grym motor, bra väghållning, och framförallt 10 gånger så bekväm som en R33 gts-t är.

    Du slipper turbo, trim osv, reservdelar finns överallt, kunskap finns överallt.

    Downsiden med det hela är väl kostnaden för försäkring på en M3a då förståss..
    Hade tänkt mig en billigare skyline, runt 70, inte många e46 m3or som finns där... Hur går en lätt trimmad skyline mot en m3a vid ett rödljus? eller är de som att fråga hur lång ett snöre e?

  7. #22
    Super Moderator Skyracers avatar
    Namn
    Håkan Eriksson
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Stockholm
    Jobb
    Konsult + DJ
    Inlägg
    8 546
    Citat Ursprungligen postat av steelrich Visa inlägg
    Hade tänkt mig en billigare skyline, runt 70, inte många e46 m3or som finns där... Hur går en lätt trimmad skyline mot en m3a vid ett rödljus? eller är de som att fråga hur lång ett snöre e?
    Jättesvårt att säga, beror på väder och vind.
    Vad är lätt trimmad?
    En original E46 (345hk/365Nm?) går nog bra mot original 250hk GTS-25T eller 280hk GTR. BMWn går nog också bra mot lätt trim (säg ca GTS25T 300hk eller GTR 320hk) men får då svårt mot GTR med dens 4-hjulsdrift om det bara gäller att komma loss från rödljus.
    Men BMWn blir frånkörd mot Skyline med lite mer trim som t.ex. min på 400hk/500Nm.

    Mvh
    Håkan
    zatzy.com | crew
    SuperModerator - Zatzy.com
    E-mail: info@skyline.se

  8. #23
    Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Västkusten
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Inlägg
    3 836
    Citat Ursprungligen postat av hall0n Visa inlägg
    Säger som ovan, är du inne på skyline spåret är du ju inte helt rädd för att köra högerstyrt.

    M3E46 finns för dom pengarna, och det är jäkligt mycket bil för pengarna. Grym motor, bra väghållning, och framförallt 10 gånger så bekväm som en R33 gts-t är.

    Du slipper turbo, trim osv, reservdelar finns överallt, kunskap finns överallt.

    Downsiden med det hela är väl kostnaden för försäkring på en M3a då förståss..
    Dock är ju risken stor att de M3 e46orna är mer än slutkörda och importerade med osäker historik (exempelvis USA-importer via baltländerna) och blir en ÄN mer dyr affär än en Skyline, iallafall om man går ner på de ABSOLUT lägsta priserna... En Skyline GTS-T rör sig vanligen i en helt annan prisklass än en M3 e46...
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

  9. #24
    Registered Flusher
    Namn
    Alrik Palrik
    Reg.datum
    dec 2001
    Ort
    Hisingen
    Jobb
    miljonär
    Inlägg
    5 422
    den här tråden förvånar mig faktiskt. jag trodde inte folk ville ha f&f-raketer längre.
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

  10. #25
    Super Moderator Skyracers avatar
    Namn
    Håkan Eriksson
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Stockholm
    Jobb
    Konsult + DJ
    Inlägg
    8 546
    Citat Ursprungligen postat av Alriksson Visa inlägg
    den här tråden förvånar mig faktiskt. jag trodde inte folk ville ha f&f-raketer längre.
    F&F-raketer? Hmm i senaste filmen var det:

    1967 Chevrolet Camaro
    1969 Dodge Charger Daytona
    1969 Ford Anvil Mustang
    1970 Ford Escort RS1600 MK1
    1970 Plymouth Barracuda
    1971 Jensen Interceptor
    2002 Land-Rover Range Rover
    2002 Vauxhall Vectra MkII
    2007 Vauxhall Astra MkV
    2006 Aston Martin Vanquish
    2010 BMW M5 E60
    2012 Bensopra Nissan Skyline GT-R
    2011 Dodge Challenger SRT8
    2012 Dodge Charger SRT8
    2012 F1 Custom Ramp-Car
    2012 Lucra LC470
    Ferrari 360 Modena
    Ferrari F430 Scuderia
    Ferrari Enzo FXX (Replica)
    International MXT-MVA
    Koenigsegg CCX
    Subaru Impreza WRX STi
    2010 Alfa Romeo Giulietta
    Vickers-Armstrong FV 4201 Chieftain (Stridsvagn!)

    Men jag förstår vad du menade.

    Mvh
    Håkan
    zatzy.com | crew
    SuperModerator - Zatzy.com
    E-mail: info@skyline.se

  11. #26
    Registered User
    Namn
    David G
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    31
    Citat Ursprungligen postat av Alriksson Visa inlägg
    den här tråden förvånar mig faktiskt. jag trodde inte folk ville ha f&f-raketer längre.
    Det är ju de coolaste bilarna!

  12. #27
    Registered User
    Namn
    David G
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    31
    Citat Ursprungligen postat av Skyracer Visa inlägg
    F&F-raketer? Hmm i senaste filmen var det:

    1967 Chevrolet Camaro
    1969 Dodge Charger Daytona
    1969 Ford Anvil Mustang
    1970 Ford Escort RS1600 MK1
    1970 Plymouth Barracuda
    1971 Jensen Interceptor
    2002 Land-Rover Range Rover
    2002 Vauxhall Vectra MkII
    2007 Vauxhall Astra MkV
    2006 Aston Martin Vanquish
    2010 BMW M5 E60
    2012 Bensopra Nissan Skyline GT-R
    2011 Dodge Challenger SRT8
    2012 Dodge Charger SRT8
    2012 F1 Custom Ramp-Car
    2012 Lucra LC470
    Ferrari 360 Modena
    Ferrari F430 Scuderia
    Ferrari Enzo FXX (Replica)
    International MXT-MVA
    Koenigsegg CCX
    Subaru Impreza WRX STi
    2010 Alfa Romeo Giulietta
    Vickers-Armstrong FV 4201 Chieftain (Stridsvagn!)

    Men jag förstår vad du menade.

    Mvh
    Håkan
    Kanske bör tas i en annan tråd, men varför går de ifrån temat helt för? Inte lika coolt att sätta sig i en ferrari som e bra redan från frabrik som att trimma en lite sämmre bil, håller ni inte med?

  13. #28
    Registered User
    Namn
    David G
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    31
    Citat Ursprungligen postat av Skyracer Visa inlägg
    Jättesvårt att säga, beror på väder och vind.
    Vad är lätt trimmad?
    En original E46 (345hk/365Nm?) går nog bra mot original 250hk GTS-25T eller 280hk GTR. BMWn går nog också bra mot lätt trim (säg ca GTS25T 300hk eller GTR 320hk) men får då svårt mot GTR med dens 4-hjulsdrift om det bara gäller att komma loss från rödljus.
    Men BMWn blir frånkörd mot Skyline med lite mer trim som t.ex. min på 400hk/500Nm.

    Mvh
    Håkan
    Hur mkt kostar det UNGEFÄR att få upp den till 400hk från original? Finns det någon verkstad som man kan ta hjälp utav i stockholm eller är det bara självmeck som gäller?

  14. #29
    Super Moderator Skyracers avatar
    Namn
    Håkan Eriksson
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Stockholm
    Jobb
    Konsult + DJ
    Inlägg
    8 546
    Citat Ursprungligen postat av steelrich Visa inlägg
    Hur mkt kostar det UNGEFÄR att få upp den till 400hk från original? Finns det någon verkstad som man kan ta hjälp utav i stockholm eller är det bara självmeck som gäller?
    Det kostar väl UNGEFÄR 50k och mitt sista steg gjordes av Tumba Turbo Center. Bl.a ny turbo, bensinpump, spridare, downpipe, luftmassemätare m.m. inkl. mappning.
    Men då hade jag redan bl.a. ny intercooler, avgassystem, luftfilter, elektronisk laddtrycksregulator m.m.

    Mvh
    Håkan
    zatzy.com | crew
    SuperModerator - Zatzy.com
    E-mail: info@skyline.se

  15. #30
    Registered User
    Namn
    Max R
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    382
    Räknar du på att bilens kall vara i standardutförande så kan du rätt enkelt räkna lite på olika bilar som kommer passa din ekonomi bäst.

    Hade jag varit du hade jag antagligen spanat åt Bmw M3 E36.
    Mer maskin för "kaffepengar" så, får du inte som är hållbart.

    Räkna själv på några bilar, miltal per år, värdeminskningen, förbrukningen, försäkring och service/underhåll.
    Jämför lite olika priser på slitagedelar som tex bromsarna (skivor/belägg etc), koppling.

    Sedan så är det lite beroende på vart du tänkt gå, aldrig billigast att köpa den billigaste bilen heller.
    Turbo bilar är f.ö lättare att trimma för billig peng jämfört med en na, bägge till en viss gräns oftast.

    Men är det Skyline som gäller så skulle jag spara pengarna till ett finare ex och inte köpa någon ur bottensegmentet om du inte har mekplats och erfarenhet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •