Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 48

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Officellt: BMW presenterar stolt M4

Citat Ursprungligen postat av Fartgalen Visa inlägg
    Listar här en massa tillbehör till M3 E92 som jag antingen är starkt emot eller sätter stort frågetecken för:

Adaptiva strålkastare
    Navigator
    Infällbara & avbländbara backspeglar
    Farthållare
    Strålkastarspolare
    Belysningspaket (vad är detta?)
    Xenon-Ljus
    Värmesäten (om den nu inte används på vintern)
    Elstol passagerare fram
    Taklucka
    Parkeringssensorer fram
    Helljusassistent
    Automatisk rullgardin för bakrutan
    Adaptiva strålkastare - Knappast ngt som bidrar till ökad vikt, men som är värdefullt när man kör. Torde väl vara samma motor som en lag sitter i nivåregleringen fast ledad åt båda hållen?

Navigator - Absolut onödigt!

Infällbara & avbländbara backspeglar - Nja... Kanske inte nödvändigt, men bra om man bor i stan.

Farthållare - Varför? Väger ju knappast ngt?

Strålkastarspolare - Helt och hållet en onödig funktion på denna sorts bil + att man nog spar ett gäng kilon på att ta bort spolaren och tanken!

Belysningspaket (vad är detta?) - mysbelysning i och utan bilen.

Xenon-Ljus - skulle jag aldrig plocka bort!

Värmesäten (om den nu inte används på vintern) knappas ngn större viktbeaparing att ta bort.

Elstol passagerare fram - skulle inte nöja mig med passageraren. Sätt mekanisk även för föraren! Stor viktbesparing här!

Taklucka - Bort! Vem faan solar flinten ändå?

Parkeringssensorer fram - bah, inget som väger ändå, kan lika gärna va kvar.

Helljusassistent - kör man mycket på natten kan det nog vara värt, annars... tja... Är väl bara mjukvara egentligen så varför inte?

Automatisk rullgardin för bakrutan - varför de ens satt in denna övergår mitt förstånd!
    Alla som generaliserar är idioter!

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Jo och jag kan inte förstå att folk plockar på så mycket utrustning i sina sportbilar.
    Jag tycker även att det är dåligt av BMW att dom inte listar extravikten för varje tillägg. Skulle vara intressant kan man tycka.
    Listar här en massa tillbehör till M3 E92 som jag antingen är starkt emot eller sätter stort frågetecken för:

Adaptiva strålkastare
    Navigator
    Farthållare
    Strålkastarspolare
    Xenon-Ljus
    Elstol passagerare fram
    Taklucka
    Parkeringssensorer fram
    Helljusassistent

Allt det där och lite till är ett måste för min del. Men visst ska man åka bana och jaga tider två gånger i veckan så kanske man vill ha en lättare bil, kanske till och med en helt annat märke typ valfri Lotus.

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Robert G
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Auto Visa inlägg
    Allt det där och lite till är ett måste för min del. Men visst ska man åka bana och jaga tider två gånger i veckan så kanske man vill ha en lättare bil, kanske till och med en helt annat märke typ valfri Lotus.
    Lite så tänker jag också, hur många lider i verkligheten av några kilo extra utrustning, i jämförelse av bekvämligheten den ger?

Tycker att M4 går under kategorin snabb/rolig bruksbil, eller oftast blir använd som sådan, och då skall nog en viss grad av utrustning finnas att välja till. Det gissar jag att de som faktiskt KÖPER bilen ny vill ha. Detta vet garanterat BMW om, och erbjuder därför detta.

Individual oscarbs avatar
    Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Käka sallad två gånger i veckan istället så kanske ni sparar de extra kilona som ni vill banta bilen med
    ..

Vatos Locos
    Guest
    Jo och jag kan inte förstå att folk plockar på så mycket utrustning i sina sportbilar.
    Jag tycker även att det är dåligt av BMW att dom inte listar extravikten för varje tillägg. Skulle vara intressant kan man tycka.

Adaptiva strålkastare
    Navigator
    Farthållare
    Strålkastarspolare
    Xenon-Ljus
    Elstol passagerare fram
    Taklucka
    Parkeringssensorer fram
    Helljusassistent
    Väldigt enkelt, 7/10 som köper dessa bilar kommer att ha dessa som bruksbilar och kommer aldrig att köra bana etc. och då lägger man också pengar på tillbehör.

Registered User
    Namn
    Andreas G
    Reg.datum
    feb 2002
    Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg
    Väldigt enkelt, 7/10 som köper dessa bilar kommer att ha dessa som bruksbilar och kommer aldrig att köra bana etc. och då lägger man också pengar på tillbehör.
    Plus att en m3 utan utrustning lär vara osäljbar.

Förövrigt så ser nya m4an så jäkla grym ut! Men förstår inte varför dom gör den till m4. M3 är ju typ bmws starkaste varumärke och har alltid varit en coupe. Kommer det ingen ny m3?

ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Citat Ursprungligen postat av SideWays Visa inlägg
    Kommer det ingen ny m3?
    Jo, fast som 4 dörrars. Jag har hört att det ska komma mer info om både M3 och M4 om typ en månad.

Senast redigerat av Zafiro den 2013-08-18 klockan 15:19.
    Sugen på blockflöjts festival?

ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    7800 rpm till rödmarkering är helt okej för en turbo sexa
    Sugen på blockflöjts festival?

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Jag har ingen erfarenhet av varken xenon eller adaptiva strålkastare. det ska sägas. Xenon är säkert effektivare, och är det ingen nämnvärd viktskillnad så stryker jag den.
    Strålkastarspolning är ett lagkrav för Xenon-lampor har jag för mig. Likaså adaptiva strålkastare.

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    jul 2002
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Strålkastarspolare - Helt och hållet en onödig funktion på denna sorts bil + att man nog spar ett gäng kilon på att ta bort spolaren och tanken!
    Den delar väl tank med spolarvätskan som ska till rutor?Det är väl få bilar idag som har separata tankar till fram- och bakruta och belysning. Vem orkar fylla på i olika tankar liksom? Det borde innebära en extravikt på munstyckena och nån meter slang. Det lär inte handla om några kilon utan snarare gram.

För mig som inte har så bra koll på BMW, så känns den rätt lik M3 storleksmässigt. Hur mycket skillnad är det i storlek egentligen?

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg
    Strålkastarspolning är ett lagkrav för Xenon-lampor har jag för mig. Likaså adaptiva strålkastare.
    Automatisk nivåreglering tänker du nog på, det finns ingen lag som kräver adaptiva strålkastare bara för att bilen har xenon. Adaptiva strålkastare är extrautrustning i flesta fall!

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Automatisk nivåreglering tänker du nog på, det finns ingen lag som kräver adaptiva strålkastare bara för att bilen har xenon. Adaptiva strålkastare är extrautrustning i flesta fall!
    Det var jag som gjorde en tankevurpa där, självklart har du rätt.

Registered User
    Namn
    Carl B
    Reg.datum
    jan 2006
    Efter att ha kört C63 kanske nya M3 blir en bra ersättare. Borde åtminstone väga MINST 200 kg mindre än C63an... Heder åt BMW som satsar mycket på viktminskning. Synd att de inte gjorde det i fallet med nya M5:an som är en riktigt tung flundra.

Någon som vågar spekulera i prissättningen?

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Är så kåt på den här bilen! När kommer specen ut?

Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av DanneH Visa inlägg
    Den delar väl tank med spolarvätskan som ska till rutor?Det är väl få bilar idag som har separata tankar till fram- och bakruta och belysning. Vem orkar fylla på i olika tankar liksom? Det borde innebära en extravikt på munstyckena och nån meter slang. Det lär inte handla om några kilon utan snarare gram.

För mig som inte har så bra koll på BMW, så känns den rätt lik M3 storleksmässigt. Hur mycket skillnad är det i storlek egentligen?
    M4 är nya M3.
    BMW har valt att ändra modellbeteckningarna på coupémodellerna dvs.
    2,4,6 istället för tidigare modellnamn.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •