Riddermarks Bil Järfälla (gamla Ford) - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 45 av 45
    Registered User
    Namn
    Hans L
    Reg.datum
    jul 2005
    Citat Ursprungligen postat av K.L. Visa inlägg
    Hej,

nån som vet något om wrx sti'n dem har i hallen?

Mvh
    K.L.
    Jag va och kollade på den för några veckor sen.

Ingen bil jag hade köpt, enligt säljaren så hade den 2 ägare med handlare, när jag kollade upp det så 5st.

Värt att veta är att det har suttit ljusbox, det är därför 3 hål i huven som du ser som 3 silverprickar om du kollar noga på bilderna. Diverse hål i fronten också... Oklart om den följde med. Detta skulle vart gjort på fabriken vilket jag inte tror. Fanns även hål för stänklappar som det absolut inte hade suttit på tills vi visade hålen, då var det den tidigare ägaren men de var bortplockade och billiga och köpa.

Bilen var väldigt smutsig ute inne och motorrum, så lacken var svår att bedömma men den såg rätt schysst ut.

Oblans i hjulen eller liknande i farter över 110, tyckte även att den drog åt vänster när man nöp till på bromsen. Detta var dock lugnt för så beter sig alla sportbilar enligt säljaren.

Men åk och kolla på den, kanske jag som är kräsen

Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Citat Ursprungligen postat av Harre Visa inlägg

Ingen bil jag hade köpt, enligt säljaren så hade den 2 ägare med handlare, när jag kollade upp det så 5st.

Värt att veta är att det har suttit ljusbox, det är därför 3 hål i huven som du ser som 3 silverprickar om du kollar noga på bilderna. Diverse hål i fronten också... Oklart om den följde med. Detta skulle vart gjort på fabriken vilket jag inte tror. Fanns även hål för stänklappar som det absolut inte hade suttit på tills vi visade hålen, då var det den tidigare ägaren men de var bortplockade och billiga och köpa.

Bilen var väldigt smutsig ute inne och motorrum, så lacken var svår att bedömma men den såg rätt schysst ut.

Oblans i hjulen eller liknande i farter över 110, tyckte även att den drog åt vänster när man nöp till på bromsen. Detta var dock lugnt för så beter sig alla sportbilar enligt säljaren.

Låter precis som min erfarenhet av alla deras väktarbilar också

Registered User
    Namn
    Kai L.
    Reg.datum
    apr 2005
    Citat Ursprungligen postat av Harre Visa inlägg

Hej, okej, bra att du är kräsen, blir mindre problem då framöver:-) Jag har sett två 4000 milare tidigare fullt med stenskott och repade paneler i inredningen så det hoppade jag över. Jag skulle inte ge mer än max 199 000 kr för en 2008:a från en handlare. Risken finns ju för motorras då man hade problem med en del kolvringar 2008. Bilen ska inte dra snett vid inbromsning och obalans vill man ju heller inte ha, kan ju vara lättare krock i värsta fall så att något är snett i framvagnen.

Hur upplevde du bilen annars, var den slö eller pigg och hur är bullernivån i kupén? Har kört samma men diesel och den var väldigt bullrig och kändes billigt ihopsatt men sti'n kanske känns mer kvalité?

Med vänlig hälsning
    K.L.

Registered User
    Namn
    Hans L
    Reg.datum
    jul 2005
    Citat Ursprungligen postat av K.L. Visa inlägg
    Hej, okej, bra att du är kräsen, blir mindre problem då framöver:-) Jag har sett två 4000 milare tidigare fullt med stenskott och repade paneler i inredningen så det hoppade jag över. Jag skulle inte ge mer än max 199 000 kr för en 2008:a från en handlare. Risken finns ju för motorras då man hade problem med en del kolvringar 2008. Bilen ska inte dra snett vid inbromsning och obalans vill man ju heller inte ha, kan ju vara lättare krock i värsta fall så att något är snett i framvagnen.

Hur upplevde du bilen annars, var den slö eller pigg och hur är bullernivån i kupén? Har kört samma men diesel och den var väldigt bullrig och kändes billigt ihopsatt men sti'n kanske känns mer kvalité?

Med vänlig hälsning
    K.L.
    Jag tyckte den var pigg och drog rätt jämt över hela registret, man hörde väldigt lite av motorn men lite buller så jag misstänker att de är liknande som dieseln. Lite knakande plast och dylikt.

Personligen kommer jag inte köpa en bil av Riddermark, om jag skulle åka dit igen så är det för att få ett gott skratt när de flesta av personalen kommer med skumma påståenden. Om ni åker dit så prata med säljaren som kommer från götet eller liknande, han va i alla fall trevlig och verkade vettig att prata med.

Registered User
    Namn
    Joel L
    Reg.datum
    okt 2013
    Vill bara upplysa om att Kindwalls och Riddermark inte har något med varandra att göra förutom att dom delar samma lokaler. Riddermark har tagit över Kindwalls gamla bilhall. Kindwalls VD heter Daniel Öhrstedt som driver det nya Bolaget Kindwalls sverige AB efter konkursen 2012 som ett rent service och plåtreparations-företag. Riddermarks VD heter Alexander Riddermark. ( för er som undrar sambandet )

Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Citat Ursprungligen postat av Joellabero Visa inlägg
    Vill bara upplysa om att Kindwalls och Riddermark inte har något med varandra att göra förutom att dom delar samma lokaler. Riddermark har tagit över Kindwalls gamla bilhall. Kindwalls VD heter Daniel Öhrstedt som driver det nya Bolaget Kindwalls sverige AB efter konkursen 2012 som ett rent service och plåtreparations-företag. Riddermarks VD heter Alexander Riddermark. ( för er som undrar sambandet )
    Då ber jag om ursäkt, det var en av era gamla anställda som gav mig den informationen.

Registered User
    Namn
    Nalle A
    Reg.datum
    jun 2016
    Tråden ligger kanske nere men tar upp det ändå..
    Ringde och frågade på en V70 2.5t 2006 17.500mil sökte upp föregående ägaren som sa att slavcylindern till urtrampningslagret läckte och att han fyllt på vid 2 tillfällen. Läcker inte mycket men dock ett läckage..påtalade det för säljaren som mer eller mindre (sket) i det...men kunden som bytte in bilen fick avdrag på inbytes priset för att kamrem ska bytas på 6000kr vilket jag också tog upp men men när jag frågade om kamremmen var bytt vart det tyst en stund och säljaren bad att få återkomma vilket han gjorde men inte med svar på frågan utan sa att bilen var såld... Nja köpa bil på Riddermarks...jo det kan man om man kollar upp bilens bakgrund..vilket jag gjorde ringde även Volvo och fick bekräftat att 2014 fick ägaren ett påpekande på slavcylindern men valde att inte göra nått åt det. Kostnad på Volvo 10-15 tusen...inge skoj att sälja bil till nån som Bryr sig.

Registered User
    Namn
    JoelB
    Reg.datum
    okt 2005
    Säkert finns det bra folk på riddermark, säkert även fina bilar men även hos mig så ringde diverse varningsklockor när jag och min sambo var där och kollade på bil. Vi skulle byta våran Golv GTI mot en V70II T5 som stod hos dem i ett hyffsat skick. Efter en del chittchattande med säljaren så började jag förstå vad snubben gick för. Han kunde inte svara mig på någonting i teknisk väg, (gällande motor, förbrukning, fördel/nackdel olika motoralternativ etc), han kunde inte redogöra för olika utrustningspaket, han kunde heller inte ge mig någon feedback på en annan bil i hallen som skulle kunna matcha våra önskemål. Simpla saker som vem som helst ur detta forum skulle tycka vara helt rimliga och ganska roliga saker att diskutera när det gäller bilaffärer.

Detta beteende fick mig i alla fall att börja gräva lite i bilförsäljaryrket, och jag insåg på ju fler bilfirmor jag besökte att de flesta av självaste säljarna som står och ska kränga bilar till vanliga svenssons utan nån vidare kunskap om begagnade bilar, generellt sett har extremt dålig koll på bilar överlag bortsett från vilka bilar som är på kampanj och annat smörj för att få bilen såld. Bl.a så köpte vi till slut en Audi A4 B8, denna skulle fås med sommar och vinterhjul, och jag bad att få se på vinterhjulen innan affären blev av. Det var ett par gamla hakka 5or med helt blankslitna dubbar (helt släta). Jag konfronterade säljaren och frågade honom vad jag ska med dessa till då dubbarna är helt verkningslösa, denna fantastiska säljare bad mig då tänka på att det faktiskt var ett Nokian kvalitétsdäck och på dyrare däck så åker dubbarna ner i marken med hjälp av bilens tyngd...

Jag har själv varit inne på att byta karriär och försöka mig på att sälja lite bilar för att bilar är bland det roligaste jag vet, så jag fick för mig en dag att ringa till självaste Riddermark för att få veta vad som drivit denne till att starta sin verksamhet och fick det enkla svaret: "Jag har aldrig brytt mig ett dugg om bilar, jag har aldrig varit intresserad utav bilar och jag kan inte speciellt mycket om bilar, jag startade enbart för att bygga upp ett vinstdrivande bolag och min målsättning är att bli störst i norden"

Om den inställningen genomsyrar hans verksamhet så finns det ju ett ganska obetydligt intresse i de att objekten som man saluför ska ha en genomgående god historik och ett hållbart ägande över tid, men sålänge man har såna mängder och lyckas köpa in alla Sveriges slutkörda tjänstebilar med hyffsade marginaler så antar jag att det är en bra business.

Jag förstår att det finns jättebra säljare där ute med ett stort bilintresse och mycket kunskap, jag vill inte trampa Er på tårna. Tänkte bara dela med mig lite av min spaning!

Nu blev det ett sidospår, men jag är beredd att skriva under på TS känsla kring Riddermark bil i Järfälla. Köp din bil någon annanstans.
    Senast redigerat av joe den 2016-06-07 klockan 01:06.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av joe Visa inlägg
    Säkert finns det bra folk på riddermark, säkert även fina bilar men även hos mig så ringde diverse varningsklockor när jag och min sambo var där och kollade på bil. Vi skulle byta våran Golv GTI mot en V70II T5 som stod hos dem i ett hyffsat skick. Efter en del chittchattande med säljaren så började jag förstå vad snubben gick för. Han kunde inte svara mig på någonting i teknisk väg, (gällande motor, förbrukning, fördel/nackdel olika motoralternativ etc), han kunde inte redogöra för olika utrustningspaket, han kunde heller inte ge mig någon feedback på en annan bil i hallen som skulle kunna matcha våra önskemål. Simpla saker som vem som helst ur detta forum skulle tycka vara helt rimliga och ganska roliga saker att diskutera när det gäller bilaffärer.

Detta beteende fick mig i alla fall att börja gräva lite i bilförsäljaryrket, och jag insåg på ju fler bilfirmor jag besökte att de flesta av självaste säljarna som står och ska kränga bilar till vanliga svenssons utan nån vidare kunskap om begagnade bilar, generellt sett har extremt dålig koll på bilar överlag bortsett från vilka bilar som är på kampanj och annat smörj för att få bilen såld. Bl.a så köpte vi till slut en Audi A4 B8, denna skulle fås med sommar och vinterhjul, och jag bad att få se på vinterhjulen innan affären blev av. Det var ett par gamla hakka 5or med helt blankslitna dubbar (helt släta). Jag konfronterade säljaren och frågade honom vad jag ska med dessa till då dubbarna är helt verkningslösa, denna fantastiska säljare bad mig då tänka på att det faktiskt var ett Nokian kvalitétsdäck och på dyrare däck så åker dubbarna ner i marken med hjälp av bilens tyngd...

Jag har själv varit inne på att byta karriär och försöka mig på att sälja lite bilar för att bilar är bland det roligaste jag vet, så jag fick för mig en dag att ringa till självaste Riddermark för att få veta vad som drivit denne till att starta sin verksamhet och fick det enkla svaret: "Jag har aldrig brytt mig ett dugg om bilar, jag har aldrig varit intresserad utav bilar och jag kan inte speciellt mycket om bilar, jag startade enbart för att bygga upp ett vinstdrivande bolag och min målsättning är att bli störst i norden"

Om den inställningen genomsyrar hans verksamhet så finns det ju ett ganska obetydligt intresse i de att objekten som man saluför ska ha en genomgående god historik och ett hållbart ägande över tid, men sålänge man har såna mängder och lyckas köpa in alla Sveriges slutkörda tjänstebilar med hyffsade marginaler så antar jag att det är en bra business.

Jag förstår att det finns jättebra säljare där ute med ett stort bilintresse och mycket kunskap, jag vill inte trampa Er på tårna. Tänkte bara dela med mig lite av min spaning!

Nu blev det ett sidospår, men jag är beredd att skriva under på TS känsla kring Riddermark bil i Järfälla. Köp din bil någon annanstans.
    Säljarna på Riddermark brukar generellt liknas med telefonförsäljare. Vill du träffa genuina och entusiastiska bilförsäljare så är det ofta mindre mer nischade företag du ska besöka. Jag är själv i branschen och känner till det du skriver.
    BILSNACK | crew

M-power
    Namn
    Björn A
    Reg.datum
    feb 2006
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Säljarna på Riddermark brukar generellt liknas med telefonförsäljare. Vill du träffa genuina och entusiastiska bilförsäljare så är det ofta mindre mer nischade företag du ska besöka. Jag är själv i branschen och känner till det du skriver.
    Håller med Erik. Är också med i branchen och känner till exakt det du säger. Många utav mina bekanta kan inte ett dugg om bilar men de är däremot bra försäljare.

Registered User
    Namn
    Sten R
    Reg.datum
    sep 2016

Självklart kan vi bilar bättre!!

Citat Ursprungligen postat av joe Visa inlägg

Jag är inte ett dugg förvånad! För det första så är Alexander Riddermark inte någon säljare - han är grundare och VD av ett bilhandelsföretag. Han har anställda säljare. Dessa säljare - och de är många - har naturligtvis olika intresse- och kunskapsnivåer beträffande bilar. Att en säljare skall kunna det tekniska vore väl underbart, men jag tror det är orealistiskt. De har ju istället anställda fordonstekniker och testare samt en egen verkstad. Jag köpte en begagnad bil där i somras och fick problem med att ett bromsok hade låst sig och slitit ned bromsbeläggen på insidan och även repat bromsskivan fram. Kontaktade dem och fick prata med en garantiansvarig. Han kunde bilar!!!!! och hjälpte mig omedelbart. Jag fick utan kostnad nya skivor fram och nya belägg. Jag upplevde dem som ytterst seriösa och de hjälpte mig snabbt. Jag tror för övrigt inte att VD för Bilia, Din Bil, Hedin Bil eller Bavaria har något genuint bilintresse - och varför behöver de ha det?

about:blank
    Namn
    Lars E
    Reg.datum
    feb 2004
    Jag har köpt någon vagn från Riddermarks.
    Inget speciellt att vara upprörd över. Mina inbyten var sannolikt sämre än "nybilen" i fråga.
    I största allmänhet nöjd med firma. Slut citat.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Bilsäljare utan bilintresse är det allra vanligaste på de stora firmorna. Riktigt tråkigt må jag säga...

Mycket härligare att köpa bil av säljare med ett intresse för bilar. Värsta jag vet är att köpa bil av säljare som kan lika mycket som min egen mamma...
    BILSNACK | crew

about:blank
    Namn
    Lars E
    Reg.datum
    feb 2004
    Absolut Erik.
    Det är dock så att dessa specialiserade firmor sällan har bilen man vill ha i lager. Typ någonsin. Så en bil du vill ha eller en kunnig säljare? Som vanligt är själv bäste dräng.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av BIOS Visa inlägg
    Absolut Erik.
    Det är dock så att dessa specialiserade firmor sällan har bilen man vill ha i lager. Typ någonsin. Så en bil du vill ha eller en kunnig säljare? Som vanligt är själv bäste dräng.
    Jo så är det ju! Jag är själv bilhandlare och har ju såklart varit kund på Riddermark och andra stora ställen. Jag visar aldrig att jag är kunnig eller att jag är i branschen. Just Riddermark har jag följt med släktingar och andra för bilköp. Varje gång är nivån på säljarna helt urusel tycker jag. Det är rena telefonförsäljare man pratar med.
    BILSNACK | crew

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •