Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 52
    Soon ++1000hp andreas.es avatar
    Namn
    Andreas Eriksson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi
    Just Värmdövägen är absolut värst. Har aldrig road rage längre, förutom på den där vägen.

Varför, VARFÖR kör folk i 70-80 på 100 väg? Och varför är det inte 100km/h hela vägen till Skurubron?

Officiell Idiot
    Namn
    Sven L.
    Reg.datum
    aug 2013
    Jobb
    Egen företagare
    Nötter i trafiken. Det räcker med att åka ut i stan här där jag bor. Flesta har väl fått sitt körkort ur en frukostflingor paket, så som de kör inne i stan. Känner inte till väjningsplikt, blinkers m.m. Räcker med att köra i stan i några minuter och livet förkortas redan med några dagar tack vare dessa irriterande idioter.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av andreas.e Visa inlägg
    Just Värmdövägen är absolut värst. Har aldrig road rage längre, förutom på den där vägen.

Varför, VARFÖR kör folk i 70-80 på 100 väg? Och varför är det inte 100km/h hela vägen till Skurubron?
    Håller med dig till 100%! Du menar 222an från värmdö där det är 100? Det upphör precis när Nacka kommun börjar. Anledningen till att folk kör i 70 -80 tror jag har med rädsla att göra.

Om man vill träffa riktigt många nötter på samma ställe så kan jag tipsa om Sickla köpkvarter en löningshelg med halvtaskigt väder. Då ska alla ut o shoppa med bilen och det verkar vara personer som normalt sett inte kör bil=nötter i trafiken.
    BILSNACK | crew

Granada rules
    Namn
    Jörgen ,
    Reg.datum
    nov 2002
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Håller med dig till 100%! Du menar 222an från värmdö där det är 100? Det upphör precis när Nacka kommun börjar. Anledningen till att folk kör i 70 -80 tror jag har med rädsla att göra.

Om man vill träffa riktigt många nötter på samma ställe så kan jag tipsa om Sickla köpkvarter en löningshelg med halvtaskigt väder. Då ska alla ut o shoppa med bilen och det verkar vara personer som normalt sett inte kör bil=nötter i trafiken.
    hummer medtages eller??

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Jag kör ner till huvudstadsregionen ett par tre gånger om året. Dessa beteenden jag beskriver nedan ser jag aldrig aldrig någon annanstans än på just dom resorna, på sträckan mellan Vasa och Tammerfors. Sträckan är mestadels enfilig, med omkörningsfiler då och då på den södra halvan. Kuperad terräng och ganska mycket trafik.

Man har precis påbörjat en omkörning av två bilar när fanskapet som ligger framför en också kommer på att köra om, utan att kolla döda vinkeln. När man hänger sig på tutan brukar bilen vingla till och gå in bakom, eventuellt fullfölja omkörningen så jag får avbryta och gå in bakom.

Alternativ 2 som hänt några gånger är att en bil tar en hel omkörningsfil på sig att snigla sig förbi en lastbil, trots att jag ligger bakom och helt tydligt visar att jag också vill förbi innan det blir enfiligt igen.

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Håkan B
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom
    Dom gångerna jag kör till och i Sthlm, så upplever jag att folk är hjälpsamma i trafiken. Om man jämför med exempelvis Jönköping och andre mindre städer.

Hur som haver. Så upplevs svenskarna generellt som proffs i trafiken, om man kört i Södra Europa och Asien.
    Afrika ska vi inte ens tala om...
    Cinquecento

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Det varierar väldigt mycket på dom ställena. När jag hyrde tung MC på mitt dåvarande lätt MC-kort i Thailand på Koh Samui 1995 så ingick det inte hjälm, och jag fick aldrig uppleva varför det skulle behövas för det var i princip ingen trafik. Och inga djur förmodligen som skulle orsaka en krock. Däremot i Bangkok skulle jag inte hyrt något fordon.

I Namibia körde folk bra, däremot var det repetitiv afro-beat i utslitna högtalare på hög volym, på 6-timmars-turerna. Och när jag (och en dåvarande tjej) liftade från Sydafrika till Namibia med en lastbilschaffis, så visade han en blank pistol han hade vid växelspaken mot rån då antagligen.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Håkan B
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom
    Citat Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
    Det varierar väldigt mycket på dom ställena. När jag hyrde tung MC på mitt dåvarande lätt MC-kort i Thailand på Koh Samui 1995 så ingick det inte hjälm, och jag fick aldrig uppleva varför det skulle behövas för det var i princip ingen trafik. Och inga djur förmodligen som skulle orsaka en krock. Däremot i Bangkok skulle jag inte hyrt något fordon.

I Namibia körde folk bra, däremot var det repetitiv afro-beat i utslitna högtalare på hög volym, på 6-timmars-turerna. Och när jag (och en dåvarande tjej) liftade från Sydafrika till Namibia med en lastbilschaffis, så visade han en blank pistol han hade vid växelspaken mot rån då antagligen.
    Förlåt för OT.
    Men ni liftade alltså mellan Sydafrika och Namibia frivilligt, och båda överlevde utan större men?
    Cinquecento

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Det var aldrig riktigt obehagligt där vi var. Vi var aldrig särskilt långt in i Sydafrika. Dom flesta åkturerna betalade vi för men på vissa sträckor fanns inte dom vanliga minibussarna. Bilarna som användes som taxi i Windhoek såg ut som skit men inte på grund av krockar utan extremt slitage på potthåls-vägar.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

Soon ++1000hp andreas.es avatar
    Namn
    Andreas Eriksson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg

Yes 222an. Där vägverket dessutom har fått sätta upp skyltar som uppmanar folk att använda båda körfälten vid kö. Tidigare så var det 3-4 mil kö i ena filen bara för att 2-1 vägen gick ihop flera kilometer längre fram. Folk klarar ju inte av att köra blixtlås, de måste stanna helt. Samma vid tomma rondeller, stanna helt, se åt höger och vänster och kanske ändra radiostation. Sen gör det bra att köra. Jag blev prejad flera gånger när jag körde hela vägen fram till vägen gick ihop!

Vad tror du att folk är rädda för när det går i 100km/h på motorväg? Det måste ju vara allvarliga brister i körskolorna om hastigheter över 70km/h är skrämmande.

Sickla köpkvarter, Port73 mfl. är det inte så konstigt att det kör ihop sig. Puckade infarter, trångt och jävligt. Det ska ju så klart inte vara något hinder för en normalbegåvad. Men jag stör mig på att ingen kan bygga tillräckligt stora infarter eller parkeringsrutor. Alla värdelösa förare ställs ju inför sin livs utmaning när det ska parkeras och manövreras på stormarknader.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av andreas.e Visa inlägg
    Vad tror du att folk är rädda för när det går i 100km/h på motorväg? Det måste ju vara allvarliga brister i körskolorna om hastigheter över 70km/h är skrämmande.
    Var på hojskolan igår och körde första gången, i manöverprov i 50 var folk bajsnödiga för att överhuvudtaget gasa upp till 50! För att inte tala om bromsprov från 90. Helt jävla sanslöst, folk VÄGRAR att lära känna sina fordon (inte ens på avspärrat område med massa skydd och grejer vill de lära känna hur fordonet veter sig i olika situationer) och det är dessa stofiler man så ofta stöter på i trafiken!

Registered User
    Namn
    Rikard A
    Reg.datum
    okt 2005
    Idag så valde en ung dam att stanna mitt på Rågsvedsvägen i sin fina SUV.
    Ni som är bekanta med de södra delarna av Stockholm kanske känner till denna sträcka.
    Mitt på bron över Magelungsvägen fick hon ett samtal och som ni vet så kan inte honkönet göra två saker samtdigt som att köra bil rakt fram och svara i mobilen.
    Så det blev tvärnit och så kunde man skymta en tjej tittandes i backspegelen pratandes i mobil.
    Behöver hon hjälp? Har hon soppatorsk? Kan jag hjälpa denna unga dam (läs: hoppas få ligga).

Glöm det där med att kvinnor inte kan göra två saker samtidigt.
    Hon kunde minsann veva ner rutan och skicka ut ett finger högt till alla som tutade SAMTIDIGT som hon pratade i telefon.

Det är inte första gången jag sett henne göra saker som detta...

/Jag letar kamera att sätta i bilen nu

Granada rules
    Namn
    Jörgen ,
    Reg.datum
    nov 2002
    Citat Ursprungligen postat av 0an Visa inlägg
    Idag så valde en ung dam att stanna mitt på Rågsvedsvägen i sin fina SUV.
    Ni som är bekanta med de södra delarna av Stockholm kanske känner till denna sträcka.
    Mitt på bron över Magelungsvägen fick hon ett samtal och som ni vet så kan inte honkönet göra två saker samtdigt som att köra bil rakt fram och svara i mobilen.
    Så det blev tvärnit och så kunde man skymta en tjej tittandes i backspegelen pratandes i mobil.
    Behöver hon hjälp? Har hon soppatorsk? Kan jag hjälpa denna unga dam (läs: hoppas få ligga).

Glöm det där med att kvinnor inte kan göra två saker samtidigt.
    Hon kunde minsann veva ner rutan och skicka ut ett finger högt till alla som tutade SAMTIDIGT som hon pratade i telefon.

Det är inte första gången jag sett henne göra saker som detta...

/Jag letar kamera att sätta i bilen nu
    nästa gång du ser henne stanna bilen bakom och ring polisen

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Hakan Visa inlägg
    Dom gångerna jag kör till och i Sthlm, så upplever jag att folk är hjälpsamma i trafiken. Om man jämför med exempelvis Jönköping och andre mindre städer.

Hur som haver. Så upplevs svenskarna generellt som proffs i trafiken, om man kört i Södra Europa och Asien.
    Ja jag håller med dig, folk hjälper gärna till här om man visar vad man vill göra, blinka osv.

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Hakan Visa inlägg

Låt oss säga som så att det är mer spännande ut i trafiken utomlands

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •