Bilsnack
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 43 av 43
    Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av vada110 Visa inlägg
    Vad tror ni om man ska åka från kungsholmen till bromma runt 18 tiden. Borde väl vara lugnt förutom all kö då...?
    Verkar ha varit väldigt få som tagit bilen, för mig tog det t ex 15 min från Sheraton till Sollentuna centrum nu vid 17.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Glöm inte att det även gäller för familjerna till samtliga son får/fått PUT.

Med andta ord, bara att räkna än mer nedmontering av skola, sjukvård, äldrevård, polisen, och för att inte tala om hur den lilla spillran som idag är kvar utav Försvaret lär ryka för att finansiera det... Än så länge har ju inte alla hundtatusentals somalier och afghaner börjat generera inkomster, trots att de ju brukar beskrivas som en veritabel skattkista som bara väntar på att öppnas..
    Se om ditt eget hus först som farsan brukar säga, fast han är inte politiker.

Den verkliga baksmällan kommer den dag Sverige kommer på ekonomiskt obestånd, då ladan inte är lika välfylld med pengar som kan delas ut.

Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Nu kommer alla tro det är fritt fram imorgon, så det är säkert full smet som vanligt i morgon. VIlket betyder att det skiter sig när han ska hem

Senior user TheMPGs avatar
    Namn
    David Ö
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Kanelbullekonsult
    E4 Uppsalavägen S i höjd med Haga Norra kl 17 aka "parkeringsplatsen"
    Jag fixar din A/C

Registered User robzters avatar
    Namn
    Robin E
    Reg.datum
    jul 2006
    fattar inte att dom inte kan köra transporter med helikopter istället. då är ju problemen lösta. eller varför går inte FN och hela världen ihop och köper ett litet land där dom kan hålla neutrala möten så slipper vanliga svensson lida för något så onödigt som detta. kommer ihåg när hon fried rice från usa var här och skapade kaos för ett par år sen. lagom glad var man inte iaf.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Håkan B
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom
    Citat Ursprungligen postat av robzter Visa inlägg
    fattar inte att dom inte kan köra transporter med helikopter istället. då är ju problemen lösta. eller varför går inte FN och hela världen ihop och köper ett litet land där dom kan hålla neutrala möten så slipper vanliga svensson lida för något så onödigt som detta. kommer ihåg när hon fried rice från usa var här och skapade kaos för ett par år sen. lagom glad var man inte iaf.
    Det var så jobbigt alltså?
    Cinquecento

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Det handlar om att visa makt.

Registered User
    Namn
    Christian A
    Reg.datum
    maj 2006
    Jobb
    Arbetsledare
    Igår gick det 25min fortare att ta sig från Råcksta till Haninge vid 16.
    //Chippe

Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Jag fattar faktiskt inte hur folk tänker som säger som dig.

Klart det stör omgivningen. Men tänk ett par steg längre, typ 5 steg längre.

OM ett attentat sker mot bilen i fråga i konvojen kontra ett attentat mot en helikopter i luften, vad skulle vara den enskilt säkra dödsorsaken tro?

- Min gissningen, hur långt ner det är till marken.

Det som väger in är ju självklart olika saker, tex.

Hur ser hotbilden ut för statsbesöket?
    Hur ser riskanalysen ut för de olika transportmedlen, bil, järnväg, luftburet?

Bilvägen är överlägset bäst du du har mest val.

Varför väljer man då att störa trafiken så mycket? Ja så farligt är det inte till att börja med, om alla är beredda. Sedan är det viktigt att samtal hos varandra sker på det här sättet politiskt och för samarbeten osv. Ett stadsbesök är just ett besök av staden.

Jag vet inte hur tydlig man ska vara med vad det handlar om. Men i slutändan betyder relationer som skapas på det här sättet VÄLDIGT mycket för länder, städer, kommuner och till sist medelsvensson som knyter näven när han/hon inte kan röra sig fritt alla dagar på året i en stad som hyser 2.5 miljon människor.

Det är väldigt naivt att tro att det här är onödigt och spel för gallerierna. Vi är arbetsmyror, det vi gör och beslutar om är ingenting mot vad dessa människor skall bära på sina axlar. Därför är det viktigt vilken väg dessa människor färdas och med rätt skydd i relation till hotbild och riskanalys.

Till sist måste jag fråga, tror du inte att de som arbetar veckor med detta inte har tänkt på de 2 mest elementära lösningarna?

Registered User robzters avatar
    Namn
    Robin E
    Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av Tekniker Visa inlägg
    Jag fattar faktiskt inte hur folk tänker som säger som dig.

Klart det stör omgivningen. Men tänk ett par steg längre, typ 5 steg längre.

OM ett attentat sker mot bilen i fråga i konvojen kontra ett attentat mot en helikopter i luften, vad skulle vara den enskilt säkra dödsorsaken tro?

- Min gissningen, hur långt ner det är till marken.

Det som väger in är ju självklart olika saker, tex.

Hur ser hotbilden ut för statsbesöket?
    Hur ser riskanalysen ut för de olika transportmedlen, bil, järnväg, luftburet?

Bilvägen är överlägset bäst du du har mest val.

Varför väljer man då att störa trafiken så mycket? Ja så farligt är det inte till att börja med, om alla är beredda. Sedan är det viktigt att samtal hos varandra sker på det här sättet politiskt och för samarbeten osv. Ett stadsbesök är just ett besök av staden.

Jag vet inte hur tydlig man ska vara med vad det handlar om. Men i slutändan betyder relationer som skapas på det här sättet VÄLDIGT mycket för länder, städer, kommuner och till sist medelsvensson som knyter näven när han/hon inte kan röra sig fritt alla dagar på året i en stad som hyser 2.5 miljon människor.

Det är väldigt naivt att tro att det här är onödigt och spel för gallerierna. Vi är arbetsmyror, det vi gör och beslutar om är ingenting mot vad dessa människor skall bära på sina axlar. Därför är det viktigt vilken väg dessa människor färdas och med rätt skydd i relation till hotbild och riskanalys.

Till sist måste jag fråga, tror du inte att de som arbetar veckor med detta inte har tänkt på de 2 mest elementära lösningarna?
    Nu skiter jag faktiskt fullständigt i om herr president får vänta 20 minuter längre. då får han får påminnas hur det är att vara vanlig svensson. tycker inte dom ska ha några ytterligare rätt att spärra av hela jävla E4an. som är en så pass viktig puls i stockholm.

Jo men i USA där det är betydligt vanligare med terrorbrott så funkar det ju? varför skulle det inte funka här? Lilla sverige där självmordsbombarna är så pantade att dom inte klarar av att spränga sig själva knappt.

Det byggs inga relationer genom att skapa trafikkaos. relationer byggs genom förhandlingar och, köp inget annat. men om sveriges säkerhetsutrustning som vi redan köpt in inte duger åt herr obama tycker jag faktiskt att han kan stanna hemma.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Håkan B
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom
    Nu skiter jag faktiskt fullständigt i om herr president får vänta 20 minuter längre. då får han får påminnas hur det är att vara vanlig svensson. tycker inte dom ska ha några ytterligare rätt att spärra av hela jävla E4an. som är en så pass viktig puls i stockholm.

Jo men i USA där det är betydligt vanligare med terrorbrott så funkar det ju? varför skulle det inte funka här? Lilla sverige där självmordsbombarna är så pantade att dom inte klarar av att spränga sig själva knappt.

Det byggs inga relationer genom att skapa trafikkaos. relationer byggs genom förhandlingar och, köp inget annat. men om sveriges säkerhetsutrustning som vi redan köpt in inte duger åt herr obama tycker jag faktiskt att han kan stanna hemma.

Too cool for school...
    Cinquecento

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    Citat Ursprungligen postat av Chippe Visa inlägg
    Igår gick det 25min fortare att ta sig från Råcksta till Haninge vid 16.
    Järva var tomt vid kl 16
    tänk om det var så varje dag
    han borde flytta hit
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •