Bilsnack
Sidan 4 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 161
  1. #46
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 406
    Citat Ursprungligen postat av Segelflygarn Visa inlägg
    BMW skulle behova banta bort ~100kg for att den skall borja bli intressant.
    M4 är 80kg lättare än M3 E92.
    Visst går det att få ner vikten mer men då får man plocka ut utrustning och vem vill ha bilen då? Typ ingen..

  2. #47
    ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Data
    Inlägg
    13 105
    Citat Ursprungligen postat av Segelflygarn Visa inlägg
    BMW skulle behova banta bort ~100kg for att den skall borja bli intressant.
    Utan all extrautrustning väger den ju som M3 E46.
    Sugen på blockflöjts festival?

  3. #48
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    1 714
    Citat Ursprungligen postat av Auto Visa inlägg
    M4 är 80kg lättare än M3 E92.
    Visst går det att få ner vikten mer men då får man plocka ut utrustning och vem vill ha bilen då? Typ ingen..
    Speciellt med tanke på att 9 av 10 köpare kommer ha den som vardagsglidare på motorväg och aldrig besöka en bana. Är som sagt därför man använder turbomotor också, dess vridmoment och lågvarvsegenskaper är de facto vad köparna använder till 95% av körtiden enligt intervjuer med ///M själva.

    Tror man får se M divisionen som bilar som är bland de snabbare i sin klass, samtidigt mycket komfortabla , samtidigt fullt dugliga på bana. En rätt bra kompromiss för män i åldern 40-60 år som dessa bilar ( i verkligheten ) riktar sig till.

  4. #49
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 406
    Citat Ursprungligen postat av Supernova Visa inlägg
    Speciellt med tanke på att 9 av 10 köpare kommer ha den som vardagsglidare på motorväg och aldrig besöka en bana. Är som sagt därför man använder turbomotor också, dess vridmoment och lågvarvsegenskaper är de facto vad köparna använder till 95% av körtiden enligt intervjuer med ///M själva.

    Tror man får se M divisionen som bilar som är bland de snabbare i sin klass, samtidigt mycket komfortabla , samtidigt fullt dugliga på bana. En rätt bra kompromiss för män i åldern 40-60 år som dessa bilar ( i verkligheten ) riktar sig till.
    Exakt!

  5. #50
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Flyg
    Inlägg
    3 084
    Citat Ursprungligen postat av Supernova Visa inlägg
    Speciellt med tanke på att 9 av 10 köpare kommer ha den som vardagsglidare på motorväg och aldrig besöka en bana. Är som sagt därför man använder turbomotor också, dess vridmoment och lågvarvsegenskaper är de facto vad köparna använder till 95% av körtiden enligt intervjuer med ///M själva.

    Tror man får se M divisionen som bilar som är bland de snabbare i sin klass, samtidigt mycket komfortabla , samtidigt fullt dugliga på bana. En rätt bra kompromiss för män i åldern 40-60 år som dessa bilar ( i verkligheten ) riktar sig till.
    Med andra ord sa konkurrerar man med Mustang och Camaro i USA. Det ar egentligen en ganska tragisk utveckling fran E30 och E36.
    This message was posted using 100% recycled electrons

  6. #51
    Registered User BeastPowers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    779
    ingen BMW konkurrerar med Mustang och Camaro - det är inte samma köpgrupp - känner du nån som valt mellan en Camaro och en BMW? :-) inte jag iaf...

  7. #52
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 406
    Citat Ursprungligen postat av Segelflygarn Visa inlägg
    Med andra ord sa konkurrerar man med Mustang och Camaro i USA. Det ar egentligen en ganska tragisk utveckling fran E30 och E36.

  8. #53
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Flyg
    Inlägg
    3 084
    Citat Ursprungligen postat av BeastPower Visa inlägg
    ingen BMW konkurrerar med Mustang och Camaro - det är inte samma köpgrupp - känner du nån som valt mellan en Camaro och en BMW? :-) inte jag iaf...
    Jag kanner flera som, efter att ha jamfort prislapparna, inte har haft ett latt val. Speciellt inte efter det har testet.
    2011 BMW M3 Coupe vs. 2011 Ford Mustang GT Comparison - Motor Trend All Pages
    Nya Mussen ar ocksa satt pa dietkur.

    Mitt hopp ar satt till en M235i under 1400kg.
    This message was posted using 100% recycled electrons

  9. #54
    Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Segelflygarn Visa inlägg
    Jag kanner flera som, efter att ha jamfort prislapparna, inte har haft ett latt val. Speciellt inte efter det har testet.
    2011 BMW M3 Coupe vs. 2011 Ford Mustang GT Comparison - Motor Trend All Pages
    Nya Mussen ar ocksa satt pa dietkur.

    Mitt hopp ar satt till en M235i under 1400kg.
    Antar att det är dina amerikanska bekanta som gjort denna jämförelse, vågar lova att det i bästa fall är 1/10 som skulle göra samma val i Europa, M3 är som skrivits anpassad till den målgrupp som sedan tidigare brukar köpa M3/M4.

    Kan skjuta ditt hopp i sank redan nu, M235i kommer inte att väga under 1400kg.

  10. #55
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Raderad
    Jobb
    Flyg
    Inlägg
    3 084
    Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg
    Antar att det är dina amerikanska bekanta som gjort denna jämförelse, vågar lova att det i bästa fall är 1/10 som skulle göra samma val i Europa, M3 är som skrivits anpassad till den målgrupp som sedan tidigare brukar köpa M3/M4.

    Kan skjuta ditt hopp i sank redan nu, M235i kommer inte att väga under 1400kg.
    Japp, det ar darfor jag namnde konkurrensen i USA som ar den storsta marknaden, och p.g.a. vaxelkursen sa slar det hardare mot importerade bilar. Porsche 911 har lika svart mot Corvetten nar priset ar det dubbla. Den ar helt klart en battre bil, men alla ar inte gjorda av pengar.
    This message was posted using 100% recycled electrons

  11. #56
    Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Segelflygarn Visa inlägg
    Japp, det ar darfor jag namnde konkurrensen i USA som ar den storsta marknaden, och p.g.a. vaxelkursen sa slar det hardare mot importerade bilar. Porsche 911 har lika svart mot Corvetten nar priset ar det dubbla. Den ar helt klart en battre bil, men alla ar inte gjorda av pengar.
    USA var den största marknaden, Asien är den största marknaden i dagsläget.
    Så det BMW förlorar i Amerika tar de igen i Asien flera gånger om, speciellt kineser är kända för att vilja och stora och utrustade bilar och därmed så blir de tyngre.

    Amerikanerna är ökända att gagna sina egna märken, skall inte säga att Corvette och Mustang är dåliga bilar, men de står sig slätt gentemot konkurrenterna ifrån Europa och Japan, vilket också försäljningen bekräftar.

  12. #57
    Det löser sig.. Tco Satans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    420
    Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg

    Amerikanerna är ökända att gagna sina egna märken, skall inte säga att Corvette och Mustang är dåliga bilar, men de står sig slätt gentemot konkurrenterna ifrån Europa och Japan, vilket också försäljningen bekräftar.
    Menar du att det säljs fler m3or i USA per år än det säljs Mustanger respektive Camaros? Det låter underligt.

  13. #58
    Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Tco Satan Visa inlägg
    Menar du att det säljs fler m3or i USA per år än det säljs Mustanger respektive Camaros? Det låter underligt.
    Nopp, tvärtom.
    Majoriteten av Camaro och Mustang säljs i USA, vågar nog påstå att andelen är över 70% som säljs i USA av aktuella modeller.

  14. #59
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 406
    Verkar som att den kommer vara lite bananas M3/M4.

    Carsten Pries BMW M division -

    I don't feel like I'm at risk of over promising when I tell you that no one is ready for this engine. I wasn't prepared. The engine is an animal. The engine has shocking capabilities.

  15. #60
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Raderad
    Inlägg
    3 406
    Fet i rött!




Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •