Äldre lyxbil - beslutsångest - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 66
    Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Kolla upp service och reparationskostnader innan köp!
    Bilarna har tappat 80-90% av sitt värde och är billiga att köpa men att serva en V8 alt. V10 är dyrt. Andra kostnader vid reparation är galet dyra. Har sett flera som köpt sig en billig E65 (7-Serie) och sedan inte haft råd att underhålla dom.

BMW tar i regler 2000kr+/tim för felsökning på en 7-Serie. Gissar att andra märken med bilar i samma klass ligger i samma nivå.

Vad kostar en V10 Phaeton att underhålla via VW?

Ska du köpa en lyxlimpa så skulle jag söka något nyare 2009-. En 730d tror jag är ganska säker, beprövad motor som går billigt och snabbt. Alt. en 750i om du inte pendlar med den men då pratar vi 300-400 000 kr.

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Varför inte kolla på lite äldre lyxbilar istället. Du lär ju få en fin 70-80 tals Rolls Royce för 150 000. Komforten lär ju duga, och premium är det ju definetivt. Och även om delarna är dyrare än till Volvo 240 och dussinjänkare så lär det ju vara rena reapriset att hålla liv i en gammal Rolls jämfört med en halvgammal premiumbil. Förmodligen billigare än att hålla liv i en nyare vanlig bruksholk också om man kan skruva lite själv.

Fan vet om inte en Rolls nästan klarar prestandakravet ts hade också. Annars kanse en gammal Bentley turbo R går att få lös för 150 000kr..?

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    är helt övertygad att vags mål varit att montera turbon så illa till på samtliga modeller.
    Turbon är det första jag ser då jag lyfter på huven. Då var det värre på V70:in jag hade.

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    jul 2002
    Dessa kanske inte är riktigt så premium som du vill ha, men kanske kan vara intressant ändå. Lite nyare och förmodligen billigare att underhålla.

Cadillac STS V8 325 hk. Kan det dessutom vara Tom Hjeltes gamla bil med tanke på regskylten? Bara det är ju värt en hel del
    Annonsen kunde inte hittas | Blocket

Dodge Magnum V8

Chrysler 300 C V8

Ford Mustang GT V8 -07

Här har vi riktig premium som dock lär kosta helvete att serva. Maserati Quattroporte V8 .

Porsche Cayenne

Detta är en personlig favorit. Tycker dessa är ascoola. Saab 9-7X V8

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av Perc Visa inlägg
    Turbon är det första jag ser då jag lyfter på huven. Då var det värre på V70:in jag hade.
    fast då har du gammal motorn i din bil eller 1.4tsi maskinen..

slå en titt på tex en 2.0tdi eller en 1.4tdi när du hittar turbon ta då en titt om den går att ta uppåt. när du insätt att det inte går hissa då upp bilen på en lyft sen tittar du efter turbon. när du hittar den. så har du något att fundera över dels hur du ska komma upp dit och skruva och när du mot förmodan släppt grenröret och alla oljerör och skit. vart du ska få ner turbon..då du inser att jha..framvagnsbalk ner.. jo det är det enda sättet att få ner ett sånt agg =) numera tar det mig 15-20minuter att skruva ner och upp framvagnsbalken men första gången utan riktiga verktyg så funderade man en stund =) men när balken är i service läge är det fortfarande inte lätt..

tittar man då på tex deras v8 tdi så inser man att man inte ens kommer åt minsta lilla bult på agget utan att lyfta ur motorn.
    som tur var skulle jag bara byta partikelfilter på den och dom skruvarna satt helt okej förutom att den trängsta rostat sönder så jag fick dampa loss den =) eftersom det inte fanns utrymme att såga eller kapa bort muttern =)

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Citat Ursprungligen postat av DanneH Visa inlägg
    Dessa kanske inte är riktigt så premium som du vill ha, men kanske kan vara intressant ändå. Lite nyare och förmodligen billigare att underhålla.

Cadillac STS V8 325 hk. Kan det dessutom vara Tom Hjeltes gamla bil med tanke på regskylten? Bara det är ju värt en hel del

Dodge Magnum V8

Chrysler 300 C V8

Ford Mustang GT V8 -07

Här har vi riktig premium som dock lär kosta helvete att serva. Maserati Quattroporte V8 .

Porsche Cayenne

Är inte Saab 97 en sminkad Cheva Trailblazer? Dvs. jänkarnas motsvarighet till Datcha Duster typ. En SUV för dom som inte har råd med en riktig bil. Vet inte om den blir mera premium för att det står Saab på den..? Inte verkar den vara nått billigare än en fulsizeCheva av samma årsmodell heller, fast det nog skiljde några hundra tusen när dom var nya...

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av DanneH Visa inlägg
    Var det inte lyxbilar vi talade om här? Sen när har en SAAB någonsin varit lyx, än mindre en Cheva omspacklad till en SAAB!? Smaken är som baken delad, tydligare än såhär kan det faktumet inte bli!

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Måste vara svårt att gömma någonting under huven om det sitter en fjortonhundrakubikare där

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av LLLLLL Visa inlägg
    Måste vara svårt att gömma någonting under huven om det sitter en fjortonhundrakubikare där
    App app, den är fakitskt nästan lika stor som växellådan

Och 9-7X är väl närmast en Buick Rainier, om jag minns rätt. Rainier är ju förstås en sminkad Trailblazer den med, men det är ju så amerikanerna gör. Istället för en bilmodell med fem olika utrustningsnivåer så säljer man den som Chevrolet, GMC, Buick och Oldsmobile.

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Såldes 9-7X verkligen officiellt i Sverige?
    Med välsignelse från Trollhättan och allt det där?
    Men nej, knappast premium!

Snyggast på Zatzy! DanneHs avatar
    Namn
    Daniel H
    Reg.datum
    jul 2002
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Var det inte lyxbilar vi talade om här? Sen när har en SAAB någonsin varit lyx, än mindre en Cheva omspacklad till en SAAB!? Smaken är som baken delad, tydligare än såhär kan det faktumet inte bli!
    Hehe jo det kanske mer var en bil som väcker uppmärksamhet. Tipsen var lite för att vidga vyerna eftersom de tips som kommit om BMW, MB, VW etc inte fallit i god smak och var för dyra att fixa.

Snygg som F-n
    Namn
    Tommy J
    Reg.datum
    jul 2004

Och 9-7X är väl närmast en Buick Rainier, om jag minns rätt. Rainier är ju förstås en sminkad Trailblazer den med, men det är ju så amerikanerna gör. Istället för en bilmodell med fem olika utrustningsnivåer så säljer man den som Chevrolet, GMC, Buick och Oldsmobile.
    Du menar till skillnad från VW-gruppen då..;-)
    I´ve lived in filth I´ve lived in sin, but I still smell cleaner then the shit you´re in..

Registered User
    Namn
    Joel G
    Reg.datum
    dec 2011
    Jobb
    CNC Tekniker
    Det är en Lexus du ska ha om du vill ha driftsäkerhet.
    Den får dock minus poäng på motorljud och kanske prestanda...

Hitta en executive med all utrustning!

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av jolle55 Visa inlägg
    Det är en Lexus du ska ha om du vill ha driftsäkerhet.
    Den får dock minus poäng på motorljud och kanske prestanda...

Hitta en executive med all utrustning!
    En sminkad Toyota blir aldrig riktig premium, hur man än vrider och vänder på det. Sköna att åka i, helt ok att köra - men fortfarande med total avsaknad av vad premium är (åtminstone för mig).
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Registered User
    Namn
    Tommy L
    Reg.datum
    maj 2004
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg
    En sminkad Toyota blir aldrig riktig premium, hur man än vrider och vänder på det. Sköna att åka i, helt ok att köra - men fortfarande med total avsaknad av vad premium är (åtminstone för mig).
    Jag tror att de flesta här på forumet har förstått att du inte gillar Toyota, så det blir ganska överflödigt när du i varje Toyota/Lexus-tråd ska kommentera negativt om dem. Vad man anser är "premium" är ju din subjektiva bedömning och således helt meningslös för TS som kanske har en annan uppfattning.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •