Bilsnack
Sidan 8 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista
Resultat 106 till 120 av 155
    Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Torpis Visa inlägg
    Förövrigt lite kul med "quickest modified production car". Faller inte alla hemmasnickrade dragsters in under den kategorin också? Typ en 1500hk Supra?
    Min tanke precis. Även om det är ruskigt fort så handlar det ju i slutändan bara om hur mycket man orkar modda, lite anarki över begreppet "quickest modified production car", anything goes!
    Alla som generaliserar är idioter!

har haft blått namn.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av andreas.e Visa inlägg
    Var är Micha då!?!?

Haha så jävla grymt av Koenigsegg! Jag har vetat detta hela tiden.
    Citat Ursprungligen postat av fledlik Visa inlägg
    Han har väl låst in sig på pojkrummet med Bugatti affischer på väggarna
    Hur gamla är ni egentligen? Citera mig där jag säger att Veyronen är snabbare än Egget, speciellt från rullande. Om inte så kan ni väl vara snälla och sluta med era löjligt provokativa inlägg....

Faktum är att Veyronen inte är långtifrån, sett i tid. Kör Veyronen med LC från start kan den mycket väl ha en chans däremot.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg

Faktum är att Veyronen inte är långtifrån, sett i tid. Kör Veyronen med LC från start kan den mycket väl ha en chans däremot.
    Du har faktiskt rätt kolla andra halvan av rejset, den kör ikapp och om sjukt fort när bägge bromsar fullt.
    /Henke

GTBOARD.COM
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Heneessey är en förlängd Lotus och itne en egenproducerad bilmodell com Agera är.

Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Venom GT är faktiskt en hel del snabbare än Agera R...

"On January 21, 2013, the Venom GT set a new Guinness World Record for an average 0–300 km/h (186 miles/hour) acceleration time of 13.63 seconds, thus making it the quickest modified production car in the world. In addition, the car set an unofficial record for 0-200 mph (320 km/h) acceleration at 14.51 seconds, beating the Koenigsegg Agera R's time of 17.68 seconds, making it the fastest accelerating car in the world"

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Skulle inte Ultimate Aero bygga nå snabbare?
    Den är för övrigt jäkligt prisvärd. 600k$ är bara drygt en handpenning mot vad agera r och veyron SS kostar.

Ska bli spännande att se nu när dom kör från noll och veyronen kör med "balla läget".

När släpper du filmen Gustav?

Bannad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoppas BSR plockar fram chipp till Ageran också då.

Förövrigt lite kul med "quickest modified production car". Faller inte alla hemmasnickrade dragsters in under den kategorin också? Typ en 1500hk Supra?
    Det kan man ju tycka, men den säljs ju som den är så lite jobb är det bakom bilen trots allt.

Citat Ursprungligen postat av MDrei Visa inlägg
    Heneessey är en förlängd Lotus och itne en egenproducerad bilmodell com Agera är.
    Man får kalla den vad man vill, jag svarade bara på Sideways inlägg. Personligen tycker jag inte om Venom GT överhuvudtaget, men siffrorna talar klarspråk.

Sen kan man diskutera fram och tillbaka angående trimgraden osv men isåfall borde Ageran också anses som en väldigt trimmad bil, medans Bugattin har två sammanfogade V8or och ger en "relativt" låg effekt sett till hur enorm motorn är.

Skulle man nu testa Agera mot Venom så tror jag inte att den där "förlängda" lotusen har en chans, annat än rakt fram då.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg

Skulle man nu testa Agera mot Venom så tror jag inte att den där "förlängda" lotusen har en chans, annat än rakt fram då.
    Det kanske du har rätt i, men det är ju jävligt sällan, om inte aldrig dessa bilar testas mot varandra på annat vis än rakt fram!
    Alla som generaliserar är idioter!

Bannad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Det kanske du har rätt i, men det är ju jävligt sällan, om inte aldrig dessa bilar testas mot varandra på annat vis än rakt fram!
    Tyvärr!

Jag hade gärna sett ett SportAuto supertest Veyron vs Agera R vs LaFerrari vs 918 Spyder vs P1 vs Huayra...dagens moderna superbilar! Det lär förbli en dröm

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2007
    Körde ni Agera mot motorcykeln ? Jag menar det är väl rätt ointressant att köra den mot Veyron då den ändå slås ordentligt av Agera R, snabbast mot snabbast är väl mest intressant ? Eller blandar jag ihop detta med förra filmen nu ?

Soon ++1000hp andreas.es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi
    Hur gamla är ni egentligen? Citera mig där jag säger att Veyronen är snabbare än Egget, speciellt från rullande. Om inte så kan ni väl vara snälla och sluta med era löjligt provokativa inlägg....

Lol jag fyller snart 30 med det är fortfarande kul att retas lite

Patetiskt. Nu kanske ÄÄÄÄNTligen alla Egg-älskare insett hur dumma de sett ut i alla dessa år, trots att de aldrig varit i närheten av Veyron.
    Kommer inte ihåg vilken tidning det var men det var ett magasin som bjöd in de men de vågade inte komma. För de skulle inte komma upp i över 400km/h. Källa behövs inte, i sann MDrei-era.

Ja, det vore jävligt konstigt om de inte kommer upp i över 400 km/h med Ageran. Men med tanke på modifikationerna de var tvungna att göra med CCR:en på Nardo vet man inte. Allt det där är bara siffror (som vanligt med Egget), ingenting som är gjort i verkligheten.
    Sen är det väl inte så mycket tjafs, Veyron (SS om Ageran drar till med någon bra tid) är och kommer alltid förbli kung mot dagens Egg. Kanske lyckas de göra en snabbare rackare någon gång, vem vet.

har haft blått namn.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av andreas.e Visa inlägg
    Lol jag fyller snart 30 med det är fortfarande kul att retas lite
    Inget av citaten säger ju att Egget inte är snabbare än Veyron. Första citatet:
    Patetiskt. Nu kanske ÄÄÄÄNTligen alla Egg-älskare insett hur dumma de sett ut i alla dessa år, trots att de aldrig varit i närheten av Veyron.

Men ett stort grattis till CvK och KE såklart! Helt sjukt bra jobbet och en helt sanslöst bra tid. 0-300 på under 15 sek. Overkliga siffror. Stort grattis återigen!
    Andra citatet har ju ingenting med jämförelsen att göra

Hade skrivit detta
    Siffror är alltid siffror. MEN, visst är chansen stor att Agera R faktiskt är snabbare än den numera 6 år gamla Veyron, som de alltid hävdat att de varit snabbare än (eller om de bara är loverboysen som hävdat det, det vet jag inte). Tog bara 15 modeller och 6 år. ;-)

ca 3 st inlägg innan det tredje citatet. Dessutom tror jag fortfarande att Veyron är snabbare, 0-300, avståndsmässigt sagt.

Runbag - Masker - Räva amazon67s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Mekar Catepillar
    Citat Ursprungligen postat av Supernova Visa inlägg
    Den blev aldrig offentlig av något skäl. Det fanns samtidigt en film på passagen , men efter att tagit reda på exakt modell och spec på kamera kunde man konstatera att hastigheten var under 400 km/h. Ytterligare en faktor som förvirrade var att Bård sade att han kört in i varvspärren på 7:ans växel när han nådde strax över 400 km/h. Detta går inte alls ihop med att mr KE själv vid ett flertal tillfällen sagt att bilen har en teoretisk toppfart på 440 km/h då varvspärren på högsta växeln ( 7:an ) går in.

Det finns alltså två alternativ. Antigen att Bård talar sanning ( 400 + på ringen ) och bilen har en toppfart runt 400 km/h, likställt med att man helt enkelt bytt låda på bilen för att kunna prestera maximalt. Eftersom man knappast levererar en bil till kund med två växellådor ( vad jag känner till i alla fall ) är det ju svårt att veta vad som är original och vad man ska jämföra med. Vilken låda har man satt 0-300-0 rekordet med, den med prio på acc eller toppfart ? Vilken har bilen som kör i denna film ? Således, ska man hålla på byta låda och varvspärr om var annat för att sätta nya rekord blir det liksom irrelevanta resultat och mycket förvirrande. Tänk dig själv en Vitesse med annan låda i detta race, det hade sett annorlunda ut då.

Nu säger jag absolut inte att det är så, men det är helt Bård som står för denna förvirring, det är han som talar emot fabrikens egna uppgifter. Någonting har gjorts med lådan eller så är Bårds uppgifter fel. Jag tror absolut mest på det som sagts från början att bilen är växlad till 440 km/h på 7:an, finns inga egentliga skäl till att tvivla på det, vilket automatiskt diskar Bårds uppgifter.
    Hur mycket växer omkretsen på däcket i dom hastigheterna? det kan inte vara det som gör fartökningen?

M535, Ascona erikjakans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    Entrepenör
    Citat Ursprungligen postat av amazon67 Visa inlägg
    Hur mycket växer omkretsen på däcket i dom hastigheterna? det kan inte vara det som gör fartökningen?
    Nej, corden är stum.

Snarare ökar slip pga all effekt som läggs ner och skapar värme.

MVH Erik
    Mittmotor-Ascona i din mamma!

WWW.ÖSTRAGUMMI.SE ÖstraGummis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Däcktekniker

Agera R vs Bugatti Veyroen Vitesse 1200 hk, nu är det gjort från rullande och...

Citat Ursprungligen postat av amazon67 Visa inlägg
    Dagens däck har korslagda/överlappade cord😊
    MVH JOHAN
    ÖSTRAGUMMI
    Tel:08/6623420

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •