Svenska 'kändisar', med coolaste bilarna ? - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 35
    Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg
    Antar att de har kända namn, har ägt i princip hela deras modellprogram utan några rabatter.
    Kanske läge och omförhandla priset på min beställda RS6:a
    Mja, frågan är ju om det räcker med guldmedalj i svenska mästerskapen i fickpingis för att de ska börja sponsra?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Frågan är väll varför Audis betalande kunder går med på att betala överpris för produkten för att en massa kändisar ska kunna få en bil gratis?

För mej höjjer det inte anseendet hos ett märke att dom måste ge bort grejjerna för att få folk att använda dom.

Registered User
    Namn
    Christoffer N
    Reg.datum
    feb 2010
    Citat Ursprungligen postat av LLLLLL Visa inlägg
    Frågan är väll varför Audis betalande kunder går med på att betala överpris för produkten för att en massa kändisar ska kunna få en bil gratis?

För mej höjjer det inte anseendet hos ett märke att dom måste ge bort grejjerna för att få folk att använda dom.
    Audi är inte regeringen och kunderna är inte väljare, kunderna har inget val, vill man ha en speciell bil (som t.ex. personens idol Jon Olsson äger) får man betala för den... Det kallas marknadsföring.

Jag har förövrigt sett Maria Wetterstrand (Miljöpartiet) hoppa ut ur en Maserati Gran Turismo. Självklart inte skriven på henne utan på ett företag.. Muta?

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001

Alla bilmärken håller på med marknadsföring på ett eller annat sätt, vissa lånar ut bilar till kändisar, andra ställer upp med bilar vid olika idrottsarrangemang mm.

Registered User
    Namn
    Tobias L
    Reg.datum
    jan 2013
    Tror inte att Bolt betalar för sin Pumaskor, samma sak där. Som sagt tidigare- kallas marknadsföring. Spelar ingen roll om de gäller skor eller bilar.
    ----6.0----

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Tja, jag skulle inte få för mej att köpa nå vissa skor för att nån har sprungit fort i lika dana heller. Men att en löpare är sponsrad med skor ser jag ändå viss logik i. Liksom om en skidåkare blir sponsrad med skidor, eller sportkläder. Men Att idrotsmän och andra kändisar blir sponsrade med bilar känns kontraproduktivt på mej i alla fall. Om dom åtminstonde hade vett att hålla tyst om det, så folk skulle tro att kändisarna körde tex. Audi för att dom ville, och inte för att dom fått bilen gratis, eller till och med får betalt för att köra den.Lika dant med bilar och annat som lottas ut på Bingolotto och liknande program. Är skiten så dåligt att dom måste ge bort dom??

Nu kanse jag är svårmotagligare för reklam än dom flesta. Tror inte några idrottsstjärnor blivit sponsrade med träskor, och Chevellen jag har har nog inte GM gjort reklam för på 44år.

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Citat Ursprungligen postat av Audigrabb Visa inlägg
    Audi är inte regeringen och kunderna är inte väljare, kunderna har inget val, vill man ha en speciell bil (som t.ex. personens idol Jon Olsson äger) får man betala för den... Det kallas marknadsföring.

Jag har förövrigt sett Maria Wetterstrand (Miljöpartiet) hoppa ut ur en Maserati Gran Turismo. Självklart inte skriven på henne utan på ett företag.. Muta?
    Är inte kunderna väljare? Dom är väll väljare om några?! Som sagt tydligen går kunderna med på att betala överpris för DKW:n, men jag förstår inte varför.

Registered User
    Namn
    Anders Stacke
    Reg.datum
    jul 2002
    Är inte kunderna väljare? Dom är väll väljare om några?! Som sagt tydligen går kunderna med på att betala överpris för DKW:n, men jag förstår inte varför.
    Vad grundar du att DKW har överpriser på? Tex en Volvo kostar ju lika mycket (och då får man allt bra mycket mer bil i en Audi än en Volvo enligt mig).
    Anders Stacke

över 100 hästar!
    Namn
    Karl N
    Reg.datum
    jun 2006
    Nu kanse jag är svårmotagligare för reklam än dom flesta. Tror inte några idrottsstjärnor blivit sponsrade med träskor, och Chevellen jag har har nog inte GM gjort reklam för på 44år.
    Jag är helt säker på att audis marknadsföring inte riktar sig till dig.
    Kör lila Skoda

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Citat Ursprungligen postat av saewb Visa inlägg
    Jag är helt säker på att audis marknadsföring inte riktar sig till dig.
    Jag åxå.

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Citat Ursprungligen postat av RallyStacke Visa inlägg
    Vad grundar du att DKW har överpriser på? Tex en Volvo kostar ju lika mycket (och då får man allt bra mycket mer bil i en Audi än en Volvo enligt mig).
    Eftersom dom betalande kunderna uppenbarligen betalar gratisbilar till idrottsstjärnor och B-kändisar...
    Volvo verkar ju vara tvugna att skänka bort sina bilar på postkodsmiljonären, så det är ju inte konstigt att dom är dyra....

Registered User
    Namn
    Daniel Sj
    Reg.datum
    apr 2006
    Eftersom dom betalande kunderna uppenbarligen betalar gratisbilar till idrottsstjärnor och B-kändisar...
    Volvo verkar ju vara tvugna att skänka bort sina bilar på postkodsmiljonären, så det är ju inte konstigt att dom är dyra....
    Orkar inte ens att skriva ett utførligt svar... Logiskt tænkande ær inte något du gør på daglig basis va?
    BMW_330
    ''Vad alla verkar hänga upp sig på det. Jag drog hojen med 3-4 billängder vilket är 30-40%.'' Smart kille det där!

(C)razy member
    Namn
    Patrik S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Idéspruta
    Lite utflippad tråd nu tror jag allt.

Bästa i tråden är ju sättet som gör att tråden blir oanvändbar, reklamspärren! tack!!! Suveränt!
    Is the world really round?
    Everything can be questioned!
    You just have to choose what YOU believe!

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Citat Ursprungligen postat av BEAGLE FIVE Visa inlägg
    Bästa i tråden är ju sättet som gör att tråden blir oanvändbar, reklamspärren! tack!!! Suveränt!
    Varsågod

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Med tanke på vilken sorts område Per Gessle eller andra bor i är det väl inte omöjligt att det finns fler Ferrariägare på samma gata?
    200 meter från Gessle bor en kille med en vit GTO

En av Gessles bilar är en 550 Barchetta. Det fanns ytterligare en Barchetta i Tylösand för några år sedan. Den äldre "Ferrarin" är en Dino.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •