Film: Range Rover mejar ner Motorcyklar i NY - Sidan 4
Bilsnack
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 54 av 54
    Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Vad är det att snacka om egentligen,

De flesta som blivit blivit omringad av ett gäng (oavsettt MC eller ej) med familjen i bilen och uppfattat ett hot mot dem, hade ju SJÄLVKLART kört därifrån oavsett om banditerna ansåg något annat eller beslutade sig för att stå ivägen. Inte fan sitter man kvar och blir ihjälslagen i alla fall och eventuellt får sina barn och fru skadade/dödade/rapeade etc... det händer bara inte.

Tycker han gjorde HELT rätt.
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Vad han skulle ha gjort direkt efteråt är att köra raka spåret till en polisstation och ha ringt upp dem i förväg och förvarnat om behov av kravallutrustning.

Sen är det bara att ta sitt straff, men det viktigaste är ju att få bort barn och familj från ett hot, allt annat är sekundärt, även den egna säkerheten eller risk för repressalier.

Tror vilken gängmedlem som helst kan begripa hur den tanken fungerar. Sen kanske gänget ändå inte kan ta det och väljer att ge igen, men vad som hänt är nog inga konstigheter för nån av buset iaf, hela deras livsstil bygger ju ofta på "familjen" (vad man ser som familj) först.
    Senast redigerat av Cobolt den 2013-10-25 klockan 11:00.

Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Att mc-snubbarna under en gruppkörning skulle orsaka olyckor för att utpressa folk är knappast troligt. Kolla lite på deras andra stuntkörningar så fattar du snabbt att detta inte skulle gå.
    Inte troligt? Det är ju fastslaget att dom gör just detta för att få in cash av förare av dyrare bilar. Har du ens läst tidningsartiklarna?

Förövrigt gjorde bilföraren helt rätt, de som blev skadade faller enkelt under "är huvudet dumt så får kroppen lida".

Ride, eat, sleep, repeat Wiseguys avatar
    Namn
    Patrik E
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Inte troligt? Det är ju fastslaget att dom gör just detta för att få in cash av förare av dyrare bilar. Har du ens läst tidningsartiklarna?

Förövrigt gjorde bilföraren helt rätt, de som blev skadade faller enkelt under "är huvudet dumt så får kroppen lida".
    Jag har faktiskt inte läst något dylikt från en trovärdig källa. (Nu läser jag inte fysiska tidningar längre eller allt på nätet för den delen heller. Men jag skummar igenom vissa större nyhetssidor) Men eftersom det enligt dig är fastslaget att så är fallet i denna situation så är du mer än välkommen att rätta mig och lägga in en länk eller två till källor i sammanhanget.

För övrigt så skriver CNN att efter att SUV föraren smitit ifrån första incidenten så följer motorcyklisterna efter bilen och får honom att stanna. Killen som blir överkörd ställer hojen på stödet, går fram och försöker lugna ned de andra motorcyklisterna och schasa iväg dem. När han sedan har ryggen mot SUV:en så kör denne över honom.

Citat Ursprungligen postat av CNN
    "But at the end of the day, my husband parked his vehicle on a kick stand to get off, to try help the situation. Told everyone to move on, let's just go, let's get away, let's just move, ignore him," referring to the driver of the SUV
    Citat Ursprungligen postat av CNN
    "Whether one likes people who ride motorcycles is not the issue," Allred said. "Are people so blinded by their fears and prejudices in this case that they cannot see that before anyone laid a hand on Mr. Lien, that Edwin Mieses was run over and left severely injured?
    "Horse power is how hard you hit the wall. Torque is how far you drag it behind you."

Registered Driver
    Namn
    Ron W
    Reg.datum
    maj 2011
    Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    Vad är det att snacka om egentligen,

De flesta som blivit blivit omringad av ett gäng (oavsettt MC eller ej) med familjen i bilen och uppfattat ett hot mot dem, hade ju SJÄLVKLART kört därifrån oavsett om banditerna ansåg något annat eller beslutade sig för att stå ivägen. Inte fan sitter man kvar och blir ihjälslagen i alla fall och eventuellt får sina barn och fru skadade/dödade/rapeade etc... det händer bara inte.

Tycker han gjorde HELT rätt.
    +1 på det.

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Killen som blir överkörd ställer hojen på stödet, går fram och försöker lugna ned de andra motorcyklisterna och schasa iväg dem. När han sedan har ryggen mot SUV:en så kör denne över honom.
    Jäkla otur för homom i så fall, inget snack om det, MEN... nån som står framför eller bakom en bil vars passagerare utsätts för angrepp... well, låt oss bara säga att darwin inte rekommenderar sånt. Någon som blir tillräckligt stressad av en hord med folk som försöker slå sig in i bilen kommer nog inte att påbörja nån sorts utredning om varje individs avsikter, den personen trampar på gasen och kör därifrån, antingen framåt eller bakåt och NÄR det händer är enbart beroende på förarens stresströskel = tillräcklig stress och det blir en panikreaktion.

Skulle du säga att det är sunt att ställa sig framför en elefant som någon samtidigt upprepade gånger sparkar i pungen? Alltså jag tycker det är synd om killen om han försökt avstyra situtionen, men jag är inte förvånad över att han råkade illa ut i ett sånt läge.

över 100 hästar!
    Namn
    Karl N
    Reg.datum
    jun 2006
    Wiseguy - står upp för motorcyklarnas rätt i samhället
    Kör lila Skoda

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Jag har nog ingen drömlik uppfattning om situationen, men till skillnad av vissa så tänker jag inte heller omoget om den.
    Som jag förstått så är det 2 situationer, varav den sista är den som fastnade på film. Den första leder till den andra. Det eskalerar på grund av att han smiter.
    Att mc-snubbarna under en gruppkörning skulle orsaka olyckor för att utpressa folk är knappast troligt. Kolla lite på deras andra stuntkörningar så fattar du snabbt att detta inte skulle gå.
    Det är ju lite som att någon skulle ha satt i system att krocka med bilar & hota folk under under arrangerade streetrace. Det skulle aldrig fungera. För mycket folk i rörelse och i USA-fallet det faktum att alla kör framåt. De stannar inte till mitt på motorvägen med xxx antal motorcyklar/personer för att utpressa folk längs vägen.
    Så jag avfärdar den spekulationen för vad det är, ett försök att ge legimitet till det faktum att SUV-föraren smiter ifrån en olycksplats.
    Nu pratar jag om incident 1 och inte incident 2.

Incident 2 är ju ett försök till att stoppa SUV-föraren, där han sedermera kör över en motorcyklist och de jagar ifatt han och misshandlar honom.
    Där skall ju de som misshandlar dömas för just det, misshandel.

Pratar du om den första eller andra händelsen?
    Ifall det är den första så undrar jag varifrån du har uppgifterna om att mc-förarna skulle ha orsakat den med flit. Förstahandsuppgifter eller bara nätspekulationer?

Det jag tycker är omoget och egentligen ganska tragiskt är att Kenni & AXL72 sitter och önskar att fler personer skadats under händelserna.

Du får snällt ta och kolla på länkarna innan du börjar spekulera. Om du faktiskt har gjort det, och ändå påstår att det här var Snälla Klubben AB som var ute och söndagskörde tills dess att Stora Stygga Bilen körde på de oskyldiga gossarna, då har jag aldrig mött någon med större skygglappar.

Kolla på videon. En kille kör precis framför honom och nyper bromsarna med väldigt kort avstånd. HELT MED FLIT. Innan han har en chans att prata med MC-killen börjar folk slå på bilen och skära sönder hans däck. Vad hade du själv gjort?

The hell-on-wheels ordeal began unfolding about 2 p.m. Sunday when Lien and his family found themselves swarmed suddenly by motorcycles hogging the northbound lanes of the Henry Hudson Parkway near W. 116th St., police sources said.

Lien struck one of the riders who cut him off then hit the brakes. The video of the incident shows the rider swerving in front of Lien’s SUV just before the accident. Sources said Lien stopped, but “feared for his safety” as several of the wild ones got off their bikes and began to beat on his SUV. The terrified Lien dialed 911 on his cell phone, the sources said.

“He’s surrounded by about 20 to 30 motorcyclists,” Kelly said. “They take their helmets and they start to dent his car and apparently his tires are slashed there with a knife. He’s in the car with his wife. He continues to drive.
    PICTURED: Wealthy couple attacked by wild pack of motorcyclists after harrowing 4-mile chase on the West Side Highway following fender bender turned hit-and-run ? driver fled after running over biker - NY Daily News

The spokesman said, according to Lien, a large number of motorcyclists were driving 'erratically' and he 'accidentally collided with one'.

The footage shows one motorcyclist brake hard in front the the car and seems to get bumped by it. He pulled over but some of the bikers started to damage the vehicle. The NYPD spokesman told MailOnline the driver drove off 'to avoid an impending assault
    Shocking video of Range Rover crashing through bikers after they surround the vehicle during annual street ride | Mail Online

Här är vittnesuppgifter från en New York-bo:

I live in NYC and these guys were complete assholes yesterday. They were running red lights, driving on the wrong side of the road, popping wheelies, making absurd amounts of noise, etc.
    From what Ive gathered the guy had his wife and child in the car. I saw them doing similar things to cars along Central Park West, they would surround a car and unsafely cause it to slow down / stop. I am totally on the side of the SUV. What a bunch of biker mutants...

Och en till:

As someone who has witnessed this group of riders on several occasions (I always seem to get caught about to cross a street when they roll by). I agree with your testimony as to how some of them ride and can attest to the irresponsibility and lack of regard for surrounding vehicles that some of the members of this ride take part in. One bad apple spoils the bunch, and then mob mentality kicks in.

Och en till:

Fellow NYC resident reporting in, can confirm these guys are fucking assholes. They're always by Astoria Park near the RFK Bridge. They'll run red lights along 21st street as a main access route to the Queensboro Bridge.

I koncentrerad form: Kolla på videon. Du ser att hojåkaren nitar framför bilen. Sen omringar de bilen, slår på den och skär sönder hans däck. Han får panik med barn i bilen och drar. Någon har ställt sig framför bilen och blir överkörd i flykten. Jag hade gjort samma sak om mitt barns liv var hotat av såna neandertalare, oavsett om de kör MC eller hoppar på styltor.

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Det hela handlar om att försöka hota folk så att de betalar de påstådda eller självförvållade skador som finns, rena maffiametoder. Ett folkslag har satt precis samma metod i system ute i Roms förorter när de lurpassar på utlandsregistrerade fordon vid rödljus och i korsningar, för att sedan se till att bli lätt påkörda eller bara låtsas genom att slå i bilplåten. Sedan kommer resten av det tuffa luffargänget och kräver pengar... Det enda rätta är att köra över dem och åka därifrån, men det förstår inte alla utländska bilister som knappt kan italienska eller vet om vilka metoder patrasket använder sig av.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •